V rámci dozvuků proběhnuvších voleb do Evropského parlamentu troubí takřka veškerá maistreamová média na poplach a unisono varují před nástupem nacionalistických politických subjektů k moci, až by si jeden mohl pomyslet, že tyto tvoří jakýsi jeden koordinovaný blok a jejich programová a geopolitická východiska se podobají jako vejce vejci, od NPD až po Vlámský zájem. Že tomu tak ani zdaleka není, nasvědčuje i rozhovor poskytnutý nizozemským politikem a režisérem Geertem Wildersem, jehož Strana svobody získala pět křesel ve volbách do Evropského parlamentu, pro izraelské noviny Haaretz.
Podle Wilderse má nárůst popularity jeho strany mnoho společného s volebním úspěchem izraelské strany Avigdora Liebermanna, jež je momentálně třetím nejsilnějším politickým subjektem v Knessetu: “Nedá se říci, že by naše strany byly identické, nicméně nás více věcí spojuje než rozděluje, na což jsem hrdý,” prohlásil tento kontroverzní nizozemský politik o straně Izrael, náš domov (Yisrael Beitenu).
“Sešel jsem se s Liebermannem a pogratuloval jsem mu k volebním výsledkům,” uvedl Wilders, který často Izrael navštěvuje za účelem schůzek s izraelskými politiky, armádními důstojníky a lobbyisty. Podle jeho názoru je Liebermann inteligentním a silným politikem, proto dokáže pochopit důvody nárůstu popularity jeho strany. Izrael pod vedením Benjamina Netanjahua je podle Wilderse “bezpečnějším státem, neboť automaticky nesouhlasí s dvoustátním řešením palestinského problému,” k tomu ovšem dodal: “Mám nyní více obav o osud Izraele vzhledem k názorové pozici amerického prezidenta Baracka Obamy.” Jeho projev v Káhiře byl pro Wilderse “šokující,” neboť “doposud se Izrael mohl spolehnout na americkou pomoc i v případech, kdy ji Evropané odmítli poskytnout. Nyní Izrael čekají těžší časy.”
“Dvoustátní řešení je interní izraelskou záležitostí a jsem na pochybách, zdali se mám k tomuto tématu vyjadřovat. Podle mého osobního názoru však takové řešení možné je, přičemž jeden z těchto dvou států nese název Jordánsko,” dodal. Wilders rovněž zastává názor, že Obamova preference dialogu s Íránem i přes jeho neutuchající snahy o vyvinutí nukleárních zbraní-vycházeje ze zpráv západních rozvědek – je “netolerovatelná”.
Strana svobody se podle slov svého předsedy nechystá přidat k žádnému ze zavedených europarlamentních bloků: “Nerozšíříme řady žádného pravičáckého spolku s antisemitskými nebo xenofóbními inklinacemi,” vysvětluje. “Pokusy našich rivalů o zaškatulkování nás do této kategorie pramení z jejich panických reakcí.” Wildersova strana usiluje o zastavení imigrace do Nizozemí a chce zakázat výstavbu mešit v zemi. Staví se za práva homosexuálů a podporuje zákony na ochranu zvířat, v otázce integrace v zemi žijících imigrantů do nizozemské společnosti zastává tvrdá asimilační stanoviska, rovněž pak je dlouhodobě euroskeptickou stranou. “Za svůj úspěch ve volbách do Evropského parlamentu částečně vděčíme protestním hlasům lidí, kteří nehodlají akceptovat, že jejich daňové odvody sponzorují budování dálnic v Portugalsku a dotace polským farmářům. Tito lidé chtějí své peníze zpět, jedná se zhruba o částku pěti miliard euro.” Ačkoli ostatní nizozemské politické strany se spolupráci se Stranou svobody vyhýbají a pomocí označení adjektivy “fašistická” a “ultranacionalistická” ji řadí na okraj politického spektra, někteří středoví politikové si začínají uvědomovat nárůst její politické moci a začínají uvažovat o jejím koaličním potenciálu, čímž vyvolávají vášnivé vnitrostranické debaty. “Nemáme žádnou moc, ale zato hodně vlivu,” říká Wilders a dodává: “Myslím, že nizozemský politický establishment netuší, jak zavřít okno, jímž jako závan čerstvého větru pronikla naše strana.”
