Praha – Politická strana Právo a Spravedlnost (PaS) vybrala v sobotu 10. května 2008 na jednání celostátního předsednictva své kandidáty do senátních voleb, které se uskuteční letos na podzim společně s volbami do krajských zastupitelstev.
V obvodu Praha 1 nominuje PaS svého předsedu Mgr. Petra Bahníka, v ostatních pražských obvodech Praha 5 a Praha 7 dosud nebyla uzavřena jednání s dalšími politickými stranami.V Kladně nominoval PaS místopředsedu Františka Červenku. V Děčíně potom jeho jmenovce a spolupracovníka Národní myšlenky Mgr. Miroslava Červenku. V obvodu Pelhřimov nominuje PaS vlasteneckého písničkáře Tomáše Hameta. Předsednictvo se rovněž zabývalo přípravou krajských voleb.Ukončení jednání s dalšími pravicovými stranami o možných volebních koalicích se očekává do začátku prázdnin.
Předsednictvo PaS vzalo na vědomí rezignaci Kryštofa Kindlera na funkci pokladníka z důvodu nedodání výroční zprávy a auditu strany kontrolnímu výboru poslanecké sněmovny v zákonném termínu.Výroční zpráva spolu s auditem byla dodána dodatečně.
Předsednictvo PaS se rovněž zabývalo přípravou dalšího postupu v kauze „Queer Parade Brno“ 2008.
zdroj: Národní tisková agentura




26 responses so far ↓
1 martin // May 15, 2008 at 13:13
PaS je v prvníé řadě mrtvá pidistrana, odsouzená k zániku už od samého vzniku. Strana, která nevyvíjí vůbec žádnou politickou aktivitu a dát jim hlas je strašně zbytečné. Škoda, že jim KV PSP ČR nepozastavil činnost, už smrdí mimo parlament příliš dlouho a nic kloudného nikdy nepodnikli. Takové mrzuté strany jsou národní politice přímo škodlivé.
2 Jan Maloušek // May 15, 2008 at 15:44
Martine: Samozřejmě, je to věc názoru, neříkám a priori, že nemáte pravdu (byť s tím Vaším tónem se mi chce polemisovati tuze…), ale na druhou stranu tento argument by mohl být pádný u voleb do PS PČR, avšak u senátních, krajských a obecních voleb už takovou váhu nemá. Nehledě na to, že kdo chce volit ODSKDUČSLČSSDKSČMSZ, klidně může a brániti se mu v tom nesmí - ale jak himbajs tyhle strany přinutit, aby se chovaly zodpovědně, to už nikdo neví… Anebo Vy ano??
3 martin // May 16, 2008 at 0:50
Pane Maloušek: podívejte se sem: http://cz.altermedia.info/z-domova/eervenobile-volby-a-modry-kongres_3754.html
už jsem ten článek komentoval slovy, cituji:
“Poslední věta: “Nám, aktivistům českého hnutí Právo a spravedlnost, nezbývá, než v možnost takového prozření doufat.” mám ten pocit: zatímco PaSu nezbývá než doufat, Národní strana bojuje ze všech sil.” konec citátu
Poslední týden svého života se bavím tím, že stahuji z internetu a kopíruji z knih a časopisů články o české nacionalistické pravici a levici, zakládám do fascyklu a mapuji vývoj národního hnutí od r. 1998, kdy propadli republikáni až do začátku r. 2008. Tuhle demonstrace DS, tuhle akce NS, tuhle přednáška VF, tuhle VF odvádí výbornou práci skrze server Altermedia, támhle protiakce NS, tuhle NS a DS vystupují v diskuzním pořadu… Zatímco jediné zkazky o existenci PaSu vstřebávám skrze Národní myšlenku a Altermedia ve formě jakýchsi nekonečných petic a výzev politikům, které nikoho nezajímají, které nikdo nečte a které bývají ukončeny slovy “nezbývá než doufat”.
Tolik k vysvětlení. Omlouvám se za pejorativní tón předchozího příspěvku.
4 martin // May 16, 2008 at 0:51
ještě poznámka, cituji PaS z výše zmíněného článku:
“svou aktivitu jsme chápali především jako určitý donkichotský pokus kultivovat české politické prostředí”
To myslím vysvětluje vše ještě lépe než můj poslední komentář.
