Ředitel Centra Simona Wiesenthala Ephraim Zuroff pohrozil vedení srbského města Novi Sad, že pokud z centra města nebude odstraněna socha srbského nacionalisty z konce 19. a počátku 20. století, Jaši Tomiće, zváží odmítnutí čestného občanství města.
Jaša Tomić byl srbským politikem, publicistou a spisovatelem, který se narodil v srbském Vršaci, oblast Vojvodina. Z jeho studijní kariéry stojí za zmínku, že než přesedlal na studium filosofie, chvíli navštěvoval i lékařskou fakultu v Praze.
Byl editorem magazínů “Srpsko kolo” a “Zastava”, a zároveň i zakladatelem politického seskupení s názvem “Narodna slobodoumna stranka,” která se v roce 1891 přeměnila v “Radikalnu stranku”. V roce 1891 byl Tomić odsouzen k trestu sedmi let vězení za vraždu liberálního novináře Miša Dimitrijeviće, redaktora magazínu “Branik”. V roce 1918 se Tomić stal předsedou Srbské národní rady v Novém Sadu, kde na všeobecném lidovém shromáždění regionů Banát, Bačka a Baranja vyhlásil nezávislost těchto regionů na Maďarsku a jejich připojení k Srbsku.Též se věnoval literární práci, v níž udajně obhajoval antisemitská stanoviska (pro znalce srbochorvatštiny je zde odkaz, jenž o této osobnosti pojednává obšírněji).
Právě údajný Tomićův antisemitismus je řediteli Wiesenthalova centra trnem v oku a horuje pro urychlené řešení problému: “Rozhodně nechci, aby socha zůstala stát na svém místě, zvlástě pak na místě, kde je umístěna nyní-v samotném středu města,” prohlásil. “Myslím, že je třeba v tomto případě něco učinit, v současnosti je věc v řešení magistrátu města, který se rozhodl k vyslovení stanoviska zformovat nezávislý komitét. Jsem rád, že tento krok udělali, neboť mi to umožní přijmout čestné občanství města,” dodal s představou vlastní veledůležitosti.
Podle Zuroffa socha v první řadě ani neměla být vztyčena, neboť Tomić “zastával antisemitská stanoviska”, což značí, že byl antisemitou, a to i přesto, že mnoho lidem to není známo , tentýž názor ostatně zastával i Helsinský výbor pro lidská práva v Srbsku, podle něhož bylo odhalení památníku netolerovatelnou událostí a glorifikací zločinu, tmářství a potlačením svobodomyslných idejí. Nejdůležitějším v Zuroffově vnímání je fakt, že “zde jsou lidé stojící v opozici antisemitismu snažíce se participovat na spoluvytváření tolerantnější a otevřenější společnosti”. Ředitel Centra Simona Wiesenthala prohlásil že se chce podílet na procesu boje proti antisemitismu a čestné občanství Nového Sadu mu má pomoci v jeho snaze.
Když se ovšem jedná o jeho domovský Izrael, je vztah sionisty Zuroffa k “otevřenosti” a “toleranci” značně rezervovanější nežli v srbském případě. Dokumentuje to kupříkladu jeho odmítavý postoj k izraelskému přijímání uprchlíků z občanskou válkou sužovaného súdánského Darfúru, jelikož jednoduše:
“Izrael nemůže doširoka otevřít brány a zajistit neomezený přístup pro všechny, kteří jsou v podstatě stejně jen ekonomickými uprchlíky.”
Je až dojemné, jakou virtuální realitu se veřejnosti snaží servírovat různé humanistické a globalistické organizace a spolky, jejichž charakteristickým rysem je trivializace složitých geopolitických a etnopolitických nuancí a jejich redukce na věčné viníky a permanentní dějinné oběti. Socha srbského nacionalisty je viditelně provokací univerzalistické chobotnice a zároveň údajnou fackou do tváře otevřené občanské společnosti, čím pak ovšem ve skutečnosti je otevřená i tichá podpora kosovského pseudostátu a gangsterských metod užívaných protřelými gaunery z kriminálního podsvětí? Jak vypadá taková otevřenost v praxi, nám dokládá i případ etnických čistek ve svobodném Kosovu, v zájmu demokracie a diverzity systematicky zbavovaném posledních zbytků srbského osídlení, konkrétně ve vesnici Krljevo u Kosovské Kamenice byli zřejmě zavražděni dva její poslední obyvatelé. Kosovoalbánská policie vesnici uzavřela a její mluvčí Ismet Hašani prohlásil, že manželský pár zemřel z “přirozených příčin”. Na otázku, jak často se stává, že dva staří lidé zemřou z přirozených příčin týž den, odmítl odpovědět.
