Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Václav Klaus není „Santa“! A co má jako být?

March 29th, 2008 · Diskuze (35 Comments)

Email This Post Print This Post

pas.jpgNapsal: Petr Bahník

Když hnutí Právo a Spravedlnost (PaS) v rámci svých skromných možností podporovalo znovuzvolení Václava Klause prezidentem ČR, ptali se mě mnozí naši příznivci, proč že to jakožto konzervativci vlastně děláme. Klaus je přece liberální ekonom známý jistým odstupem od Církve a razantním vystupováním, které v očích mnoha lidí hraničí s arogancí. V duchu jsem se těmto názorům musel usmívat, vyjadřovaly totiž pohled na osobnost současného prezidenta, který jsem v devadesátých letech sám sdílel.

Vzpomínám, jak jsem tehdy v diskusích s přáteli připomínal rozpor mezi tvrdým kapitalismem a tradičními sociálními koncepty a vyskakoval jsem půl metru do výšky nad články postmoderních teologů, kteří pohřbívali katolickou sociální nauku a doporučovali svým čtenářům ekonomický i politický liberalismus takříkajíc „i s chlupama“. Tehdy jsem za svůj kritický postoj ke „Klausovským reformám“ slíznul od kdekoho málem obvinění z komunismu. Mnozí z těch, kteří tehdy tak vehementně Klause adorovali, však dnes patří k jeho nejzuřivějším odpůrcům.


Co se stalo? Asi se muselo něco změnit! Změnili se oni? Změnil se Václav Klaus? Ne, ani jedno z toho! Postmoderní teologové jsou tak jako tehdy „kam vítr tam plášť“ a Václav Klaus je stále stejný ekonomický liberál. Jen jsme se v té naší české kotlince za ta léta všichni tak nějak lépe poznali a víme, na čem s kým jsme. Předně se ozřejmilo, že na naší politické scéně jsou vlastně jen dvě reálné síly: Klausovští liberálové ctící tradiční parlamentarismus a obdivující americké republikány a britské Torye a tábor „pravdy a lásky“ obdivující americké demokraty, evropské byrokraty a neortodoxní levici, který hledá blíže neurčené „nové formy demokracie“. Jakkoli jsou oba tyto tábory infikovány komunisty a komunisté mezi nimi obratně lavírují, přece lze už pouhým srovnáním říci, že první z nich je PaSu bližší, nemá totiž ambici kádrovat tu či onu kulturní tradici a diktovat, čemu člověk smí a čemu nesmí věřit.

To samo by ovšem ještě nestačilo ke zdůvodnění naší podpory „liberálnímu Klausovi“. K tomu nás přimělo něco jiného, totiž fakt, že si současný prezident uchoval zdravý rozum, který jej dovedl až k obhajobě tradičních hodnot, tak jak je výstižně charakterizoval ve svém druhém předvolebním projevu. Právě tento Klausův zdravý rozum nás přesvědčil, že stojí za to podpořit jej proti Janu Švejnarovi a je také důvodem, proč jsme se postavili i proti nedávným pokusům bulvárních i veřejnoprávních médií o prezidentovu skandalizaci. Tyto útoky měly totiž jasného autora (tábor „pravdy a lásky“) a také jasný cíl, jímž ve skutečnosti ani nebyl Klaus, ale právě tradiční hodnoty, které si dovolil ve svém projevu hájit, resp. snaha „odříznout“ prezidenta od těchto hodnot, „shodit“ ho v očích konzervativců (např. z řad KDU-ČSL) a jemu samotnému tradiční hodnoty pokud možno znechutit. Tentýž cíl i provenienci má ostatně i „Velkopáteční výzva“ lidoveckého místopředsedy Macka. Tento čistokrevný švejnarovec, ochotný přivřít oko nad euthanásií či homosňatky, najednou po prezidentovi žádá, aby se razantně postavil proti interrupcím, neboť dobře ví, že právě tohle téma konzervativní agendy je před českou veřejností nejtěžší obhajovat (PaS to nepřetržitě činí, takže víme, co to obnáší) a je mu jasné, že se Klaus jen těžko přes noc převtělí do aktivisty Hnutí pro život. Jeho „Výzva“ je tudíž mimořádně unfair úder.

