Americká inkvizice
Napsal: Jiří Petřivalský
Naše západní civilizace se pyšní přívlastky jako tolerantní, humanistická, vyspělá či kulturní. Naši západní politikové si myslí, že je náš demokratický systém lepší než všechny ostatní, že přináší lidem svobodu a že je ho třeba šířit i do dalších „méně šťastných“ zemí. Pokud se náhodou některé země nechtějí „osvobodit“ samy, je třeba jim v tom pomoci válkou a následnou krvavou okupací, jako v případě Afganistanu a Iráku.
USA je nám dávána za příklad nejideálnější demokracie, našeho velkého vzoru a bratra, od kterého se máme učit. Prezident USA bývá považován za nejmocnějšího muže světa, který je v USA díky svým pravomocím postaven na úroveň vůdce či Boha, chcete-li. Od tohoto člověka, který by měl de facto řídit vývoj a směr celého demokratického světa, bychom jistě očekávali vysoké morální cítění a moudrost. Pojďme se tedy poučit z jeho rozhodnutí.
George Bush vetoval zákon zakazující mučení při výslechu zajatců. Zákon, který v únoru schválil americký Kongres, vymezil pro CIA 19 jasně definovaných technik výslechu. Zakázal například tzv. waterboarding, elektrické šoky, používání psů či předstíranou popravu.
Veto zákona zdůvodnil prezident Bush ve svém tradičním předem nahraném sobotním vystoupení v rozhlase takto: „Zákon, který mi poslal Kongres, by odstranil jeden z nejcennějších nástrojů v boji proti terorismu. Takže jsem jej vetoval.” A dodal: „Pro Kongres není vhodná doba na to, aby opouštěl praktiky, které prokázaly svou účinnost při udržování Ameriky v bezpečí.“
Musím říci, že jsem nikdy nezaznamenal žádný ověřený výsledek těchto mučení. Nevšiml jsem si, že by mučení lidí zabránilo útokům na západní cíle, nebo přineslo cokoli pozitivního. Jediné, co podle mě dokázalo, bylo vyvolání další vlny nenávisti proti naší civilizaci.
Co k tomu dodat? Mučení je skutečně účinnou praktikou, jak z někoho dostat přiznání k čemukoli. To ostatně věděla už španělská inkvizice, která také používala techniku waterboardingu. Jde v podstatě o to, že je vyslýchaný připoután většinou k šikmé dřevěné desce hlavou dolů a přes hlavu má látku nebo igelit. Vyšetřovatelé mu lijí vodu na hlavu a vyvolávají v něm tak dojem, že se topí. Tuto techniku, která může v extrémních případech vyslýchaného i zabít, označilo několik organizací na ochranu lidských práv za mučení.
S vetem demokratického vůdce kupodivu nesouhlasí ani všichni jeho poddaní. „Bushovo veto bude jedním z nejhanebnějších činů za dobu jeho prezidentského mandátu,” řekl demokratický senátor Edward Kennedy. “Pokud Kongres veto nepřehlasuje, vstoupí tento případ do dějin jako zjevné porušení vlády práva a vážné poškození dobrého jména Ameriky v očích celého světa,” dodal.
Položte si otázky. Myslíte si, že máme právo kritizovat ostatní země za jejich vlády nebo za porušování lidských práv, když náš velký vzor a „země svobody“ používá metody inkvizice proti svým vlastním občanům? Jak můžeme oslavovat demokracii, když přináší války a utrpení miliónům lidí? Za jak dlouho myslíte, že převezmeme metody používané v USA pro vlastní potřeby, abychom očistili naši svobodu a demokracii? Zkušenosti s mučením vězňů ostatně už máme z komunistického režimu, kde bylo běžným standardem, stačí se jen rozpomenout.









RSS 2.0
Atom 0.3
RDF
March 18th, 2008 at 4:19
Na kazdou svini se uz nekde vari voda….
March 18th, 2008 at 4:20
Vláda USA používá tyto vodní metody na zajatce - hrůza!
