Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Další projev slabosti

February 13th, 2008 · Diskuze (28 Comments)

Email This Post Print This Post

svedsko-vlajka.jpgNapsal: Adam Kovář

Vážně uvažuji o tom, že si založím rubriku nazvanou třeba „Symptomy zániku“ nebo „Ukázky slabosti Evropy“. Nedávno jsem psal o tom, jak arcibiskup anglikánské církve prosazuje, aby ve Velké Británii platilo právo šaríja, nyní zase přišla podobně „optimistická“ zpráva ze Švédska.

Oč na severu jde? Švédský ministr pro vysoké školství a výzkum Lars Leijonborg předložil ve švédském parlamentu minulý týden návrh, aby švédské veřejné školy (tedy placené z peněz daňových poplatníků) vychovávaly muslimské duchovní, imámy. Výukou, jež má mimo jiné obsahovat i informace o švédských reáliích či výuku samotného švédského jazyka, hodlá prý čelit hrozbě radikalizace ve Švédsku usazených muslimů.


Imám stockholmské mešity (ano, mešity ve švédském hlavním městě) Mahmúd Khalfi tento nápad sice přivítal, ale dodal, že vměšování státu do víry může radikalizaci muslimů naopak zvýšit. Jinými slovy tedy dejte nám peníze, ale nestarejte se o to, co budeme učit.

Uvidíme, jestli plán pana ministra projde a jestli budoucí imámové budou vyučování i v něčem jiném, než v tom, že islámu patří celý svět a je třeba jej pro tuto víru všemi způsoby dobýt. Kříž ve švédské vlajce by ale měl být nahrazen něčím jiným, možná půlměsícem jako symbolem nového státního náboženství, možná nějakým symbolem zbabělosti.



Tags: Ze zahraničí

28 responses so far ↓

  • 1 bernard m. // Feb 13, 2008 at 2:44

    Tohle je velice ošemetná záležitost. Na rozdíl od šaríji, kterou je nutné a možné zcela odmítnout, je ve státě, který toleruje islám a zároveň podporuje finančně církve a náboženské společnosti, daný návrh zcela logický.

    Evropa se musí rozhodnout (resp. rozhodovat v každé chvíli znovu), jestli bude multikulturní, nebo nikoliv. Pokud se rozhodne, že nebude, je třeba začít islám (a další nekompatibilní kultury nebo pakultury) potlačovat bez ohledu na možné negativní důsledky. Dokud se oficiálně hlásá multi-kulti, bude k podobným věcem, bohužel, docházet stále častěji.

  • 2 kecup // Feb 13, 2008 at 2:46

    A čemu se dívíte? existence celé evropy už začíná být pomalu ale jistě každodenní realitou.. Jediný způsob jak by bylo možno muslimským barbarům vzdorovat je sjednotit se pod jednu věc s přísnými pravidly. Podívejte se do historie, evropa se vždy tak tak ubránila sjednocena pod římsko-katolickou víru..dnes morálně upadá, každý si dělá co chce, přistěhovalectví, homosexualita, pozitivní diskriminace původních obyvatel, hlavně dneska strašne moderní vše-tolerance..proto nás arabský svět na plné čáře převálcuje, ačkoliv je vůči evropě pozadu, tak tím že je sjednocen a řídí se přísnými pravidly nebudem schopni tomuto moru vzdorovat..z některých zemí už pomalu nezůstal kámen na kámeni. Bohužel, místo aby se katolická církev radikalizovala a veřejně proti islámu tvrdě vystupovala, i ona se pomalu zařazuje do tzv. “tolerančních naboženství”. Když si to člověk uvědomí, tak cítí takovou bezmoc…

  • 3 FRANTA // Feb 13, 2008 at 3:09

    Toto je začátek konce křesťanské evropy. Bůh s námi.

  • 4 Slovan // Feb 13, 2008 at 4:20

    To bernard m: Bohužel v prvním odstavci máte pravdu. Otázka ale je, jak to vlastně Evropa s EU myslí? Má to být absolutné multi-kulti a potlačení národních identit, včetně kulturních a náboženských (takovou Evropu prosazoval tuším Hitler) nebo jen volné obchodné společenství s volným pohybem a dalšími výhodami lčenských států?. Jestliže je to první případ, tak s takovou EU nesouhlasím. Druhý případ je mě milejší.
    To Franta: No já bych se raději vracel ještě do doby starší, do doby předkřesťanské Evropy :-)

  • 5 Till // Feb 13, 2008 at 5:23

    Je příšerné, jak se evropské státy vzdávají své národní identity. Evropa má z náboženství podporovat jen křesťanství (katolíky, evangelíky, pravoslavné) a pohany. Nábožensvtí, které tolerují i nevěřící.