Uvidíme, jak se k demonstraci nabubřelosti Ephraima Zuroffa postaví město Novi Sad a zdali jeho představitelé v sobě najdou dostatek rozvážnosti a odvahy vzdorovat samozvaným diktátorům. Jak trefně a ještě velmi mírně a decentně napsal diskutér k anglické verzi článku o Zuroffově rozhořčení: “Jsem běžným občanem Nového Sadu, a jestliže tento pán se hodlá stát čestným občanem města, mohl by pro něj prostřednictvím svého židovského vlivu něco pozitivního učinit. Mám mnoho židovských přátel v Novém Sadu, nicméně je mi zle z těchto chlapíků, kteří se nezajímali o naše osudy, když jsme byli bombardování, a teď přicházejí a kážou nám, co máme nebo nemáme dělat. Respektujte nás stejně, jako my respektujeme vás!”
Překlad: Tomáš Krajňák



(7 votes, average: 4.43 out of 5)
20 responses so far ↓
1 David // Dec 21, 2008 at 2:42
Pan Ephraim Zuroff, je takový typicky hebrejský, nafoukaný, arogantní panák. Novi Sad, se myslím bez takovéhleho čestného občana, docela klidně obejde.
2 kion1 // Dec 21, 2008 at 3:39
souhlas s Davidem, a to si židovského národa vážím :-/
3 Drifter // Dec 21, 2008 at 8:22
David, souhlasim, s Vami.
Pan Ephraim Zuroff je idiot, nedustojny cestneho obcana Novi Sadu. Zid nezid, je stejne idiot.
4 Plenkovič // Dec 21, 2008 at 11:03
Zda se E.Zuroff stane čestným občanem Nového Sadu nám může být vcelku lhostejné.Nejsme natolik zasvěceni do místních poměrů, abychom mohli posoudit míru antisemitismu odhalovaného a je-li vhodné stavět pomníky pravomocně odsouzenému vrahovi, ale uvítali bychom s povděkem kdyby publikované články byly řádně podepsány a u převzatých materiálů s uvedením zdrojů. Je to podstatná informace bez níž je těžké si udělat vlastní úsudek.
5 Petr Dvořák - AM ČR // Dec 21, 2008 at 15:22
Překlad je od šéfredaktora AM T. Krajňáka (doplněno) a je kompilací několika odkazů, které jsou uvedeny v textu – stačí na ně kliknout.
6 David // Dec 21, 2008 at 15:41
Plenkovič : Kdo my? Za někoho tady píšeš, nebo máš za úkol monitorovat?
7 supremalex // Dec 21, 2008 at 20:56
Na světě se stávají horší věci. Třeba Holocaust….
8 Plenkovič // Dec 21, 2008 at 21:14
David: MY to je já, ty,on, my, vy, oni, čtenáři a diskutující na AM. Pokud se do této množiny nepočítáš a vyznáváš pouze své EGO, pak v Rusku pro takové samorosty měli výstižný termín “odinuška”. Pro NÁS ostatní je totiž důležité vědět nejen to CO se píše ale zejména i to KDO to píše. Jiný smysl moje poznámka neměla a redakce chybějící údaje bez námitek doplnila, za což touto cestou děkuji.
9 David // Dec 22, 2008 at 0:15
Plenkovič: Prosím mluv a piš za sebe. Nejsem žádný vyznavač svého ega, ale pokud chci někomu, něco sdělit, tak mu to sdělám, ale za sebe, ne jako bych hovořil a schovával se za jino. Myslím, že ani tebe, nikdo nepověřil tím, abys zy něho hovořil. Buď tedy tak laskav, hovoř a piš za sebe.
10 Pozorovatel // Dec 22, 2008 at 3:07
Myslím, že horší než antisemitské názory je to, že sejmul liberála. Nevhodné názory (pro dnešek) měl ostatně ze slavných kde kdo a kdyby měli Židé výhrady k jejich pomníkům, moc čestných občanství by neposbírali. Ale v Jugoslávii, kde na sebe za krále stříleli i poslanci v parlamentě, se politická vražda asi tak vážně nebere…
11 Fon // Dec 22, 2008 at 5:25
Strieľal jedine Puniša Račić, pomätenec z radikálnej strany, zanechal spúšť, 3 mŕtvych a 2 zranených chorvátskych poslancov. Zločinec z rodu Mašínov a iných politických vrahov.
Kráľ Alexander I. raz staval synagógu, a teraz po atentáte zaviedol osobnú diktatúru.
