Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Černý komunista krachuje

June 19th, 2007 · Diskuze (43 Comments)

Email This Post Print This Post

zimbabwe.gifNapsal: Adam Kovář

Komunistický prezident jihoafrického Zimbabwe Robert Mugabe svoji zemi vede zdárně ke krachu. Po obvyklých komunistických krocích – okradení a vyhnání schopných – najednou zjišťuje, že jenom s neschopnými mu stát příliš nefunguje. I když termín „příliš nefunguje“ je značným eufemismem k popisu státu, kde inflace dosahuje míry 3.714% (tři tisíce sedm set čtrnáct procent) ročně, nezaměstnaných je 80% obyvatelstva a čtyři miliony z dvanácti a půl Zimbabwanů aktuálně potřebuje potravinovou pomoc. Podle mnoha ukazatelů tento rudý ráj vrahů, zlodějů a flákačů do půl roku úplně zbankrotuje.


A co dělá vláda? Vláda, jejíž zástupce byl evidentně nesvéprávnými delegáty Organizace spojených národů nedávno dokonce zvolen předsedou Komise pro udržitelný rozvoj (více zde), začala vyvíjet velký tlak na tamější poskytovatele internetového připojení, aby státním složkám umožnili monitorovat všechny emailové zprávy i jiné formy internetové komunikace. Zimbabwské vládě v tomto nabídli pomoc jejich soudruzi z Číny, kteří mají s monitorováním a omezováním internetu již bohaté zkušenosti.
To si opravu tito černí komunisté myslí, že když si lidé nebudou psát maily o tom, jak zase dnes byla desetiprocentní inflace či o tom, že všechny obchody v okolí jsou prázdné a proud jde jenom hodinu denně, tak problém zmizí? A nebo snad v zemi řádí bělošsko-imperialisticko-neokolonialistická spiklenecká skupina, která zapříčiňuje hospodářské problémy, jako spiklenecká skupina Slánského u nás v padesátých letech úmyslně zpožďovala vlaky, obě skupiny s cílem rozvrátit jinak skvěle fungující socialistickou zemi? A monitorováním veškeré internetové komunikace soudruzi hodlají tuto záškodnickou skupinu odhalit a po té ji tvrdě potrestat?
Mugabe a jeho rudí compadres mají holt smůlu, že nemají ropu jako Chávez a že zisk z vyrabovaných bělošských farem se již dávno rozplynul, z velké části možná na soukromá zahraniční konta těch chytřejších z vládních struktur. Jejich odporný systém se co nevidět zhroutí, ale kdo se pak postará o miliony hladovějících? A nebudou tito po pádu rudého režimu hledat spásu v zahraničí, třeba v Jihoafrické republice? A nebo třeba někde na severu?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Ze zahraničí

43 responses so far ↓

  • 1 Flesh // Jun 19, 2007 at 3:12

    Ano, na sever, v Evropě vás rádi přivítáme, bratři! Všichni jsme si přece rovni a tak se rádi obohatíme z vaší krásné kultury a načerpáme nové zkušenosti, jak bojovat proti bídě!

  • 2 Honza // Jun 19, 2007 at 4:01

    Tak to je zajímavé když byl tady komunizmus tak se nějak žít dalo ale afrika je afrika

  • 3 Václav // Jun 19, 2007 at 4:03

    Sever je třeba i v některých ropných zemích, kde se místním nechce dělat … ať se o ně postarají bratři Arabové. Nebo ať se cpou do Ameriky, která narozdíl od kontinentální Evropy má na chudobě Afriky lví podíl.