5 Beran // May 16, 2008 at 4:23
To Martin:
Ale, ale, pane Martine….copak vám PaS udělal, že jste se na něj tak rozhněval? Takové mrzuté příspěvky jako je ten váš jsou národní politice přímo škodlivé. Smysl vašeho příspěvku asi lépe než jakýkoli komentář vysvětluje vaše věta: „Národní strana bojuje ze všech sil“. Ha ha…
Beran
6 Vulgo // May 16, 2008 at 4:29
To Martin:
Milý mapovači Martine. Moc nechápu, proč má někdo potřebu sedět u monitoru, stahovat si po netu roztroušené zprávičky o nacionalistické scéně a zakládat si je do fasciklu. Je to služební úkol nebo úchylka? Mám Vám věřit, že se tím bavíte? No dobře, někdo staví ze sirek Eiffelovku, někdo si cvičí sedací svaly u monitoru a získává iluzi důležitosti. Mohl by si přitom ale ušetřit útoky na lidi, kteří se opravdu snaží něco dělat.
Vulgo
7 František Červenka // May 16, 2008 at 4:37
To Martin:
Vážený pane, pokoušíte se „monitorovat“ dění na národní scéně a hned zkraje se přitom dopouštíte řady chyb. Přijímáte například rozdělení národní scény na nacionalistickou pravici (údajně zastoupenou NS) a nacionalistickou levici (patrně DS). Rád bych Vás upozornil, že takové rozdělení existuje jenom ve zbožných přáních pana Sedláčka a jeho spolustraníků, nikdo jiný na národní scéně je nepřijímá! DS se necítí být levicí a NS s jejími sympatiemi k politice E. Beneše a pod., nemůže nikdo rozumný chápat jako pravici. O tom jste se ale mohl snadno poučit v mnoha internetových článcích a diskusích, které prý sledujete. Další chybou Vašeho komentáře je, že pletete jablka a hrušky, když srovnáváte PaS s aktivistickými stranami a vyčítáte mu málo aktivismu. To je úplně mimo. Práce pro národ může mít různé podoby a různá bojiště, určitě je někdy potřebná „ulice“ a jindy zase „petice“. PaS plánovitě nechce používat aktivistický styl a chce být konzervativní stranou, pouliční demonstrace by mu tudíž vůbec neslušely a dělá dobře, že se jim vyhýbá. Ostatně „minidemošky“ o počtu dvaceti (!) účastníků ve stylu NS sluší málokomu. A konečně třetí chybou Vašeho „monitoringu“ je, že značnou část aktivit na národní scéně prostě ignorujete, zmiňujete účast NS v diskusních pořadech a nemáte potřebu zaznamenat mnohokrát opakovanou účast PaS, nemáte potřebu zmínit mezi internetovými médii NTA a pod. Nechci spekulovat proč tomu tak je, ale je tomu tak.
František Červenka
8 martin // May 16, 2008 at 4:58
Pane Červenka, díky za vysvětlení. (v předstihu sdělí, že nejsem -zatím- členem žádné pol. strany ani OS).
O politiku se zajímám (a to velmi) asi dva roky a snažím se dohledat různé souvislosti, abych získal názor na národní politickou scénu v ČR a věděl, komu (které straně) stojí za to věnovat své úsilí, čas, prostředky (aktivismus)…
…jestli to dobře chápu, PaS a NS jsou spolu na kordy. Alespoň podle článku pro narmyslenka.cz s názvem “Pavel Sedláček je lhář a pokytec” autorem je pan Červenka, jste to vy?
Jestliže ano, jsou tyto důvody osobní či se jedná o rozpor husitství x katolictví ?
Objevuje se mnoho hlasů, že národní scénu by bylo třeba sjednotit…politický boj mezi nacionalistickými stranami -doufám- skončí až se vyzvedne jedna či druhá či třetí do parlamentu (možná 2014).
Nějaké sjednocování je dle mého utopické. Souhlasíte?