Islamističtí fanatici (proti kterým je patrně tento boj a politika namířena) používají techniky únosů, vydírání, nechutných poprav podřezáváním nevinných obětí, odpalování se mezi civilisty, ničení soukromého i dalšího majetku západních a křesťanských společností po celém světě, atd.
Evropa ve svém humanizmu zapomíná na své hodnoty. V Německu se začíná ve školách vyučovat islám. Ano, buďme k těmto tendencím shovívaví. Kritizujme USA, které s “tím” opravdu něco dělají - protože kdo jiný, že? Jenže já nechci, aby moje děti musely chodit do mešity.
Autoru článku bych doporučil podívat se na videa kosovských barbarů, kteří ničí pravoslavné kostely v Srbsku - že to nemá souvislost? Já tvrdím, že ano - tam je vidět, s kým máme tu čest!
March 18th, 2008 at 5:06
opět Horst: vysvětlete prosím co dělají USA( fyzicky)
v islámském světě? Je to jednoduché Horste, bez agrese USA by nebylo ani teroristů. A neargumentujte prosím 11.9. tomu, že si to slavná administrativa USA nezosnovala jako záminku už věří opravdu jen ti zatvrzelí, či propagandou sjednocených médií zaslepení. Tedy alespoň do té doby než věrohodně zodpoví a vyvrátí otázky, které jsou na stole.
March 18th, 2008 at 5:20
Od Petřivalského to neberu. ať pozná, co je předsudek a jak trpce chutná.
March 18th, 2008 at 5:22
opět Mikke: Ale člověče, jaképak 9/11? Podívejte se prosím kamsi do vzdálené i bližší minulosti (křesťanství vs. islám) a nepodsouvejte mi zde jakési, logiku postrádající, konspirační teorie. Zatím jsem neslyšel o žádných činech amerických vojáků, kteří by podřezávali hrdla civilistům, natáčeli si to na video, nebo že by se odpalovali s bombou na těle mezi civilisty. Kde američtí vojáci, či občané (fyzicky) ničí a rabují muslimské společnosti, nebo snad mešity? Jestli je zde někdo zmanipulovaný, tak jste to především Vy. Nicméně já Vám nic nebudu vyvracet.
Zkuste diskutovat k článku, vyjádřit svůj názor. Zkuste použít fakta.
Tady je např. jedno moc nepěkné video - zamyslete se, alespoň na chvíli, o co v tomto případě nejspíše jde - resp. pochopte, že mě i Vás nenávidí - od toho je třeba odvíjet další myšlení a kroky, nebo jen nečinně přihlížet a čekat, dát jim šanci? Díky, ale já ne.
http://www.youtube.com/watch?v=fkgHkxIfgBc
March 18th, 2008 at 5:52
Horst: já jsem se ptal co dělají USA v muslimském světě ( chcete - li tak v Afganistánu a Iráku ). Zase odpovídáte od věci, navíc odposlouchanými hesly z protimuslimské propagandy.
Co se týče zmanipulovanosti, tak k Vaší smůle u mně není možná. Já tam mezi muslimy více jako dva roky pracoval a troufnu si říct, že je dobře poznal. Klidně se nechte ohlupovat dál.
March 18th, 2008 at 6:15
Mikke : Nu, tak jsem trochu jsem si myslel, že jste pro-islámský (aktivista) a nyní jste to potvrdil. Proto se neustále nemůžeme shodnout. Já striktně bojkotuji výrobky ze zemí, kde vládnou muslimové (po běsnění kvůli karikaturám), nejezdím tam a nijak je nepodporuji, pokud to jen jde. To je můj demokratický a svobodný postoj na který mám právo. Váš postoj je tedy opačný - chcete zde islám, nejlépe aplikovaný násilím?
Na druhou stranu se velmi rád pobavím s některým muslimem, co si myslí o sebevražedných atentátech, o řezání hrdla, nevěřících psech, ženské obřízce, kamenování a zabíjení nevěrných žen, apod. Rád bych se takovéto společensko-politické debaty zhostil - nejlépe přes internet, nechci totiž skončit s kudlou v krku.
