Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”


První máj v duchu politiků

2/5/2008 0:45 · Diskuze (35 Comments)

Napsal: Andrej Draganov

Dnes večer (psáno 29. dubna 2008) jsem si na Seznamu přečetl článek s názvem „1.máj v Praze: v pohotovosti bude tisícovka policistů“. S takovými názvy článků se setkáváme kolem tohoto data pravidelně každý rok. Ovšem každý rok jsou obsahy článků zřejmě horší a horší.

Avšak tento rok, nebo alespoň konkrétně zmiňovaný článek, je opravdu něco. Zarážející je konkrétně tento odstavec: „Policisté se ale soustředí především na akce vyhodnocené jako rizikové. Do této skupiny zařadila policie akce nejen podle počtu účastníků, ale také například podle jejich politického či jiného přesvědčení“.


Co k tomu říct? Co k tomu dodat? Co dodat k větě, že policie bude nasazovat síly k pochodujícím skupinám podle jejich politického smyšlení? Myslel jsem, že toto si už odbyla generace mých rodičů a prarodičů. Zřejmě jsem se mýlil.

Ani bych se nedivil, kdyby byla Česká republika otevřeně svými představiteli nazývána ne parlamentní demokracií, ale třeba lehčí totalitou, zemí jen pro voliče parlamentních stran, zemí zelených, modrých, oranžových a rudých a podobně. Ale pokud má naše země nějakou ústavu, kde jsou pasáže o svobodě smýšlení, svobodě projevu, svobodě shromažďování a sdružování, tak mi připadá přinejmenším divné mluvit o hlídání politických skupin.

Dosti by mne však zajímalo, která skupina bude tedy nejvíce pod kontrolu. Budou to novodobí čekisté z tzv. Antifašistické akce a jim podobní, budou to členové židovské obce na Josefově, budou to buddhisté, bude to ČSSD, KSČM a Národní strana na Výstavišti nebo sympatizanti Dělnické strany? Kdo je ideově nebezpečnější? A kdo je ten, co rozhoduje, která politická skupina si zaslouží větší pozornost policie? Kdo to je, nebo jak se jmenuje ten úřad? Je tu nějaká instituce, o které my, občané České republiky, nevíme? Nebo to určí nějaký zývající úředník na berňáku?

Mně osobně je nějaký první máj „ukradený“, ale politika, která se kolem toho motá, by nás měla zajímat všechny. Pro mě začne první májový den zřejmě „nečekaným“ telefonátem z protiextremistického oddělení „jestli se někam chystám“ a to bude celá „politika“, kterou si ten den odbudu. Nechce se mi někam, kde je první máj prezentován jako svátek práce. Proti práci samozřejmě nic nemám, ale když pomyslím, že první máj za svátek práce určila II. internacionála, br, nikam raději nechodit.

Zúčastnil bych se pouze tehdy, kdyby někdo pořádal akci ve smyslu boje proti levici. Tak jsem vždy svou májovou pouliční aktivitu také vnímal a prezentoval. Ale s ohledem na to, že všichni, kdo budou v ulicích, budou slavit první máj právě ve smyslu májové myšlenky internacionály, tak to se mi vážně nikam nechce. Myslím, že daleko hodnotněji strávím den tak, když půjdu s ženou a potomky na procházku.

První máj by měl být z kalendáře vyškrtnut. A pro ty, kteří by sýčkovali kvůli zrušenému dnu volna, bych měl konkrétní řešení. Vlastně spíše převzaté a to až z daleké Itálie, kde byl v jisté době tento socialistický „svátek“ zrušen a nahrazen národním svátkem, 21. dubnem, dnem založením Říma. My bychom samozřejmě 21. duben do kalendáře nedávali, ale naše dějiny jsou na tolik bohaté, že bychom za jeden socialistický svátek minimálně jeden národní našli.

Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

35 responses so far ↓

  • 1 Y // May 2, 2008 at 4:44

    když jsme u toho:
    co je dělnická strana?
    http://antifa.cz/166-mzdomova-delnicka-strana-a-neonaciste.html

  • 2 Imation // May 2, 2008 at 6:44

    Tak o propojení levicové Dělnické strany a neonacistů není žádných pochyb.

  • 3 Vllk // May 2, 2008 at 7:18

    Já jsem svátek práce oslavil jako vždy - prací (na rozdíl od mých zaměstnanců, mně to nikdo nezaplatí)

  • 4 VS // May 2, 2008 at 8:34

    Andrej to mozna napsal trosku neohrabane. Pro nekoho to ted muze vyznit, ze vyziva ostatni (ted myslim ty, co chteli podporit akci DS), aby tam nejezdili, coz urcite (aspon doufam) nechtel.

