Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”


Miloš Obilić Albánec?!

July 4th, 2009 · Diskuze (16 Comments)

Email This Post Print This Post

Ze všech bojovníků svou udatností nejvíce proslul rytíř Miloš Obilić, zeť cara Lazara, který vydal na sebevražednou misi hluboko do týlu nepřítele.Napsal: Milan Smiljanić

Piše se 28.červen 1389. Osmanská říše napadá Srbsko, které, na Kosově poli, v srdci svého středověkého státu, svádí jednu z nejslavnějších bitev svých dějin. Jeho vojsku velel car Lazar Hrebeljanović, tureckému sultán Murad I. Ze všech bojovníků svou udatností nejvíce proslul rytíř Miloš Obilić, zeť cara Lazara, který vydal na sebevražednou misi hluboko do týlu nepřítele. Podařilo se mu vpadnout do tureckého tábora a jednou přesně mířenou ranou mečem usmrtit sultána Murada. Okamžitě byl sťat. Muradův syn Bajezid ještě během trvání bitvy nechal zardousit svého bratra Jakuba a prohlásil se novým sultánem.

Výsledek této bitvy je dodnes sporný, obě vojska se navzájem prakticky vymazala z povrchu zemského. Jelikož zdecimovaní Srbové nebyli schopni povolat další vojsko, které by se s Turky mohlo rovnocenně bít, přijímají k Osmanské říši vazalský vztah. Trvalo to nicméně dalších 70 let a další dvě bitvy, než se Turkům podařilo definitivně Srbsko pokořit a obsadit celé jeho území.


Kosovská bitva je přesto považována za jednu z nejdůležitějších bitev evropských dějin, neboť se Srbům podařilo zastavit roztahovačné Turecko a vpád a islámu do křesťanské civilizace.

K čemu tento historický exkurs? Inu, dnes je zapotřebí opakovat si dějiny Balkánu více než kdykoliv předtím, neboť pod náletem ideologů globalizace i ty nejjasnější historické skutečnosti ztráci své obrysy a mění se v cosi co by se slušně dalo nazvat „historická nepravda“. Známý britsko-americký nakladatel Palgrave Macmillan vydává knihu Anny Di Lellio s názvem The battle of Kosovo 1389 ve které autorka vynáší tezi, podle které Murada usmrtil „albánský rytíř Millosh Kopiliq”!

Tímto svérázným výkladem dějin autorka podporuje teorie, podle kterých Albánci na Kosovu žili i před rokem 1389 a podle kterých se na Kosově poli Osmanům nepostavili Srbové, ale „sjednocená Balkánská vojska”, mezi nimiž byli i Albánci. Tyto podivné historické konstrukce dnes působí úsměvně, ale budou li nám systematicky servírovany hrozí, že jim časem začneme věřit. Ve svém článku “Lední medvěd v Albánských Alpách” jsem již upozorňoval na snahy Albánců přisvojit si srbské kulturní dědictví na Kosovu, ale že někoho napadne i z Miloše Obiliće udělat Albánce by nečekal ani ten největší fantasta.

Jak se zdá, kreativita tvůrců Nového světového řádu je bezmezná. Nezbývá nám než netrpělivě čekat s jakým dalším moudrem se objeví a pokud možno ihned jej vystavit soudu veřejnosti, zejména té odborné.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (12 votes, average: 4.67 out of 5)
Loading ... Loading ...


Tags: Historie · Ze zahraničí

16 responses so far ↓

  • 1 Aleš // Jul 4, 2009 at 10:27

    Jenom aby se už nechystal zákon o “Popírání albánského původu pokořitele sultána Murada”.
    To by jste potom nemohl informovat ani tu “odbornou” veřejnost

  • 2 Pozorovatel // Jul 4, 2009 at 12:57

    Revizionismus je vítán, pakliže kráčí správným směrem (srážení hřebínku evropským národům kydáním polopravd a lží na jejich historii).
    U nás je to mj. snaha zavléci nás do nějaké “příhodné” genocidy, nejlepší by byl pověstný holocaust, sudetští Němci pobití při odsunu nebyly přece jen ty “pravé” oběti…
    V případě kosovské bitvy šlo bohužel jen o pozastavení islámské expanze, pokud by nepadl legendární “král Holec” u Moháče r.1526, mohli jsme mít i dnes za groš ovci (a možná by ani nebylo “překvapivých” 4,3 mil. machometánů v SRN – ale nebojte, do mešity pravidelně chodí prý jen třetina z nich)…

  • 3 kion1 // Jul 4, 2009 at 15:39

    Tak to je síla :-/ !!!

  • 4 Robert Mach // Jul 5, 2009 at 7:46

    Jo, jo. Je třeba si připomínat, že Slované tvořili a tvoří hráz proti asijským a muslimským hordám.

