Napsal: Adam Kovář
O osudu Kosova stále ještě není rozhodnuto. Tedy oficiálně. Stále se hovoří o různých plánech, modelech, návrzích, hlasování v Radě bezpečnosti OSN, ruském vetu atd. Přesto, že je mi ruská (alespoň verbální) odhodlanost bránit odtržení Kosova od Srbska de iure, když odtržení de facto již proběhlo, velmi sympatická, obávám se, že to nebude stačit. Zájmem mocných totiž jednoznačně je samostatné a na nich nezávisle závislé Kosovo.
A to, že dnešní mocní jsou odhodlá vyhlásit kosovskou samostatnost, to není nějaký můj umělý konstrukt. Mluví se o tom veřejně, seč v českých oficiálních médiích to zmiňováno nebývá. Třeba toto úterý se velmi jasně vyjádřila americká ministryně zahraničí Condoleezza Riceová. Doslova řekla: „Kosovo dostane nezávislost tak či tak navzdory ruským námitkám v OSN.“ Poměrně symbolické je také to, při jaké příležitosti to řekla – stalo se tak v hovoru s novináři cestou do Lisabonu, kde se Riceová setká s ruským ministrem zahraničí Sergejem Lavrovem a zástupci Evropské unie a OSN. Na této schůzce by se mělo debatovat o kosovské budoucnosti. I když „debatovat“ je po tomto vyjádření asi dost silný výraz…

40 responses so far ↓
1 P. // Jul 20, 2007 at 0:37
CCCC
2 Michal // Jul 20, 2007 at 0:44
CC… Co?
3 stop nwo // Jul 20, 2007 at 1:46
Jde o to, jak toho vlastně chce ta “Kundolíza” dosáhnout. Nenásilné řešení to nejspíš, jak je u USA “dobrým” zvykem, nebude. Sionští mudrci už rozhodli.
4 Blasius // Jul 20, 2007 at 2:20
Zase se ukázalo, že Protokoly jsou jízdním řádem, podle kterého se stále jezdí. Administrativa USA zase prokázala, že je hadrovým panákem v cizích krvavých a zlodějských prackách!
5 Michal // Jul 20, 2007 at 3:30
Jo, Američani,naši věrní spojenci v boji proti muslimům… Tohle už snad ani není k smíchu….
6 Honza // Jul 20, 2007 at 5:42
Kosovo by měli vrátit srbům.Kdyby tak přišel další miloševič to by mělo radost celé kosovo a všichni tam.Někdo musí zločinné organizaci OSN zakroutit krkem.Až bude náké výročí mněl by se někdy uctít Miloševič a jeho vojáci sláva sláva jim Kosovo někdo musí osvobodit.
7 Radola // Jul 20, 2007 at 5:56
Islám,narkomafie,cikáni,prostituce…bůh žehnej Evropě a všem Slovanům…
8 Shooter // Jul 20, 2007 at 6:25
Premiér Kosova chce vyhlásit nezávislost 28. listopadu http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/premier-kosova-chce-vyhlasit-nezavislost-28–listopadu_119267_q72vp.html
9 František Nonnemann // Jul 20, 2007 at 7:52
Honza: tak zrovna Miloševiče bych moc neglorifikoval, i když je fakt, že během útoku NATO si udržel tvář.
10 Defender of Patria // Jul 20, 2007 at 8:39
Honza: milosevic nebyl zrovna idealni ale kolega nonnemann ma pravdu ze se zachoval statecne (nemluve o te parodii na soudni tribunal v Haagu)
Long Life for Serbia!!!
11 Anonymous // Jul 20, 2007 at 11:01
Hovořil jsem nedávno s jedním veteránem jednotek OSN, který se mylně domníval, že se od plánu na nezávislost už ustupuje, neboť mezinárodní společenství seznalo albánskou ničemnost. Jak vidno, tak se mýlil. Toto jednání je opravdu pod vší kritiku a připomíná “moudré” řešení sudetské krize r.1938 - jak to už v době bombardování Srbska vmetl jeden diskutující do tváře mladšímu Rumlovi.
