Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Protestní konzumace psa

June 4th, 2007 · Diskuze (24 Comments)

Email This Post Print This Post

corgi.jpgNapsal: Adam Kovář

Britský společensky angažovaný umělec Mark McGowan se minulý týden rozhodl protestovat proti údajnému týraní zvířat, jehož se dopouští britská královská rodina. Nejvíce jej rozhořčilo to, že princ Filip, manžel královny Alžběty II., na lovu zabil lišku.
A jak že vyjádřil svůj nesouhlas s tímto odporným barbarstvím? Protestně a veřejně snědl jednoho psa rasy Welsh Corgi Cardigan, což jsou oblíbené plemeno královny Alžběty. A aby se mu pes jedl lépe, udělal si z něj protestní karbanátky s cibulí a jablky a jedl jej s protestním salátem. Připojila se k němu i jiná angažovaná umělkyně, Yoko Ono, která si také dala protestní kus uvařeného psa.
Nevím, co v tomto počinu převažuje – hysterie, snaha upozornit na sebe za každou cenu, militantní „angažovanost“, pseudochrana životního prostředí dovedena ad absurdum a nebo hloupost. Osobně se nejvíce přikláním k poslední možnosti.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Stručně · Ze zahraničí

24 responses so far ↓

  • 1 fasces // Jun 4, 2007 at 0:40

    Měl ho naložil a udělat na česneku. :-)

  • 2 Bandera // Jun 4, 2007 at 0:57

    U Jokoono bych to chápal. Konzumace psů je běžným projevem pokleslé kultury lidí jejího původu, ale ten společensky angažovaný umělec - čili levičák se tím degradoval na úroveň cikánů. Vadit mu to ale asi nebude.

  • 3 jirik // Jun 4, 2007 at 1:35

    nemyslim ze japonci jsou poklesla kultura a ze ji psy

  • 4 Pozorovatel // Jun 4, 2007 at 3:46

    To spíš naši vietnamští a čínští kolonisté (ti jedí i kočky) - i když v USA toho snad už nechali. U Cikánů je to projev společensky sníženého stavu, tzv. degešství (dupkárstvo).

  • 5 Saša // Jun 4, 2007 at 5:01

    Psi jsou chutní. Zejména psi mladší 3 let.
    Kočky moc chutné nejsou - ještě tak mladý kocour se dá sníst, ale obecně šelmy kočkovité chutné maso nemají.
    Ovšem pes ano a nevyžaduje ani nějak zvláštní úpravu.

  • 6 Marian Jareš // Jun 4, 2007 at 5:50

    Saša: Pán je znalec :)

  • 7 Václav // Jun 4, 2007 at 6:32

    Saša je, řekl bych, paní, konkrétně dcera pana Uhla. Jinak proč nejíst psy, kromě toho, že jsou sami masožravci, a tedy mají v sobě více jedů, než třeba ovce nebo prasata (pokud je nekrmíme kdovíčím)? Je to především kulturní norma.

  • 8 Jakub // Jun 4, 2007 at 7:00

    Václav: Otázka není, zda jíst psi či nikoliv. Spíše jde o to, co je to za blba, že vyjadřuje veřejný protest proti honu na lišku jedením psa.

  • 9 Bandera // Jun 4, 2007 at 9:33

    Jirik: Psi možná opravdu nejedí, ale o jejich kulturnosti bych si velké iluze nedělal. Mají sice nějakou tu architekturu, obrazy, básně a bonsaje, ale za celá ta staletí svého vývoje nedospěli k hláskovému písmu. Navíc se můžete podívat do knihy Historie trestu smrti, kde u těch nejbarbarštějších zvěrstev najdete všechny ty východoasijské národy.
    Václav: Samozřejmě že je to kulturní norma. A v duchu kulturního telativismu jsou všechny kultury rovnocenné. Jenže tady s kulturním relativismem asi moc neuspějete. Aspoň doufám…
    Jakub: navíc takového roztomilého :)

  • 10 Fon // Jun 4, 2007 at 10:15

    Bandera–až po potope Boh povolil jesť všetko čo sa hýbe. Konzumácia mäsa je možná jedine ako následok hriechu, ak výber jedla znamená kultúrnu menejcennosť, tak treba pripomenúť, že Japonci asi tiež veľmi príbor nepoužívajú.
    Nie to čo vchádza do človeka ho poškvrňuje, i keď uznávam, že pre niekoho porušiť etiketu, “dobré spôsoby” a podobné anidesatorá znamená vyobcovanie spomedzi slušných.