Kdo je autorem hanebných stránek narodni-strana.wz.cz? Nějaký nacionál, tuším…
PaS existuje - jestliže ne, tak mne opravte, na manifestu PaS není datum - od roku 2002? Když se dívám zpátky na volební výsledky, tak ty stagnují, či spíše se výsledky zhoršují.
Položím Vám otázku, pane Červenka: Je to tím, že je národní scéna roztříštěna? Nebo je to tím, že naši odpůrci nám škodí čím dál tím více? A nebo je to tím, že kromě NS, která je v médiích každý týden - nevyvíjí ostatní strany žádnou politickou činnost ? (tedy kromě sepisování mravokárných petic)
9 martin // May 16, 2008 at 4:58
oprava: “…v předstihu sdělím…”
10 MČ // May 16, 2008 at 5:17
Martine, jedna rada, ty články, co stahujete z webu si také přečtěte. Zjistíte, že výsledky PaS ve všech volbách byly při vynaložení cca 1% nákladů Národní strany vždy lepší než výsledky NS.
Do Vaší kolekce článků z internetu k danému tématu Vám doporučím ještě článek z webu Republikánů, majících zítra v Praze sněm - http://www.republikani.com/clanky/0078.htm
A že je NS častěji na očích v médiích vysloveně nacionalistickému hnutí nepřátelských? ¨Není v té otázce zároveň i odpověď? I negativní reklama je přeci reklamou a vysílá-li televize patřící předsedovi světového židovského kongresu jako první zprávu zprávu o NS, je to normální? Nebuďte naivní.
11 martin // May 16, 2008 at 5:33
pane MČ: možná
opravdu nevím. Lauder přeci nekontroluje každý článek o nacionalismu v ČR… vážně nevím.
vyjádřete se ještě prosím k výrokům:
1) “Nám, aktivistům českého hnutí Právo a spravedlnost, nezbývá, než v možnost takového prozření doufat.”
2) “…donkichotský pokus…”
12 MČ // May 16, 2008 at 6:10
Martin:
Samozřejmě že Lauder asi takovéto věci neřeší, od toho má své lidi. Dříve to byl třeba místopředseda židovské obce Železný, spoluvlastník Fedor Gál a nepochybuji, že i dnes Lauder tam má své lidi, kterým může bezvýhradně důvěřovat.
Vyjádření k citovaným výrokům je jednoduché, lidé v paSu si prostě uvědomují, že současné rozdání karet v českém politickém prostředí není pro konzervativní národovce příznivé a pravděpodobnost nějakého významnějšího úspěchu je malá. Děláme to spíše proto, abychom měli za současnou dobu, kdy dochází k pokusu likvidovat českou státnost a rozpustit český národ v kosmopolitním kotlíku, čisté svědomí. Nečiníme proto velkohubá prohlášení, ale snažíme se, co nám omezené síly a prostředky stačí dělat vše poctivě.
13 martin // May 16, 2008 at 7:33
MČ: díky za vysvětlení. To je důležité vědět.
14 Jakub // May 16, 2008 at 12:42
Miroslava Červenku (i přes jednu jeho chybu z minulosti) a Tomáše Hameta bych určitě podpořil.
15 liliana // May 16, 2008 at 14:34
drahy cervenko mirku, kdysi komunisto, dnes kdo vi cim, vami uvozeny odkaz na web republikanu je z webu narodniho odporu, to asi nevite, ze. nebo vite a je vam to jedno, ze?! jedine co zvladate je zavist a zloba. na vic nemate a to vas ukrutne zere, ze?
16 MJ // May 16, 2008 at 15:50
Docela by mě zajímalo, jak bude vypadat kampaň na místní úrovni. Vím, že v Děčíně a na Kladně je pár aktivních lidí, kteří mohou kandidáta svou činností podpořit, ale třeba v okrese Pelhřimov bych byl výraznou místní aktivitou překvapen.
17 MČ // May 16, 2008 at 17:34
Nedrahá Lilliano, jak jste přišla na to, že zaslaný odkaz je z webu NO? Ale máte pravdu, i kdyby byl z webu NO, nevadil by mi. Zajímá mne totiž v prvé řadě obsah sdělovaného a nikoli autor.