  • 4 Runner // Jun 19, 2007 at 4:59

    Na chudobě Afriky mají podíl akorát líní, neschopní a násilničtí negři. Co dokázali běloši z africké půdy vydobýt, to už víme. A já vsadím boty, že kdyby tam místo negrů byli žlutí, možná by nežili zrovna v blahobytu, ale určitě by nechcípali hlady. To je všechno v mentalitě člověka, ne v systému nebo v životních podmínkách. Pomoc negrům by se měla už konečně zastavit, protože to jsou vyhozené peníze. Čím víc peněz se do nich bude cpát, tím víc na to budou spoléhat a tím menší budou mít motivaci sami něco dělat. A živit lemply donekonečna, to je sice velice humánní, ale veskrze hodné idiota. Oni se dovedou akorát vraždit mezi sebou, vraždit bělochy kteří jim dávají chleba, šířit AIDS a sedět a čekat až je někdo nakrmí. Jinak nic.

  • 5 Shooter // Jun 19, 2007 at 5:23

    Runner: No ještě bych dodal, že se dovedou množit a to ne lineární, ale exponenciální řadou

  • 6 LJM // Jun 19, 2007 at 5:39

    Poté, co vyhnali ze země bělochy, se naserou k nám do Evropy. Sejmu prvního bubáka, co potkám na ulici! Fujtajksl!

  • 7 Defender of Patria // Jun 19, 2007 at 6:55

    no ono na chudobě afriky má podle mě podíl i koloniální evropa……dali sme jim rozvoj, zbraně, prostředky jenže oni nebyly na takový pokrok připraveni se svou kulturou doby kamené…a poté stačilo aby pár černých bláznů zatoužilo po svobodě a my jsme jim ji ve jménu slabosti dali….jak to dopadlo víme všichni z prosperujících zemí se stala rozstřílená krajina plná hladomoru….možná by jim bylo líp kdyby si kolonisté afriky nikdy nevšímaly a nechali ji žít životem lovců a sběračů

  • 8 JT // Jun 19, 2007 at 7:20

    Jasně,buďto tam vůbec nelézt a nebo neodcházet.Ale asi ani jedno v daný době nebylo možný….

  • 9 Blasius // Jun 19, 2007 at 8:13

    Jen doufám, že krach této země nezpůsobí masivní stěhování směr Evropa. Komunismus opět potvrdil svou parazitickou podstatu.

  • 10 Ladislav Kováčik // Jun 19, 2007 at 8:30

    Hm, ja by som povedal, že v tomto prípade by násilná zmena režimu zahraničnou veľmocou bola nieže úplne v poriadku, ale je, zdá sa, úplne nevyhnutná. To už radšej nech Zimbabwe vedú proamerickí pajáci, než tento Mugabe. Lenže ako bolo spomenuté, v Zimbabwe nie je ropa…

  • 11 Ladislav Kováčik // Jun 19, 2007 at 8:34

    Kto vie, čo by robila Thatcherová, ktorá si nedala vziať Malvíny v 80. rokoch, ak by bola teraz pri moci, možno by do toho aj išla s pomocou USA a Zimbabwe by mohlo byť opäť anglické.

  • 12 Plenkovič // Jun 19, 2007 at 10:52

    Když komunisté zvítězí v Africe, je na Sahaře do dvou let nedostatek písku.

  • 13 Ou jé // Jun 19, 2007 at 14:16

    Milá redakce: Je také slovo negr vulgární? Nebo je zcela v pořádku ho říkat? Velmi by mne to zajímalo….

  • 14 Runner // Jun 19, 2007 at 16:14

    To Ou jé: Je také slovo idiot vulgární, nebo je zcela v pořádku ho říkat? Velmi by mě zajímal Váš názor…

  • 15 Florian Geyer // Jun 19, 2007 at 16:18

    To Ou je: Ja si myslim, ze slovo “negr” nie vulgarne. Cernochov volali negro (nechcep trepat ale mam pocit, ze to bolo zo spanielciny). Zmenila sa doba a ako je z Cigana Rom, tak je z negra cernoch. Myslim, ze sami cierni by neboli radi, keby sa im hovorilo, blacks ci darkeys… staci sa pozriet na nejaku muziku ci film s tematikou ghetta, kde hraju iba “Afro-Americania”, tak sa to tam negrom len tak hemzi.
    P.S. Len tak na okraj, v polskom jazyku sa negrom hovori murini, lebo cernoch (ci carnoch) je nadavka.