A tresty?
Poslanec vraj vyfasoval 20 rokov domáceho väzenia, museli ho zlikvidovať až partizáni v 1944.
Alexandra spravodlivosť zasiahla v Marseille.
12 Drifter // Dec 22, 2008 at 5:52
Zda se mi ze zapominate na to ze nejde o to, koho ta socha predstavuje, (vraha a nebo narodniho hrdinu), to je jejich vec s kterou se musi moralne vyrovnat.
Zde jde predevsim o to ze nejaky cizinec Mojzisova plemena se domaha poroucet svobodnym lidem co muzou a nemuzou.
My taky nebojkotujeme Ben Gurion letiste v Tel Avivu i kdyz cely svet vi ze Ben byl terorista a sprosty vrah desitek Britskych vojaku a Arabskych civilistu. Shalom.
13 Fon // Dec 22, 2008 at 5:52
Disraeli sa stretával po Európe s talmudskými zjavmi, grófa Kankrin, ministra financií v Rusku spoznal ako litovského Žida, tam zase sedel francúzsky maršál, inde nový kresťan z Aragónska.
Preobrazenie spoločnosti rozbiehajúceho sa NWO, už niet úzko svojských záujmom štátov, skončila doba pýchy jedného vládara, už sa zjednocujú do 1 vôle riadení pekelnými mocnosťami, už nielen dohody v 1 špecifickej otázke autonómnych panovníkov, už nastáva doba systematičnosti, nastupuje plénum a mocnosti, dohody tých čo nezomierajú v boji, ale menia hranice, spoja sa s jedným, ale o pol roka už spisujú tajné zmluvy, aby získali Cyprus.
Na berlínskom kongrese, kde sa ponevieral aj Disraeli, nanútili Srbsku zaručiť úplnú občiansku rovnosť pre Židov, temné sily diktovali v Európe podľa ľubovole, aby zahrdúsili akýkoľvek odpor, ktoré smeruje k diktatúre antichrista. AJ preto Tomić spísal Židovskú otázku, čo začalo garanciou pre uznanie talmudskej lživiery ako rovnej Božej Cirkvi, to skončilo úspešnú púť absolútnou desakralizáciou, debilizáciou človeka.
Odovzdali moc Židom a tí slúžiac svojmu otcovi diablovi zotročujú kresťanov.
14 Mirek // Dec 22, 2008 at 8:21
Fon: Zlocinec z rodu Masinu? Tohle je s prominutim na facku.
15 Nero // Dec 22, 2008 at 11:03
Mirek: Kdo nám to tady rozdává facky? Dejte vědět, zda fackujete sám za sebe, nebo i za soukmenovce z Národního odporu.
16 Mirek // Dec 22, 2008 at 13:16
Nero: Pta se kdo? Vysvetlete mi, kde jste dosel na spojitost me osoby a NO? Pro me jsou Masinove a napr. lide ze skupiny Cerny lev 777 lide, kteri zachranili cest tohoto naroda a postavili se komunistickemu teroru se zbrani v ruce. Oznaceni techto lidi za “vrahy” svedci o vasem uspesnem bolsevickem brainwashingu.
17 Leto // Dec 22, 2008 at 16:36
Ten odkaz na anglickou wikipedii nefunguje (aspoň v mé Mozille). Když už chcete na takovéto weby odkazovat, chtělo by jej to nahradit přenějším odkazem http://en.wikipedia.org/wiki/Ja%C5%A1a_Tomi%C4%87.
18 kion1 // Dec 23, 2008 at 0:15
Ku.va, ačkoli Židy a židovský národ obdivuji, nechápu co je Zuroffovi do toho???!!!!!!!!!!!!!!
19 kubiii // Dec 23, 2008 at 9:06
obdivuješ vrahy? Obdivuješ řízenou genocidu palestinců? Obdivuješ krádež území jinému národu? Obdivuješ Madoffa, který za zpronevěru několika miliard dostane domácí vězení? Obdivuješ laudera s železným jak se napakovali a nechali nás to zaplatit? Konečně chápu jsi jeden z nich. Prostě svině měj se kione…
20 8-P // Dec 25, 2008 at 12:26
kubíku kubíku, selektivní myšlení se nevyplácí, protože existuje víc barev než jen černá a bílá – faktem je (a to nezměníš) že průměrnej žid má iq 110, a proto se mezi něma občas objeví nějakej einstein a tak podobně. já bych taky dokázal popsat dvě ameriky – jednu satanskou, druhou božskou, takže bacha na to
Leave a Comment