V červenci uveřejnil židovský historik Benny Morris v novinách New York Times článek pod názvem “Pomocí bombardování zabránit válce”, ve kterém uvedl následující:
“Izrael téměř jistě zaútočí na íránská atomová zařízení během následujících čtyř až sedmi měsíců - a političtí vůdcové ve Washingtonu a i v Teheránu by měli doufat, že útok bude úspěšný [...] protože pokud útok selže, tak bude Střední Východ téměř jistě čelit atomové válce - a to buď díky následnému izraelskému preventivnímu jadernému útoku anebo vzájemným jaderným útokem hned poté, co Írán získá atomovou bombu.”
[…] Americká veřejnost má malé zanícení pro války v islámských zemích a to snižuje schopnost Bílého domu zahájit další velké vojenské tažení, jehož cíle nejsou v očích mnoha Američanů v životně důležitém národním zájmu.
Íránci pravděpodobně rovněž sáhnou po odvetě v podobě útoků balistickými raketami na izraelská města […] a aktivováním mezinárodních islámských teroristických sítí proti izraelským, židovským a pravděpodobně i americkým cílům po celém světě.
Proto je izraelský jaderný útok s cílem zabránit Íráncům uskutečnit finální krok k získání atomové bomby pravděpodobný.
[…] To nejlepší v co mohou doufat je to, že izraelský konvenční letecký útok zničí jejich atomová zařízení. Zcela jistě to bude znamenat pro Íránce tisíce mrtvých a mezinárodní ponížení, nicméně alternativou v případě neúspěchu tohoto leteckého útoku je však pouze Írán přeměněný v nukleární pustinu.
To, že myšlenky uvedené v tomto nenávistném a štvavém článku jsou zcela reálné potvrzují i zprávy uveřejněné na serveru Eretz.cz:
Náčelník generálního štábu izraelské armády, generálporučík Gabi Aškenazi, na své první oficiální návštěvě Washingtonu varoval, že Izrael nemůže vyloučit žádný způsob zastavení íránského jaderného programu. Zdůraznil nicméně, že jak Izrael tak USA dávají přednost diplomatickému řešení před konfrontací s Islámskou republikou.
Na tiskové konferenci pro izraelská média ve středu ve Washingtonu Aškenazi řekl: „Jsme všichni jednotní v názoru, že Íránu musí být zabráněno získat jadernou zbraň. Není pochyb, že diplomatické aktivity a sankce jsou lepší, ale my všichni chápeme – my a Američané – že se musíme připravit na všechny možnosti.“
Sám za sebe velitel izraelské armády řekl: „Mojí povinností je připravit armádu na válku, na boj a vítězství.“
[…]
Admirál Mullen, náčelník sboru náčelníků štábů, v neděli pro Fox News řekl: „Bojuji ve dvou válkách a nepotřebuji třetí… Znepokojuje mě nestabilita v této části světa”.
Zdroj: Eretz.cz, Náčelník izraelského generálního štábu: Musíme se připravit na všechny možnosti.




22 responses so far ↓
1 Vilnius // Aug 17, 2008 at 21:54
Američané a Izraelci hovoří o atomovém útoku na Irán, aby celý svět byl nakonec rád a vděčný za jejich rozvahu, že až zaútočí, že použijí jen konvenční munici.
2 Drifter // Aug 18, 2008 at 4:39
Pane autore, Cituji Vase slova:
To, že myšlenky uvedené v tomto nenávistném a štvavém článku jsou zcela reálné potvrzují i zprávy uveřejněné na serveru………..
Nevim co vidite “nenavistne a stvave” v clanku Zidovskeho puvodu ale snad by jste to mohl vysvetvit.
Benny Morris, je professor historie stredniho vychodu v Ben-Gurion University. Clanek je teoreticka uvaha dnesniho konfliktu v kterem vazi jednu alternativu budouciho vyvoje proti druhe.