  • 16 taser // Jun 19, 2007 at 18:17

    slovo neger nema pejorativny vyznam,ved existuje negroidna rasa,tak potom zakonite existuje neger.

  • 17 taser // Jun 19, 2007 at 18:18

    a teraz bude nasledovat znicenie JAR,komunisti z ANC sa o to postaraju.

  • 18 Flesh // Jun 20, 2007 at 4:27

    JAR uz je beztak zničená, veeeeezmete-li v úvahu, jak silný stát to byl za Apertheidu a co je z ní teď

  • 19 Kenotaf // Jun 20, 2007 at 4:38

    Zimbabwe lze považovat za komun. zemi? Jestli ano, je to velmi smutné. Komunistických míst na mapě světa je nějak stále moc a přibývají - Nikaragua, Brazílie, Bolívie, Venezuela, Kuba, Laos, Vietnam, KLDRm Čína, Mongolsko, Bělorusko, Moldavsko a některé další bývalé sovětské republiky (i Rusko).

  • 20 Jarek // Jun 20, 2007 at 7:13

    Současná situace je taková, že Evropa musí volit: buď sníží cla na dovoz afrických zemědělských produktů a tím Africe umožní ekonomický rozvoj, ale daní za to bude to, že evropští zemědělci, speciálně ti ve Francii, si nebudou moct válet šunky a prosperovat ze štědrých dotací evropské unie, ale budou muset opravdu z té země něco vypěstovat tak, jako to dělali jejich předci, kterážto představa je jim zřejmě proti mysli, však co, když vám chodí balík peněz za nic, tak se vám moc dělat nechce. V tomto případě by se Evropa musela vzdát té marné snahy být zemědělskou velmocí - kterou stejně není - a zaměřit svoji výrobu na exkluzivní produkty, jako je např. víno. Druhou možností je nechat současný stav věcí, africké zboží sem nepustit, a tak sem místo zboží budou přijíždět afričtí lidé, chcete-li negři, kteří zde budou hledat práci a buď skončí jako dělníci na farmách, jak je tomu ve Španělsku, nebo jako nezaměstnaní v ghettech, jak je tomu ve Francii. Je to prostě buď anebo. Bylo by vysoce pošetilé chtít obě věci najednou. to nejde. buď pustíme zboží - a umožníme těm lidem v africe pracovat a ekonomicky prosperovat, nebo sem pustíme lidi, což se děje teď a nikdo z toho není dvakrát šťastný.

  • 21 Shooter // Jun 20, 2007 at 8:54

    Jarek: V Africe trpí milióny lidí hladem a tísíce jich denně hladem umírá a vy byste chtěl dovážet zemědělské produkty z Afriky? Myslím si, že by bohatě stačilo kdyby dokázali černoši vypěstovat alespoň tolik potravin aby je to uživilo, jenže toho oni nejsou schopný a radši budou umírat hlady a čekat kdo jim dá co zadarmo.

    Jinak co se týká zemědělců ve Francii. Dnešní výnosy z ha zemědělské půdy jsou vyšší než byli v dobách jejich předků. Jistě to není zásluhou toho, že dnešní zemědělci ve Francii více pracují, ale o válení šunky bych pomlčel. Běžte např. na 1 měsíc pracovat na nějakou rodinnou farmu a jistě pak budete mluvit jinak.

  • 22 Jarek // Jun 20, 2007 at 10:13

    Shooter: Vy nevíte nic o Francii ani o Africe. Já ano.