Nicméně vraťme se ke Klausovi samotnému. Václav Klaus rozhodně není světec, je to „jen“ prezident, vzdělaný postarší pán se zdravým rozumem a vlastní sebeúctou. Konzervativci od něj nemohou čekat zázraky. Možná má i tu milenku, jak o tom nedávno spekulovala média…Jenže, ruku na srdce, co je nám, jakožto veřejnosti, vlastně po tom. Mělo by nás to začít znepokojovat teprve tehdy, kdyby z toho prezident dělal „show“ ve stylu prezidenta francouzského, kdyby kvůli tomu začal zpochybňovat tradiční pojetí rodiny vůbec, ve stylu exprezidenta Havla, nebo kdyby kvůli tomu opustil letité manželství, ve stylu pánů Paroubka a Topolánka. Nic z toho se ale neděje. Klaus naštěstí zůstává sám sebou.

Dej Bůh, aby se mu obhajoba tradičních hodnot díky různým „Mackům“ nezprotivila. V tomto smyslu mu v PaSu už dlouho „držíme palce“ a budeme tak činit i nadále. Kdo to nechápe, nechápe politiku, ani lidi.

Autor je předsedou politického hnutí Právo a Spravedlnost

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

35 responses so far ↓

  • 1 Pozorovatel // Mar 29, 2008 at 8:07

    Klaus je sice v současné době jaksi z národního hlediska výhodnější svým realismem a odporem k EU a třeby i “nezávislému” Kosovu, ale jinak od něj opravdu nelze čekat zázraky, to by se asi ke korytu nedostal.
    Zdá se, že tu stále působí zbytky špinavých (a zřejmě dlouhodobých) dohod se Sověty při předání moci r.1989 (které K. v podstatě respektuje a je tím přijatelnější pro KSČ/M/ ), což ovšem na Klause nevytáhne ani “prozápadní” strana, jelikož má sama máslo na hlavě a v národě, který zřejmě většinově akceptoval komunistickou hrůzovládu jako legitimní součást své historie (viz případ Mašíni), by jim třeba zpopularizování napojení jejích leadrů na západní rozvědky přiliš neprospělo http://www.volny.cz/l_kopecky/conspiracy/analyza/9.htm .
    Také pozorovateli z jiné planety by rozdíly mezi Klausem a Švejnarem co se ekonomických a politických názorů i vzdělání připadaly kosmetické - je dost humorné, že liberálního ekonoma podporovala proklínaná levice z ČSSD(b) (téměř) jako jeden muž…
    Ovšem už samo vytažení Antiklause z amerického cylindru a jeho kandidatura coby US občana na dovolené byly pro naši nešťastnou vlast jaksi “dehonestující” - tím spíše svědčí o stále obludné moci víme kým vlastněných médií, která ho učinila veřejně přijatelným a málem i zvolitelným… Naštěstí okolnosti a samotný průběh volby zahraničí “ohleduplně” přehlédlo… http://tomas.krause.cz/zapisky/svobodna-demokraticka-volba-jdete-do-prdele-vsichni/

  • 2 Tomas // Mar 29, 2008 at 13:00

    Velmi sebevědomá poslední věta.

  • 3 Drifter // Mar 29, 2008 at 13:48

    Vřelé diky, je na čase aby to někdo napsal a taky na to aby to národ pochopil.

  • 4 bernard m. // Mar 29, 2008 at 13:49

    ……Kromě toho jste se explicitně přihlásil k politickému mainstreamu a s tím já opravdu nechci mít nic společného. A myslím, že mezi čtenáři Altermedií nejsem sám. Požádejte o vstup ODS, třeba se Klaus přimluví.

    Redakčně kráceno pro urážení autora.

