Napsal: Prof. Kevin MacDonald
Frankfurtská škola vyvinula devastující ideologii, která se nadále i po rozžehnání s komunismem a psychoanalýzou efektivně odráží v dnešním světě. Jejím základním posláním bylo vykonstruovat ideologii, která by patologizovala nacionální socialismus. Vzhledem k tomu, že ten byl v prvé řadě hnutím etnické soudržnosti, není nijak překvapivé, že ideologie frankfurtské školy si brala na paškál veškeré zdroje soudržnosti v západní společnosti: rodinu, náboženství, kulturu, rasu i etnicitu. Od počátku zde lze vysledovat odmítnutí bezcenných výzkumů v rámci sociálních věd (“fetišismus faktů”) ve prospěch fundamentální prvořadosti morálního hlediska, na základě něhož bude západní společnost přeměněna v utopii kulturního pluralismu.
Podle ideologie frankfurtské školy trpí všichni Evropané, kteří se ztotožňují s rodinou, rasou nebo národem, psychiatrickou poruchou. V ideálních světě podle frankfurtské školy by všechny národy západního civilizačního okruhu žily v terapeutických státech, jejichž posláním by bylo v jejich občanech vykořenit zbytky lpění na tradičních kulturních formách ve formě rodiny, náboženství a rasy, činíce tak v zájmu duševního zdraví bez ohledu na morální ctnosti.
Základní logický postulát zastávaný frankfurtskou školou staví na premise, že pozitivní postoje vůči vlastní církvi, komunitě, národu a rase značí negativní postoj vůči lidem jiných náboženství, komunit, národů a ras, z čehož podle ní vyplývá, že spokojené rodiny vštěpující rodinnou hrdost svým dětem jsou zdrojem patologie. Například v díle The Authoritarian Personality, jež je jedním z nejhlavnějších počinů frankfurtské školy, určeném především americké čtenářské obci, se tvrdí, že vyjádření rodinné hrdosti je ve skutečnosti “utvořením homogenní totalitářské rodiny vyslané do boje se zbytkem světa.”
V tomto světě obráceném vzhůru nohama jsou tak rodiny, jež jsou hrdé na svoje předky, chtějí stoupat ve společenském žebříčku, či dokonce zanechat biologické potomstvo, vnímány coby patologické. Ve skutečnosti se ovšem je možno domnívat, že skutečným cílem The Authoritarian Personality je patologizovat přizpůsobivé chování jako celek. Ti, kteří si váží pevných manželských svazků a soudržných rodin, jsou vertikálně mobilní, shánějí materiální zdroje, jsou hrdí na svoje rodiny a ztotožňují se s rodiči, mají vysoké ambice, věří, že křesťanství je pozitivní morální silou a duchovní útěchou, silně se identifikují se svou mužskou nebo ženskou rolí (avšak ne s oběmi zároveň!), jsou společensky úspěšní a snaží se vyrovnat modelovým vzorům společenského úspěchu (například američtí hrdinové), jsou považováni za duševně choré.
Na druhé straně ti, kteří jsou společensky izolovaní, mají negativní a rebelský postoj vůči svým rodinám, jsou rozpolcení a nejistí ve svém sexuálním zaměření, mají nízké sebevědomí, jsou plní oslabujících nejistot a vnitřních konfliktů (včetně toho, zdali je jejich rodiče milovali či ne), klesají na společenském žebříčku, mají negativní postoj vůči vyšším postům ve společnosti a hromadění materiálních statků, jsou vykreslováni jako ztělesnění duševního zdraví.