12 Petr // Jul 20, 2007 at 12:22
Je to více méně jasné, Kosovo svou nezávislost dostane a za pár let se bude uvažovat o jeho přijetí do EU, bůh nás chraň..Euro už tam ostatně je oficiální měnou…
13 Václav // Jul 20, 2007 at 15:47
Oni možná Amíci dobře vědí, že nejlepší bude nechat Kosovo de iure na úrovni palestinské samosprávy, ale ujišťovat je, že vlastně mají nezávislost, a že to jsou oni, kdo je chrání před Srby. Ostatně palestinská samospráva už měla být státem dávno, a není.
14 FalconRS // Jul 20, 2007 at 18:47
Nejvic je mi lito Marsala Tita. Vzeprel se SSSR, byt byl komunista, a drzel vsechny narody na uzde bez problemu, a Jugoslavie bylo skutecne uzemi klidu miru a blahobytu.
Jenze nezajistil to, co bude az zemre. A skoncilo to uplnou katastrofou. Nejdriv se do toho pletli Nemci, kteri ji rozpoutali podporou Chorvatskych rebelu (kteri masakrovali a vrazdili vice nez kdy Srbove).
Pak se do toho zapletlo OSN, a nakonec NATO. Velka zem jiznich Slovanu, kteri mohli zit spolu v poklidu, byla rozbita a zmasakrovana zememi G7…
Nevim jak vy osobne, ale pokud nejaci Cesi bojovali kdysi za Franca proti komunistum, jsem si jist ze by se naslo i dost dobrovolniku z jinych slovanskych statu, kdyby NATO napadlo Jugoslavii i pozemni invazi…jenze velke slovanske narody byly moc oslabene, a ostatni by si mezi sebou vrazely dyky do zad.
I POlaci uz zase tahnou jen s Nemci….a ostatni Slovany maji zase za pohany a chatru (Palackeho slova)
15 Defender of Patria // Jul 20, 2007 at 21:00
myslim ze se shodneme na tom ze OSN neni zrovna tim co by si slusny clovek pral aby bylo….a vsichni jiste vime za jakych okolnosti a kym bylo OSN zalozeno a da se predpokladat ze ti sami “lide” ho nadale ridi….
16 utok-88 // Jul 21, 2007 at 7:14
nezapmenme , ze i cesky zoldaci oddani usraeli slouzi osn . ja takoveho potkat na ulici , tak to ma spocitane . kradez ciziho uzemi je zlocin . musime bojovat proti usa za kazdou cenu , a muzeme napriklad zacit plivnutim do xichtu americkym turistum . oni uz budou vedet proc . kazdy je nenavidi , a je nutne situaci vice vyostrit . nakonec kdo jsou americani ? spina z evropy kterou nikdo nechtel , odpad co byl vyhnan , ci banda vrahu ci zlodeju nebo dobrodruhu . neni to rasa ani narod , takze nikdo nemuze byt stihan za hanobeni rasy a naroda .
17 Vladimír Neckář jr // Jul 21, 2007 at 8:53
Žádám aby příspěvěk utok-88 byl smazán
Děkuji
18 tommi // Jul 21, 2007 at 9:29
Vladimír Neckář jr: ha ha
19 Václav // Jul 21, 2007 at 10:01
tommi + Neckář: Ten příspěvek je skutečně urážkou američanů, kteří proti Srbsku nic nemají, zatímco proti kosovským Albáncům ano, a že jich je, mezi těmi, co navštěvují ČR, velká část.
20 stop nwo // Jul 21, 2007 at 10:08
utok-88: Ale bacha, v zemi té “špíny” je hostována řada nacionalistických webů, jen tak mimochodem, třeba právě tento - u nás v Evropě, ač nemá tak agresivní politiku jako USI(A), by tyto stránky asi neměly dlouhého trvání.
21 Defender of Patria // Jul 21, 2007 at 10:34
utok 88: to neni moc dobrej napad…plivanim po turistech se nic moc nevyresi….uznavam ze USA je zeme prolezla spinou ale i mezi obyvatelstvem Usraele by se jiste nasli lide kteri si zaslouzi nase uznani a podporu a takove nemuzeme odsuzovat jenom kvuli kolaborantske vlade ameriky
22 stop nwo // Jul 21, 2007 at 10:48
Stejnak ten USrael je přiléhavej název. To se rožšířilo v diskusích. Ten Internet je mocná věc.