  • 5 bílej dědek // Mar 29, 2008 at 13:53

    1 Klaus je nevětší pokrytec jakého snad znám…
    2 Mizerný zastaralý “komunisto” ekonom.
    Laciný populista.
    3 Šašek a rádoby odborník na všechno…

  • 6 Mikke // Mar 29, 2008 at 15:18

    Pana Klause uznávám i neuznávám. Zcela jistě ho mohu uznávat stran jeho objektivního přístupu k některým otázkám mezinárodní politiky.Mezi jeho nejdůležitější plus patří nesouhlas s bombardováním, resp. napadením Srbska. Diametrální rozdíl oproti humanitárnímu bombardérovi a inhalátorovi USA zplodin je zde více než zřejmý.
    Za co ho však nemohu uznávat je ta hrůza nazývaná kuponová ( malá i velká )privatize, prováděná bez řádného právního rámce, při níž ze státu zmizelo 700-800 mld. Kč. S takovým balíkem by se dělala důchodová a jiné reformy jako po másle. Vzpomínám, že za tento způsob tzv. majetkového převratu dokonce ješitně pošilhával po Nobelově ceně za ekonomiku.
    Rovněž mi nesedí to jeho čestné předsednictví u modrého ptactva. Značně to zpochybňuje jeho deklarovanou nadstranickost.
    Celkově ale myslím, že ze dvou zel bylo při volbě presidenta zvoleno to menší.

  • 7 Lukyn // Mar 29, 2008 at 16:09

    Proč jsem nebyl pro Klause?
    1. Kuponová privatizace - a nejhorší je, že se tím ještě chlubí.
    2. Prezident má být nestranným, což VK není.
    3. Sice souhlasím s jeho názorem na globální oteplování, ale nelze to takto propagovat, zejména na mezinárodním poli, kor když on není ekolog či meteorolog nebo klimatolog. Tím, že si hraje na všeználka ztrapňuje naši republiku a úřad prezidenta.
    4. Při odjezdu na vědeckou konferenci o GO prohlásil, že tam jede jako občan Klaus, což si jako prezident nesmí dovolit ani v Gabunu či Číně! Je hlavou státu 24 hodin denně a 365 dní v roce!
    5. Co udělal za své první období skutečně pozitivního? Já nevím o ničem…
    6. V předvolebním období mediálně jen urážel Švejnara, což je dle mého názoru pod úroveň.

    Přesto je to chytrý člověk, který dosáhl někam, kam nikdo z nás nikdy nedosáhne… Stačí to ale na prezidentský úřad?

  • 8 Fon // Mar 29, 2008 at 17:25

    Mikke, Klaus aj s Macekom vystúpil na tlačovke a šveholil niečo, že nesúhlasí.
    znenie prijatého uznesenia
    http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=13475
    a výsledok hlasovania
    http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=13482
    Byť proti znamená byť jedine proti, vylučuje sa so zdržaním aj podporou. Klaus vyjadruje oddanosť atlantickému bratstvu, USA, je podvodník. Vyznieva jeho reč všelijako, ale je to len zahmlievanie, pôsobí ako nestabilný šašo čo si nepamätá čo hovoril včera ale mýthus o ňom ako čítam prežil.

  • 9 Fon // Mar 29, 2008 at 17:27

    zmýlil som sa, prvý odkaz je
    http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?o=3&v=US&ct=188

  • 10 Fon // Mar 29, 2008 at 19:37

    Démoni slastne prikyvujú smilstvu, nasávajú ho a dýchajú ním. Smilstvo je špinavý hriech, zničiť ho možno iba pokáním, ale Bahník je guru falošného náboženstva a Klausovi nič nevyčíta, médiá obžalúva. Hriechom neprestáva byť ak sa ukryje a nikto o ňom nevie. To Klaus potupuje manželku opakovane, nie novinári, ktorí prirodzene nevyhľadávajú morálny podtext, ale senzácie. Tento politik ochraňuje tradičné hodnoty aj vtedy ak ako prezident podpíše zákon o manželstvách buzerantov? A Švejnar a Macek nie? Potom by sedelo aj to, že údajne americkí republikáni a demokrati sú si konkurenciou.
    Podlízavosť a zbožná idolatria človeka zaslepuje, snaží sa potom skazeného človeka vykresliť ako ideál mravného übermenša, pretože ho porovnáva napríklad s Havlom. Ak horekuje Bahník, že Klaus by zanevrel na rodinné hodnoty je škandálne. Ak by bol presvedčený tak ho čo odradí, ale v predvolebnom prejave lichotiť na všetky strany nič nestojí.
    Tradičná rodina nevzniká ak sa podpíšu byrokratické lajstrá pred poloboľševickým úradníkom, ale ak pred Božím kňazom Božej Pravoslávnej Cirkvi Boh ako svedok spojí muža a ženu. Klaus má mravné defekty, prečo to Bahník odmieta priznať?