Ona ta “protimuslimská propaganda” je docela dobře zdokumentovaná, neboť islamisté sami, si hrůzy, které páchají točí sami na video, dále je mnoho fotografií a dalších videí, kterak muslimové řádí v Evropě a vůbec po celém světě - nicméně oficiální média o tom velmi kvalitně a přesně informují, ale to Vy nejspíše nemůžete vědět.
March 18th, 2008 at 7:04
Horste, vy jste pomatený. Podsunujete mi něco co neříkám a ani nechci, neodpovídáte na otázky ( pořád mi dlužíte vysvětlení co tam ti američané pohledávají ). Co ti dva britští vojáci, převlečení za araby, střílející do davu. Přitom to je jen ta odhalená akce. Přitom pozor! - vůbec nechci tvrdit, že to jak arabové bojují proti okupantům jsou jen tyto provokace. Ale je to součástí taktiky “rozděl a panuj” na tuto taktiku je zcela cíleně zaměřena i protimuslimská agitka. Jen pro vaši informaci -jsem proti jakémukoliv náboženství a ideologiím, které jen ohlupují lidi. Tak si prosím netvořte vlastní fantas……… Je dojemně pokrytecké, když někomu leží na srdci osud muslimských žen, případně Rusů zahynuvších na Sibiři ( jako v jiné debatě ), když dotyčné mu je to pravděpodobně stejně jedno jako osud Indiánů při vzniku mocnosti našich nových přátel.
March 18th, 2008 at 8:45
Mikke : Nejsem americký ministr zahraničí, ani pracovník americké vlády, takže přesně Vám asi nepovím, o co jde Američanům v Afganistánu a Iráku. Z laického hlediska mi připadá, že chtějí mít oblast pod kontrolou. Což je pochopitelné. Bohužel v Iráku není problém v tom, že tam jsou Američané, ale v tom, že dvě bandy jinak smýšlejících fanatických muslimů se chtějí pomordovat navzájem - osobně si myslím, že tam také žijí “normální” lidé, kteří s tím nechtějí mít nic společného - ti ale mají jaksi smůlu - oni za své duchovní vůdce prostě nemůžou a musí je respektovat, protože jim to přikazuje Korán.
Podívejte “magoři”, kterým přeskočí v palici jsou všude, mezi Čechy, Slováky, Američany i Brity. Bohužel mezi muslimy je těch “magorů” nepřiměřeně hodně.
Ještě abych to upřesnil - neleží mi ani tak na srdci osud (dost nešťastné zvolené slovo) muslimských žen, ani indiánů, ale našich žen a našich dětí. To je pro mě podstatné. Žijeme v Evropě - ne v Arábii mezi muslimy - i když pomalu se začíná karta obracet - velkou měrou také díky naši “skvělé” EU.
March 18th, 2008 at 9:00
Horste, Horste - vy nevíte tak zásadní věc. O tom to ale všechno vlastně je . Myslíte, že když si na takouvou věc alespoň nedokážete utvořit vlastní názor, tak že se takových diskusí je lépe se nezúčastňovat??? Odpovězte, alespoň na to co je Vám pochopitelného na tom, že Američané chtějí mít tuto oblast pod kontrolou. Myslím, že Vaší odpovědí se alespoň přiblížíme poznání kdo je agresor a nebojme se toho slova imperialista.
March 18th, 2008 at 9:12
Mikke : Tak já chápu, že Vy jste byl asi u toho, když úředníci americké vlády zosnovali útok na své vlastní občany (9/11), aby mohli rozstřílet Afgánistán a Irák, jistě máte neotřesitelné důkazy. Máte v malíčku tajné informace o vojenských operací americké armády - nu, pak se není čemu divit, že jste chytrá hlava a víte asi víc než americká vláda - já Vám to neberu - nebo možná je vše dáno vašim napojením na občany, vyznávající islám - to by bylo mnohem prozaičtější vysvětlení.
