Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Na co jdou naše peníze?

July 13th, 2007 · Diskuze (25 Comments)

Email This Post Print This Post

eu.gifNapsal: Adam Kovář

Peníze nás, daňových poplatníků Evropské unie, jdou na spoustu věcí. A mimo jiné také na to, abychom si do Evropy zvali a platili studium zájemcům z dalších zemí. V roce 2004 proto odstartoval program Erasmus Mundus, díky němuž dosud získalo 2.325 studentů ze zhruba 100 cizích států stipendia na studium na některé z evropských univerzit. A od září jich přibude dalších 1.826.

I tato čísla se asi euronadšencům zdají malá, a proto včera Evropská komise představila program Erasmus Mundus II, který by měl se čtyřnásobným rozpočtem (celkem 950 milionů euro) v letech 2009-2013 nahradit současný, již nevyhovující model.

Téměř miliarda euro na to, aby na našich vysokých školách mohli zdarma studovat cizinci. Vzdělanost domácích obyvatel, zdá se, nemá být tím hlavním cílem evropských států, a proto vítejte studenti z Afriky a Asie. Přijďte k nám studovat, rádi vám to zaplatíme a místo na vysoké škole se pro vás vždycky najde, přinejhorším nepřijmeme nějakého toho Čecha, Francouze nebo Švéda. A nebojte, peněz pro vás máme dost.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Stručně · Ze zahraničí

25 responses so far ↓

  • 1 vts // Jul 13, 2007 at 1:49

    no na tom modelu neni uplne nejhorsi tech 950mil to je v rozpoctu EU naprosto zanedbatelna castka a ze vetsi “chujoviny” jako treba Galileo se vyhazuje vic. Uplne nejhorsi je, ze 99% te cizi a povetsinou barevne pakaze zustane po studiu v hostitelske zemi natrvalo. V pripade, ze by tam byla studijni podminka zaplatime ti skolu a tahni zpet do afriky dava to docela smysl.

  • 2 Bryoria // Jul 13, 2007 at 2:27

    vts: Presne tak. Klidne vyskolit odborniky z cizich zemi, ale jen za te podminky, ze se po absolutoriu vratis zpet.
    Mam rad vsechny rasy a narody, ale at si krome studia, pracovnich pobytu a dovolenych pobyvaji ve svych domovskych zemich.

  • 3 FalconRS // Jul 13, 2007 at 5:11

    Kdyz ti studenti maji rozum, nebudou se preci vracet do te diry odkud prisli.

    Smysl by to melo jen, kdyby musel vsichni studenti bezpodminecne jet do sve vlasti.

    Pak by to i spravne bylo. Jak by se museli vratit aspon by se jich vic snazilo bojovat s vetrnymi mlyny primitivnosti a chudoby.

  • 4 Chaim // Jul 13, 2007 at 6:52

    pro Adama Kováře:

    Pokud budou studenti z Afriky či Asie šikovní, ať si tu studují. Mohou se stát v budoucnu přínosem pro celou Evropu.

    Co jste studoval Vy, pane Kováři? Jaký je Váš přínos české či evropské společnosti? Vaše zdejší občasné glosy si dovolím nepočítat.

  • 5 Adam Kovář // Jul 13, 2007 at 7:05

    Chaim: Univerzitu Karlovu v Praze. A vy?

  • 6 Defender of Patria // Jul 13, 2007 at 8:56

    souhlasim: at tu klidne studuji ale po konci studia hajdy zpatky domu

  • 7 Runner // Jul 13, 2007 at 10:45

    Jak se židáček ozval, že? :-)))) To bych teda rád věděl, který z těch arabáčů, co tady studovali a teď tvrdnou ve směnárnách a perou tam prachy z nelegálních kšeftů, je pro Evropu nějaký přínosem. Možná tak jedině tím, že přispějou do sbírky na výstavbu nové mešity.

  • 8 Flesh // Jul 13, 2007 at 11:02

    No ,at si tu studuji, jestli se vrati do své země, ale 950 000 000 Euro se mi zda trochu moc.