  • 6 Michal // Feb 13, 2008 at 9:35

    Sved neni panem ve sve zemi , tak jako Cech . Za nasi historie , byl prezidentem jenon ZID . Ted to tady mate , Klaus- Svejnar , , kdo je vetsi zid a jeste je volej zidi v tzv. parlamentu tajne . Co videte ve Svedsku cekejte brzo doma . Je na case neco delat , jinak nam budou nase deti CHCAT na hroby co sme jim nechali za budoucnost …!!!

  • 7 Radši ne. // Feb 13, 2008 at 9:37

    Proč ne šaríja a mnohoženství, když může být homosexuální manželství a cenzůra názorů?

  • 8 AZI // Feb 13, 2008 at 14:04

    Michal : přesně tak….

  • 9 bernard m. // Feb 13, 2008 at 16:32

    Slovane, chtěl byste se vrátit do negramotné, polodivošské Evropy?

    Co se týče té otázky o povaze Evropské Unie, řeknu toto: Národní stát, jak ho známe, je z historického hlediska v podstatě anomálie. V podstatě se dá říct, že daleko přirozenější správní celky představují například německé spolkové země. Navíc se jazyky anglikanizují a kultura globalizuje a za to nemůže EU - ta se snaží tyhle věci občas spíš potlačovat. Já osobně jsem stoupencem federalizované EU po vzoru USA. Ale jsem proti jejich pojetí národa jako tavicího tyglíku. Národní identita jednotlivých členských zemí (nebo menších celků) by měla být zachována. Ale to se dost dobře řídit nedá.

    Nevím nic o tom, že by Hitler prosazoval multi-kulti, ledaže by Váš výklad tohoto termínu byl dost neortodoxní.

  • 10 Michal // Feb 14, 2008 at 2:03

    Buh s nami nebude . Ctvrte Bozi prikazani rika budes svetit SOBOTU a my podle Zido- katolicke cirkve svetime Nedeli . Cirkev to nezajima oni ted cekaji na prachy za restituci . Kde je Jan Hus ?

    Jmeno maky Jana Pavla II. bylo KATZ - zidovka . Kdyz Jan Pavel zemrel zanechal zavet , vsechno hlavnimu Rabbinovi Rima .

  • 11 Slovan // Feb 14, 2008 at 3:30

    To bernard m: Proč si myslíte, že překřesťanská Evropa byla negramotná a polodivošská? To je jen výklad katolíků aby zdůvodnili své nasilné pokřesťančení. Jak jsem napsal, já nejsem proti jednotné Evropě se zachováním národů. Je to předse také součást historie Evropy. Jazykovou záležitost nemá cenu řešit. Je jasné, že i v minulosti i v současnosti se kultury navzájem alespoň minimálně ovlivňovali a také jazykové navzájem obohacovali. TO je mnohotisíciletý historický trent. Možná jsem se vyjádřil nepřesně, u Hitlera šlo přesněji o uni-kultúru (jestli se to dá nazvat kultúrou), jen jsem chtěl zdůraznit, že v důsledku je to skoro to samé. Jen místo vyvolených Ubermensch vzniká něco jako EVROPAN (schválně velkými písmeny). Když už jsme u těch paradoxů, tak vlastně Evropa i Hitlerovi vděčí za mnohé, zavedení dálnic, jednotné jízdy v pravo, jednotná metrická soustava a další unifikace :-). Upozorňuji, to není chvála na tuto osobu!
    Ještě k těm barbarům. Původně to bylo myšleno tak, že v té době byla větší vzájemná tolerance a úcta národu k národu a také každý “barbar” byl hrdý na příslušnost ke svému národu.

  • 12 Al Jouda // Feb 14, 2008 at 4:04

    V dnešní době se monokulturní společnost nedá prakticky udržet. Regulace zhoubného vlivu různých výstředností a extrémů, ktzeré přináší např. islám, je možno regulovat zákony. Tak na př. je třeba přijmout zákon, že oděv osoby na veřejném místě nesmí ztěžovat její identifikaci nebo pořízení obrazového záznamu. Tak by se dostali do rozporu se zákonem všichni maskovaní demonstranti nebo zakuklené muslimské sebevražednice a mohli by být okamžitě policií zachyceni a eliminováni.

  • 13 škola // Feb 14, 2008 at 5:43

    Napište mi, jaké židovské předky měli prezidenti Beneš, Gottwald, Zápotocký, Novotný, Svoboda, Husák a Havel. U Klause vím, že má židovského původu ženu, teorie s Pružinským je sporná, navíc jméno Pružinský zní slovansky. V případě Masaryka o možnosti, že jeho otcem byl zaměstnavatel jeho matky, vím.

  • 14 Nordic Visitor // Feb 14, 2008 at 7:12

    Pokud vim skupina Nordic Battlegroups nema mnoho co na praci a tak myslim ze by mneli zacit branit sve Arijske zemne.A ne abych se pak docetl ve zpravach severskych zemy,ze tam bandy pristehovalcu znasilnuji a vrazdi nase plavovlase kamaradky.

