Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Opravdu nejsme Slované?

July 16th, 2007 · Diskuze (46 Comments)

Email This Post Print This Post

dna.jpgNapsal: Petr Trysčuk

Relativně nedávno byla česká média (především česká média v německých rukou) zaplavena sérií PR reklamních článků jedné nejmenované soukromé společnosti, která zjišťuje za úplatu „původ klienta” a zároveň si pořizuje genetickou databázi lidí. Pomineme-li ohromnou možnost zneužití této databáze, je zarážející provázanost této firmy s tak velkým množstvím různorodých médií. Vždyť tyto reklamní články se zároveň ocitly na prvních stranách několika deníků i časopisů.

V rámci těchto reklamních kampaní vsadila i tato společnost na osvědčený recept: šokovat! To se jí koneckonců povedlo vypuštěním silně zavádějící až lživé informace o genetickém původů obyvatel české kotliny. Nejzákladnější šokující kapitolou této reklamní kampaně je popření češství jako takového. A to v článku, podle kterého „Češi nejsou Češi” (vyšlo
např. na www.aktualne.cz). Při čtení této kapitoly nemusí čtenář vlastnit žádné laboratoře či vědecké týmy, aby na první pohled rozpoznal primitivní lež. Stačí mu na to středoškolské vzdělání a všeobecný přehled.


Český národ (podobně jako i další evropské národy) se novodobě formoval během národního obrození, které vyvrcholilo s koncem první světové války vznikem národních států. Všichni tito lidé, kteří se identifikovali s češstvím, byli Češi, neboť právě oni byli tím prazákladem českého národa a od nich samotných se český národ odvíjel. Přestože nelze popřít jasnou návaznost na historii, nehrál v tomto případě etnický prazáklad podstatnou roli. V této době se národ teprve diferencoval a slovanská etnicita nebyla až tak podstatná. Z toho vyplývá, že články popírající češství byly od prazákladů lživé a co hůře - musely být lživé úmyslně.

Jsme tedy Slované?

Samozřejmě že jsme. Už jen manipulace s daty naznačená v úvodu článku podkopává důvěryhodnost všech ostatních dat poskytnutých touto společností a to i kdykoliv do budoucna. O interpretaci těchto dat nemluvě! Česká kotlina byla osídlena několika slovanskými vlnami a to včetně slovanské migrace z jihu v době, kdy se jižní a západní Slované téměř nelišili a mluvili stejným jazykem. Zajímavé je, že některá média místo
jihoslovanského původu raději píšou „balkánský původ”, což je opět záměrně velmi zcestné.

Podivným číslem samo o sobě je 8% židovské krve v naší populaci. Osobně se velice divím židovským organizacím, že důrazně nevystupují proti těmto znevažujícím datům, které se v mnoha ohledech dají vykládat antisemitsky. Historicky a etnograficky je něco jako „židovský gen” záležitostí sci-fi. Židé jsou tvořeni několika etniky (včetně černých židů z Etiopie, snědých židů z Indie apod.). Pokud by židovský gen existoval, musel by jím do krve přejít skrze víru, což je samo o sobě lamarkismus jak vyšitý. Vysoký podíl židovské populace v získaných datech poukazuje pouze na tu skutečnost, že buď je židovský gen špatně determinován nebo tvoří židé výrazný podíl v populaci (s vyššími příjmy?), která si tyto testy nechala provést.

Stejně by se dalo polemizovat i ostatních etnických příměsích nebo o hodnověrnosti vzorku, který tvoří pouze 0,0001 % naší populace a ještě je úzce výběrový. Také je někdy pro tuto statistiku zmíněno využití pouze 1.100 vzorků, přičemž v databázi jich má mít dotyčná firma přes 5.000. Kdo vybíral vzorky pro tyto články a podle jakých kritérií?

A to je jen začátek problému. Genetika je věda na vzestupu, mnohdy s nejasnými možnostmi (což ovšem většinou genetikové popírají). Existují mnohé odborné spory, vedené mezi genetiky s ostatními vědeckými obory (např. antropology) a které dosud nemají vítěze. Je tedy právě genetika tím evolučním vrcholem dokonalosti nebo se také může nevědomě mýlit? A to nemluvíme o vědomém zneužívání tohoto nepochybně zajímavého vědního oboru. Vždyť již v minulosti byla genetika prokazatelně zneužita k politickým cílům (např. opakované nalezení neexistujícího genu homosexuality) a nedělejme si iluze - podobně se tomu děje u choulostivých témat i dnes. Popření slovanství takovým tématem nepochybně být může.

Celý tento genetický protičeský boom je velmi podobný kampaním keltománie, kdy se pomocí cystické fibrózy jasně dokazovalo, že jsme až z poloviny Keltové. Jednoduchou matematikou se přitom dalo vysvětlit, že keltská varianta CF postihuje jen naprosté minimum nemocných (drtivá většina nemocných má prapůvodní formu CF). Hypotetickými „Kelty” by tak mohlo být stěží 1 % populace a nikoliv často médii prosazovaná polovina. A kde je
dnes ta „nepopiratelná” keltská krev v aktuálních datech?

Stejně jako humbuk okolo CF, tak i tyto články o neslovanském původů Čechů budou zřejmě jednou vyvráceny. Morální škody sice vyčíslit nepůjdou, ale co jistě poroste geometrickou řadou, bude majetek firmy, která takto lživě interpretovala získaná data od důvěřivých lidí.