    Ale s myslenkou clanku souhlasim. 1. maj je svatkem socialistu. At narodnich, demokratickych nebo rudych. Nejsem ani jeden a myslim, ze nacionalista jako takovy, na tomto svatku nic narodniho nenajde.

    Jinak se jeste vyjadrim k predposlednimu odstavci, ten je podle me milny. Napriklad Narodni strana slavila 1. maj prave v duchu, jaky si Andrej predstavoval - “boje proti levici”. A co jsem videl z videa, tak se jim ta “ulicka hanby” vydarila.

  • 5 Andrej Draganov // May 2, 2008 at 9:29

    VS:Tak myslím, že z článku absolutně nevyznívá, že bych někoho odrazoval.Mluvil jsme tam docela zřetelně o sobě o svých osobních důvodech. Samozřejmě vím, že 1.máj se bere i jako protisystmémový, ale zároveň jak svátek práce s kterýmžto datem přišli internacionalisté a další už jen nacházeli argumenty, proč se k tomuto svátku také připojit.
    Když být 1. máje v ulicích, tak jako zřetelný odpor vůči levici. Rozhodně ho nespojovat s “oslavou práce”.

  • 6 Mstitel // May 2, 2008 at 10:51

    Proč slavila včera (a nikoliv poprvé!) 1. máj v Praze pravicová (konz./liber. až nacionalistická) Občanská demokratická strana?

    Proč se setkali včera v Praze na 1. máje antikomunisté z trochu alibistické Konfederace politických vězňů (včele s podezřelou Naděždou Kavalírovou), kteří mají blízko ke konz./liberálnímu ale spíše konzervativnímu prezidentovi Václavu Klausovi a k Občanské demokratické straně?

  • 7 Mstitel // May 2, 2008 at 11:01

    K článku A .D. - je tam o čekistech z Anifašistické akce (proč ne antinacistické???!!!) - vrah a muž co nikdy nepracoval - Vladimír Iljič Lenin-Uljanov říkal, že každý komunista musí být čekistou.

    K článku A.D. - V pražském Josefově určitě žádná akce včera neproběhla.

    K článku A.D. - Akce proti určité levici včera v Praze byla akce Národní strany a částečně i anarchistický festival na Císařské louce - byl na něm vidět škrtlý srp a kladivo.

    Jinak co nesmyslů proběhlo médii - neonacistická Národní strana, Vandas je prý Mandát, špatně napsané jméno Edelmannové, nesmysly o Dělnické straně… Nebo vůbec nikdo nevěnoval pozornost Svobodné mládeži Praha a mluvilo se nesmyslně o Národním odporu, který se nijak neprezentoval…

  • 8 Mstitel // May 2, 2008 at 11:05

    Ještě - proč ten článek vyšel až dnes 2.5.? Není to škoda? Před 1.5. by bylo lepší nad ním a o věcech s ním souvisejících diskutovat!

  • 9 František Nonnemann // May 2, 2008 at 11:13

    Mstitel: nejsem autor, ale přesto se pokusím na něco odpovědět.

    Proč se sešla ODS a Konfederace nevím, zkuste se jich zeptat nebo se podívat na jejich pozvánky.

    Antifašistická akce se sama nazývá antifašistickou, ve světle odkazu nejlepším tradic bolševismu.

    Národní odpor se prezentoval tím, že vyzval své sympatizanty, aby se zúčastnili akce DS.

    A proč článek vyšel až dnes - z technických důvodů, prostě vázla mailová komunikace :-)

  • 10 Andrej Draganov // May 2, 2008 at 11:46

    Mstitel:F. Nonnemann odpověděl za mě.

  • 11 Mstitel // May 2, 2008 at 11:56

    Děkuji Vám, pánové!

    Antifašistická akce je bolševický název a je to součást bolševické historie, přitom tato neregistrovaná organizace je proti bolševismu. Na stránkách antifa.cz jsem dokonce četl pochvalu Mašínům!!! To je velmi paradoxní!

    V knize Dějiny zemí koruny české je dobře řečeno, že levičáci nazývali každý režim, kde neměli hlavní slovo, fašistickým. Nacisté zase totéž myslím dělají se termínem bolševismus atd.