Psychoanalýza, dalši pilíř levičáctví 20. století a kultury kritiky, byla bezesporu ideálním katalyzátorem pro stvoření převráceného světa podle ideologie frankfurtské školy. Ústředním rysem psychoanalýzy je myšlenka, že povrchní jevy často překrývají touhy a konflikty skryté v hlubokém podvědomí. A s přihlédnutím k tomu, že psychoanalýza nikdy nevyžadovala empirické důkazy pro taková tvrzení, je jejím představitelům dovoleno si vytvořit v podstatě jakoukoli teorii, která by se jim hodila do krámu. Jestliže se rodinné vztahy etnocentrických subjektů budou jevit velmi pozitivně, teoretici frankfurtské školy je mohou interpretovat jako povrchní citovou příchylnost maskující hluboké nevědomé nepřátelství vůči jejich rodičům, jakákoli špetka negativních pocitů etnocentrických subjektů vůči jejich rodičům pak poslouží jako páčka, po jejímž stlačení se ocitnete v imaginárním světě potlačovaného nepřátelství maskovaného povrchní náklonností. A když další vydání Studies of Prejudice přišlo s tím, že antisemité měli ke svým rodičům špatný vztah, byly tyto závěry považovány za bernou minci. Ačkoli nebyly vědecky podloženy, měly efekt v dosažení politických cílů.
Není složité odhadnout, že celý výzkumný program The Autoritative Personality používá od začátku do konce klamných triků, což již jasně naznačuje politické zaměření autorů a vše prostupující dvojí metr, podle něhož je na etnocentrismus a členství v soudržných skupinách nahlíženo jako na symptomy psychopatologie mezi nežidy, zatímco Židé jsou považováni za oběti iracionální nežidovské patologie a nikterak zde není zmíněn jejich etnocentrismus a skupinová soudržnost.
Ačkoli se zdá být těžké odhadnout, jaký přesně efekt na kulturu západnícho civilizačního okruhu práce jako The Authoritarian Personality měly a mají, není zde pochyb, že účelem tohoto díla a dalších inspirovaných psychoanalýzou a jejími odvozeninami, je patologizovat přizpůsobivé chování jako takové. Dobré rodičovství, sociální mobilita směrem vzhůru, hrdost v rodinu, náboženství, národ nebo rasu, se rázem staly podezřelými. Mnoho klíčových postojů kontrakulturní revoluce 60. let vyjádřených v The Authoritarian Personality včetně idealizování si rebelie vůči rodičům, nevázáných sexuálních vztahů, opovržení pro vzestupnou sociální mobilitu, sociální status, rodinnou hrdost, křesťanství a vlastenectví.
Viděno na nejabstraktnější úrovni, základním programem frankfurtské školy je ovlivnit evropské národy, aby na starost o vlastní demografický a kulturní zánik pohlížely jako na iracionální, a zároveň jako na známku psychopatologie. Lidé, kteří se neidentifikují se základními sociálními kategoriemi rodiny, náboženství, národa a rasy, se nebudou trápit nad svým zánikem.
Článek je součástí předmluvy prof. MacDonalda ke knize Tomislava Suniće “Homo Americanus:Child of the postmodern age”.
Přeložil: Tomáš Krajňák




28 responses so far ↓
1 Recyclator // Oct 8, 2008 at 11:57
Proboha, ještě Kevina MacDonalda jsme se dočkali na tom skomírajícím, odérem bolševismu zavánějícím serveru. Kevin MacDonald je doslova celebritou v západních neo-nazi kruzích, naopak je kritizován snad ve všech akademických kruzích stručně řečeno za bláboly. Což ukazuje tento článek také… vycucáno z prstu pěkně, ale nějaké opěrné sloupy tomu jaksi (překvapivě?) chybí, že…
2 Horst // Oct 8, 2008 at 13:48
Totalitní směry se vyznačují zajímavým prvkem a to tím, že vznikají v relativně svobodných společnostech, proti kterým brojí. Tito “filozofové” jsou povětšinou rozmazlení, nudící se frackové.
Pokud tito kašpárci z Fr. školy vycházejí z Karla Marxe, není se čemu divit. Marx byl typickým příkladem onoho rozmazleného fracka, který, nacpávaje si nácka´, “vymýšlí”, jak ovládnout celý svět, neméně tak zneuctít a “zabít” samotnou podstatu člověka jeho totálním zotročením. Jeho následovníkům se to podařilo a těm dodnes hoří oči.