  • 11 Mohamed // Mar 29, 2008 at 21:51

    Souhlasim s panem Bahnikem, Klaus je a byl spravny clovek pro svou dobu.
    To ze privatizace mohla byt provedena lepsi se po 20 letech dobre rika jeste lepe bude rikat za dalsich 40.
    To, ze se tak zvane rozkradlo stovky miliard korun statniho majetku je velice pekne prohlaseni az na to ze to stat ukradnul nekomu jinemu predtim. Vetsinou nadavaji ti na ktere se nedostalo. Kdyz Klaus prohlasil ze je mu jedno odkud investicni penize prisli taky mi to vadilo. Nakonec mel pravdu protoze kazda investice vytvorila dalsi a Cesko prosperovalo lepe nez se ocekavalo. Naopak, cely zapadni svet byl prekvapen ze Cesko se stavi na nohy rychleji nez ekonomove predpovedeli svetove bance.
    Klaus ma svoje chyby, ale najdete mi politika v tomto svete ktery je nema.
    Budme radi ze ho mame, mohlo to byt daleko horsi. (priklad USA)

  • 12 Václav // Mar 29, 2008 at 23:52

    to Mohamed,
    “Buďme radi ze ho mame , mohlo to byt daleko horsi” Vážně,skvělá útěcha a ještě lepší perspektiva. Děkuji ,neberu to!

  • 13 Andrej Draganov // Mar 30, 2008 at 2:03

    bílej dědek: “komunistoekonom”?Nebyl to právě Kalus, který pořádal za komunistů přednášky, kde právě mluvil o ekonomické alternativě ke komunistickému zřízení? Myslím, že Klaus razantně popírá plánované hospodářství, které se, alespoň ve východních podmínkách, ukázalo jako nedobré řešení.

  • 14 Andrej Draganov // Mar 30, 2008 at 2:06

    Je samozřejmě pravda, že Klaus se měl “probrat” hned po revoluci a razit vlasteneckou politiku. Ale co už, lepší než vlezdoprdel Švejnar, kterýmu na první pohled koukalo z očí do jaké řitě nás bude tlačit. Myslím, že Klausové a Putinové jsou to, co Evropa opravdu potřebuje.

  • 15 Koala // Mar 30, 2008 at 5:58

    Smazáno pro hloupost. Redakce

  • 16 Playmaker // Mar 30, 2008 at 8:14

    Hysterická “kritika za každou cenu” jen dokazuje, že Klaus je člověk na svém místě. Odklapněte klapky a reálně posuďte kvalitu možných alternativ.

  • 17 podívejte se... // Mar 30, 2008 at 10:53

    Smazáno pro hloupost. Redakce

  • 18 Andrej Draganov // Mar 30, 2008 at 10:59

    podívejte se:na toto už si odkazoval tuším učlánku o Eichlerovi ne? Ale tam jsi to okomentoval “náckama”. Co tam napíšeš příště? A co to má společnýho s Kalusem? Nenavštěvuješ nějaké specializované zdravotnické zařízení pro duševně nezralé?

  • 19 bernard m. // Mar 30, 2008 at 11:14

    podívejte se: Nemůžu si to video z technických důvodů přehrát, ale není to ten týpek, kterého jeho souputníci nedávno za špatnou reklamu zkopali? Zdá se, že začíná fungovat jakási samoregulace.

  • 20 Jake // Mar 30, 2008 at 12:11

    Bernarde a na něco víc, než “argumentaci” ad hominem se zmůžete? Pokud ne, dost dobře nchápu smysl vašeho prvního příspěvku. Co jste jím dokázal?
    Jo a Fone, ti vaši popové - kolaboranti s komárama, by se měli raději hodně rychle stáhnout zpět do stepí. Tady je národ německých, iroskotských a především cyrilometodějských misií. Misií, které schválil papež.
    Až vysvětlíte, proř každý pop při svém svěcení je biskupem “dispenzován” od moci Petrových klíčů(jistě ty vaše obřady znáte dost dobře), tak si povíme. Zatím nejste pravoslavný, ale východní schizmatik. Protože ubi Petrus, ibi Ecclesia.
    Ciao!

