Napsal: David Macháček
Dva žáci ve věku 16 a 18 let z každé střední školy ve Velké Británii povinně navštíví Osvětim. Rozhodlo o tom britské ministerstvo školství, které zároveň na tento program pro školy vyčlenilo 4,65 milionu liber. Ministerstvo počítá s tím, že za jednodenní cestu žáka zaplatí 200 liber a škola by na tuto akci měla přispět dalšími sto librami.
Podle britského ministerstva školství je cílem této propagandistické akce to, aby se britská mládež na vlastní oči přesvědčila o vyhlazovací politice nacistického Německa vůči Židům, Cikánům, sexuálním zvrácencům a dalším.
Vybraní a vyslaní studenti se na místě seznámí se vzhledem tábora a setkají se i s lidmi, kteří přežili holocaust. Navíc je čekají i další semináře a následné zpracování práce o, kupodivu, holocaustu. Jen se obávám, aby „vyvolení“ studenti nebyli po dni stráveném v Osvětimi tak plní „nejhroznějšího utrpení v dějinách lidstva“, že by pak několik let stěží mohli klidně usnout…
Opravdu by mě zajímalo, podle jakého klíče budou oni dva „šťastlivci“ vybíráni. Pojedou ti, kdo mají samé jedničky, nebo naopak ti se špatnými známkami? Jedou ti, kteří jsou slabí v dějepisu, nebo naopak ti, kteří svojí bravurní znalostí holocaustových historek budou moci školu dobře reprezentovat? Jedou jenom děti z bílých rodin, nebo i z rodin barevných přistěhovalců? Jedou děti protestantské, katolické nebo muslimské? Rozhoduje o výběru šťastných cestovatelů za hrůzami holocaustu i případná aktivita a názory rodičů?
Tyto nucené výlety za žádanými památkami mi připomínají někdejší výběr českých účastníků na letní tábory v Sovětském svazu. Tehdy skoro nikdo jet nechtěl, ale požadované kvóty se splnit musely, za jejich splnění byli soudruzi učitelé a soudružky učitelky osobně odpovědní komunistické straně. Komu se dnes při podobných akcích zodpovídají britští učitelé za splnění požadovaných kvót?
Autorům tohoto programu z britského ministerstva školství bych na závěr adresoval výrok jejich rodáka Olivera Cromwella: „Pánové, už jste ze seděli příliš dlouho. Odejděte!“ A když tam tak ochotně posílají britské studenty, mohli by odejít třeba i do své tak oblíbené Osvětimi.



43 responses so far ↓
1 Horst // Feb 22, 2008 at 2:31
Je pěkné, že chtějí platit žákům výlety na kontinent. Nevidím na tom nic špatného. Myslím si, že když někdo nebude chtít jet, tak prostě nebude muset. V GB to nefunguje, jako u nás za komančů.
2 Lothar // Feb 22, 2008 at 2:57
Nechápu proč jenom 2??? Mají tam snad poslat celou třídu!! Ať vidí jaká zvěrstva tam ty německý naci-nestvůry páchaly!!! Dokonce jsem někde četl, že nechali z mrtvol odkapávat tělesný tuk, který poté nalévali na mrtvoly, aby líp hořely….no prostě HOVADA!!!:-)))
3 kosigin // Feb 22, 2008 at 3:03
To mně příjde pěkně přitažené za vlasy-dotovat památník,z peněz rodičů a daňových poplatníků vítězů II.sv. války.
Myslím si,že připomenout si hrůzy nacizmu by právě obyvatelé Velké Británie mohli určitě učinit laciněji a fundovaněji.
(Nebo že by snad na rozdíl od množících se přeživších Osvětim v GB nebyl nikdo kdo by pamatoval nálety a další psychické hrůzy nacizmu???)
4 Anonymous // Feb 22, 2008 at 3:06
to horst:
pokud znáte aktuální britské reálie a psychózu
“korektnosti”, tak vědomě lžete, ale tohle bude
spíš zastydlý důsledek iluze o svobodném Západě, že ?