Abychom se ovšem neodvolávali toliko na odkazy z oficiálních periodik, o názor na počínání kontroverzního politického seskupení a jejího ideového vůdce jsme jménem Altermedií požádali nezávislého nizozemského nacionalistu Alfreda Vierlinga. Zde je jeho odpověď:
“Kritizovat islamizaci Evropy je možné až od konce osmdesátých let, předtím byli všichni kritici masivní imigrace a islamizace označováni za rasisty, fašisty, nacisty nebo extrémní pravičáky. Co se následně přihodilo? Muslimské bomby explodovaly v synagogách, následkem čehož si tvrdé jádro sionistů uvědomilo nebezpečí způsobené jejich strategií podpory multikulturalismu v Evropě sloužící k oslabení “panské rasy” a sionistické nadvlády nad mezirasovými konflikty. Wilders (Nizozemí), Philip de Winter (Belgie, Vlaams Belang), Hirshi Ali (somálsko-keňský člen American Enterprise Institute a bývalý člen nizozemského parlamentu) a Jorg Haider ve svém pozdním období-tito všichni se poddali v ochranu sionistům, aby mohli kritizovat islám, ovšem jen ze sionistické perspektivy. Wildersova bezpečnost není garantovaná ani placená nizozemskými státními orgány, proto mu nezbývala jiná možnost než být pod každodenní ochranou izraelské ambasády a Mossadu.
Pět mandátů v europarlamentu Wildersovi vynesla především rétorika zaměřená proti EU a přebujelé byrokracii. Je protagonistou volného trhu, jeho program nereflektuje nějakou formu solidarity mezi sociálními třídami. V poslední době se zasazuje o spojení vlámsky hovořící části Belgie s Nizozemím. Je to poněkud kontradiktorní: proti evropské unifikaci, ovšem ve prospěch unifikace regionální, na úrovni, která nenahrává obraně evropského kontinentu. Je obtížné pochopit, proč se i nadále orientuje na atlantickou spolupráci s USA (kde je spojencem místní izraelské lobby) namísto snahy o navázání spolupráce mezi EU a Ruskem, ačkoli Obama v Káhiře podpořil islám v Evropě a kritizoval (jmenovitě Francii) za restriktivní postoj vůči nošení hidžábu, niquábu, burky, jednoduše všech druhů ženských šátků nošených ve jménu islámu, když tento postoj označil za odporující Univerzální deklaraci lidských práv. Je však pravdou, že se Wilders staví proti účasti nizozemské armády ve válkách vedených pod taktovkou USA proti blízkovýchodním zemím, jako je například Afghánistán nebo Irák, jelikož upřednostňuje, aby naše armáda byla přítomna v ulicích měst, aby potlačovala tzv. kriminalitu způsobenou islámským etnickým revanšismem, jíž správně pokládá za střety vyprovokovávané demografickou strategií dobývání. Wildersova politická budoucnost není jistá ani bezpečná: již dříve byli protiislámští politikové v Holandsku vystavováni nátlaku a teroru. Janmaat byl izolován a odsouzen, Fortuyn zastřelen, čehož pravým důvodem byl pravděpodobně jeho odmítavý postoj vůči NATO a odmítnutí zakoupení bojového letounu (bombardéru), který by nahradil letouny typu F-16. Wilders zastává totožné stanovisko.”
Přeložil a Alfreda Vierlinga vyzpovídal Tomáš Krajňák.



(10 votes, average: 4.80 out of 5)
31 responses so far ↓
1 qrax // Jun 18, 2009 at 23:56
Jak známo, první linie se občas nechává padnout jako součást taktiky:-)
2 petr.sleder // Jun 19, 2009 at 9:51
Jenom věcná poznámka. Hirshi Ali je ženská, ne chlap.
3 kion1 // Jun 19, 2009 at 10:40
Výborný článek.Díky.100% souhlas s G.Wildersem!!!
4 IVAn // Jun 19, 2009 at 11:01
Petře Šledere, chtěl jsem Vám dát bod za diskuzní příspěvek k článku na Novinkách.cz o způsobu “vole” v Íránu, ale: >>Registrace do diskusí je dočasně pozastavena.<< :-)
5 IVAn // Jun 19, 2009 at 11:02
:-) samozřejmě “voleb”
6 Pozorovatel // Jun 19, 2009 at 12:54
No, Fon by k tomu asi řekl svoje (přísp.č.9), ale ani Izrael nám nebude valně platný proti nepřátelům evropské kultury působícím zevnitř – třeba teď Kocáb & spol. přišli na elegantní řešení homoadopcí – proč by si děti měli osvojovat jako “rodina”, když tak mohou učinit každý zvlášť ?