  • 21 visitor // Mar 30, 2008 at 13:14

    Je naivní se domnívat, že za Klausovými slovy o “tradičních hodnotách” bylo něco víc než kampaň za lidovecké hlasy. Klaus je čím dál víc uzavřen do svého světa, ve kterém vede boj s “módními vlnami”, coby jakési intelektuální cvičení, vedené touhou provokovat a vymezovat se proti intelektuálním elitám, které jsou pro něj výzvou z osobního hlediska. Je to jeho charakterový rys. Dožije-li se doby, kdy módní vlnou bude tvrdit, že globální oteplování neexistuje, začne tvrdit, že existuje.

  • 22 bernard m. // Mar 30, 2008 at 13:26

    Jake: V mém příspěvku žádná narážka ad hominem není. Pokud jí myslíte můj výrok o patentu na rozum, to je přece logický důsledek poslední věty článku - “Kdo to nechápe, nechápe politiku, ani lidi” = já chápu politiku a lidi a ti s jiným názorem je nechápou = mám patent na rozum a můj názor je určující. Tady veškerá diskuse končí, ostatní můžou jenom přikyvovat nebo jsou a priori diskvalifikováni. Co je na tomhle nejasného?

  • 23 drifter // Mar 30, 2008 at 16:24

    Andrej Draganov : ‘Myslím, že Klausové a Putinové jsou to, co Evropa opravdu potřebuje.’
    Souhlasim, za danych okolnosti jsou oba dobri pro svou dobu.

  • 24 Lukyn // Mar 30, 2008 at 16:28

    Visitor: Souhlasím s Vámi, jako ostatně většinou… Opět skvělý postřeh!
    Bernard: Já to pochopil stejně :)
    Andrej Draganov, drifter: Možná jsem to nepostřehl, nebo jsem pomalý, ale jaký je důvod ‘Myslím, že Klausové a Putinové jsou to, co Evropa opravdu potřebuje’? Jeden - prosím (tedy pro Klause, pro Putina by se jich jistě našlo dost)…

  • 25 bernard m. // Mar 30, 2008 at 17:14

    A jestli, příteli Jake, chcete slyšet něco konkrétního (kromě jasné deklarace názoru na PaS), máte to mít.

    “je to „jen“ prezident, vzdělaný postarší pán se zdravým rozumem a vlastní sebeúctou” versus “a jemu samotnému tradiční hodnoty pokud možno znechutit” - to si opravdu člověk v Klausových letech, plný zdravého rozumu nechá nějaké hodnoty někým znechutit? Moc velkou důvěru v Klausovo racionální založení zřejmě pan Bahník nemá.

    Já tuhle hru, myslím, chápu. PaS má zřejmě pocit, že by mohla díky pochlebnictví a laciným tiskovým prohlášením proniknout do povědomí lidí a zajistit si místo koaličního partnera ODS. Já jsem ovšem nad ODS již zlomil hůl - vzhledem k tomu, že útočí na Topolánkovce, byl by zřejmě logickým partnerem Klausův korunní princ Bém. A tohoto scénáře se osobně velice děsím, takže, i kdybych za jiných okolností snad někdy uvažoval o volbě PaS, moje sympatie klesly k bodu mrazu.

    Osobně nevím, jestli je lepší natvrdo odejít od ženy k mladší milence, nebo udržovat formální vztah. A, upřímně řečeno, tyhle osobní poklesky mi na českých politicích vadí ze všeho nejméně.

    Závěr: Klaus má svoje křeslo na celé dlouhé volební období jisté, pokud zůstane zdráv, nespáchá velezradu nebo nedojde k převratu. Podobnou podporu tudíž nepotřebuje, svých dvorních pochlebníků má desítky. Pokud tedy PaS cítí potřebu se k tomuto “problému” vyjadřovat, jde jí jenom o vlastní zviditelnění a žádný jiný význam to nemá. Kdyby to pan předseda nerozmazával, vadilo by mi to méně.