5 Lothar // Feb 22, 2008 at 3:07
Já, který nezažil válku mám dodnes válečné sny!!!:-)))
6 Horst // Feb 22, 2008 at 3:10
Anonymous : Až bude nějaký případ násilně přinucených dětí k tomuto výletu, dejte mi vědět. Rád to někde rozmáznu.
7 Michal // Feb 22, 2008 at 3:11
kosigin: Jistě, co je to Coventry a nějací mrtví Angličané proti mrtvým Židům….
8 kosigin // Feb 22, 2008 at 3:15
Michal: ba,ba…………..
Ale asi už je vše ve stádiu kdy domácí témata II.sv. války studenti zvládají naprosto bravurně a tento projekt je třeba “nástavbou”
9 Michalov22 // Feb 22, 2008 at 3:39
Podle mě je to správnej projekt a i u nás by měla být povinná návštěva Osvětimi a okolí, aby i dnešní mládež viděla, jaký zvěrstva tam náckové provedli.
10 Adam Kovář // Feb 22, 2008 at 3:44
Michalov22: a neměly by české děti raději jezdit třeba do Lidic, aby viděly, co nacisti udělali Čechům? A nebo je i pro vás utrpení Židů něco víc než utrpení Čechů?
O tom, že by to mělo být povinné, asi nemá smysl diskutovat. Nejsem bolševik, takže s tím nesouhlasím a souhlasit nemůžu.
11 kosigin // Feb 22, 2008 at 4:18
Michalov22:A když už budou v Polsku tak by mohli také navštívit Katyňský les.
ONO ODDĚLOVAT KOMUNISMUS A NACISMUS SE JEDNOU NEVYPLATÍ!!!!!!!!!!!!!!!!
12 Imation // Feb 22, 2008 at 4:23
Dokonce jsem někde četl, že nechali z mrtvol odkapávat tělesný tuk, který poté nalévali na mrtvoly, aby líp hořely :-)))
13 kyriakos // Feb 22, 2008 at 4:32
Adam Kovář:
Adam Kovář: já si myslím totéž. A když už mají anglické děti někam jezdit, tak se najde plno jiných míst, které budou jejich historii bližší než Osvětim.
A vlastně děti z celé evropy by mohli jezdit do Ruska (pokud by se tam vybudovalo nějaké takové místo), kde by se mohli poučit co je to opravdový holokaust v podání židobolševismu.
14 Plenkovič // Feb 22, 2008 at 5:27
Pro plastičtější obraz doporučuji navštěvu Piskarevského hřbitova blokády v St. Petěrburgu. Ono vidět na jednom místě hroby 700 000 lidí otřese i největším cynikem. Při zpáteční cestě zařadit Katyň, v Osvětimi by jim mohli podat zasvěcený výklad pánové Zündel, Irwing a Faurisson, a před Ruzyní se zastavit v Lidicích a budou mít zážitky na celý život, stačí si pár desítek liber připlatit. Asi to všechno je potěmkinská vesnice bolševické propagandy. “Je třeba skoncovat s vlasteneckou sebechválou a začít zpochybňovat výsledky II. světové války” říká jeden český takyhistorik.
15 škola // Feb 22, 2008 at 5:29
kyriakos: Takové místo tam na předměstí Moskvy už stojí. Sice se soustřeďuje především na třicátá léta (Putin ví proč), ale holocaustový památník také není zcela objektivní.
16 Imation // Feb 22, 2008 at 5:55
Plenkovič : Proč zpochybňovat výsledky druhé světové války??? Hitler a s ním Německo prohrálo válku, naštěstí pro Evropu, tak co by chtěl kdo zpochybňovat???
17 Plenkovič // Feb 22, 2008 at 6:29
Imation. Vaše připomínka je naprosto správná. Že se vyskytnou i u nás historici, kteří zpochybňují nejen holocaust ale přímo výsledky II.WW najdete na odkaze:
http://www.vecernikpv.cz/2004/212004/04.pdf
18 kosigin // Feb 22, 2008 at 8:19
Plenkovič:Vám to co je publikováno na Vámi uvedeném linku příjde špatné?