7 qrax // Jun 19, 2009 at 15:20
jj, pan Šleder má nejlepší komentáře na novinkách a na 95% s ním pokaždé souhlasim. Takže pokračujte:-)
8 Pozorovatel // Jun 19, 2009 at 16:36
Vskutku p. Šledrovi náleží uznání.
Ztrácet čas s těmi eurohujerkami a mladými všeználky (minimálně část z nich bude nejspíš placena z eurofondů) je nebývalá oběť, nemluvě o stádu, které jen přehýkává po stylu někdejších procesí médii servírovaná moudra.
Mlčící , byť i registrovaná většina novinkářských diskutérů je si pak dobře vědoma platnosti výroku jednoho marxisty přeškoleného na liberála : “Jsou pouze dva způsoby jak říci celou pravdu – anonymně a posmrtně”.
9 Pozorovatel // Jun 19, 2009 at 17:14
Autorem výše zmíněného výroku (16:36) byl tento černoch.
Alfred Vierling je bezesporu moudrý a schopný muž a pěkně nám to v rozhovoru objasnil – když Mossad dopustí, i motyka spustí – chtěl jsem napsat, že pak je možné kritizovat (islámskou) imigraci…
10 dalibor // Jun 19, 2009 at 17:27
No viděl bych to tak , že loutkářům dochází , že ta jejich “multikultúra” je čím dál tím více zdiskreditovaná a je víceméně jen otázka času kdy se většina lidí jasně vyhraní proti této fantasmagorii a oni chtějí mít tyhle lidi také pod kontrolou a proto je tu Wilders a u nás třeba Mladá pravice. Jinak s komentáři na pana Šledra z Plzně také souhlasím, jeho posty jsou břitké a vtipné a tímto ho zdravím také z Plzně.
11 Josef Novák // Jun 19, 2009 at 19:55
Na Geertovi Wildersovi mi navzdory jeho antiimigrační a antiislámské rétorice něco nesedělo hned od začátku. A vida, on je typickým produktem holandského liberálně-pokrokového myšlení ( toho, které je příčinou dnešního stavu holandské společnosti) a propagátorem v současnosti velmi populárního omylu, že Izrael je obranou linií západu. Alfred Vierling by nám měl vysvětlit co si slibuje od navázání spolupráce EU s Ruskem, snad větší rozšíření asijské mentality v západní Evropě. Ideální by byla transatlantická spolupráce Evropy se Spojenými státy bez sionistů, ale to je asi zatím iluze. A Obama, ten také nebude vládnout věčně.
12 qrax // Jun 19, 2009 at 21:15
Josef Novák: Ono je to logické. Sionisté totiž vždycky ze všeho nejvíc nenávidí muslimy a ostatní problémy nechtějí vidět. Bohužel si neustále zaměňujou příčinu a následek. Sionismus je příčina a muslimský fundamentalismus je následek. Já proti muslimům na Blízkém východě nic nemám. K těm, co přichází do Evropy, mám samozřejmě výhrady. Ale můžeme se jim divit, když u nich doma je vraždí sionisté?
13 drifter // Jun 20, 2009 at 9:45
Je tu jen 12 nazoru, ale celkem se zda ze zde chybi objektivita.
Pokus muzeme souhlasit ze Krestanstvi, je blizsi Judeismu nez Islamu tak je vse srozumitelne.
ISLAM je NESLUCITELNY a ABSOLUTNI!
Pokud nekdo sleduje Geerta, a jeho nazory, tak musi unat ze ISLAMIZACE Evropy je daleko vetsi nebezpeci nez Sionismus!
“Pozorovatel” nam pripomel Fona, a “Barevnost” jeho nazoru, ktere snad nikdo nepostrada, ale………….Pravy Diabol je ISLAM.
Nešokujú ma Izraelčania, vrahovia Spasiteľa,
ale Antichristovský duch ktory vedie všetkých Moslimov, cez Islam je Bohorúhačský………
Dam mu za pravdu…..
14 skud // Jun 20, 2009 at 10:09
Ruce pryč od Wilderse. Podobná obdoba je třeba u nás Payne, Benjamin Kuras, a další lidi, kteří se považují za euroskeptiky. Přitom jsou to neoliberální sionisté, kteří mají spíše blíže k neocon jestřábům. Tito lidé dříve podporovali s liberály a socialisty imigraci neevropských imigrantů. Protože potřebovali nasytit pracovní trh lidmi, kterým by mohli srážet mzdy na minimum a to i evropanům. A pak se najednou diví, že evropa je zaplavena nepřizpůsobivými imigranty a potom prosazují populistickou politiku.
15 kion1 // Jun 21, 2009 at 10:02
Souhlas s drifterem!!!