  • 23 Jarek // Jun 20, 2007 at 10:28

    Kdo si představuje Afriku jako zemi, kde je permanentní hlad, vykořisťování a AIDS a nic jiného, neví o Africe zhola nic. Rovníková a jižní Afrika má obrovský zemědělský potenciál, vyšší než kdy Evropa bude mít. To si Evropa s USA dobře uvědomují a proto v ní vysokými cly udržují chudobu v několika oblastech i hladomor. Jestliže chcete vyrábět a vydělávat, musíte mít odbytiště. Když se ovšem odbytiště urputně brání vašemu zboží, pak se není co divit. K tomu stačí pár bestiálních diktátorských režimů, snadná dostupnost zbraní z Ruska a drog z Kolumbie a Afghánistánu a potom se není co divit, že ti lidi nemají co jíst, když je přece mnohem snazší vyměnit slepici za AK47 a pár nábojů, potloukat se krajinou okrádat ostatní o jídlo a zabít každého, kdo klade odpor. Souhlasím s tím, že Africké obyvatelstvo nebylo připraveno na odchod kolonistů. Ale stabilní a prosperující zemědělská Afrika by byla mnohem přijatelnější pro Evropu a USA než Afrika chudá pod taktovkou vojenských diktatur odkud emigrují tisíce lidí. Jenomže takovou ji zase chtějí nadnárodní korporace. Těm ve snaze zabránit vzniku nových společností, které by jim konkurovaly, současný stav vyhovuje. Tak se potom nedivme, že nám tady každoročně napochodují tisíce afričanů, kteří více-méně parazitují na naší společnosti. My si to tak volíme. Tak to tak máme.

  • 24 Defender of Patria // Jun 20, 2007 at 10:53

    Jarek: s temi korporacemi mate mimochodem pravdu (a nebudu tady rozpitvavat puvod tech korporaci) ale nesouhlasim se slovem “my”…..nas narod si tohle nezvolil ale byl k tomu donucen a pokud si neco volime pak je to jenom to ze se nedokazeme vzeprit uchvatitelum

  • 25 Runner // Jun 20, 2007 at 13:54

    To Jatrek: Asi toho opravdu o Africe víte docela dost, ale zajímala by mně jedna věc:

    Myslíte si, že kdybychom my tady v Česku měli obrovské plochy úrodné půdy, která by ležela ladem, a zemědělský potenciál větší než kdy Evropa může mít, vykašlali bychom se na to ji obdělávat a raději vzali kalachy a šli si nějaké jídlo uloupit? Tady v Česku je prý obrovské množství ilegálních zbraní,včetně automatických, odhaduje se, že asi každý sedmý člověk má doma načerno zbraň. Ale lidé přesto chodí do práce a hospodářství funguje a nikdo se tady nevraždí jen tak z plezíru. Navíc se mi nezdá logické chodit krást někam, kde stejně nic není. Mnohem afektivnější se mi jeví z té půdy něco vypěstovat. Chápu, že ekonomická prosperita země se nedá bez vývozu dost dobře vybudovat, to je ale otázka nadprodukce. Ale uživit vlastní obyvetelstvo aspoň tak, aby nechcípalo hladem? Na to snad evropská cla nemají vliv, ne?

    Argument o vysokých clech mi přijde na první pohled i tak docela přijatelný, ale můžete mi říct, proč je zemědělec v Africe závislý jen na vývozu do Evropy a USA? Vždyť by mohl vyvážet třeba do jiných států Afriky, kde takové podmínky pro zemědělství nejsou a kde je spousta hladových krků.

    A proč bílým farmářům, kteří v Africe prosperovali, dokud je negři nepovraždili nebo nevyhnali, vysoká dovozní cla do EU nevadila?