Já tam nevidím nic,co by ve mě vyvolávalo pohoršení
19 Svarozic // Feb 22, 2008 at 8:51
To Plenkovič: Jestli máte na mysli uvedený článek o Benešovi, nejde než s ním z větší míry souhlasit, akorát autor si mohl podle mě odpustit tu zmínku o zachování protektorátu, tím to celé podstatně dehonestoval. Ale jinak musím s Vámi se vším souhlasit, příčiny, původci a výsledky II. sv. války nejde zpochybňovat, je to myslím zřejmé každému soudnému člověku. Jinak také souhlas i s tím dalším, když už exkurze tak komplet.
20 Eichmann // Feb 22, 2008 at 8:54
Sakra, až někde seženete stínitko na lampu z žida tak mi dejte vědět :-))
21 Plenkovič // Feb 22, 2008 at 8:58
Kosigin: No jestli považujete zrovna za šťastné výzvy ke skončení s vlasteneckou sebechválou a zpochybňování výsledků II. světové války, pak za dalších 20 let nebude už mladá generace vědět, kdo vůbec vyhrál válku a proč se vlastně válčilo. Perfektní to příprava k přepisování dějin a k umrtvení povědomí národní identity. Kdo z toho bude především profitovat?
22 Alzo // Feb 22, 2008 at 9:02
Tak mi nejak pripada,ze ta II.WW byla jenom mezi Nemeckem & Zidovstvem…..Nikdo jiny nebojoval,netrpel,nevalcil,neumiral,jenom necine prihlizel utrpeni vyvolenych….Jsme to ale nesoucitne kreatury!
23 Svarozic // Feb 22, 2008 at 9:40
To Alzo: Tohle se už tady řešilo tuším několikrát, akorat, že v jincý článcích. Svůj názor jako hrdý slovan jsem tam napsal včetně toho, že holocaust nezpochybňuji jen se jaksi zapomíná na např. podstatně více vyvražděných slovanů…
24 mario // Feb 22, 2008 at 11:03
znáte někdo definici holokaustu?Abych věděl,co vlastně nemám spochybnovat,pokud vím,tak holokaust je “upálení ohněm”,to bych tipoval spíše na Dresden než na osvětim.
25 Pepek // Feb 22, 2008 at 11:04
Nevidim na to ubec nic špatného. Myslim že ty děti tam i docela rádi pojedou jen aby se z tý školy ulily. Autor asi hledá něco, tam kde nic neni.
26 brk // Feb 22, 2008 at 11:13
A proc jim nezaplati vylet do palestiny aby britske deti vydeli jake hruzy tam spachali zide na puvodnich obyvatelich,zide mi nevadili ale po tech histeriich co tu predvadi je mi z nich zle,nenavidim je.!!!
27 mt-svk // Feb 22, 2008 at 13:27
Keď tak spomíname Rusko, okrem obetí židoboľševizmu by mohli skočiť do Jekaterinburgu a Permu, aby sa dozvedeli niećo o rituálnom vyvraždení cárskej rodiny a národnosť vrahov. Potom by mohli skočiť do Nemecka, aby dostali zasvätený výklad o vraždení nemeckých zajatcov. A v rámci návštevy Izraela by sa mohli pozrieť na pozostatky Deir Jásinu (ak tam ešte sú) a iných palestínskych miest.
28 Fon // Feb 22, 2008 at 13:44
Mali by ich vyslať na exkurziu do Drážďan, Bratislavy, Iraku, Ethiópie a na ďalšie miesta kde jednotky britských židomasónov prinášali smrť.
Holokaustom, i keď grécke slovo malo pôvodne iný význam, sa dnes rozumie úmyselné a plánované vyvražďovanie Židov v plynových komorách a k tomu priradené číslo 6 miliónov. Sú to nedokázané výmysly. Tiež sa používa termín šoa. Osvienčimská lož a vládne klamstvá okolo 11. septembra majú za úlohu človeka voviesť do Nového svetového poriadku.