  • 15 Slovan // Feb 14, 2008 at 7:28

    To Nordic Visitor: Nechci moc rejpat, ale je Vám známe, že etnicky, historicky a také geneticky jsou v současnosti nejčisčí Árijci cikáni??? :-)

  • 16 bernard m. // Feb 14, 2008 at 17:53

    Slovan: Roku 863 přišli na území Velké Moravy Konstantin a Metoděj a vytvořili pro zápis slovanských jazyků písmo - cyrilici. To znamená, že v té době obyvatelé Velké Moravy (a tudíž logicky ani Čech) vesměs neuměli psát; tudíž byli většinou negramotní (mrzí mě, že to musím nějak dokazovat; myslel jsem, že to bylo dost jasné). A negramotný u mě znamená polodivošský, je mi líto.

    S tím (čistým) árijským původem Cikánů je to dost sporné. Za prvé asi není Cikán jako Cikán (existuje několik kmenů, které mají dost odlišný původ). Za druhé v Indii, odkud, jak předpokládáme, minimálně několik cikánských kmenů vzešlo, nežili jenom Árjové, ale také Drávidi a jiné etnické skupiny. Existuje nějaký seriózní zdroj, který by dokazoval, že jsou Cikáni “nejárijštější z árijců”?

  • 17 bernard m. // Feb 14, 2008 at 17:54

    Oprava: písmo se jmenovalo hlaholice; cyrilice přišla později.

  • 18 Runner // Feb 15, 2008 at 2:29

    To Bernard: Někde jsem četl úryvek z indického eposu (zapomněl jsem jméno), kde se popisuje dobytí Indie prvním panovníkem, který “přitáhl s vojskem a dobyl města, v kterých byli černí lidé”. Když Árijci přišli do Indie, ta už byla obydlená černými lidmi, Árijci se s nimi zpočátku mísili, ale pak pochopili, že tím ztácejí. Proto kterýs panovník zavedl přísný kastovní systém, aby se dalšímu mísení zamezilo. Pravidlem bylo, čím bělejší, tím vyšší kasta. Proto cigáni, černí jak bota, skončili na dně tohoto systému, jako kasta “nedotknutelných”, kterým nikdo nesměl ani podat vodu ani se jich jinak dotknout, ani se nedotýkat věcí kterých se oni dotkli. To bylo zřejmě důvodem jejich migrace z Indie až k nám. V Indii se jich štítili tak, že se jich ani nedotkli, ale my si je tady pěstujeme, rozmnožujeme, živíme a staráme se o ně líp jak o vlastní, ačkoliv oni nám nijak ku prospěchu nejsou. Svět je naruby!!!

  • 19 Slovan // Feb 15, 2008 at 3:36

    To bernanard m : Tak velice rád budu oponovat, protože, pokřivené dějiny, co se učí mě už celkem štvou. Add a, není pravda, že staří slované neměli písmo a neuměli psát, nemá cenu to dokazovat, stejně budete psát, že jsou to falsa (přitom jasné do očí bijící falsa se vydávají za pravdivý zdroj! ). Add b i v případě negramotnosti je sporné, jestli je to to, co označujete jako polodivošské. Spousta “gramotných civilizací” jsou u mě zvířata a divoši.
    Cikáni- co se týče původu máte naprostou pravdu ale bylo to myšlené trocha i s nadsázkou, protože já sice nemusím mít každého rád, ale abych ho odsuzoval, případně i střílel jen kvůly původu, tak to fakt ne. Ale mám dojem, že v někteřích případech stejně je to jen házení hrachu na zeď…
    p.s. to vase oprava: písmo se v žádném případě nejmenovalo HLAHOLICE ale když už tak GLAGOLICE podle GLAGOL co značí slovo. Cirilice má základ v řecké abecedě ale glagolice má základ někde úplně jinde a K+M ji jen přebrali, ostatně kdo chce číst, tak si to najde, stačí si pořádně přečíst spisy jejich žáků.

  • 20 Krater // Feb 15, 2008 at 6:01

    NOrdic Visitor: predevsim doporucuji pred prispivanim do diskuse doucit PRAVOPIS a tez dejiny.

  • 21 Nordic Visitor // Feb 15, 2008 at 6:33

    Smazáno pro urážení spoludiskutujícího. Redakce

  • 22 bernard m. // Feb 15, 2008 at 17:06

    Slovane, hlaholice je moderní český název toho písma v souladu s vývojem českého jazyka (moderní čeština g nějak moc nepoužívá; leda ve slovech cizího původu). Přemítání, jestli mu tehdy říkali glagolice nebo glagolica, je zbytečné hnidopišství.