  • 11 Defender of Patria // Jun 4, 2007 at 11:29

    jooo kdyz je hlad……

  • 12 Myrek // Jun 4, 2007 at 12:12

    Já psa jedl. Je to dobré maso a nevidím důvod, proč si to nezopakovat. A pro útlocitné ochránce: Jaký je rozdíl mezi psem, vepřem, srnčím a třeba husou? Jen v druhu úpravy a v chuti.

  • 13 Michal // Jun 4, 2007 at 14:03

    Přiblblej exhibicionista, chtěl na sebe upozornit a ještě to udělal fakt trapně.

  • 14 rarik // Jun 4, 2007 at 14:06

    Já také nevím co je špatné na jezení psů, když se jedí krávy, prasata a jiná zvířata. Je to jen otázka kulturní a etické příslušnosti, jinak já osobně bych psa taky nesnědl.
    Jinak Japonská kultura jistě není pokleslá, určitě má za sebou méně mrtvých než kultura křesťanská;-), a o trestech smrti to asi platí podobně. Nejsme sice seznámen s tresty smrti v Japonsku, ale už jen ty evropské mi stačí.

  • 15 Pavel // Jun 4, 2007 at 14:50

    přesně tak, v Lužný u Rakovníka se na posvícení už tradičně jí pes

  • 16 Runner // Jun 4, 2007 at 15:40

    Japonci jsou přiblblí křečovití Asiati a kdo obdivuje jejich kulturu, ať si přečte nějaké kinihy o válce v Pacifiku, třeba Říši slunce, aby si udělal představu jak ti kulturní lidé zacházeli s válečnými zajatci. Jinak připomínám, že Japonci ve velkém zkoušeli na zajatých běloších bakteriologické zbraně a bílou rasu považovali za méněcennou. Docela rychle zapomněli, že to byli právě příslušníci této “méněcenné” bílé rasy, kdo jim přinesl a pomohl vybudovat moderní průmysl, infrastrukturu, poštu, armádu atd. Jinak by dodnes pobíhali po kopcích v bambusovém brnění, mydlili se nunčakama a kdyby jim někdo ukázal “fakáč”, hned by páchali harakiri (což je taky jeden z ukázkových projevů jejich “vysoké” kultury).

    Na jezení psa nevidím v principu nic špatného, je to určitě mnohem lepší než když negři a Asiati baští brouky, pavouky a kobylky. Já bych ale psa snědl jen v případě největšího hladu, protože pes je přece jenom nejlepší přítel člověka, což se o praseti, krávě nebo srnci říct nedá :-))

  • 17 Václav // Jun 4, 2007 at 16:25

    Myrek : Pes je sám za normálních okolností na vrcholu potravního řetěžce. Je to masožravec.

  • 18 Fortuna // Jun 4, 2007 at 18:38

    Runner: Co je špatného na broucích, pavoucích a kobylkách? Vy jste někdy toto, velice lahodné maso jedl?

  • 19 jirik // Jun 5, 2007 at 1:53

    je mi jedno jak zachazeli s valecnymi zajatci, to ze nekdo neuznava moralku nekoho druheho neznamena ze je nekulturni, me se japonska kultura libi a prijde mi dost zajimava

    nechapu take co je lepsiho na jezeni psa nez pavouka, je to jen neci subjektivni a tedy ne obecne pravdivy pohled

  • 20 P. // Jun 5, 2007 at 7:16

    Bandera: hm, asi nevíš jak zní japonština. Nemají a nikdy neměli důvod mít “hláskové písmo”. Obě kany jim hezky stačí. A zbytek se nádherně dopíše kandži ;) To spíš my jsme nedospěli tak daleko, abychom měli nějaký lepší systém zápisu. V čínských znacích je co znak, to význam. Neexistují různé významy slov jako třeba “oko” u nás (oko na punčoše, oko v polévce, oko na hlavě). Takže asi tak