Fakt je
1. Iran se snazi vyvinout nuklerani bombu.
2. Iran konstatne prohlasuje zniceni Izraele i za cenu Valky.
3. Behem posledni konference o Holokaustu ( David Duke ), Iransky president prohlasil ze Zidi jsou Evropsky problem a kdyz nepujdou odkud prisli tak je tam vyzene.
Tak pan Moriss pise ze Izrael je vlastne v situaci z ktere neni uniku. Jakmile Iran bude nuklearni tak budou Zide zit cele generace ve strachu kdy je znici. Vzhledem k geograficke velikosti obou zemi, Izrael nema sanci na preziti.
Tady zadna nenavist neni, jenom naha realita naroda ktery chce prezit. Normalni lidsky pud sebezachovy ktery pokud se nemylim mate i Vy.
Je ovsem jasne ze Palestinci, Jordanci a obyatelstvo Lebanonu, Syrie a okoli by postupne, i kdy nez okamzite zemrelo na radioaktivitu.
Spojene Staty by pravdepodobne obratili Iran na radioaktivni poust. Pochybuji ze by maly Napoleon Putin se do toho michal tak jako Cina a Indie.
Osobne si myslim ze Pakistanska bomba je daleko nebezpecnejsi nez Iranska, ale to je na dalsi den.
3 Plenkovič // Aug 18, 2008 at 9:29
Kdyby se Izraeli podařilo preventivně vyřadit humanitárním bombardováním iránská atomová zařízení, odpadla by nutnost radaru v Brdech a s Koreou, druhým koncem osy zla, by si už nějak poradila Armáda spásy. Rusko by mohlo demobilizovat své mírotvorné sbory v Gruzii a jejich generál by nemusel vyhrožovat Polsku. Poláci své Pershingy překovají v rádla a pluhy. Teroristé odhodí kalašnikovy a s olivovými ratolestmi vstoupí do Evropy sedíce na oslech a budou je vítat zástupové mnozí. Mírová duha se sklene nad vodami jako v Knize Genezis a beránek bude sdílet v klidu a míru pastvinu společně s vlky. Dalšímu fantazírování se meze nekladou ….
4 Jan Maloušek // Aug 18, 2008 at 16:47
Driftere:
1. Írán vyvíjí jadernou bombu? Ano? A jak to víte? To, že to říkali v České TV či na CNN není důkaz
2. V podstatě viz bod 1 - na př. Ahmadínežádova “prohlášení” byla novináři upravena a vytržena z věty, jak posléze přiznali německé noviny
…
Co až si příště ve Washingtonu rozmyslí shodit pár bomb na střední Evropu? Třeba proto, že Klaus nesouhlasí s některými jejich postoji na Kavkaze? Také jim budete tleskat??
5 Plenkovič // Aug 18, 2008 at 18:51
p. Maloušek:Jen malá ukázka jak lze žonglovati se slovy:
Což Irán NEVYVÍJÍ jadernou bombu, a kde je důkaz? To že to říká ve svém prohlášení prezident Ahmadínežád není důkaz. Našly se důkazy o zbraních hromadného ničení v Iráku? Sice se nenašly, ale čím tedy Chemický Ali zpacifikoval Kurdy? Patrně je poprašoval zyklonem B z dodávky IG Farben, aby je zbavil vší a Kurdové pomřeli na tyfus z nedostatečné hygieny. O házení pár bomb na střední Evropu konkretně na Polsko jsme slyšeli nedávno z úst ruského generála Anatolije Nogovicyna. Mráz přichází z Kremlu… A že to PŘIZNALI německé noviny? Pak se nedivím, že guru nacionalistů Mgr. Jan Skácel se zamýšlel nad tím, že úroveň některých redaktorů je neuvěřitelně nízká a že by v seriozních západních listech sbírali ještě několik let zkušenosti na postu elévů, aby si upevnili pravidlo shody podmětu s přísudkem.