    Nevím, co Vás opravňuje k předpovídání, zda nějaký Váš důkaz označím za falsum. Přijde Vám ten důkaz tak slabý, že se ho sem bojíte dát? Oba asi známe oficiální verzi; důvod, proč zvěrozvěsti písmo přinesli. Klidně připustím, že oficiální verze může být vylhaná, ale dokud mě něco nepřesvědčí, budu se jí držet.

  • 23 Nordic Visitor // Feb 15, 2008 at 18:21

    Nechapu co vedlo Cyrila a Metoda aby nam sem zanesl tu odpornou hatmatilku a jeste nemlich na Germanske uzemi.Pouze nam tim uskodili.Myslim ze pouze v budouci spolupraci mezi staty NSR a CR,je budoucnost,neb pseudoslovanske hovadiny nas uz jednou zatahly na 40letou cestu do pekel.

  • 24 Runner // Feb 16, 2008 at 13:15

    To Nordic: O 40 let zpět nás nezatáhly slovanské hovadiny, ale židovský výmysl proti kterému Slované krvavě bojovali - ať už mám na mysli bělogvardějce nebo naše legionáře. A pochybuji, že by se někdo z našich legionářů považoval za Germána. Takže bych tě poprosil, abys s těmi germánskými nadlidmi a spasiteli světa řadil zpátečku a uvědomil si, kdo poslal Lenina s 5 miliony švýcarských Franků v zapečetěném vagonu z Hamburku do Petrohradu. A pokud tady chceš operovat německou invazí do SSSR jako bojem proti bolševismu, pak bych se tě rád zeptal, proč tedy všichni protibolševičtí Slované nebyli navlečeni do uniforem WH a nebyli posláni osvobodit svoji zem od bolševika? Odpověď je prostá: protože kdyby bojovali, měli by právo na odměnu, čili na svoji zem bez bolševika! Měl by sis uvědomit, že Česká kotlina není germánské území!!! Pokud by byla, pak by se zde mluvilo německy. Ale Germáni ji buď neubránili proti slovanskému náporu, nebo ji sami vyklidili, nebo zde byli tak řídce usídleni, že jsme je asymilovali. Takže nějaké konstrukce ohledně germánského prostoru zde spadají jen do arsenálu Goebbelsovy propagandy. Ohledně odporné hatmatilky (čímž jsi nepochybně myslel český jazyk) se nebudu ani vyjadřovat, protože kvůli plivání po českém národu jsem už pár lidem rozbil ksicht a chci ti jen říct, že můžeš být rád, že už mi není 20 (to jsem býval podstatně horkokrevnější) a že jsem se s tebou dosud na základě tvého mailu nezkontaktoval.

  • 25 bernard m. // Feb 17, 2008 at 4:04

    Runnere, Váš příspěvek jsem předtím kdovíproč přehlédl. Dostat se k seriózním a ověřeným informacím ohledně ras a etnik je velice těžké. Na jedné straně úsilí maří mýtotvorci (obávám se, že sem jich chodí docela dost a na straně druhé ve výzkumu brání “politická korektnost”.

    Pokud vím, tak Drávidi (Tamilové apod.), kteří jsou tmaví, žijí ve velkém množství na jihu Indie, zatímco árijský živel je přítomen spíše na severu. K tomu příchodu Árjů na indický subkontinent mě napadá mýtus o Šivovi a Satí. Satí byla provdána za Šivu, ale její otec si ho nevážil a urazil ho. Satí potupu manžela nesnesla a usedla do tak intenzivní meditace, že uhořela zevnitř. Poté se zrodila znovu jako Párvatí (a stala se opět Šivovou ženou) a na její počest se konalo v Indii známé upalování vdov, kterému se říká satí. Jedna z možných teorií je, že příběh popisuje rasovou nesnášenlivost mezi árijským tchánem a drávidským nebo jiným zetěm.

    Ale zpátky k realitě - v Indii existovala už před příchodem Árjů dost vysoká kultura a jejími nositeli byli myslím právě Drávidi. Někde jsem četl názor, že Cikáni nepatřili ani k Árjům ani k Drávidům, ale byli to zaostalí sběrači s životním stylem z doby kamenné, což dotyčný napůl žertem dokládal jejich oblibou ve sběru barevných kovů a věcí, které jim nepatří. Myslím ale, že k zaujmutí rozumného postoje k těm, kteří společnost vysávají, není potřeba znát jejich etnický či rasový prapůvod.

  • 26 Nordic Visitor // Feb 18, 2008 at 9:00

    Smazáno pro hloupost. Redakce

  • 27 Nordic Visitor // Feb 18, 2008 at 9:07

    Smazáno pro hloupost. Redakce

  • 28 Nordic Visitor // Feb 18, 2008 at 9:10

    Smazáno pro hloupost. Redakce

Leave a Comment