  • 9 Chaim // Jul 13, 2007 at 14:21

    pro Adama Kováře:

    Díky za odpověď, já studoval Masarykovu univerzitu v Brně. Nicméně jste mi neodpověděl na celou mou otázku:)

    ad Runner:

    Předpokládám, že tím “židáčkem” myslíte mne, takže si dovolím reagovat. Nevím, kde berete informaci o tom, že právě ti, kteří sedí ve směnárnách zde studovali vysoké školy, respektive že všichni co tu studovali, sedí v oněch směnárnách. V souvislosti s tím by mne zajímalo, kolik z Vás nacionalistů (nebo snad rovnou udatných bílých válečníků?:) si rádo dojde k “arabáčovi” pro levné valuty, spíše než do banky (ostatně zcela jistě vlastněné nějakým Židem:).

    K dalším příspěvkům snad jen tolik:
    Opravdu si myslíte, že afričtí či asijští absolventi evropských škol svým rozvojovým zemím nejlépe pomohou, když odejdou přímo tam? Nejsem sice odborník na tuto problematiku, ale to myslím není nikdo na tomto webu. Pár neorganizovaných absolventů třeba i těch nejlepších škol se snadno ztratí.

    Mohou se zapojit v rámci mezinárodních organizací, s kterými ovšem nejlépe navážou spolupráci tady v Evropě. A i kdyby zůstali, tak co? Jedná se o studované inteligentní lidi, kteří mají co nabídnout i nám zde. Předpokládám, že Vás tu spíše než blaho Ugandy či Bangladéše zajímá spokojenost českého (evropského) lidu. Takže pokud nám tu nějaký schopný cizinec, např. kvalitní lékař, absolvent některé z lékařských fakult Univerzity Karlovy, bude vykonávat praxi nebo působit v místní nemocnici, je to jistě přínosem. Čili nevím, co Vám vlastně vadí? Že by to byla skutečně jen barva pleti, jiná řeč, kultura, náboženství? Asi ano, ono i označení “židáček” leccos napoví.

    Šalom!

  • 10 Chaim // Jul 13, 2007 at 14:44

    Ad FalconRS:

    Nedá mi to nepřihodit ještě drobnou poznámku. Zaujala mne hned první věta Vašeho příspěvku:

    “Kdyz ti studenti maji rozum, nebudou se preci vracet do te diry odkud prisli.”

    Nabízí se otázka, proč usuzujete, že tito studenti smýšlejí právě takto? Asi postupujete dle pravidla: podle sebe soudím tebe! Pak se musím smát. Takovou úvahu bych od uvědomělého vlastence, za kterého se jistě považujete, teda nečekal.

    Nejspíš to znamená, že pokud byste Vy studoval někde na západě (např. v USA), pak by Vás po zjištění, že je tam život přeci jen trochu jednodušší, Vaše “češství” rychle přešlo, že? Pak teda nevím, o co Vám tu vlastně jde? Že by jen potřeba proti něčemu (čemukoliv) anonymně vystupovat?

  • 11 Blackjack // Jul 13, 2007 at 16:44

    Bryoria:naprostá pravda
    Vlastní zkušenost,bydlím ve městě,kde se tihle studenti připravují na vysokou,učí se česky…..
    pár jsme jich měli v nájmu takže vím o koho se jedná……50% z nich tady chce zůstat hlavně Rusáci,Kazaši a další pakáž,,,,,jsou často jsou nafoukaný a protivný, a těžce sebestředný a egoistický, takže at rádšej vypadnout,

  • 12 Václav // Jul 13, 2007 at 19:49

    Blackjack: Co já vím, například Kazaši by měli dost problémy, kdyby tu chtěli zůstat, a to ze strany rodné země, která se potýká s nedostatkem obyvatel a růstem čínské menšiny.

    Bryoria: Ono je to ještě složitější, kdo vystuduje, ten se pravděpodobně vrátí, problém však bude s těmi, kteří nevystudují. Proč by se po několika letech tu vraceli zpátky bez diplomu? V případě Vietnamců vím na beton, že tomu tak je.