6 Redakce AM ČR // Aug 18, 2008 at 19:28
Plenkovič: V časopise Mezinárodní vztahy 3/2006 vyšel článek Zdeňka Kříže pod názvem “Kdo vyzbrojil Irák?”. Ve výtahu z článku je uvedeno:
S “bezvýznamnou” úlohou USA a Británie poněkud nekoresponduje tento článek na Britských listech - USA hrály klíčovou roli při vyzbrojování Saddáma Husajna.
Tak si zkuste napřed něco o dané problematice zjistit, než začnete něco kvákat o “žonglování se slovy”. A jen poznámka na konec - nejen shoda podmětu s přísudkem, ale i psaní i/y je v češtině docela důležité.
7 Karel D. // Aug 18, 2008 at 22:14
Pane Plenkoviči! Znáte tuhle?Vůl zůstane volem!!!
“To že to říká ve svém prohlášení prezident Ahmadínežád není důkaz. ” Vážený pane Plenkoviči, ukažte nám laskavě kde, kdeže to ten Peršan říkal. Zřejmě si pletete jadernou bombu s jadernou elektrárnou. Takovejch volů chodí po světě zřejmě víc. A mimochodem když už jsme u toho , v obecné rovině nemá Írán ani kdokoliv jiný ani menší ani větší právo vlastnit jadernou bombu než USA, Izrael nebo Pákistán. Buď nikdo nebo kdokoliv, nebo se snad oháníte dvojím metrem? To je věc, kterou milujeme.
8 Pozorovatel // Aug 19, 2008 at 0:20
Tak je Plenkovič Vranou nebo není ? Zdá se, že teď už asi ano (a první jeho příspěvek tedy máme brát nevážně vážně ?) …
Pak bychom snad mohli zmínit mezinárodní právo, které pochopitelně k něčemu takovému souhlas nedává (ale to je si dnes vuřt, jak vidíme v případu Gruzie). Anebo to, že likvidovat Izrael se má alespoň teoreticky snažit každá muslimská země (zdá se, že pozoruhodnou výjimku tvoří Turecko) - základním požadavkem muslimské víry je nevydávat jednou dobytou zem nevěřícím, v mešitách pravidelně zní modlitby za navrácení těchto území.
Z čistě praktického hlediska by pak konvenční vojenský útok byl (bez rozsáhlé pozemní operace) neúčinný a jaderný úder by naprosto devastoval pověst země, která by ho provedla - zejména v situaci, kdy četné mezinárodní inspekce neodhalily žádné závadné počínání
Iránců a Írán je stále signatářem dohody o nešíření jaderných zbraní. Přesto jsou proti němu ve snaze přimět ho k ukončení mírového(!) jaderného programu uplatňovány sankce OSN, což samo o sobě o něčem svědčí…
9 Drifter // Aug 19, 2008 at 0:31
Pane Matousek,
jediny kdo zapira aspiraci atomovych zbrani pro svuj narod je vedeni Iranskeho statu. Je ironicke, ze se svet nad tim tak bouri, protoze maji podle meho hlediska to same pravo na bombu jako kdekoliv jiny.
Nikdo si neni 100% jisty ze ji buduji, to vi jen oni. Tak jako vsichni vime ze jednou musime umrit, tak nevime kdy. Obyvatele Izraele (vcetne arabu) vi ze Iran jednou bude mit bombu, ale nevi kdy.