  • 12 Pozorovatel // May 2, 2008 at 13:53

    Ilumináti jistě nedopustí vyškrtnutí památného dne svého založení http://zpravy24.pantax.cz/2005/05/01.05.05.htm

  • 13 Andrej Draganov // May 2, 2008 at 13:58

    Antifašistická akce má přinejmenším bolševické tendence. Idea z které vycházejí je vlastně opsaný bolševický program jen s tím rozdílem, že je popírán stát a autorita (i když s těmi autoritami to je taky kapitola sama pro sebe). A v čem si sou podobní s bolševiky? Moc to rozebírat nebudu takže jen asi takto.
    Když čeka šla proti třídnímu nepříteli, tak nejdříve se dotyčného zeptali na jeho, původ, výchovu, postavení a podle toho usoudili jestli ho popraví nebo ne. Vůbec je nezajímalo jestli je dotyčný dobrák od kosti a politika ho nezajímá. Stačilo zjistit třídní postavení a pak se střílelo. A v tom se s AFA bolševismus shoduje. Oni se také neptají jestli je někdo agresor nebo co dělá. Mnohdy stačí holá hlava a je vymalováno. U nás na sídlišti například zmlátili jednoho víc jak 30. letýho chlapa jen proto, že měl kratší vlasy a černýho bombera. Je to chlápek od rodiny a o skins ví max. z tv. Ale jeho letecká bunda a asi 5.cm vlasy mu vysloužili přepadení od AFA a ještě k tomu přišlel o dokaldy. Teď nějaký nebožák figuruje na nějakém politickém seznamu třídních nepřátel.

  • 14 Mstitel // May 2, 2008 at 15:01

    Četl jsem jeden kritický text od jedné moravské kapely: “Buď klidně nácek nebo ANTIFA, obal se mění komplex zůstává”.

    ————————————————————

    T.G.M.: “I nepráce je práce”.

  • 15 Martin // May 2, 2008 at 18:25

    Mstitel:dáš mi odkaz kde na AFA vyjadřovali pochvalu vlastencům Mašínům?
    A jinak AFA je proti bolševismu asi tak jako současní vyznavači A.H. proti “Strasserovcům”.
    Však jim navrhni demo proti bolševismu, kde budou přeškrtlé kladiva,srpy nebo rudé hvězdy.Rád se podívám:)) Vždyť i jejich vzor, jakýsi americký zápasník, který je prý hrozný anarchokomunista má na noze vytetovaný kladivo a srp.Čti si Masaříka a neotravuj.

  • 16 Jan Horsen // May 2, 2008 at 20:53

    Pozoruhodné bylo odpolední vysílání 1. máje
    Radiožurnálu, kde redaktor každou půlhodinu
    oznamoval, že na transparenty s nápisy “Amerika a Izrael do pekel” a “Jsme antisionisté” policie nereagovala. Ve večerních zprávách všech tří programů nebyla o tomto ani zmínka. Že by si to televize nechala ujít? Kdo je potom štvavá radiostanice?

  • 17 mt-svk // May 3, 2008 at 0:55

    A vôbec, prečo sa slávil/slávi 1. mája, keď stávka robotníkov v Chicagu, na ktorej počesť je tento sviatok, bola 3. mája.

  • 18 LJM // May 3, 2008 at 1:10

    mt-svk: Asi se 1. květen lépe vyjímá :-)))

  • 19 Shooter // May 3, 2008 at 2:12

    mt-svk: Protože tak rozhodla II. internacionála.

  • 20 Robert Mach // May 3, 2008 at 5:04

    No já nevím.Slavit komoušský svátky…

  • 21 Heimdall // May 3, 2008 at 7:19

    me na oslave prace neprijde nic spatneho…proto sem prvni maj oslavil s edelnickou stranou na jiriho z podebrad

  • 22 brux // May 3, 2008 at 7:56

    já také .nakaždej den se něco najde vždyt minulej28tv tvrdila že podle nás nejde o vznik československa,ale slavíme pochod na řím.nakonec pokud nic je první máj svátek lásky a to znamená i lásku k vlasti tudíž bylo správné ten den dát najevo odpor proti těm kdo jí škodí.

  • 23 Robert Mach // May 3, 2008 at 8:52

    Hoši vy asi vůbec nečtete co tu je napsaný. Proti práci nikdo nic nemá- nejsme cigáni ne? Ale 1.máj za svátek práce byl vyhlášen II.INTERNACIONÁLOU!!! Je to komunistický svátek!!! O to tu jde. Pokud jsou lidi na máj v ulicích z nejrůznějších důvodů, tka fajn, ale vztahovat t ovyloženě k práci znamená příjmout to, co vymysleli komouši (a židáci s nima).