  • 13 Václav // Jul 13, 2007 at 19:51

    A ještě jedna poznámka, stále je to lepší, než když jde řádově stejná částka z rozpočtu ČR na podpory lidem, kteří NECHTĚJÍ pracovat.

  • 14 Aleš // Jul 14, 2007 at 4:25

    pro Chaima
    O tom že by mohli být přínosem nepochybuju ale kdyby ty peníze investovali do evropského obyvatelstva by bylo myslím lepší. Vznikl by z toho přinějmenším stejný počet přínosných lidí (osobně si myslím že by to mělo větší úspěšnost než školit cizince ale to řešit nechci)

  • 15 Blackjack // Jul 15, 2007 at 7:09

    Václav:všechny státy postkomunistického bloku mají těžké problémy s porodností…..jde to tam do prd….,kdo by tam taky chtěl zůstávat,příliv studovaných není tak strašný,ještě horší ty nestudovaný to člověk rudne vzteky

  • 16 Petr // Jul 15, 2007 at 7:39

    Pro Chaima: Ale proč by měli vystudovaní arabové, asiaté nebo černoši být užiteční tady v Čechách ? Vždyť to celé popírá smysl takto dotovaných studentských míst. Oni žijí v chudých zemích,kde je dejme tomu vyskokoškolské vzdělání nekvalitní, nepřístupné nebo neexistuje a tak poté, když ho u nás, nebo kdekoli v Evropě ZADARMO získají, tak se mají vrátit domů a tam své vzdělání využít ve prospěch své země. Evropa má jinak svých vysokoškoláků dost. V Čechách je o vyskoškolské studium velký zájem a spoustu zájemců se na školy ani nedostane, tak když už je někdo takhle zvýhodněn prakticky na úkor domácích studentů, tak by jim neměl ještě zabírat pracovní místa po skončení studia a vrátit se domů. To přece milý Chaime, s rasismem nemá nic společného. Oni totiž vysokoškolsky vzdělaní lidé po návratu domů mají větší šanci ty svoje chudé země pozvednout a dostat na vyšší úroveň, než místní nevzdělaná vrstva. Tak na tom všichni vydělají - my v Evropě, protože ubude ekonomických uprchlíků, které musíme živit a chudé země budou díky vzdělaným lidem,kteří se vrátí domů, postupně bohatnout. Potom ta naše pomoc dává smysl, jinak jsou to zase odpustky bez smyslu - za kolonialismus atd., bla bla bla,multikulti kecy.

  • 17 Blackjack // Jul 15, 2007 at 16:09

    Petr:no hodně týpků z Afriky jsem viděl,ale byli těžce neschopní , takře nevím jestli to tam pozvednou.

  • 18 Kloster // Jul 15, 2007 at 16:21

    To je legrační, že české pakáži přijdou Kazaši taky jako pakáž :)) Jináč — díky Erasmu jsem studoval rok v Anglii a půl v Portugalsku, takže jen houšť podobným projektům… Aspoň že na vysokých školách je to jakž-takž multikulti :)

  • 19 Mucha // Jul 15, 2007 at 16:34

    ad Kloster:

    yes! Česká popolace je příliš homogenní. A to se změní, změní, změní…

  • 20 Mucha // Jul 15, 2007 at 16:34

    oprava: populace:))

  • 21 Kloster // Jul 15, 2007 at 16:43

    Navíc, jako další Erasmové programy i tento je reciproční — tj. umožňuje nejen studovat cizincům u nás, ale také našim studentům poskytuje možnost stáže na partnerské universitě. Zdarma, podotýkám. Ale co by nějaký národovec, pakliže by studoval, dělal v jakési ne-české díře…že?