16 sxg // Jun 22, 2009 at 10:42
židokresťanská, židia sú naši starší bratia, Izrael je obranou líniou západu… Sakra nespolupracuje ten púk s ICEJ?
Ja to mám jednoduchšie, kresťania – gójovia, moslimi – gójovia, moslimi sú naši mladší bratia a neodpľujú si pri zmienke o Ježišovi…
17 HORST // Jun 22, 2009 at 11:38
sxg: S těmi muslimy raději mluvte sám za sebe.
18 kolemjdoucí // Jun 22, 2009 at 11:38
Vůbec se nedivím. Multikulturní idea se ve světle udalostí řítí jako věž sarumanova a sauron(sion) ví že ta jeho věž lží a vydírání je na řadě…..
19 mannk // Jun 22, 2009 at 18:53
. . . jo, ale jen pro vlastní potřebu . . .
20 Hash55 // Jun 23, 2009 at 6:53
Ja si rikal, ze mi na nem neco nesedi… A von to je jenom dalsi zidokrestanskej zradce…
21 Pavel // Jun 25, 2009 at 14:14
to qrax: doporučil bych Vám seznámit se trochu s Koránem a rázem budeš docela jiného názoru. Jako jediný z náboženství má přímo ve víře nakázáno rozšiřovat víru jakýmkoliv způsobem, čili, když to nejde po dobrém, půjde to po zlém. Ono je zajímavý vysledovat si linii současných celosvětových konfliktů a zjistíte jistou souvilost.
22 qrax // Jun 25, 2009 at 16:19
Pavel: Ano, já v nich vidím jistou souvislost, ovšem nesouvisí jenom s islámem:-)
Islám víc klade důraz na šíření víry, to vím taky. Ale vždycky je to jen o lidech, ne o knížkách. A mimochodem, pokud si toho o islámu zjistíte ještě o něco víc, než to, jak se staví k šíření víry, tak zjistíte, že je to ve své podstatě velice praktické a užitečné náboženství, pod kterým by mohla vzniknout poměrně spořádaná společnost. Takové věci jako kamenování cizoložnic, to jsou přežitky způsobené ne islámem, ale tím, že některé země jsou dnes ve společenském vývoji stále o stovky let pozadu.
23 kion1 // Jun 25, 2009 at 17:48
to qrax:
Opravdu jste evidentně pozadu, hlupáku.
Pavel má, bohužel naprostou pravdu.Přečtěte si třeba bibli, tanach a srovnejte s koránem.
Právě na tom jak se chovají k ženám, nemuslimům, jak se daří vědě, svobodě slova je vidět jeho “užitečnost”.
Jste odporný hlupák.
24 qrax // Jun 27, 2009 at 3:05
kion1: já si o vás myslím něco podobného (ikdyž ne tak silného), ale aspoň to tady neventiluju navenek. To ještě neznamená, že je někdo hlupák, když má jiný názor než vy.
25 HORST // Jun 27, 2009 at 7:06
qrax: S tím islámem nevím nevím. Co vidím dnes, tak i země, které dosáhly určitého vývoje, ve spolupráci se západem, díky islámu plodí muslimy, kteří mají cca stejný vzorec chování. Obzvláště viditelný je ve vztahu k ženám. Nejen, že je berou jako podřadné bytosti (podobně jako psa, nebo svini), ale také je běžné jim uřezat hlavu, ubodat, či postřílet, pokud se jím znelíbí jejich chování. Neříkají tomu vražda, ale záchrana cti a čistoty a děje se to v zemích jako je např. Německo, USA, Egypt. Dále je jejich typickým rysem, bez ohledu na krajinu, že jakýkoliv lokální konflikt řeší destrukcí všeho kolem. Viz. karikatury. To nebylo žádné symbolické upálení “panenky strýčka Sama”, ale cílená a doslovná devastace soukromého majetku všech významných evropských poboček v islámských zemí. Dále bych připoměl rebelie z Paříže (opravdu je adekvátní podpálit hlavní město a zničit auta desetitisícům lidem a opakovat to rok, co rok?), nebo rebelie v Malmo, kde musely být staženy pořádkové jednotky z celého Švédska, atd. Dokážete si představit podobné útoky v Evropě na adresu muslimů?