  • 26 drifter // Mar 31, 2008 at 2:12

    1. Je velice zajimave jak osobnost V.Klause vzbudila tolik zajimavych a protichudnych nazoru. Je jasne ze Ceska spolecnost je velice zpolarizovana na toto tema. Musim se priznat ze jsem Klause taky nemel rad, ale casem jsem zmenil svuj nazor hlavne proto ze Ceska media jsou spise naklonena publikovat senzaci dne, ktera udela prvni stranku nez se zabyvat zurnalistickou integritou. Po precteni zapadnich publikaci clovek pozna ze Klaus ma v mnoha vecech pravdu a rozhodne nam ve svete ostudu nedela.
    2. Mohla byt privatizace lepe provedena? Samozrejme ze ano, je aspon 20 ruznych nazoru jak rozdelit ukradeny statni majetek a kdo ho bude ridit. Na koho se nedostane, ten bude nadavat „Zlodeji“.
    3. Invaze do Iraku, zatim co pan Havel se dal k Americanum, pan Klaus prohlasil ze tam Americane zadne zbrane masoveho niceni (WMD) nenajdou, ale to by jim nemelo branit v tom aby je tam rychle dodali. (politicky omyl ano, charakter ano)
    4. Klaus nepopira klimatickou zmenu, pricina oteplovani/ochlazovani neni dosti jasna a clovek nemusi byt klimatolog aby na to prisel, to uz vykoumali dalsi vice kvalifikovani odbornici jako zakladatel „Green Peace“ Patrick Moore, a Kanadsky profesor Tim Ball z Winipeg University a stovky dalsich kteri nedostavaji zadne finance jako Al Gore a neboji se uverejnit svoje jmena. Viz: (http://www.greatglobalwarmingswindle.com)
    5. Co Klaus rika je, ze toto hnuti ohrozuje svobodu lidu, protoze propaguje impozici uhlikovych dani aniz by jsme k tomu meli nejake vyjadreni. Al Gore a jeho hnuti podporovane EU nepripousti diskuzi, vyzaduje jenom diktaturu. Nevim jak ctenari techto stranek se citi, ale ja jsem proti jakekoliv diktature.
    6. Petr Bahnik z PAS napsal tento clanek. Ja si myslim ze nebyl politicky motivovan, protoze jestli jeho cilem bylo sehnat podporu pro PAS, tak se z nejvetsi pravdepodobnosti velice zmylil jelikoz podle verejneho mineni vetsina volicu by zvolila Svejnara, proto si myslim ze chvalenim Klause by daleko nedospel.
    7. Pan Putin udelal pro Rusko daleko vice nez jeho opily predchudce. Faktem je ze i podle zapadniho odhadu ma naprostou vetsinu popularnich hlasu. Jeho ukolem bylo skonsolidovat vedeni statu, zabranit chaosu a obcanske valce v imperiu kde se ucty jeste budou platit. (Jugoslavie byl krasny pripad co by se mohlo stat) Proto si myslim ze historie se na nej bude divat kladne.
    8. Dovedete si predstavit jake krverproliti by nastalo v Cine kdyby tam zitra byla uplna demokracie?
    9. Pan Klaus, zalozil svoji stranu, ridil afery republiky vcetne rozvodu se Slovenskem, a nyni stoji jako hlava statu na dalsi termin. Myslim ze dokazal pro prosperujici Cesko vice nez jakykoliv jiny po komunisticky predstavitel, proto si myslim ze je spravny clovek pro svoji dobu.
    Chapu ze jsou dalsi jineho presvedceni, a rozhodne to nemam nikomu za zle.