29 SpiritOf** // Feb 22, 2008 at 17:50
Lidské tělo se zkládá přibližně ze 70% z vody,jak by tedy někdo mohl pálit těla po stovkách v jámách a odchytávat tělesný tuk jímž by ta těla poléval?70% vody…Vlastně to,že se to stalo je důkazem toho,že to nějak šlo.Nebo ne?Nebo je to jinak?? :-))
30 SpiritOf** // Feb 22, 2008 at 17:58
http://www.rozhlas.cz/izurnal/podkuzi/_zprava/37564
31 SPIRIT ON // Feb 22, 2008 at 20:59
A CO KDYŽ PEČEŠ PRASE !!!TO TAKY TEČE !!TY
32 Simon // Feb 22, 2008 at 23:59
To je dobry obchod pro Polsko, aspon se zvysi turisticky prijem. Jeste by meli jet do Kambodie aby videli jak takovy product Francouzkeho Komunistickeho Univerzitniho vzdelani Jako byl pan Pol-Pot s Kmehr Rouge zavrazdil 2 miliony lidi a nikdy nebyl potrestan, zemrel 1998. Daleko vetsi brutalita byla spachana zde (1975-1979) na vlastnich lidech nez Hitler spachal na zidech.
Holokaustu na svete je mnoho, uz ani nezalezi na tom jak byli lide zavrazdeni a kolik, ale to ze to pokracuje dodnes, nekde v nejakem koute sveta je polituhodne.
33 Dan Richter // Feb 23, 2008 at 1:37
že nikdo neuctí památku všem obětem alkoholokaustu , těch jistě bylo mnohem víc :o))
34 bernard m. // Feb 23, 2008 at 3:17
Plenkovič: Dobrý článek a z velké části s tím názorem na Beneše souhlasím.
35 vts // Feb 23, 2008 at 13:52
SPIRIT ON - prase se opeka… nikoliv spaluje. Je videt, ze jsi nikdy nevidel zadne velke grilovani. Takove male sela se opeka urcite dyl nez 6 (ne milionu) hodin. To spalovani v jamach a polejvani tukem je fakt smesny… a ty taky .-)
36 Vilnius // Feb 23, 2008 at 16:40
Sháním legendární mýdlo, co ti zlí Němci vyráběli z toho tuku mrtvých vyvolených :o)) Mýt se tělem rozvařeného nepřítele, co více si přát? škoda jen, že jej zřejmě nikdy neseženu…
37 Michalov22 // Feb 24, 2008 at 5:37
Adam Kovář: Projektem jezdit do Lidic bych určitě souhlasil.
Kosigin: Katyňskej Les nemá s naší historií skoro nic společného ( zahynulo tam max. několik Čechů ), zatímco v Osvětimi a okolí zahynulo několik desítek tisíc Čechů a Slováků.
Co se týče pojmu holokaust - tak by se toto slovo mělo rozšířit na slovany a na všechny kdo umírali v koncentračních táborech, a ne jenom zahrnovat židy a cikány.
38 Tod // Feb 24, 2008 at 6:20
Smazáno pro hloupost. Redakce
39 Tonda // Feb 24, 2008 at 12:16
Smazáno pro hloupost. Redakce
40 IVAn // Feb 25, 2008 at 8:27
Užitečné by bylo naplánovat podobný poučný výlet pro české děti do Chánova. Jistě by to bylo i aktuálnější.
41 Blasius // Feb 25, 2008 at 9:22
Též by ale tito studenti mohli navštívit i komunistické likvidační lágry. Ty měly nad bránou nápis Prací ke svobodě. Obávám se ale toho, že si studentíci začnou plést místa a dojmy. Je mi jasné, že politická korektnost je na místa komunistické genocidy nezavede.
42 xjazsn tjyzpvx // Jul 12, 2008 at 2:12
xipdmteu sdvcotru zyufchgm nusixt ozlywf zsky ncspy
43 xjazsn tjyzpvx // Jul 12, 2008 at 2:13
xipdmteu sdvcotru zyufchgm nusixt ozlywf zsky ncspy
Leave a Comment