Není na škodu uvědomit si, že politika a filozofie šly vždy ruku v ruce, proto je třeba si dát pozor nejen na politiky, ale také na filozofy. Je třeba vůči nim mít obrovský předsudek, nechť oni dokážou, že to “myslí upřímně”. Do té doby, nechť to jsou ty nejopovrženíhodnější lidské bytosti, které bijeme hlava, nehlava pomyslnými klacky.
3 Recyclator // Oct 8, 2008 at 19:35
Horste Horste, dosud Vaše příspěvky měly hlavu a patu, ale toto snad nemůžete myslet vážně (?)
A nebo už jste také zasažen pseudopravicobolševickým brainwashingem?
4 richard // Oct 8, 2008 at 20:43
Frankfurtská škola jen rozvinula Marxovy myšlenky a dala nové levičácké impulsy do západní Evropy, neochotné po WW2 ke komunistické revoluci. Takže se odžvejknulo zprofanované a začala nová vlna, feminismus, ekologismus, homosexualismus, islám - tohle má nahradit staré vyčpělé antagonismy věřící/atheista , aristokrat/neurozený, fabrikant/dělník, velkostatkář/malorolník, vše má svůj smysl…až nato, že chystaný zápas Pol Pota s Prorokem o tento kontinent vypadá lépe pro Proroka, to západoevropští komunisté nedomysleli - ale vadit jim to asi nebude, při představě že národ bude za odmítnutí komunismu potrestán islámem pookřejí, jak iránští bolševici těsně předtím, než je Chomejní vystřílel:))) - atheista-bezvěrec je totiž islámu ještě odpornější, než Žid, křesťan, zoroastriánec, buddhista a i šamanista:))) takže jde první na řadu:)))před nimi:)))
P:S: Mimochodem ta “Frankfurtská škola” tvoří dnešní bruselskou elitu…
5 Plenkovič // Oct 8, 2008 at 21:17
Pouhé intelektuální tlachy v ničem si nezadající s myšlenkovým světem Velkého Draka Duka.
6 Thowt // Oct 8, 2008 at 23:26
Ale prispievatelia tu pisu kecy, pripadne sa onalepkuju a su spokojni. Ani jeden prispevok nebol k danemu clanku. Iste Frankfurtska skola
je zahnivajuca kloaka, ale ako sa jej aplaudovalo v 1968, vratane cs.odporu proti sovietskej invazii. Dnes sa uhly pohladu prehodnocuju a kecat z pozicie narodneho socializmu, sionizmu, liberalizmu atd. je prosto nahradzanie jednej dogmy druhou. Mozno by stacil “selsky rozum” osvazni diskuteri. Asi treba prehodnotit “prinos” nie K.Marxa a F.Engelsa, ale Sigismunda Freuda ako manipulatora ludskej mysli a jeho nasledovnikov, vratane jeho dcery Anny. No a Frankfurtska skola je len taky abortivny pachnuci plod, ktory zasmradil cele okolie, ale nic nepriniesol, ci uz pozitivna alebo negativne pre skusenost cloveka v svete.
DOBRO DOSLI!
7 Horst // Oct 9, 2008 at 7:11
Recyclator: Co konkrétně jsem neměl myslet vážně?
8 Plenkovič // Oct 9, 2008 at 7:29
Odvážny Thowt: Mohli byste napísať prispevok, čo bude mať hlavu - pätu aj dačo medzi tým? Ináč neviem, či frankkfurtská škola je pre Vas prinosom či ju odosielate do horúcich pekiel ako abortivny pachnuci plod, ktory zasmradil cele okolie, ale nic nepriniesol.
9 Redakce AM ČR // Oct 9, 2008 at 13:27
Plenkovič: Označit obsáhlé téma jednou “tlachací” větičkou, bez i jenom náznaku proč to tak vnímáte činí z vašeho názoru pouhý “tlachací” výron bez jakékoli vypovídací hodnoty.