  • 27 Dan Richter // Mar 31, 2008 at 5:35

    směsice protichůdných či různorodých postojů k panovi Klausovi napovídá o tom, že nejde ani tak o rozporuplnou osobu, jako spíš o člověka, který má pořádně velký šatník s dostatečným množstvím kabátů, do kterých se dovede vždy “obléci” tak, jak vyžaduje momentální situace, doba či trend , a dělá to tak šikovně, že si dovede dobře získat širokou veřejnost, jako i ty více vzdělané a politicky erudované.. nic víc za tím nehledejme, rozhodně ne pak nějakého novodobého Karla IV. (lepší přirovnání mě nenapadlo :o))..), kterému by šlo o blaho a prosperitu země a národa

    pořád mějme na paměti, že je prachobyčejným klíštětem, kterému jde především o moc a “vyšší zájmy” ostatních “vyvolených” , a v tomto směru je třeba nenechat se zaslepit “drobnými, populistickými” gesty pana Klause, a dívat se na to, co skutečně “mimořádného” udělal (či na čem se podílel) .. a zde už ani zdaleka není tolik důvodů ho nějak obdivovat či respektovat .. aspon ne v rámci blaha národa a země !

  • 28 Michal V. // Mar 31, 2008 at 6:04

    Ač mám tyto stránky velmi rád a chodím sem každý den, tak už mě ty řeči o “vyvolených” a “vyšších zájmech” dost nudí. Za vším jsou vyvolení a vyšší zájmy? Můžeš mi vysvětlit kterou “partaj “vyvolených” náš prezident zastupuje??
    Konečně je tady někdo, kdo nejde s dnešní dobou ve stylu EU, globálního oteplování, zastává se Srbských přátel a prostě pořád to někomu nestačí a pořád bude remcat o tom, že je to akorát “sluha jiných vyvolených”. Neříkám, že je dokonalý a občas si nezvětšuje ego atd., ale mít někoho kdo v dnešní době vystupuje s takovými názory, jako má náš prezident, tak si říkám že je tu pořád aspoň někdo s kým mohu souhlasit a na koho mohu být pyšný. Pro příklad nemusím chodit daleko. Jako poslední uvedu nesouhlas s vyhlášením nezávislosti Kosova.
    Výborně to napsal drifter - naprostý souhlas a můj podpis pod jeho příspěvek

  • 29 Adast // Mar 31, 2008 at 6:28

    “Možná má i tu milenku, jak o tom nedávno spekulovala média…Jenže, ruku na srdce, co je nám, jakožto veřejnosti, vlastně po tom.”

    Copak už jste všichni skutečně zešíleli, zapomněli na morálku? Stali se z vás obhájci a propagátoři principů multi-kulti? Jak mi může být jedno, že by se pan prezident dopouštěl cizoložství, copak nestačí že předseda vlády žije ve svazku s konkubínou? Ten chlapík na Hradě by měl být přeci tím nejlepším co jsme si vybrali!

    Tedy cizoložník prezidentem je fajn? Je správné, že prezident jako hlava státu oficiálně přijme premiera i s jeho souložnicí? Myslíte, že tak zjevná podpora konkubinátu byla ku prospěchu skutečné pravici?

    Lidi, co se děje? Proč najednou obhajujete tyto zásadní morální poklesky?!

  • 30 Lukyn // Mar 31, 2008 at 14:22

    Drifter: Zajímavý příspěvek - proto reakce:
    1. Ano, v mnoha věcech ostudu nedělá, ale s GO ano - přesto, že s ním souhlasím, prezentoval to velmi nevhodně.
    2. Ano, ale tohle mi nepřijde jako argument.
    3. Ano
    4. Ano jen dodám, že Al Gore podle mě není vědec, ale hochštapler, jinak je velmi dobře, že jsou lidé, kteří to chápou (jako vy) - je jich poskvornu.
    5. Ano i ne - ono totiž skutečně nejde o to, zda to ohrožuje svobodu lidu, ale zda to skutečně ohrožuje planetu (dle mého názoru neohrožuje - resp. se to vůbec nedá prokázat) - pokud ohrožuje, není to otázka svobody jedince v Číně dnes, ale svobody celého obyvatelstva za 300 let!
    6. Ano
    7. Ano, ale to jsem psal i výše - činy Putina jsou nezpochybnitelné
    8. Ano, dovedu - fuj (tedy ne nedovedu, fuj)
    9. Naprosto nesouhlasím, viz. výše - hlavně kuponovka… A rozdělení se Slovenskem… No vím že je to teď velmi hloupý argument, ale to by řídil kdokoli jiný, ne? Ale vážně jste mě donutil k zamyšlení, který po komunistický představitel či vládní činitel udělal něco skutečně velmi dobrého… Snad na někoho přijdu?