Ale jak jste přišla k té závisti a zlobě? To mi tedy hlava nebere a opravdu by mě zajímalo vysvětlení.
18 Anonymous // May 17, 2008 at 8:40
Marin: PaS opravdu není páternosterem k hmotně vyjádřitelnému úspěchu! Činnost této strany a zejména jejího předsedy vychází z ryzího vlastenectví a snahy zmírnit dopady soudobého průšvihu. Těžko však pochopit o co jde ve vašem komentáři? Nemohu se zbavit dojmu, že jen o to, poplivat předsedu PaSu a politiku, kterou dělá, totiž pravicovou konzervativně-vlasteneckou politiku a existence PaSu prostě jen překáží nějaké vaší oblíbené pronárodní straně. Tak to napiště rovnou, jinak jsou vaše „mravní apely“ jen plácáním do vody.
19 liliana // May 17, 2008 at 10:53
pro kdysibolsevika cervenku z decina, chapu ze vam nevadi autorstvi textu, nekomu kdo studoval v sovetskem svaze nemuze neonacisticky text vubec vadit. je jedno pred kym zada ohybate, ze. a jak jsem na to prisla, precetla sem si to tam, to je sakra tajemstvi, co. o obsahu nehovorim, nevidim do toho, ale pokud o nekom spatne mluvi nejo nepritel, asi me argumenty nedostane
ze. ale vam je to jedno, blbost jako blbost, hlavne ze si mohu zbabele plivnout :-)))
20 liliana // May 17, 2008 at 10:55
a pro nejakeho anonymous, pas je konzervou? cha cha… s temi komunisty na kandidatkach v parlamenich volbach? a socialisty? cha cha cha… dete se bodout, oblbujetejen sami sebe .-)
21 Jakub // May 18, 2008 at 0:34
liliana: A jak víte, že je to text na webu Republikánů je z Národního odporu? Co když jej zkrátka jen jeho autor poslal na všechny možné adresy s tím, že někde (teoreticky například tady na AlterMédiích) to redakce neuveřejnila?
22 MČ // May 18, 2008 at 5:52
lILLIANA: S tím zbabělým plivnutím z anonymity a blbostí jste se asi nechtěně vystihla.
23 Anonymous // May 18, 2008 at 10:06
Smazáno pro urážení diskutujících. Redakce.
24 František Červenka // May 20, 2008 at 4:43
Vážený pane Martine,
reaguji na váš příspěvek z 16.května a pokusím se odpovědět na vámi vyslovené otázky, popř. uvést na pravou míru některé omyly:
1) Nejsem autorem článku o panu Sedláčkovi v Národní myšlence.
Jmenuji se František (!) Červenka a jsem místopředsedou PaS. Článek v Národní myšlence napsal můj jmenovec Miroslav Červenka, který je také členem PaS. Jde o pouhou shodu náhod.
2) PaS není s Národní stranou na kordy, vlastně se o její činnost ani nezajímá. Problémem je, že NS se naopak zajímá o PaS a má potřebu čas od času si do něj kopnout. Tu osobním útokem na některého člena, tu žalobnickou připomínkou nějakého našeho byrokratického pochybení a pod. Je to všechno dost trapné. Z PaSu na to obvykle nikdo nereaguje kromě těch konkrétních lidí, na které je útočeno (to byl myslím zrovna případ Mirka Červenky).