    Mám ještě jednu otázku a doufám, že nebudu vypadat jako Hloupý Honza: Proč by nadnárodní společnosti chtěly Afriku vyhladovět? A pokud ji chtějí vyhladovět, proč se tam posílá každoročně tolik pomoci? Ne že bych si dělal iluze o dobrosrdečnosti lidí, kteří tyto korporace vlastní, ale domnívám se, že přímo hladomor není v jejich zájmu. Je jasné, že jim ve státech bohatých na nerostné suroviny vyhovuje nestabilita a zadluženost a čím bohatší, tím zadluženější. Zároveň ale potřebují odbytiště. To je důvod i neustálého rozšiřování EU - zvětšování a lepší dostupnost trhu. A Afrika, se svými miliony obyvatel, je obrovský trh. Pokud by negři měli určitou kupní sílu, mohl by se odbyt zboží rozšířit a tím by vzrostly zisky i těmto společnostem. Čili myslím si, že tyto společnosti sice vytvářejí zadluženost zemí, což se týká i ČR a USA a všech zemí na světě, ale totální rozvrat a hladomor zas tak v jejich zájmu není. Kde nic nefunguje, tam není kupní síla.

    Pokud je moje úvaha aspoň částečně správná, pak za hladem v Africe musíme hledat jiné příčiny. Možná bychom měli dát na zkušenosti předků. Kterýsi politik v antickém Římě zanechal charakteristiku negrů, která se mi jeví i dnes aktuální. Napsal, že jsou primitivní, agresivní a hloupí. Možná se pletl, ale já myslím, že tomu nic nenasvědčuje.

  • 26 taser // Jun 20, 2007 at 14:09

    Afrika mozno polnohospodarsky potencial ma.jedine,co je na prekazku veci,je jej vlastne obyvatelstvo

  • 27 Václav // Jun 20, 2007 at 20:57

    Já bych raději opustil geografický a rasový determinismus a orientoval se na problém rozdrobenosti (viníkem je zčásti Evropa), vývozu nestability (hlavně ve formě zbraní, viníkem z části opět Evropa), a trvalé “okamžité potravinové pomoci”.

    Je třeba si např. uvědomit, že v Indii hladoví přibližně stejně lidí, a přitom Indie má v průměru vyšší životní úroveň. Je třeba se ptáti, proč je Indie vyspělejší, a proč má početnou střední třídu? Na to je částečná odpověď, kterou některé nepotěším, a tou je kombinace demokracie a silné (hlavně vojensky) centrální vlády. Proto jsem pro Africkou unii, která by mohla největší problémy částečně vyřešit.

  • 28 V.Neckář jewnior // Jun 21, 2007 at 8:16

    Argumenty Jarka jsou v pořádku. Pokud západní země propagují volný trh v globálním měřítku tak štedré dotace EU zemědělcům jsou nic než pokrytectví.

  • 29 Runner // Jun 21, 2007 at 12:16

    To VNJ: Argumenty Jarka nejsou v pořádku. Pokud by africké státy využívaly všech svých zdrojů aspoň tak jako Evropa, pak by mohly také dotovat svoje zemědělce. Ale tuhle logiku stejně jaksi nechápu - proč by měl někdo dotovat africké zemědělce, když všude tam je po potravinách obrovská poptávka?

    Ale byl bych moc rád, kdybyste mi Vy, nebo Jarek, odpověděli na tyto dvě otázky: Dotoval někdo ty zavražděné a vyhnané bílé farmáře? Jak dokázali prosperovat i přes vysoká cla EU?

  • 30 V.Neckář jewnior // Jun 21, 2007 at 14:38

    4Runner: Tady došlo k nepochopení já rozhodně nepropaguji dotace africkým farmářům ale jsem pro zrušení dotací farmářům francouzským, polským etc na které přispíváme my všichni jinak jsou kecy o svobodném globálním obchodu jen fráze.
    Pokud jde o zimbabwské farmáře tak tajemství jejich prosperity spočívá mimo jiné i v nižších nákladech na pracovní sílu, to ale platí i o dalších a nejen bílých farmářích z Afriky, kteří prosperují navzdory clům EU.