Já však vše řeším oním “slavným” selským rozumem. Prostě když někdo dělá bordel, pošlu tam policajta. Připadá vám to nelogické? Nebo co na tom pořád nechápete?? A kdo je agresor - ten, kdo dělá bordel, nebo ten kdo ho přijde zatknout / zneškodnit? Hm?
March 18th, 2008 at 10:11
Horst - je třeba vidět a vnímat že USA, jako velmoc jde cca od 1/2 90. let do pryč, slušně řečeno.Každá chcípající kobyla kolem sebe kope, akorát US establishment a naši kolaborantští pisálci to nazývají vývozem demokracie, ale tady jde v první řadě o suroviny, a ty byly od 2. svět. války, jak byly USA zvyklé, obchodované v dolarech,který má ale nyní hodnotu použitého toal. papíru, takže všichni světový producenti de od něho odvrací.viz článek na Zvědavec.org.
March 18th, 2008 at 10:36
Horste a kdo zosnoval nezávislost Kosova? Že se oháníte Srbskem a bráníte USA.
March 18th, 2008 at 12:32
pkubicek : Kdo? Že by za to mohlo naprosté, etnické převálcování Srbů jiným etnikem v určité oblasti? Nebo se snažíte naznačit, že USA sypaly viagru do vody Albáncům, aby se přemnožili a vytlačili tak Srby z jejich “svatého” území? Proč by to dělaly? Aby naštvaly Srby davy albánských muslimů? Opravdu přesně nechápu, co se vlastně snažíte naznačit? Chtěl jsem pouze dát konkrétní příklad islamizmu přímo v Evropě. Jistě příkladů je více - Německo, Francie, Dánsko atd. Nebo Vy snad také podporujete islamizmus, roztahující se po celé Evropě? Začínám si pomalu připadat jak na jiném světě.
March 18th, 2008 at 12:58
Jíra : Kobyla nechcípne. Zachová si integritu - což je v Evropě prakticky nemožné.
March 18th, 2008 at 13:05
To není jiný svět, milý Horste.
To je svět Čechů píšících pod motto: Blaho vlasti budiž nejvyšším zákonem.
Hezké a pravdivé heslo, také i potřebné v dnešní době, jenže člověk, který by tu hledal skutečného české vlastence hledá jehlu v kupce sena.
Heslem většiny přispívatelů je nenávist vůči USA a Židům a slavjanofilství, nikoli otázka toho, co je účelné a potřebné pro český národ.
Takže islám budou hájit, budou se pouze účelově rozčilovat nad Kosovem. Až tu díky jim zavládne šaríja, řeknou, že za to můžou Busharonisti a tím to hasne:)))
March 18th, 2008 at 13:14
Nemůžu si pomoci,ale v této diskuzi má snad více pravdy Mikke.
Prostě ,stručně a jednoduše.Američané nemají v Iráku co pohledávat. (Samozřejmě muslimové v Evropě také ne.)
A ještě k tomu “řezání hlav”.
Je to už dávno co jsem četl nějaké knihy o partyzánských oddílech za protektorátu a tak uplně přesně si to proto už nepamatuji.
Vím ale,že se stávaly takové věci, kdy partyzáni zajaté německé vojáky popravovali obdobně,jako ti islamisté.Dokonce někde byl i případ,kdy Němci našli plný sklep svých takto zmasakrovaných lidí a vesnici ,kde k tomu došlo chtěli v odvetě vypálit.Nakonec díky prosbám starosty od toho upustili.
Je to hrozné ,ale ani iráčtí, ani čeští partyzáni si ty války nezačali.(Tak jako si tu válku proti vlastnímu obyvatelstvu svého času nezačali ani bratři M.,nebo V.Žingor.)