10 Plenkovič // Oct 9, 2008 at 14:43
Redakce AM. Na Vaši poznámku o mém “tlachacím výronu” odpověděl myslím už s předstihem výstižně p. Recyklator i jiní, s jejichž názorem se ztotožňuji. Jediný rozdíl je v tom, že zatím co on mluví o blábolech, použil jsem výraz “tlachání”, jsa inspirován výrokem dánského filozofa Sørena Kierkegaarda: “Tlachá ten, kdo nemá co chytrého by řekl a přitom nedokáže moudře mlčet!”
V době, kdy u nás statisíce lidí chodí spát v nejistotě, zda příští den nebudou zavřeny brány jejich podniků a zda nerozmnoží legendární Marxovu “rezervní armádu nezaměstnaných”, zda dostanou za svoji práci výplatu anebo zda jejich celoživotní úspory na stáří nezmizí v černé díře světové krize, my tady řešíme problémy odznáčku na klopě britského policajta a filozofické základy Frankfurtské školy, které nikoho nezajímají a které opravdu (a s tím s Vámi souhlasím) pro danou situaci jsou bez jakékoliv vypovídací hodnoty. Jediným neoddiskutovatelným přínosem byla možnost otřít se o světové židovstvo, čehož výběrem tohoto článku bylo plně dosaženo a navíc ilustrováno i reprodukovanou kresbou. V tomto smyslu je nutné můj inkriminovaný výrok chápat.
11 Nice // Oct 9, 2008 at 15:56
Souhlasím s posledním příspěvkem Plenkoviče. A s dovolením (nebo i bez něj) si přisadím. Zdá se, že pro členy redakce AM je každý den, kdy se neotřou o Židy, zednáře či sionisty, ztracený. V tom se vskutku neliší od redakce předchozí. Té například nevonělo, že v průvodci po českých krajích bylo až příliš židovských památek. Začíná to být skutečně stereotypní.
12 Redakce AM ČR // Oct 9, 2008 at 16:30
Plenkovič: “Pan Recyklátor” je jen demagog, používá termíny typu “pseudopravicobolševickým brainwashing” bez toho aby objasnil, co znamená hybrid “pravicovobolševický” a ještě pak hozený do “pseudo”. Lidé tady srší novotvary, bez toho, aby se snažili jen přiblížit se k tématu. Takže souhlasíme s Kierkegaardem, ten citát od vás pasuje.
Mluvíte o nejistotě lidí, o ekonomické krizi a o tom, že “odznáček na klopě” a Frankfurtská škola nikoho nezajímají. Jak to víte? Nemyslíte, že mluvit za všechny zavání tak trochu “komunismem”, jak by řekl Shooter? Je neoddiskutovatelným faktem, že causa “odznáčku na klopě” je jen jedním z tisíců případů persekuce lidí evropského původu. Diktatura multikulturalismu, která halíc se do hávu “tolerance” hlásá toleranci pro všechny, jen ne pro bílé evropského původu. A každý následek má svou příčinu, a touto příčinou je v případě multikulti (a dalších zhoubných civilizačních symptomů jako např. radikální feminismus atd.) marxismus, “psychoanalýza” a to co se nazývá Frankfurtská škola. Proto má smysl psát o takové “drobnosti”, jako je “odznáček” legální politické strany, která se účastní politického života a úspěšně získává mandáty a kvůli kterému je schopný a poctivý člověk vyhozen z práce! Podle vás se mají lidé bát ztráty zaměstnání jen proto, že je ekonomická krize a neměli by se bát, že stejně tak mohou přijít o zaměstnání z důvodu nepohodlných názorů? Vzkazujete jim tedy: “pracujte, nemyslete, konzumujte”? Smysl má i psát o tom, kdo tento stav plíživé totality inicioval. A to, že mezi představiteli marxismu, frankfurtské školy, feminismu, nové levice, multikulturalismu atd. je tak vysoké procento Židů, že až to navozuje dojem, že tato etnická skupina je hnací ideovou silou těchto směrů - to opravdu není náš problém. Způsobili jsme to snad my, že nelze psát např. o Frankfurtské škole a “neotřít” se přitom o Židy?