  • 31 Ladislav Kováčik // Jun 21, 2007 at 18:19

    V článku sa spomína inflácia 3 714 percent. To je stará informácia.

    Teraz sa držte - inflácia v Zimbabwe dosiahla k 21. júnu 2007 9 000 (!!!) percent! Je to najvyššia hodnota inflácie na svete.

  • 32 Runner // Jun 22, 2007 at 11:50

    To VNJ: No dobrá tedy, takže v Africe jsou i jiní farmáři než bílí, kteří prosperují navzdory clům EU. Takže je možné být zemědělcem v Africe a prosperovat? Takže tím ten argument, že za hlad v Africe mohou cla EU a nemožnost vývozu, padá?

  • 33 Runner // Jun 22, 2007 at 12:11

    To VNJ a Jarek: Myslím, vážení kolegové, že tady obhajujete neobhajitelné. Situace v Africe je taková, jako by negři seděli na bochníku chleba a přitom umírali hlady. Koukal jsem nedávno na Spektru nebo nějakém takovém programu na dokument o putování jakéhosi trička, které dal někdo v Itálii do kontejneru charity. Nakonec to tričko přišlo do Afriky a negři ho vydražovali na návsi. Nevěřil jsem vlastním očím. Byla tam například škola pro dospělé, kde nějaká paní vysvětlovala jiným paním, jak se má obchodovat. Říkala jim asi toto: Nesmíme být líné a navštívit zákazníka. Musíme s sebou vzít víc kusů oblečení, aby si mohl vybrat. Když neuspějeme u jednoho, musíme navštívit jiného, atp. Opravdu rady, na které by člověk sám nepřišel! Ovšem chápu, že někdo kvůli takovým radám musí chodit do školy. Že by si tam někdo postavil a otevřel klasický obchod, kam by se chodilo normálně nakupovat, to tam asi nikoho ještě nenapadlo. Nebo by to bylo moc pracné. Když jsem to viděl, vzpomněl jsem si, že jsem kdesi četl o tom, že v Etiopii dodnes fungují jen zavlažovací kanály a silnice, které tam nechal vystavět Mussolini v té krátké době kolonizace. Potom už tam prý nevystavěli vůbec nic. Musím říci, že mít k dispozici tak bohatou zemi a uprostřed toho všeho bohatství chcípat hladem, to je buď obrovské umění, nebo obrovská tupost.

  • 34 V.Neckář jewnior // Jun 22, 2007 at 16:39

    S váma se těžko diskutuje když se snažíte polemizovat s názory, které nikdo neřekl. Nikde sem nepsal že za hlad v Africe můžou cla EU a že kvůli ním není možné vyvážet. Jen že pokud by došlo k úplnému odbouraní dotací v rámci společné zemedělské politiky EU tak by Afrika a obecně země třetího světa mohli vyvážet víc než ted do vyspělých zemí což by zřejmě v Africe mělo pozitivní efekt i na snížení hladovějících. Mimochodem tento stav by byl určitým způsobem výhodný i pro některé české zemedělce protože samozřejmě po odbourání dotací by v Evropě úplně nezaniklo jen by došlo k jeho redukci.
    To snad víte že zemědělec z Česka nebo Polska má narok na cca 60 procent toho co může dostat jeho francouzský nebo italský konkurent. I přes tuto deformaci jsou ale i někteří čeští nebo polští zemedělci na trzích staré Evropy konkurenceschopní a pak ten poměr nebyl 100 : 60 ale 0:0 bylo by to pro ně ještě výhodnější.
    Jinak pokud jde o hladomory v Africe ty jsou především důsledkem tamní populační exploze a ta je zase důsledkem obrovského pokroku v medicíně. Ve skutečnosti i v Africe dochází k zlepšení. Čistě v procentech je počet hladovějích a nebo jen těch co žijí na hranici chudoby podstatně nižší než třeba před dvaceti lety, a tento trend zřejmě bude pokračovat samozřejmě vzhledem k vysoké natalitě to tak v absolutních číslech nevypadá. Pokud chcete obvinovat Etiopany z neschopnosti kvůli hladomoru, který tam byl v osmdesátých letech a byl masivně medializován díky Live Aid tak stejně neschopní muselí být i Ukrajinci ve třicátých letech. Etiopský hladomor byl výsledkem brutálních experimentů diktátora Menghistu Haile Mariama (který btw dožívá v exilu právě v Zimbabwe) kterého inspiroval jeho velký vzor J.V Stalin.