March 18th, 2008 at 17:51
Horste, je mi líto, ale kdyby chtěly USA opravdu tvrdě zasáhnout proti islamistům, napadnou Pákistán a zničí tamní výcvikové tábory Al Kajdy a spol. Svržení Saddámova režimu byla z tohoto pohledu osudná chyba. Afghánistán nedotáhli do konce a s Irákem to doslova podělali a nic dobrého z toho ze střednědobého hlediska nevzejde.
March 19th, 2008 at 2:31
route66 : Pravda, dle mého, neexistuje.Vy zde uvádíte příklad, kdy partyzáni řezali hlavy německým vojákům? Bohužel toto srovnání kulhá, neboť náboženští fanatici zajímají civilisty (nejlépe křesťany), vydírají národní vlády a podřezávají civilisty jako prasata a ještě si to natáčí na video, kterým se chlubí. Nicméně ani čeští ani jiní partyzáni neměli (doufám) natolik zvrácené smýšlení, aby se - opásáni bombou - vrhli do davu civilistů a odpálili se. Jistě můžeme vzpomenout sebevražedné kamikadze, nicméně ti také útočili na vojenské cíle.
bernard m.: opravdu nevidím do zahraniční politiky USA, ani do jejich plánů - nemohu toto posoudit a vše ostatní by byly pouze nekonečné spekulace. Vím, že Talibové jsou podobná “zvěř” jako kosovští extremisti ničící křesťanské památky. V Iráku je problém dvou znesvářených muslimských větví, které se chtějí pomordovat navzájem + do toho ještě Kurdové - nevím, ale mít tuto oblast pod kontrolou mi připadá více, než dobrý nápad.
March 19th, 2008 at 5:46
Dopadení islámští teroristé zaslouží smrt. Pokud jsou jen mučeni, aby něco vyzradili, a následně jsou souzeni a po odpykání trestu propuštěni na svobodu, tak je to pro ně učiněné milosrdenství.
March 19th, 2008 at 12:36
Horst: opět plácáte páté přes deváté. Když sám přiznáváte, že nevidíte do zahraniční politiky USA, tak se prosím těchto diskusí nezúčastňujte. Protože právě o tom to je. Vraždily se snad ty “znesvářené muslimské větve” mezi sebou za Sadáma? Samozřejmě to začalo až po hodně dlouhé době po agresi USA ( k tomu směřovaly moje otázky na Vás, na které jste nebyl schopen odpovědět -” co pohledávají Američané v muslimském světě”). Pro rozšíření Vašeho obzoru ,a jen opakuji již řečené, je to politika US administrativy ” rozděl a panuj” když to vzájemné vraždění domorodců slábne, tak ho vyztužíme britskými vojáky převlečenými za araby.
Pane Horste je to snaha USA o kontrolu nad ropnými zdroji, nebo lépe řečeno krádež ropných zdrojů suvereních zemí- a navíc ať to stojí co to stojí třeba milion životů těch hnusných domorodců. Spatřujete to jako dobrý nápad, nebo je Vám z toho na zvracení jako mnohým normálním lidem co mají dost inteligence do USA politiky vidět?
PS: myslím, že se přiblížila chvíle, kdy na vaše příspěvky přestanu reagovat ve smyslu pořekadla ” nejhorší srážka je srážka . ……” Ještě se možná můžeme pobavit o tom co je větší hrdinství ve vraždění civilistů, tedy zda je větším hrdinou bombometčík B1 nebo ten, “opásanec”?
March 19th, 2008 at 12:57
Horst: přehlédl jem poslední váš příspěvek ke mně.
Opět to samé: ty otázky leží na stole, jak jsem již uvedl a pokládají je jiní odborníci ne já - já se ptám jen s nimi- proberte si internet otázky jistě najdete a odpovězte na ně třeba sám tím svým selským rozumem. Já bych odpovědi čekal od USA administrativy, ale ta raději vydala sérii zákonů, které tyto otázky prakticky nepřipouštějí, aniž by nehrozilo riziko, že vám na hlavu v igelitce budou lít vodu.
March 19th, 2008 at 13:19
Nemyslím Mikke,že zrovna Vaše příspěvky - urážení oponentů,či poťouchlé jízlivosti ve své většině by se daly nazvat diskuzí.