Ja, CNN a Ceske zpravy nectu, ale prikladam malou cast clanku z Kuvajtskeho deniku prelozen do Cestiny:
‘Tajny N-reaktor objeven v Al-Zarqan oblasti’ (pred 2 hodinami*)
http://www.arabtimesonline.com/
KUVAJT City: Tajna výrobní centrala na vyrobu jaderne bomby byla objevena nedavno v Al-Zarqan prostoru v Al-Ahwaziya kraje, který pry bylo postaveno v roce 2000. (Z vysoce spolehlivých zdrojů, to oznamil Al-Seyassah.) Zdroje z Al-Ahwaziya tvrdi ze Teherán začal budovat tajné jaderné reaktory pro výrobu atomové bomby v Al-Zarqan prostoru poblíž mesta Al-Ahwaz v jihozápadním Íránu a jeho hranice s Irákem. Zdroj informaci take prohlasil ze Mezinárodní agentury pro atomovou energii (MAAE) si není vědoma tohoto vyrobniho závodu, protože nebyla zahrnuta do jednání s Íránem, která se konala v Ženevě na začátku tohoto měsíce. Írán začal realizovat projekt mezi lety 2000 a 2003, které vedlo k evakuaci z velkého množství arabských kmenů z oblasti, na Al-Zarqan. Podle zpravy, Teherán, aby uvolníl místo, zničil všechny domy, studny a farmy, a začal plnou realizaci projektu v roce 2007.
*casovy odhad
Cela oblast (stredni Asie) se obava Iranskeho statu. Saddam byl milacek USA (Rumsfeld si s nim pekne povidal) a take zapadniho sveta, protoze drzel Iran na uzde, ted je tam mocenske vacum, ktere Ameracini blbe vytvorili. Na priklad by jste si meli poslechnout interview s Panem “Dick Cheney” kdyz slouzil ve vlade Buse starsiho za prvni “Golf War”). (snad to nekde jeste mam a pridam k tomu Cesky sountrack)
Ten lze tak ze by se i Hitler divil.
Nic mene, dnesni realita je jina, a jestli je Ahmadínežáduv projev k mani na Al-Jazeera tak Vam ho rad necham precist.
10 Plenkovič // Aug 19, 2008 at 1:13
Redakci: Děkuji za námahu, kterou jste na 30 řádcích vynaložili k vyvrácení mého 10 řádkového kvákání. Žel, při rekordní rychlosti se Vám vloudilo několik chybiček, na které si dovolím upozornit.
Uniklo Vám, že nepolemizuji ani s názory Zd. Kříže, ani s Britskými listy, kdo, jak a proč vyzbrojil Irák. Má kritika se týká výhradně pana Malouška k příspěvku p. Driftera. O reakci p. Malouška jsem přesvěden , že byla psána horkým perem a vymyká se jeho žurnalistické profesionalitě a že p. Maloušek má rozhodně na víc. Pouhou záměnou slova “vyvíjí za nevyvíjí” jsem argumentaci o iránském vývoji jaderné bomby dal jeho příspěvku záměrně jiný smysl, abych ozřejmil, že pokud v jeho podání není důkazem zpravodajství ČT nebo CNN, nemůže být v opačné verzi důkazem ani jakékoliv prohlášení iránského prezidenta nebo ministra zahraničí, protože účelově bude tvrdit, co je mu ku prospěchu. S pravdomluvností politiků máme své zkušenosti. Mimoto, p. Maloušek mluví o Iránu a ne o IRÁKU. Žádá-li důkazy, pak ani Drifterova případná důkazní nouze neznamená, že se věc nestala. V případě invaze USA do IRÁKU nebyly dodnes nalezeny věrohodné důkazy o zbraních hromadného ničení a přesto záhadně zahynulo na 5000 Kurdů, takže válečný zločin (genocida) se podle této logiky nestal a Kurdové patrně zahynuli na nedostatečnou hygienu. Jaksi Vám uniklo, že p. Maloušek mluví o hypotetickém “až se rozmyslí Washington shodit pár bomb na Evropu” (což se nestalo) ale unikl mu i Vám skandální výrok o potrestání Polska z úst pracovníka ruského generálního štábu, což je věc zásadní, která se stala. Důkazy si najděte sami. Tolik k žonglování se slovy.