3) Mezi PaS a NS existují zásadní ideové rozdíly, vůbec ale nejde o spor katolictví versus husitství, jak by to možná rád prezentoval někdo z NS. PaS totiž není nábožensky profilované uskupení. Je sice pravda, že do něj vstoupila řada katolických národovců z Národního sjednocení, třeba já sám, netvoří v něm ale většinu. Ostatně ani Národní sjednocení, které bylo mnohem katoličtěji zabarveno než PaS nemělo ideový spor s NS kvůli konfesi, nýbrž kvůli destruktivnímu charakteru její politiky. Jasně to vyjádřil člen Národního sjednocení Kamil Valla v článku „Kališníci nebo táboriti?“, kde píše: “… Na jedné straně pomyslné barikády stojí síly řádu, hierarchie, míru a pokoje, na druhé straně síly revolty, chaosu a anarchie rozvracející tradiční přirozený řád. To je skutečná dělicí linie, nikoli ta či ona konfese jako taková! „
4) V dataci počátků PaS a délky jeho trvání se mýlíte fatálně. PaS vznikl až na podzim 2005, a to přejmenováním jedné fakticky nefunkční mimoparlamentní strany, jejíž členové byli ochotni otevřít ji nové, vlastenecky orientované politice. Když šel PaS do parlamentních voleb 2006, měl minimum členů, tuším že jich nebylo více než deset, a na kandidátkách proto tehdy poskytl prostor členům jiných stran, konkrétně Národního sjednocení a Dělnické strany, a také nestraníkům. Proto se také definoval jako hnutí a nikoli strana. Teprve po volbách se z PaS začal formovat skutečný a samostatný politický subjekt, odlišný od Dělnické strany i Národního sjednocení (i když řada lidí z Národního sjednocení do PaS během následujících měsíců přešla). Ve skutečnosti tedy PaS funguje se současným vedením a reálnou členskou základnou necelé dva roky (od března 2007).
5) Na vaši otázku, co je za neúspěchy národně orientovaných stran musím odpovědět, že asi nic z toho co zmiňujete, nýbrž letité levičácké vymývání mozků české veřejnosti, dlouhodobé odnárodňovací snahy a fakt, že opravdu bohatí a vlivní lidé, kteří by případně mohli národní hnutí podporovat, jsou vesměs závislí na zahraničních finančních tocích a nemohou si dovolit „zamazat se“ českým nacionalismem. Dále pak spolupůsobí i fakt, že některé „pronárodní“ politické skupiny dělají akce tak pitomé, že s nimi slušný člověk nechce nic mít (čím jsou pak tyto akce častější, tím pro národní hnutí hůř).
František Červenka
25 Beran // May 20, 2008 at 4:52
Něžná Liliano, je hezké, že se dívenka jako ty zajímá tak hluboce o politiku, že dokonce vypátrá na někdejších parlamentních kandidátkách PaS mezi stovkami kandidátů i dva (celé dva) bývalé komunisty. Připomenu ti jen, že tehdy PaS teprve vznikal a kandidovali za něj také členové Dělnické strany, Národního sjednocení a nestraníci. Jeden z tebou vypátraných bývalých komunistů tehdy kandidoval jako nestraník a nikdy se členem PaS nestal. Druhý tebou odhalený bývalý komunista, Mirek Červenka, někdejší kolega pana Sedláčka z přípravného výboru Národní strany, se naopak po stabilizaci PaS po volbách 2006 stal jeho členem. Asi vyslyšel tehdejší výzvu PaS, aby každý, kdo chce pracovat pro národ a zdravý rozum odhodil nesmyslné ideologie a přimkl se ke konzervativnímu národovectví. PaS se tedy nebránil a nebrání přijetí „napravených hříšníků“. Ostatně nemá k dispozici takové pátrače jako jsi ty Lilianko, aby mohl důsledně prolustrovat každého svého člena. V tom ovšem pravicový konzervatismus nespočívá. Ten je souhrnem určitých hodnot, ale s tím si děvče nelam hlavičku…Víš, myslím, že když nevadí jeden polepšený ruďásek ani panu Brojovi z předsednictva PaS, kterému bolševici popravili otce, nechápu proč vlastně tolik vadí tobě. Zkus mi to blíž objasnit kotě…
Beran
26 Plenkovič // May 20, 2008 at 23:08
Beran:V nebi je mnohonásobně větší radost nad jedním napraveným hříšníkem než nad deseti spravedlivými . Což není z napraveného pytláka nejlepší hajný ? Napravení hříšníci jsou ozdobou každé věrouky, konvertité typu Šavlů v Pavly jsou vítání v každé ideologii s otevřenou náručí. To jen lidé úzkoprsí je zlobně nazývají převlékači kabátů a podsouvají jim pohnutky nízké a nečestné. Své názory nemění jenom blbci. Amen, amen pravím vám: Kdos bez viny hoď první kamenem. Návrat ztraceného syna - vrať se, vše odpuštěno!
Leave a Comment