Dále je zcela zjevná jejich strategie ovládání, tzv. islamizace, což je taktika, kterou praktikují již od vzniku islámu. V zemích, kde mají převahu, nastolí islámské zřízení a islámské právo se vším všudy (naposledy Somálsko). Toto již začalo nenápadně na evropském kontinentě, praktikováno je dnes v Británii. Tato právní schizma, je z mého pohledu tragický moment a začátek konce Evropy, nebo minimálně Británie. Nejen, že jde o zbabělý a leckdy oslavovaný ústup, navíc je otázka času, kdy toto právo zcela potlačí právo domácí, což je jen otázka času, vzhledem k čilosti neevropských přistěhovalců, obrácených na mohamedánství.
To, co říkáte – “že je to ve své podstatě velice praktické a užitečné náboženství, pod kterým by mohla vzniknout poměrně spořádaná společnost” – to máte sice recht, ale vězte, že s námi se do budoucna nepočítá, nebo počítá, ale jedině jako s otroky. Ostatně Slované po staletí sloužili muslimům jako otroci a nyní se to plíživě vrací. Pravděpodobně bude spousta konvertitů k islámu (neboť u nebojovné většiny dojde ke strachu o vlastní krk, tak jako se najednou všude objevili komunisti, když to tady bolšáni ovládli), kteří ovšem budou živořit, coby občané nižší kategorie. Myslím si, že z toho, co se dnes děje, nejsou podobné obavy neoprávněné a já osobně, nyní mluvím za sebe – nechci žít ve spořádaném systému, coby otrok, klanět se Alláhovi a sdílet jiné pikanterie. A jestli dojde na lámání chleba, raději vezmu flintu a budu se bránit.
Abych to shrnul – islám NIKDY!
26 qrax // Jun 27, 2009 at 19:59
HORSTe, souhlasím s vámi. Já taky islám považuju za cizí živel, kterej tady ohrožuje určité věci. Souhlasím s tím, že je třeba proti islamizaci bojovat třeba i se zbraní v ruce. Ale říkám to hlavně proto, že sám jsem na té “druhé straně barikády”.
Předtím jsem chtěl jen říct, že z nezaujatého hlediska není islám zlo. Vždycky jde jen o mocenský, civilizační nebo jakýkoli jiný chcete střet. To je nevyhnutelné a k takovým střetům dochází. Já si vždycky uvědomuju, na které straně stojím, avšak odmítám pohled některých lidí, kteří to vidí jako boj “dobra proti zlu”. Je to prostě boj, ale s dobrem a zlem to má málo společného (pokud ty pojmy vůbec můžou reálně existovat).
27 Mikke // Jun 27, 2009 at 20:00
Hmm – spousta názorů. Jako vždy mezi nimi nechybí názory” xeno až schyzo”. Celé je to mnohem složitější a nelze se na problém muslimů a islamismu dívat optikou minimálně dvacetileté mediální masáže sjednocených masmédií, o kterých známo kdo je platí Souhlasit zde lze snad jedině s qraxem. I když i jemu nutno připoměnout, že za cizoložství jsou v těchto zemích kamenováni i muži, takže kruté, nicméně spravedlivé. No a Pavel by měl opravdu vysledovat řádně a především do hloubky linii dnešních celosvětových konfliktů, možná by zjistil již mnohým viditelné, a to sic, že muslimové za jejich vznikem zcela jistě nestojí, ač to tak mnozí urputně a stále dokola prezentují.
28 Gver // Jun 27, 2009 at 21:22
Zrovna v tomhle s BNP souhlasím, ale ten zde zmíněný trend to ukazuje:
http://bnp.org.uk/2009/06/latest-liberal-assault-on-national-identity-targets-jewish-school/
29 kion1 // Jun 28, 2009 at 9:05
To mikke:
Myslím, že stojí stačí si přečíst knihu Samuela Huntingtona-Střet civilizací
30 Mikke // Jun 28, 2009 at 19:09
No jo v tom to právě je. Knih je spousta. Názory a výklad v nich takový či onaký. Jeden věří tomu, druhý jinému a pravda pak bývá jako vždy někde uprostřed. Je na každém jedinci, jeho zkušenostech a intelektu kam se přikloní a co vyhodnotí jako blud, či propagandu.
31 Miloš // Jul 14, 2009 at 19:38
Podle mě je to zcela jasné, sionisté mají obavy z nárůstu nacionalismu v Evropě, proto nasadili své agenty, jako je Wilders a u nás možná Národní strana, aby infiltrovali a ovládli nacionalistické hnutí a usměrnili ho v zájmu sionistů. Wilders nemůže být tak hloupý aby nevěděl že islám je druhořadým problémem, hlavním problémej sou ti, kteří muslimy a další přistěhovalce pustili do evropy a to sionisté, kteří vládnou v evropských zemích