A nakonec po lopatě: úplně s Vámi souhlasím, že je v češtině důležité rozlišovat i/y. Jenže to právě souvisí se shodou podmětu a přísudku a proto když pan Maloušek napíše “jak přiznali německé noviny” nejde o překlep ale o hrubku. U pana Malouška nepochybuji, že jde o přehlédnutí, což bych ve Vašem případě si tak jistý nebyl
11 Drifter // Aug 19, 2008 at 5:27
Jeste bych chtel dotat ze titulek clanku :
“New York Times obhajují nukleární holocaust vůči Íránu” nevyjadruje pojem clanku a podle meho skromneho posudku je neni spravny..
New York Times pretiskli clanek nekoho jineho, nikde se nevyjadrili ze nazor podporuji a nebo nepodporuji. ( Na to je kazdy editor velice opatrny, vzlaste v US.)
12 Plenkovič // Aug 19, 2008 at 7:54
To p. Pozorovatel: Plenkovič nebo Vrána? Investigativní badatel Vašeho formátu by to měl rozeznat a rozpoutat boj o rukopisy. V důkazní nouzi čert i mouchy lapá a tak se rád opře o odkaz na někoho jiného, což se u Vás stalo manýrou jako zaběhnutý způsob tvorby opakující stále tutéž formální a technickou zkušenost spojenou se školometským poučováním. Lidé Vašeho typu všude byli, o všem vědí, všechno slyšeli. Kdysi se říkalo, že pánbůh ví sice všechno, ale ředitel měšťanky to ví přesněji. Jeden nikdy neví, kdy mluvíte ex kathedra nebo ex abrupto - jen tak spatra či jen tak do luftu - tedy ex abrepto. Pokud myslíte, že jsem Vám svými včerejšími příspěvky zamotal hlavu, pak odpovídám: Neberte život příliš vážně, stejně z něho nevyváznete živý!
13 Pozorovatel // Aug 19, 2008 at 11:55
Takže Vrána, v soft verzi (jak potvrdila i shoda IP adresy). A ta důkazová nouze zazněla několikrát (a nikoli zrovna trefně) i od nicku Mikke v diskuzi o Vietnamcích, ale to jste se spíše při bedlivém monitoringu Vám přiliš nesedících stránek (což je samo o sobě pozoruhodný jev) nechal inspirovat, když už zmiňujete to opírání se o odkazy.
Jó, “dřívější” Plenkovič byl sice po ideové stránce rovněž v linii (nejvíce mu leželi v žaludku dříve zde řídce publikující “lefebvristi”), ale intelektuálně o cosi stravitelnější…U nové verze opravdu není pochyb, že v popisu mojí virtuální maličkosti volí metodu podle sebe soudím tebe…
14 Pozorovatel // Aug 19, 2008 at 12:02
Pardon, nikoli v diskuzi o Vietnamcích, ale o přistěhovalcích a barevných všeobecně, trochu mě rozhodil fakt, že to ptačí jméno je na watchlistu, i když se tomu vlastně není co divit…
Redakci : Prosím můj příspěvěk z 11:55 nezobrazovat, děkuji.
15 Pozorovatel // Aug 19, 2008 at 13:13
A abychom se vrátili k podstatě článku, sotva se může spustit masivní vojenská akce na základě článku v kuvajtském tisku nebo použití bojového plynu před x lety (podobnou ZHN je i chlór dostupný snad v každé vyspělejší zemi).
Chápu obavy z jaderného Íránu, ale to sotva povede k širokému mezinárodnímu pochopení sprosté agrese, i když, jak jsme viděli v gruzínském případě, nic není v soucítících (jak s kým) západních demokraturách nemožné…
I když je formulace o tom, že NYT obhajují publikací článku cosi poněkud nepřesná, přece jen tím co a jak uveřejňují dávají najevo své preference ( a zároveň těch, kterých jsou “mluvčími” ).