  • 24 Okoun // May 3, 2008 at 16:53

    Robert Mach : Ve Francii na to přišli a krajní pravice si ten den vyhradila na oslavu Johanky z Arku. Však ono se dá na každý den v kalendáři něco najít, ne?

  • 25 Ramm // May 4, 2008 at 6:56

    Dobrý den, vítám všechny diskutující. Jako člen krajní pravice bych rád řekl, proč jsem se zúčastnil akce DS na náměstí Jiřího z Poděbrad. Kdykoli když uděláme nějaké demo nebo vzpomínkovou akci, Židé si v 6-ti leté válečné historii najdou nějaké datum, kterým akci mediálně pošpiní a ze sebe udělají ty největší chudáčky. Ale na oslavě 1.máje si nic najít nemůžou.

  • 26 Horst // May 4, 2008 at 8:24

    Tak předně 1. Máj je svátek lásky. Tedy alespoň pro mě. To, že tento krásný svátek hysterici, političtí aktivisté a jiná verbež opakovaně znásilňují k politické agitaci, je tragédie - předvším lidská.

  • 27 Robert Mach // May 4, 2008 at 11:24

    A Horst je apolitik nevětší:)) “O politiku se nezajímám, noviny nečtu…”.

  • 28 Shooter // May 4, 2008 at 13:46

    Ramm: Já jsem taky člen krajní pravice, ale je mezi náma velký rozdíl. Na rozdíl od vás nenavštěvuji akce levicových subjektů, které slaví svátek vyhlášený II. internacionalou a za druhé je mi úplně jedno zda si Židovská obec či jiný podobně pochybný subjekt najde nějaké datum, já vím proč tam jdu a za jakým účelem a to nikdo změnit nemůže i když to procpe do všech novin.

  • 29 fousek // May 4, 2008 at 17:07

    Robert Mach: no, já bych nesouhlasil, že Tag der Arbeit je čistě komunistický svátek:-)

  • 30 škola // May 5, 2008 at 4:07

    Také jsem si všiml, že se píše o nacistických a antisemistských transparentech nebo skandováních, ale skutek utek. Dále mám pocit, že Národní strana je státem přinejmenším viditelně tolerovaná org., protože kdyby stejným způsobem přišli mezi komunisty členové NO, VF, PaS nebo NSj, jistě by je policie vyvedla.

  • 31 šťoural // May 5, 2008 at 7:22

    Škola: Dobrý postřeh, ale daleko závažnější důkaz o minimálně podivném přístupu Systému k Národní straně je charakter stíhání mluvčího NS Pavla Sedláčka za dlouhodobé neplacení alimentů. Jsem přesvědčen, že kdyby podobný problém měl kdokoli z leadrů ostatních nacionalistických subjektů, byl by již dávno za katrem a v médiích by tahle kauza byla na čelí straně. Zvláště s přihlédnutím k tomu, že jde o v minulosti již 2x pravomocně odsouzenou osobu.

  • 32 Robert Mach // May 5, 2008 at 9:30

    fousek:já bych řekl, že jde o komunistický svátek. Já vím, že postupem času si ho přisvojil kde kdo a myslím, že skutečně by měl být nějaký den či dny, které by osalvovali práci,ale ne takvé, které určila nějaká židovská internacionála. Souhlasím, aby se v tento den protesotvlo proti systému, proč ne, ale nespojovat to ani slůvkem s prací.

  • 33 Fortuna // May 5, 2008 at 10:08

    fousek: Nesouhlasit můžete, ale to je tak jediné co mužete dělat.
    Na faktu, že svátek práce je bolševický svátek, to ale nic nezmění.

  • 34 Andrej Draganov // May 5, 2008 at 14:10

    Jen taková malá poznámka. Česká vlajka nebo 28.říjen, to jsou ikony, které jsou některými povážovány za židovské (nesmyslně).Ale jasný komunistický svátek, vyhlášený ideoologií u které je od počátku hromada židů, to židovské není. Zajímavé, kdo chce psa bít hůl si vždy najde. Čechy Čechům (bez židů a němců:))

  • 35 bernard m. // May 5, 2008 at 14:56

    Já nevidím důvod neuspořádat demonstraci na 1. máje, bez ohledu na levičáckou historii tohoto svátku. Je to volný den a tudíž k podobným akcím vhodný. Dělnická strana není podle mého gusta, ale pokud jejich akce propagují správné věci, nemám s tím problém.

Leave a Comment