    Chápu, že jsou další jiného přesvědčení, a rozhodně to nemám nikomu za zlé - krásná věta se kterou též souhlasím.

  • 31 Lukyn // Mar 31, 2008 at 14:27

    Adast: To je strašně, ale strašně diskutabilní - sto lidí sto pohledů, x lidí řekne to co vy, x lidí přesný opak - není Papež, aby se uvázal k celibátu a nevím o tom, že součástí prezidentské přísahy je věrnost manželce… Mě je to jedno, zda má či nemá - je mi to prostě jedno.

  • 32 Dan Richter // Apr 1, 2008 at 1:23

    Michal V. — ” …. a tento svět je skrytý proto, že druzí ho nevidí, nebo nechtějí vidět … ”

    =================================

    už jen chybí, abyste z Vašíka všichni udělali hrdého vlastence (ne-li nacionalistu), co dýchá pro národ a jeho prosperitu, a co tolik udělal pro tuto zemi :o))

    pokud je on pro většinu příkladným člověkem, co člověk pak všechno musí udělat, aby se stal skutečně negativním v očích lidí?

  • 33 Vulgo // Apr 3, 2008 at 8:10

    Kritikové článku P. Bahníka potvrzují jeho závěrečnou větu: nechápou politiku ani lidi. Neustále vyčítají PaSu, že prý podkuřuje ODS a má Klause za idola. Myslím, že článek P. Bahníka právě na tuhle nechápavost reagoval a měl dokázat, že si PaS o Klausovi žádné iluze nedělá. P. Bahník přece v žádném případě Klausovy chyby neomlouvá, v tom se různí náboženští fanatici, kteří mu to mají za zlé, velmi mýlí. P. Bahník Klausovy chyby přece konstatuje, připouští i ty, o kterých nemůžeme vědět, jestli jsou pravda nebo ne (milenka) a říká, že všechny tyto chyby zná, že ale přesto považuje za správné Klause podpořit v jeho „antievropáčkovství“ a dalších rozumných postojích (proti NGO, proti registrovanému partnerství a pod.) Je to důležité hlavně teď kdy nám hrozí přijetí „antidiskrimináku“, které by mohli trochu zkomplikovat jen senátoři ODS a president. Bohužel to budou oni, lidi v mainstreamu, kdo bude o těchhle věcech rozhodovat, ne my ve vlasteneckých organizacích a malých stranách. To si podle mě PaS uvědomuje, nesní o žádných nereálných koalicích, ale zkouší ty oficiální politiky tak trochu „nakazit“ našimi názory a podporovat je v tom, když některé z nich přijmou. Právě tohle PaS sleduje těmi svými prohlášeními, které nechápaví lidé tak zatracují. Chtělo by to prostě o tom všem trochu víc přemýšlet. Laciná kritika a drsná „zásadovost“ v diskusích na netu totiž nic nestojí.

    Vulgo

  • 34 karel // Apr 3, 2008 at 9:14

    Hm, po dlouhé době článek tady, se kterým se mohu ztotožnit. Klaus není žádný zázračný správňák, ale to asi nikdo kdo je ochotný angažovat se v dnešní české politice:-) Je to ale celkem rozumný a vzdělaný člověk, s jehož názory mohu často souhlasit, a považuji ho za tu lepší alternativu, která v posledních prezidentských volbách byla.

  • 35 Lukyn // Apr 5, 2008 at 15:43

    Vulgo: Já strašně nemám rád filosofii a konkrétně jednu větu, ale vám ji napíšu (a P. Bahníkovi také): Pravda - kde tedy ta pravda je a jak to víte? Poznal ji někdo?
    Ano - vy si berete právo na pravdu - “nechápou politiku ani lidi” - ale vy je chápete, váš názor je jediný správný, váš pohled jediný možný a váš výpočet jediný logický? Och, pane, tomu se mohu skutečně jen a jen smát…

Leave a Comment