  • 5 Fr. Řeka // Jul 5, 2009 at 10:44

    no ovšem, to je úsměvné, to je něco, jako kdyby někdo napsal o sv. Václavu že to byl… kdo je z českého pohledu největší špína…

  • 6 Fr. Řeka // Jul 5, 2009 at 10:51

    Robert Mach: hráz proti hordám? člověče jakápak hráz? hráz sugeruje dojem jakési jednolitosti a soudržnosti, což se s historickým vývojem této “hráze” přiliš neslučuje. třeba tohle jsem našel na židovskosionistickobolševické wikipedii:

    ” Roku 1355 uzavřel bulharský car Ivan Alexandr s byzantským císařem Janem V. (Jan VI. Kantakuzenos byl 1354 přinucen abdikovat) defenzívní spolek proti Turkům. Staletí trvající boje o balkánské území a o hegemonii v tomto prostoru však spojencům nedovolily překonat vzájemné rozpory a nedůvěru, zkoordinovat vojenské akce a postavit se turecké expanzi účinně na odpor. Ze stejných důvodů nepřistoupilo k bulharsko-byzantskému spolku Srbsko. Počátkem 60.let se spojenectví rozpadlo a roku 1364 došlo dokonce mezi Bulharskem a Byzancí k válce o černomořské pobřeží. Bulharský car zareagoval dohodou se sultánem Muradem I., kterému přiznal území, jež Turci dobyli v Thrákii.”

    Ach, jaká to PEVNÁ hráz! Hordy krvežníznivých orků z mordoru neměly šanci, faktžené…

  • 7 Pozorovatel // Jul 5, 2009 at 16:16

    Kdyby jim nepomáhal osvícený Západ, mohli být Turci z Balkánu o něco dřív
    Bulhaři (částečně mongoloidního původu) se se Srby opravdu nemuseli, v novověku zejména kvůli Makedonii.
    Pochopitelně hlavní břímě nesli Řekové, kteří jsou etnicky Slované jen částečně (během Stěhování národů byl slovanským etnikem kompletně obsazen venkov řeckého poloostrova).

  • 8 Robert Mach // Jul 5, 2009 at 19:19

    No dobře, tak s muslimi a Asiaty bojovali a bojují na hranicích Evropy po staletí ne Slované, ale Papuánci.

  • 9 kion1 // Jul 6, 2009 at 9:41

    To 5eka:
    Á koukám, že pán je antisemita.Jinak s tou hrází máte pravdu.Nicméně si to můžeme vyložit i tak, že nebýt Balkánu a doslova hrdinného boje balkánských křesťanských národů, tak si tu dnes nepíšeme!!!
    Jakkoli máte pravdu s tou, bohužel tragickou nejednotností.
    To je třeba do budoucna změnit.

  • 10 kion1 // Jul 6, 2009 at 9:42

    Oprava:To Řeka

  • 11 Fr. Řeka // Jul 7, 2009 at 5:32

    kion1: označení wikipedie je ironické, protože zde velká část přispěvatelů zde považuje oficiální instituce ovládané židy, sionisty a bolševiky. prostě jsem si z toho dělal srandu, ale nic, přejděme to bez povšimnutí.

  • 12 Fr. Řeka // Jul 7, 2009 at 5:36

    kion1: sakra, zase jsem se dopustil syntaktické chyby, ne, tak znova, tohle je správná verze:
    označení wikipedie je ironické, protože zde velká část přispěvatelů považuje oficiální instituce za ovládané židy, sionisty a bolševiky. prostě jsem si z toho dělal srandu, ale nic, přejděme to bez povšimnutí.

    jinak jako jasně, hrdinský boj křesťanů proti muslimům na Balkáně beru, jenom teda nechápu, proč ani tehdy, když byli nuceni čelit nepříteli odlišné kultury a náboženství, nezanechali vnitřních sporů a nepřestali se tesat mezi sebou. No ale, zase paralel je všude dost, napřílad i zde, když tu jedni volají po jednotnosti pravice a stejně existuje xy různých pravicových subjektů neschopných spolu pořádně komunikovat.

  • 13 Runner // Jul 7, 2009 at 7:01

    Řeka: A vy jste někde v historii v nějakém období našel naprostou jednotu všech? Naprostá jednota může být nastolena pouze tvrdou rukou a fyzickou likvidací opozice. Příkladem budiž komunistická Korea nebo Čína. To je váš ideál?

  • 14 skud // Jul 8, 2009 at 11:50

    Fr. řeka

    taky se mi to připadá, že jste fandou KLDR
    nebo Zimbabwe.

  • 15 Radola // Jul 10, 2009 at 15:30

    Pozorovatel:U Mohače nepadl Král Holec alias Ladislav Pohrobek, nýbrž Ludvík Jagellonský…za této dynastie u nás už tak levno nebylo.

  • 16 Pozorovatel // Jul 11, 2009 at 0:51

    Vida, kam to za pár let ti Litevci u nás dovedli – a to ještě stihli zavést nevolnictví.
    Přezdívku jsem si spletl, Ludvík zemřel sice také mlád, ale vousy už mu rostly…

Leave a Comment