Pouze jakási prohlášení - a argument - nám poněkud utek.
To, že pan Horst má na tuto věc poněkud jiný názor, přeci neznamená,že mu budu spílat,zesměšňovat , urážet.
No,nicméně si myslím,že ve svém příspěvku,na který reaguji máte pravdu v tom, že by pan H. měl asi problém prokázat ,kolik těch “opásanců” v Iráku páchalo ty své atentáty před tažením Ameriky do této země.
March 19th, 2008 at 13:58
reoute66: mohu s Vámi souhlasit co se týka mých dvou posledních reakcí na H. Nicméně si myslím, že nekonečné diskuse s člověkem, který uhýbá otázkám, argumentuje jen omýláním hesel, bez zvláštního vlastního názoru a raději odpovídá nevím - nerozumím a přitom se snaží diskutovat v tak širokém spektru problémů (viz. příspěvky v dalších tématech tohoto blogu ) je jen ztrátou času a nemůže asi vyústit v jiný závěr. Když si přečtete jeho reakce určitě tam také najdete snahu po zesměšňování, či pťouchlé jízlivosti - takže “na hrubý pytel hrubá záplata”
Jinak Vás route po delší době zdravím. Možná budeme schopni najít v dalších diskusích styčné body
March 20th, 2008 at 18:23
Bernard: Pákistán USA nikdy nenapadnou, jelikož vlastní atomovku.
Mikke a Horst: Myslím, že oba máte trošku pravdu, ale posuzování pravdy je zde skutečně jen úhlem pohledu, a těch je možných nekonečně mnoho.
Mikke: A nemyslím, že víte cokoli o zahraniční či jakékoli Americké politice či ekonomice. A to, že si 11.9. udělali sami Amíci je naprostý nesmysl - další z mnoha a mnoha konspirativních teorií, které vznikají díky mocnému internetu. Začnete asi časem věřit i tomu, že člověk nikdy nebyl na Měsíci.
March 21st, 2008 at 0:03
Lukyn: O americké zahraniční politice, stejně jako o zahraniční politice jiných států přece ví každý kdo umí číst a sleduje TV. Potom je to jen otázka vlastního analyzování vstřebaných a často protichůdných informací. Vždyť ty věci se z historie opakují skoro jako přes kopírák. Dále netvrdím, že si 11.9. udělali Amíci sami. Na stole je však tolik nezodpovězených otázek různých odborníků, ale i svědků událostí, na které vůbec nikdo nemíní seriózně odpovídat, takže do té doby, než se pánové uráčí, existuje minimálně důvodné podezření, že se o tom vědělo a úmyslně se tomu nezabránilo, takže to vyjde prakticky nastejno. A právě tyto nezodpovězené otázky dělají z konspiračních teorií konspirace. Na náhody jsem totiž Lukyne přestal věřit již před mnoha desítkami let. Internet je skutečně mocný a děkujme, že ho máme.Není však jediným zdrojem, ze kterého lze čerpat.
Že člověk byl na měsíci, tomu samozřejmě věřím a budu vždycky věřit, takže nemusíte mít obavy o můj zdravý úsudek.
Zdravím a přeji příjemné prožití svátků
March 24th, 2008 at 6:40
Mám otázku, čo robia USA v OSN? Nie je to národ, len obyčajná banda vrahov.
March 28th, 2008 at 17:57
Anonimus: nebyl bych zase až tak kategorický. Američané se od ostatních národů nijak moc neliší. Sice kulturou a obecnou vzdělaností nedosahují úrovně vyspělých evropských států, ale to je dáno jaksi historicky. Problém je v americké administrativě, ta vede národ k válkám a k vraždění.
Zde se, a to máte pravdu, dokonce může dát rovnítko mezi současné vůdce USA a vůdce Německa v polovině třicátých let minulého století. Mnozí Američané se proti tomu bouří a je jich stále více, a to je dobře.