13 Nice // Oct 9, 2008 at 17:56
Ale milí členové redakce, když pomineme to, že mezi představiteli marxismu a dalších vámi vypočítaných ismů, je i mnoho nežidů, tak se mi zdá, že nám tu pomalu vzniká nová forma antisemitismu. Už jsme tu měli církevní antijudaismus zaměřený proti temným vousatým postavám odmítajícím pravou víru, ekonomický antisemitismus zaměřený proti oholeným a až příliš sebevědomým emancipovaným židovským podnikatelům, biologický antisemitismus zaměřený proti křivonohým a velkonosým prznitelům árijské krve, antisionismus zaměřený proti těm, kteří konečně vyslyšeli volání všech antisemitů, aby táhli do Jeruzaléma… A nakone patrně antisemitismus ideový, podle nějž židovští intelektuálové stojí za nastolením multi-kulti politiky. Proč ne, má to svou tradici a obvinit Žida je vždy to nejjednodušší, ať už jde o otrávení studny nebo o import negrů do Evropy. Je to určitě jednodušší než hledat chyby sám na sobě.
14 Fyrfos // Oct 9, 2008 at 19:56
Redakce AM ČR :Vyborne napsano a naprosto souhlasim
15 Vladimir Neckář jr // Oct 9, 2008 at 20:14
Nejhorší jsou intelektuální trpaslíci jako Kevin McDonald kteří kopou do kotniků skutečných myslitelů jako byli Freud, Marcuse nebo Adorno. Mimochodem ta analýza Authoritarian Personality je skvělá.
16 Redakce AM ČR // Oct 9, 2008 at 20:34
Tak pravil Neckář, poslední rozhodující instance o velikosti “intelektuálna”. Mimochodem Jednorozměrný člověk není špatný, ale ty závěry jsou zcela z cesty. A nikdo (narozdíl od vás) netvrdí, že Marcuse byl “intelektuální trpaslík”. Člověk by se až podivil, kolik nesnášenlivosti a arogance je v levicovém táboře s “lidskou tváří”.
17 Plenkovič // Oct 9, 2008 at 21:13
Nerad používám klišé, přisuzované Tayllerandovi Cherchez la femme - Za vším hledej ženu! Soudě podle obsahu některých medií tato pravda už neplatí. Novodobí borci si vzali do erbu nové rčení - Za vším hledej Žida! Čekám, že se co nejdříve objeví analýzy, že za současnou ekonomickou krizi jsou odpovědni Židé, ” v cylindru s pruhy a hvězdami, s dlouhými pejzy vyčuhujícími zpoza klobouku, ohnutým orlím nosem a kostnatými, hrabivými prsty – a nám, lidem práce, vytvářené hodnoty vezme. A můžeme pracovat nanovo.”
Jestli myslíte, že přeháním, nalistujte si článek v AM z 3.9. Slovo ke krajským volbám. Ostatně za všechno mluví ilustrativní kresba, která nenechává nikoho na pochybách o kom je řeč. Dovedu si představit, jak by asi reagovaly zainteresované kruhy, kdyby tato karikovaná skupina byla znázorněna s kolárky a krucifixy na krku..
18 Thowt // Oct 10, 2008 at 7:47
Pani Plenkovic, Nice, Nackar a vam podobni, je mi jesne preco pisete ako pisete. Vy to viete tiez. Co sa tyka Frankurktskej skoly ta uz nema adresata. Adresatom su uz iba vase persony a tak sa kruh uzatvoril. Masy na FS kaslu. Marx bol niekto tito vasi bohrobkovia boli od zaciatku nuly a rok 1968 im zakrutil krkom. Co sa tyky pachov a inych ludskych odpadovych prejavov tak v tych sa vyzival isty pan Freud a Fromm z nich odvodzoval uplne vsetko. Tak sa na ten smrad nehnevajte. Viete aj ja som si panov z FS cital
19 skud // Oct 10, 2008 at 10:56
Ježištady se tady zas sešlo plno modrých soudruhů a zelených trotlů.