  • 22 Pozorovatel // Jul 15, 2007 at 17:30

    Do (trvale) rozvojových zemích se asi moc studentů národovců ani multi-kultů nepohrne, navíc pokud tam mají tolik volných studijních míst na reciprocitu, tak k čemu je ten program dobrý ? Aby se barevní podívali do Evropy ? Když je možnost obdržet kvalitní vzdělání v rodném jazyce a zemi, pak tomu dá pochopitelně jedinec s neamputovaným mozkem přednost…Pokud se ovšem nechce usalašit v ekonomicky zdatnější zemi, kde pak po dostudování ubere životní prostor domorodcům a pracovní místo místním intošům, kterým snad pak postupně začne docházet, o čem to ta nacionalistická pakáž vlastně mluví…

  • 23 Oooo.... // Jul 16, 2007 at 15:00

    No, když to tady čtu… Kloster, Chaim a jim podobní… Ta vAŠE homogenost českého národa a “jakš-takš” multikulti na VŠ…. Myslím si, že Náš národ homogení není a projekt “MULTI-KULTURIZACE” značí jediné a to je, že někdo, určitě víme kdo to je, se snaží otrávit Náš silný genetický kód… A to tak, že čím více cizinců tím bude ubývat bělochů a běloši jako takoví zaniknou, protože z toho vzniknou mulati a jim podobní, kteří jsou lépe “ovladatelní”…. A řekni mi ASPOŇ! jeden JEDINÝ! argument, proč by měl mít přednost nějaký “tuhele” a “hejcheche” před řádným občanem dané země co se zúčastnujě tohoto “ZVĚRSTVA”… Aspoň jediný, protože ty vAŠE demagogické plky, napsané na každém alternativním webu jsou trapné…. Ale je to vAŠE mínění a vÁŠ názor, já ho vÁM neberu, věrte si čemu chcete, ale aby jste jednoho smutného dne nebrečeli nad “rozlitým mlékem”…. Salute, vY…..

  • 24 Chaim // Jul 17, 2007 at 15:21

    ad Oooo….

    Za prvé

    “…projekt “MULTI-KULTURIZACE” značí jediné a to je, že někdo, určitě víme kdo to je, se snaží otrávit Náš silný genetický kód…”

    A kdopak to je?

    Za druhé

    Nejde o původ, jde o schopnost a vůli studovat. Lecjaký zdejší na to kašle, naproti tomu si toho možná spousta asiatů a afričanů bude víc vážit a dosáhnou pak lepších výsledků i uplatnění. Přitom samozřejmě netvrdím, že to tak bude ve všech případech, a to netvrdím proto, že nejsem demagog.

  • 25 Runner // Jul 17, 2007 at 16:40

    Chaim: Jo, příteli, máte pravdu že do směnárny chodím k arabáčům, a co? Kdyby měli směnárnu bílí, půjdu raději k nim. Ale jistě vám nemusím vysvětlovat, že tenhle kšeft ovládli arabáči, kteří prostě mezi sebe nikoho nepřijmou, kdo nechodí v pátek mlátit hlavou do mešity. To je stejné, jako rákosníci nenechají bělocha mezi sebou na tržnici. Ale máte recht: u rákosů jsem leta letoucí nekoupil ani nudli, tak budu raději místo k arabáčům chodit do té banky. Aspoň budu vědět, že jsem nepřispěl na další mešitu.

    S těmi studenty jste vedle jak ta jedle. Naši studenti tu vůli i schopnost mají, jenže se tam nedostanou, leda by dali tučný úplatek, a to ještě jen proto, aby předběhli nějakého jiného chudáka, který na ten úplatek nemá. Řeknete si: nedostal se tam, protože neprošel u zkoušek. Ale proč neprošel? Protože některá místa (a ne zrovna málo) byla rezervována pro vaše milované negříky a rákosníky, takže na toho českého pitomce, který o pár bodů ustřelil, už se nedostalo. Přivandrovalci mají svá místa jistá a zaručená vaším Erasmem, naše děti o ta místa musejí tvrdě bojovat.

    Kloster: To je fajn, že jste studoval v jiných státech Evropy. Já myslím, že nikdo tady nemá nic proti, aby naši studenti jezdili po Evropě a aby jiní Evropané jezdili k nám. Já osobně nic proti Anglánům ani Portugalcům nemám, takže když chtějí, ať přijedou, jistě je tady rádi uvidíme. A oni se taky jistě, alespoň v podstatné většině, časem vrátí domů k rodinám, přátelům a do míst která mají doma rádi. Což se ovšem od negrů a rákosníků čekat nedá. S tím snad budete alespoň z části souhlasit, ne?

Leave a Comment