23 Adast // Jul 21, 2007 at 14:40
Chce to jen čas a USA a spol. se zase postaví na nohy. Už to sice nebude ta země, kterou známe, ale tím lépe. Možná to bude trvat dvě desetiletí nebo víc, ale stane se to. Zde se nejedná o otázku času, ale vnitřního tlaku.
24 stop nwo // Jul 21, 2007 at 14:55
Adast: Tím lépe. Jedno, jaký je dnes v USA prezident. Tady změna nepomůže. Je třeba jít hlouběj- odstranit “loutkovodiče” - právě lobbysty, kteří ve skutečnosti řídí politiku USA.
25 Václav // Jul 22, 2007 at 7:13
Vidím to tak, že i když Cxeku vyhlásí nezávislost, hodně zemí, ani OSN jako celek, jejich svrchovanost neuzná, a vojska KFOR tam také nadále budou. USrael dobře ví, že islám je větším nebezpečím než NPD, nebo Srbská radikální strana. Oni sice budou tlačit evroopské nacionalisty do kouta, ale v tom koutě je nechají přežít. Naopak v Kosovu budou provádět tlak v oblasti ideové i hospodářské politiky, budou bránit nástupu islamistů a Haradinajovy kamarily, a hlavně budou chtít kontrolovat Trepču a další zásoby nerostných surovin.
26 alda // Jul 22, 2007 at 10:34
Je to smutné,že o odtržení historicky srbského území rozhodují jako vždy státy,které jsou daleko od daného problému.Amerika,která si napřáíklad státy jako Texas,Nové Mexiko a Kalifornii vyválčila (
v podstatě počátek bojů o naftu) a tvrdě zasahuje proti lidem,kteří se jen zmínili o tom,že například Mexiko by mohlo být samostatné.Kosovo mělo svoji autonomii ale přišlo o ni svým přístupem k ostatnímu obyvatelstvu.Navíc již během 2.světové války vytvořili kosovští Albánci jednotky SS,které masakrovaly slovanské obyvatelstvo.V podstatě nezávislost Kosova na základě sebeurčení většinové národnosti t.j. Albánců již přináší požadavky Maďarů o autonomii jižního Slovenska obývaného převážně Maďary(Slováci proti tomu chystají zákon o obraně republiky) a také může opět nastolit otázku Mnichova kde se také jednalo na základě většinového obyvatelsta německé národnosti.
27 alda // Jul 22, 2007 at 10:44
Ještě chci podotknout,že mimo velké zločinnosti(drogy,prostotuce,násilné činy)budou kosovští Albánci také nositeli militatantního islámu,který tímto Amerika pomáhá importovat do Evropy.na jedné straně amerika bojuje podle vlastního prohlášení proti islámskému teroru a přitom jí nevadilo,že v Bosně a Kosovu bojovali cizí islámští radikálové z islámských zemí a naproti tomu bombardovala jugoslavii-Srbsko.
28 alda // Jul 22, 2007 at 12:26
omlouvám se za chybu z předchozího příspěvku.Nejedná se o Kalifornii ale o Floridu.
29 Michal // Jul 22, 2007 at 14:25
alda: souhlas,to je dobrý popis situace.
30 Václav // Jul 23, 2007 at 4:29
alda: Ne. Albánci jsou pro Araby muslimové druhé kategorie.
31 alda // Jul 23, 2007 at 10:32
Václav:to je možné,že jsou až 2.kategorie ale arabské země silně financují jejich veškerou činnost včetně obnovy poničené země(hlavně mešity )kdežto do srbské části nikdo neinvestuje zhola nic.Jejich přínos pro Evropu je pouze ve zvýšené zločinnosti.