  • 35 Runner // Jun 23, 2007 at 7:16

    To VNJ: S těmi dotacemi pro zemědělství v EU máte pravdu, i když na druhé straně je logické a správné, aby každý stát chránil především svoje výrobce a staral se především o svoji ekonomiku. Z toho důvodu chápu, že EU nechce připustit, aby její zemědělci krachovali na úkor levného dovozu z Afriky. Co mi ale vadí je, že dotace zemědělcům nejsou ve všech státech EU stejné, takže mezi francouzským a českým zemědělcem je propastný rozdíl.

    Nicméně, pokud jde o tu Afriku, stále jste mi nevysvětlil, proč je tam takový nedostatek potravin, všeobecná bída a Afrika je největším příjemcem humanitární potravinové pomoci, když na druhé straně píšete, že farmáři tam prosperují, a to nejen ti bílí? Mám dojem, že si trochu odporujete. Takže buď jsou tam lidé jako my a svou pracovitostí a vynalézavostí budují prosperující hospodářství (nebo aspoň to zemědělství), ale v tom případě nechápu jak mohou hladovět - nebo nic takového nedělají, ačkoliv by (podle slov Jarka) mohli, protože Afrika má obrovský zemědělský potenciál. Ale v tom případě by mě zajímalo PROČ to nedělají a raději jdou někoho zavraždit kvůli slepici.

    Takže příčinou hladomorů v Africe je populační exploze? Řekněte mi váš názor: Vy byste si pořídil děti, o nichž byste předem věděl, že je s velikou pravděpodobností neuživíte, že budou několik let trpět podvýživou a nakonec umřou pomalou smrtí? Co byste si myslel o člověku, který by se takhle zachoval?

    Etiopanům nevyčítám hladomor v 80tých letech, jen jsem se pozastavil nad tím, že nebýt těch prokletých fašistů a jejich nesnesitelné kolonizační politiky, neměli by tam žádné zavlažovací kanály a žádné silnice. Ukrajina, sotva se zbavila komunismu, se ekonomicky zotavuje. Ukrajinci jsou pracovití lidé, kteří tvrdě pracují aby uživili svoje rodiny a mohli vzdělávat svoje děti. Vím to, protože jsem dost Ukrajinců zaměstnával. Kdyby byli Etiopané taky takoví, asi by tam nějaké ty kanály a silnice po osvobození z koloniálního jha vystavěli.

  • 36 V.Neckář jewnior // Jun 24, 2007 at 10:44

    4 Runner: Nevím jestli to dokážete pochopit ale v tom co tvrdím nejsou žádné rozpory. V Africe jsou jak místa kde je prosperující zemedělství tak místa kde je hlad a bída. To druhé je ale vesměs důsledkem špatné politiky tamních vlád jako je třeba zrovna Robert Mugabe nebo válek, které mají často kořeny v dobách studené války, kdy na mnoha místech třetího světa probíhali konflikty, které podporovali obě supervelmoci. V Angole podporovala SSSR a Kuba marxistický režim zatímco USA organizaci (původně maositickou) UNITA a takových občanských válek bylo víc. Není pravda že v Etiopii (tehdy Habeši) se kromě italské okupace nic nestavělo.
    A pokud je o ty Ukrajince ta tvrzení jsou dost úsměvná, v devadesátých letech došlo na Ukrajině a v dalších postsovětských republikách k dost podstatnému snížení životní urovně, zhoršení zdravotní péče a vůbec snížení průměrného věku života. Takže na základě těchto faktů by se dalo tvrdit že tak jako pro Afriku byl požehnáním kolonialismus, tak pro Ukrajince existence SSSR. Je to samozřejmě stejná demagogie a s nějakou pracovitostí to moc nesouvisí. Porodnost v Africe je vysoká mimo jiné z toho důvodu, že investice do potomků má zajistit aby se o tamní lidi až budou staří někdo postaral. Ovšem z dlouhodobéheo hlediska i v Africe bude porodnost klesat.