16 Drifter // Aug 19, 2008 at 19:21
Myslim ze Iranci se lepsi kazdy den. Oficialni Iranska zprava: Agency IRNA
Írán-SATELIT-odpalen
Společni náčelníci štábu v neděli poblahopřáli Nejvyššímu Vůdce Islámské revoluce Seyed Ajatoláh Ali Chameneí a statečnemu íránskemu národu za úspěšné odpaleni rakety nesoucí první Iranskou družici.
Ve zprávě vydané v neděli, náčelník štábu řekl, že raketa nesoucí Iransku první družici se jmenuje “NADEJE”, ‘Satelit úspěšně dosahl orbitu na výročí narození posledního Imáma (šíity,) Hazrat Mahdího (Dej Bůh Jeho noveho-zjeveni) , Což se ukazuje, jako slibna pritomnost tohoto Imáma v kosmickem prostoru.
Zprava uvedla ze toto je jiz druhou, úspěšnou střelby na tyto rakety.
17 Mikke // Aug 19, 2008 at 20:58
Pánové, vy jste v tom udělali guláš jedna radost.
Takže jenom k POZOROVATELI, když už mně zmínil v př.13. Ta důkazová nouze: Já i pan Plenkovič,či Vrána, to je mi úplně jedno, používáme sice raději výraz “důkazní”, ale věřte mi že jinak nemáme spolu nic společného. Dále témuž Vašemu oponentovi musím dát v názoru na Vás za pravdu v př.12. Ty Vaše neustálé odkazy, kterými vyztužujete svůj světonázor, (psal jsem Vám to i před několika měsíci)věřte mi z 80% nečtu. Bylo by fakt lépe vyjadřovat své názory bez těchto berliček. Jak říkával v těchto souvislostech jeden můj moudrý známý: “Takových nas..u do rána vědro”. A já dodávám - pak si můžeme vybrat.
18 Pozorovatel // Aug 20, 2008 at 1:28
No tak je nečtěte, nikdo vás k tomu nenutí - nejsou to žádné “berličky”, ale zdroje, odkud jsem čerpal, případně podporují či rozvíjejí tvrzení v pokud možno stručném diskuzním příspěvku. Ve faktografických publikacích máte také seznam použité literatury, případně odkazy na pramen a nikdo se nad tím nepohoršuje. Internet je pro odkazy ideální - spíš se mi zdá, že Vám ty odkazy jaksi vadí…
Trochu by mne zajímalo, dle čeho si vybíráte tu pětinu odkazů, kterou rozkliknete…
19 Pozorovatel // Aug 20, 2008 at 1:32
A ta íránská družice byla atrapa
- a do vesmíru je z Íránu podstatně blíž než třeba do Izraele…
20 Mikke // Aug 20, 2008 at 20:59
Odkazy mi jaksi vůbec nevadí, neb je považuji za zbytečné. Mně zajímá až cílový stav, tj. osobní názor diskutujícího na danou problematiku po přečtení obsahu těch odkazů, popřípadě jiných zdrojů, osobních zkušeností atp. Jinak odkazy rozklikávám, jen pokud si myslím, že by pro mne mohli být přínosem- u Vás to vychází na těch 20%, ale někdy se spletu, takže ve výsledku ještě méně. I přesto je to velmi dobré číslo, takže se netrapte. Takže to školometské poučování (první odstavec př.18) je fakt jaksi zbytečné.
Závěrem však mohu sdělit, že Vaše příspěvky čtu rád( i když si semotamo “vjedeme do vlasů”) a myslím, že patří ve zdejší společnosti k těm TOP.
21 Mikke // Aug 20, 2008 at 21:13
oprava: mohly - omlouvám se všem učitelům, ale snad nepíšeme slohovou maturitní práci z ČJ
22 Mikke // Aug 20, 2008 at 21:13
oprava: mohly - omlouvám se všem učitelům, ale snad nepíšeme slohovou maturitní práci z ČJ
Leave a Comment