20 DP // Oct 10, 2008 at 11:18
Nic proti prof. McDonaldovi a jeho článku, ale ten, kdo se podepisuje jako Redakce AM ČR se tu v diskusi chová jako ňouma. Občas by to chtělo trochu moudrého mlčení.
21 Recyclator ze Tří lavic // Oct 10, 2008 at 14:56
Redakce: Pan Recyclator se jen chodí bavit a se zájmem sledovat různé ideologické proudy, jež se tu vyskytují. Své názory zde jen naťukávám a koukám, jak kdo zareaguje, jak kdo pochopí (můžete to klidně chápat jako soukromý test), protože se obávám, že by v plné míře nebyly pochopeny nebo dokonce překrouceny. Obávám se, protože už se tak stalo mnohokrát jinde. Což je nejspíš tím, že pro mne je pravice a levice a všeljaké -ismy jako iracionální nálepkování, které často paroduji a lidé nervózní, když vidí naprosto nezaškatulkovatelného člověka, který nevidí svět přes media (i ty alternativní), ale přes své vlastní oči.
22 Redakce AM ČR // Oct 10, 2008 at 16:30
DP: Občas by to chtělo méně paternalismu a udělování “rad do života”. A jen pro vaši informaci - zřejmě to pro vás bude šokézní, ale to co je podepsáno jako “Redakce AM ČR” je psáno /s jejím vědomím) jako názor celé redakce, i když to samozřejmě píše jeden člověk - o klávesnici se nedělíme.
Recyclator: Strategii máte zajímavou a pokud máte obavu, že by vaše názory nebyly v plné míře pochopeny, tak se ani nedivíme, protože určité části lidí zde dělá problémy pochopit i nejbanálnější fakta.
Souhlasíme s tím, že nálepkování na levici a pravici je iracionální (i když v tomto kontextu moc nechápeme jeden z vašich předchozích příspěvků, kde jste užil termínu “pseudopravicobolševický brainwashing”). Každopádně pokud budete mít zájem prezentovat něco ze své “nezaškatulkovatelnosti”, tak zde máte prostor, stačí ho jen využít. No a pokud ji někdo nepochopí, tak nezbývá než konstatovat, že tak už to občas bývá. My kvůli tomu “druhou studenou válku” určitě zahajovat nebudeme…
23 Thowt // Oct 10, 2008 at 21:53
osobne vam a vasemu hnutiu nefandim. Mam trocha ine nazory, ale velmi ma rozculuju utoky na vas. Iste vieme, kto zacal s nalepkovanim a “skatulkovanim”. Su to ti isti, co to dnes na vasom serveri popieraju. Ale oni
popru aj nos medzi ocami, ked na to pride. Len mala poznamka: cca pred 20rokmi som “zral” E.Fromma. No ale casom clovek dospieva a jeho retoriku som zacal povazovat za skandalozny podvod. Ti dalsi z FS nie su lepsi, do tych som len nahliadol a zdesil sa. Odporna, pseudorevolucna retorika. A kedze studentske hnutie v Parizi v 1968 totalne stroskotalo a z Rudi Dutschkeho sa stal stary “hofrat”, dosla mi lzivost tychto panov z FS. Par rokov som premyslal preco? Nakoniec som sa dobral vysledku. Nie som vas, nevyznavam narodny socializmus (ak sa neurazite) ale lzi a manipulacie istych ludi ma rozpaluju do cervena. Takze bolsevik, nie
24 Redakce AM ČR // Oct 10, 2008 at 22:19
Thowt: Pokud s námi nesouhlasíte, tak je to samozřejmě vaše právo, které respektujeme. Mýlíte se však, když nás přiřazujete do jakéhosi “hnutí” - nejsme členy žádného hnutí ani politické organizace, nejsme ani “národní socialisté” - někteří lidé, kteří zde publikovali/publikují by se zřejmě dali označit jako národní socialisté, ale pokud publikují názory, které mají hlavu a patu, tak zde prostor mají i oni. Pro hysteriky a diletanty - stejný prostor zde mají i konzervativci, monarchisté, nacionalisté/národovci, tradicionalisté apod.