  • 37 taser // Jun 24, 2007 at 11:56

    nebude ten vysoky pocet deti dany tym,ze cernosi su R-strategovia?

  • 38 Runner // Jun 25, 2007 at 16:11

    To VNJ: Prosím Vás, a která to jsou ta místa v Africe kde je prosperující zemědělství? A proč tedy především oni nepomohou těm, kdo v Africe trpí hlady?

  • 39 Runner // Jun 25, 2007 at 16:14

    Takže negři nasekají děti, i když je nemohou uživit, aby jednou ty děti živily je? Tomu říkám logika! No, však on je hloupý běloch nějak při životě udrží! :-))

  • 40 Vladislav. // Jul 30, 2007 at 10:19

    Zajímavý článek,všude,kde se komunisté dostanou k moci je bída…jistě…a co Kypr???Tam je dnes u moci strana,která se skutečně jmenuje “Pokroková Strana Pracujícího Lidu” a lidi se tam mají vcelku dobře.
    Navíc bída a hladomor je po většině Afriky,kromě arabských států…

  • 41 Letowitz // Sep 27, 2007 at 15:23

    Řekl bych, že podmínkou prosperity je demokracie a svodný trh. Jenom taková společnost potom může generovat balhobyt a růst obecné vzdělanosti. Bohužel toto není případ Afriky a vlastně ani nevím jak by se toto dalo nastartovat.

  • 42 Maiky // Sep 27, 2007 at 18:30

    VNJ: Pochybovat, a zesměšňovat fakt, že jsou Ukrajinci pracovití… jen proto, že tam po rozpadu SSSR by pokles… to musí mít člověk v hlavě mozek rozteklý na kaši. Co je na tom prosím vás úsměvného, vy povýšenče? Která země zdevastovaná komunismem hned po jeho pádu rostla? Každá včetně nás prošla transformačními bolestmi a poklesem, když popadaly komunistické molochy těžkého a zbrojního průmyslu a všecky neefektivně řízené a léta nemodernizované národní podniky. To snad pochopí i průměrně inteligentní kaktus. Co na tom je pro vás tak nesrozumitelného? Kde jste žil na začátku devadesátých let vy, že vám tak jasné souvislosti unikají?

    Asi by stačilo, kdybyste nejdřív trochu myslel a až pak něco hlásal… takhle se docela dobře ztrapňujete. Promiňte, nešlo nereagovat na takovou do nebe volající hovadinu…

  • 43 Maiky // Sep 27, 2007 at 18:37

    Vladislave, pokud nastoupí komunistická vláda v zemi, která nebyla předtím zplundrovaná, to znamená že v ní je co ukrást (abych se nedotkl vašeho sociálního cítění použijte si klidne výraz: “znárodnit”), pak se dá po nějakou dobu neschopnost maskovat projídáním nakradeného cizího bohatsví a dokonce to některým naivnějším (jako vám) s úspěchem vydávat za pokrok.

    Soudit Kypr již dnes je předčasné, otázkou je, jakou bídu ta kom. strana za dobu své vlády způsobí. Narozdíl od tlučhuby Cháveze nemají ropu, takže “zázrak” neočekávám.

Leave a Comment