32 rickover // Jul 23, 2007 at 10:46
No jo, mohamedáni z Kosova jsou strašně zlí pro ty samé týpky, co jindy oslavují Taliban, alKajdu a iránské “mulláhofašisty” (tak svoji “vládu” nazývají samotní Iránci- viz iránské stránky na netu, já jsem to po nich jen opapouškoval).
Nicméně připomínka:
Na Kosovu dnes žije cca 2 milióny mohamedánů, cca 90 % všeho obyvatelstva, že to tak dopadlo je pro Srby velice nemilé, ale můžou si za to sami, neměli poslouchat řečičky o “plánovaném rodičovství” a měli se množit jako mohamedáni, tohle konec konců platí pro všechny domorodé Evropany, nadávat na Cikány a mohamedány, že se množí a že nás tím ohrožují je nesmyslné, máme možnost se množit také, že jsme trubky, co se nechávají ve vlastních zemích likvidovat demograií, je jen náš problém.
Kosovo teď není dávno srbské, dovedete si představit Srbsko společně s Kosovem a milióny tamních mohamedánů, dokážete pochopit, že pokud by Kosovo zůstalo srbské, za jednu generaci by byl mohamedánský stát z celého Srbska?
33 Václav // Jul 23, 2007 at 13:28
alda: No právě, hlavně mešity, ty skutečně nebudou sloužit Srbům. Navíc v Albánii jsou Albánci často křesťani, ale v Kosovu až na výjimky muslimové. Ale tak jako tak, spíš bych to viděl na to, že jim tam budou Arabové lít peníze, a potom spláčou na výdělkem.
34 Runner // Jul 23, 2007 at 16:39
Rickover: Máte recht, s vaším hodnocením plně souhlasím. Všechny ty židohumanistické kecy o plánovaném rodičovství a právu na svobodné rozhodnutí - to všechno je namířeno proti nám, evropským bílým národům. Jediné opravdu svobodné rozhodnutí má každý, a to je volba jestli budu sexuálně žít nebo ještě počkám. Pokud čekat nechci, musím nést důsledky. Církev má pravdu, potraty by se měly zakázat a jediný přijatelný způsob plánování rodičovství má být využití neplodných dnů. Ale je to těžké. Nakonec člověk rezignuje a zase zklouzne k umělým formám antikoncepce, protože má sklony chovat se zodpovědně a nepřivádět na svět děti, jenž nemůže zcela zabezpečit. Ale to je evidentně problém jen nás bílých. Asiati, negři, Arabové a cikáni tyhle problémy nemají. Ti asi žijí podle hesla nějak bylo - nějak bude. A zatím jim to vychází, bílí humanisté se o ně vždycky nějak postarají.
35 Pozorovatel // Jul 23, 2007 at 18:29
Nevím, kam až by se lidstvo mělo množit. Naopak je třeba se opřít o historická práva a těm množivým naznačit, že kolonizace těch, co jsou množiví méně není to pravé ořechové. Srbové tak učinili a plutokraté se jim za to pomstili (ti, kteří nás a jiné “bílé” zavážejí množivými barevnými a tvoří tím ten “náš” problém).
36 Anna // Aug 28, 2007 at 15:15
Plutokratům jsou lhostejné osudy bílých, snědých a jinak barvných v Evropě. Jim jde o měděný důl v hodnotě 5 miliard dolarů v Kosovu, který první obsadila jejich vojska.
37 František Nonnemann // Aug 28, 2007 at 16:00
Anna: o nerostném bohatství v Kosovu viz http://cz.altermedia.info/ze-zahranici/poipominka-zloeinne-valky-proti-jugoslavii_2270.html
38 Svab // Sep 12, 2007 at 5:16
Kosovo by mělo i nadále patřit Srbsku, jinak je to opakování Mnichova .
39 Jan Horsen // Dec 16, 2007 at 19:43
Řada států současné EU se rázně postavila
proti osamostatnění Kosova, včetně Slováků.
Je katastrofální vidět, jak naši “análvleztkové”
skáčí jak jim Brusel píská. Budeme se ještě
někdy moci podívat Srbům do očí ?
40 Spirulina // Aug 18, 2008 at 19:43
Ciekawa strona, tak trzymac , pozdrawiam
Leave a Comment