    Runner: Ano, to jim západ přinesl. Ale za jakých podmínek? Jezuité tam také přinesli první zbraně a začali špinit původní víru (buddhismus a kult šintó). Kdo se nedal na “pravou víru”, ten byl upalován jezuity. To se však obrátilo proti nim. Západ to bral jako hrozbu a tak se začal domáhat vstupu do Japonska. Pak byla podepsána smlouva o vstupu Holanďanů a Britů do vybraných přístavů, jednalo se však spíš o vydírání.
    Doporučuji přečist nějakou tu knihu od p. V. Hrdličkové, a ne ty braky z knihkupectví typu “Japonská armáda”.
    Btw, harakiri je slovo, které používají pouze nevzdělaní. Když to Japonec slyší, jsi pro něj nicka ;) Seppuku pane, seppuku. Někdo si to nechá projít hlavou, případně dá na gilotinu, oni měli seppuku. Ale to ty bohužel nevíš

  • 21 Norikazu Okamoto // Jun 5, 2007 at 17:00

    P.: Pro Japonce by naopak bylo na úsvitu jejich dějin mnohem vhodnější přijmout třeba latinku než čínské písmo. Pokud skutečně víte, jak japonština zní, tak jste si musel všimnout, že narozdíl od čínštiny nemá tóny. To, že dnes by už přechod na latinku byl velmi složitý, je dáno mimo jiné právě nevhodným využitím kandži, kdy se v beztónové japonštině začala hromadit homonyma. A mezi námi, Čína tímto svým výtvorem neulehčila příliš život ani sama sobě. Ovšem jestli bylo cílem moci po celá staletí držet velkou část populace za nepřekonatelnou barierou pologramotnosti, pak před starověkými čínskými elitami klobouk dolů, podařilo se jim to skvěle. Jak by se vám líbilo, kdyby to na nás svého času Cyril s Metodějem začali zkoušet s čínským písmem? Pro japonštinu to totiž bylo asi stejně výhodné, jako pro naši staroslověnštinu.

  • 22 Anonymous // Jun 5, 2007 at 17:03

    Harakiri je sice vulgární opis rituální sebevraždy (něco jako “párání břicha”), ale jedná se bezesporu o výraz japonský. Zároveň si myslím, že 24 znaků je praktičtější než pět tisíc znaků čínského obrázkového písma. I s tím řáděním jezovitů v Niponu to nejspíš bylo trochu jinak http://www.souvislosti.cz/199/spinola.html A knihy o japonské armádě nemusí být braky jen proto, že se soustředí na tuto úzkou oblast japonské kultury.

  • 23 Runner // Jun 6, 2007 at 14:09

    To fortuna: Ne, děkuji, lahodné brouky ani pavouky jsem nejedl a zvedá se mi kufr jen na to pomyslím! Přenechám to raději gurmánům Vašeho formátu!

  • 24 Runner // Jun 6, 2007 at 14:31

    To Jirik: Máte pravdu, opravdu pokud někdo neuznává morálku druhého, neznamená to že je nekulturní. Znamená to pouze, že má odlišnou morálku, která je ovšem s kulturou dotyčného v přímé spojitosti. Pokud nějaká společnost přijme absenci milosrdenství a povýšenou arogantní krutost jako základní normu k jednání s poraženým protivníkem, pak to zcela jistě vypovídá leccos i o kultuře této společnosti. Pokud vím, v evropském prostředí nebývalo zvykem plánované upracování k smrti a vyhladovění kohokoliv (vyjma kriminálníků, což považuji za omluvitelné), a už vůbec ne poražených protivníků. Nepočítáme-li mýty o vyhlazovacích táborech v Reichu, pak se to dělo jen v sovětských gulazích, ale tam bych to přičítal spíš asiatské povaze samotného bolševismu.

    Mezi konzumací psa a pavouka je opravdu rozdíl jen v subjektivním pohledu. A tento subjektivní pohled je právě to, co spoluvytváří odlišné kultury a civilizace. Někdo zhltne na co přijde, třeba i tu chlupatou tarantuli, někdo nezbaští nic co není košer a neběhalo to s podříznutým krkem 10 minut po dvorku, a někdo volí zlatou střední cestu, tedy vepřo-knedlo-zelo a vídeňské šnicle. Já, jako správný fašista, volím tu Third Position :-))

Leave a Comment