25 Plenkovič // Oct 10, 2008 at 23:12
Poslední vyznání páně Thowta dočervena rozpáleného je jako vždy málo dešifrovatelné. Je mi naprosto jedno, jaké názory vyznává, ale pokud nás chce o nich přesvědčit, musí psát srozumitelně, znovu opakuji,”niečo čo bude mať hlavu - pätu aj dačo medzi tým”. Namísto toho plácá páté přes deváté, bojuje s jakýmisi tolkienovskými přízraky, aniž by je pojmenoval a vsadil bych se, že nejen já ale ani páni Nice, Neckář a jim podobní vůbec nemají tušení, co jim chce svým přísp.č.18 sdělit.Řečeno soudní hantýrkou - nepřezkoumatelné pro nesrozumitelnost.
26 Pozorovatel // Oct 11, 2008 at 11:04
Neckář se zase vpravil do role přesvědčeného levičáka a i něteří známí diskutéři odhodili mimikry konstruktivní opozice, poněvadž přišla řeč na muže, který popsal kolektivní (tribalistickou) vývojovou strategii etnika, které káže ostatním individualismus a starání se sám o sebe.
U nás to pěkně slízl jeho popularizátor Bakalář, sám jsem zažil, jak jedinec s relativně jen málo vyvolenými geny vypadl z role blazeovaného intelektuála a začal nadávat jak hokyně, když mu jeho jméno vešlo do úst…
Co se týče Franfurtské školy, téma je to navýsost aktuální, neboť jak již v diskuzi zaznělo, kaly z této žumpy jsou odkojeni modří komisaři z Brusele. Proto se asi na její ničemnost poukazuje tak málo (a u nás zvláště), vládci asi nestojí o to, aby lid zjistil, na jakých základech to stojí budoucí euroráj…
A zpracováváním aktuálních témat bychom se také nemuseli od židovské otázky přiliš vzdálit, neboť “(Židé) infiltrovali Wall Street a vládu a zruinovali naši zemi,“ prohlašuje jeden web. Jiný komentář uvádí: „Co je GS Žid? Goldman Sachs? Židé jsou hrabiví, zkažení slizcí.“ „(Židé) milují peníze jako nic jiného, žádná víra nebo náboženství nemůže být tak bezcitná k jejich obětem.“
Správci diskusních fór na webech se snaží nenávistné materiály odstraňovat, ale bývají množstvím antisemitských zpráv zavaleni.
Aspoň to píšou na Eretzu.
27 Recyclator // Oct 12, 2008 at 12:54
Redakce: omlouvám se, že jsem Vás v redakci tak znejistil tím nešťastným výrazem .)) , nicméně jak už bylo řečeno, často paroduji podobné tupé nálepkování, které se poměrně často objevuje i ve zdejších článcích.
28 Thowt // Oct 15, 2008 at 21:28
Mila redakcia AM CR, je sice pekne, ze ste nadstranicki, ale “vox populi” vas berie inak. Iste pisu sem diletanti aj hysterici, ale to vam vasu ulohu neulahcuje. Pre istych prispievatelov ste “naci”, nemusim ich iste menovat. Co sa tyka pana Plenkovica, pouziva
znamu chazarsku metodu, vyhlasit oponenta viac menej za blbca. To ma tesi, on prosto nevybocil z radu svojich sukmenovcov. Ale by som upozornil, u jeho chytrejsich druhov sa uz toto nenosi. Su opatrnejsi. Nech sa poradi so svojimi.
Leave a Comment