Rád bych na závěr zdůraznil, že etnická promíšenost národa (klidně i 40%) snad nikdo nikdy nezpochybňoval a je vlastně typická i pro všechny ostatní evropské národy. Přesto by si asi nikdo nedovolil zpochybnit Korutance či Bavory jako Germány. Tento můj článek reaguje především na formu, jakou jsou tato data jednostranně a snad i cíleně interpretována. V dílčích bodech se mohu mýlit, ale mým cílem nebylo vyvracet reklamní kampaň, ale naučit lidi přemýšlet. V závěru mohu jen s povděkem kvitovat, že Hitler měl k manipulaci historie a k protislovanskému tažení „jenom” archeologii. S genetikou v ruce by jeho osvětové (a následně vyhlazovací) kampaně byly jistě mnohem razantnější, jak nám to koneckonců jeho pohrobci dnes v médiích dokazují.

zdroj: Národní myšlenka

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

46 responses so far ↓

  • 1 LJM // Jul 16, 2007 at 0:31

    No, nevím, jestli zrovna Němci mají dnes eminentní zájem dokazovat, že nejsme Češi. Určitě by se tací ještě našli, ale byli by ve velké menšině. Za tímhle kouskem stojí jiní lidé….

  • 2 František Nonnemann // Jul 16, 2007 at 0:53

    LJM: já bych neřekl, že autor tvrdí, že za touhle společností stojí Němci…

  • 3 Michal // Jul 16, 2007 at 1:14

    Každopádně to bylo úžasný a určitě ne levný P.R.

  • 4 stop nwo // Jul 16, 2007 at 3:30

    Hm…Já Slovany, Germány, Romány, Kelty atd. považuju spíš za jazykové skupiny… a všechno jsou to jinak Árijci. Nebojme se používat tento termín.

  • 5 Jan Maloušek // Jul 16, 2007 at 3:58

    stope nwoe (anebo jak je 5. pád od Vaší přezdívky): Vskutku původní teorie. Ale to, že je tak považujete Vy nutně neznamená, že je to pravda. Ono to totiž tak není. Jazyk a etnický (národnostní) původ jsou sice DO JISTÉ MÍRY provázány, ale právě že jen a jen do jisté míry. A tvrdit, že jestliže jsme téměř všichni indoevropská jazyková skupina, jsem i všichni stějného původu, je velice odvážné… a řekl bych, že v důsledku by se Vám to nezamlouvalo o nic více, než současné módní multi kulti kecy. Jestliže ovšem nehodláte jít na věc takzvaně od Adama. Tam jedině možná ten společný původ opravdu je….

  • 6 stop nwo // Jul 16, 2007 at 4:19

    Jan Maloušek: Ano. S takovou námitkou jsem počítal. Kdybych tuto teorii prosazoval na 100%, tak bych musel dojít k závěru, že máme stejný původ jako afričtí černoši, kteří mluví indoevropskými jazyky. Je to, jak Vy říkáte, pouze do jisté míry.

  • 7 zj // Jul 16, 2007 at 6:41

    Predevsim EU ma zajem na oslabeni pocitu narodni patricnosti. Na demontazi narodniho citeni.

  • 8 KalisnikWP // Jul 16, 2007 at 6:55

    stop nwo: Naprostý souhlas, etnická promíšenost u naší Árijské rasy není důležitá a je nutno tento zdiskreditovaný termín opět zavést do funkce.

  • 9 Torquemada // Jul 16, 2007 at 7:18

    Jene Maloušku, nemohu s Vámi souhlasit. Ba právě naopak, musím dát zapravdu stopu nwoovi a KalisnikWPovi!

    Dost bylo tříštění v řadách Árijských bojovníků! A víte, co mne štve nejvíce? Hanobení našich árijských cikánských bratří!

    Každý by se měl vzdělávat ve vědeckých oborech souvisejících s naší rasou. Já jsem kupříkladu opět vytáhl své staré komiksy podle Ericha von Dänikena. Více zde: http://i13.ebayimg.com/01/i/000/82/11/149e_1.JPG

  • 10 Andrej Draganov // Jul 16, 2007 at 7:50

    Dobré! Takových článků na obranu našeho původu je třeba víc.Už jsem jendou psal o tom, že hanit valstní národ a hledat neustále nějaké chybyčky je asi českou specialitou.Tento článek je také dobrou odpovědí na to, co bylo nedávno zveřejněno na odpor.org. I ns často vyzdihují náš “neslovanský” původ, ale cožpak němci jsou čistikrevní němci, když i u nioch koluje slovanská krev?

  • 11 Adam Kovář // Jul 16, 2007 at 8:06

    Torquemada: ano, souhlasím. Je jedno, jestli je někdo Němec, Čech nebo Cikán, hlavně že jsme všichni Árijci a budeme budovat společnou árijskou Evropu!!

  • 12 Defender of Patria // Jul 16, 2007 at 8:34

    torquemada: predstavte si ze jsem vlastnikem toho vaseho skveleho komiksu a to dokonce v cestine :)

  • 13 Torquemada // Jul 16, 2007 at 9:18

    Já mám ty komiksy pouze v akcidentálním jazyce pobaltských Árijců… ;-)

  • 14 FalconRS // Jul 16, 2007 at 10:06

    Porad jsme Slovane, nejsme Slovane…co vam porad zalezi na tom, jakou mame cistou Slovanskou krev? Mimoto, jak se tak koukam jak se k nam zachovavali a zachovavaji Polaci, kteri pocetne tvori vetsinu Z. Slovanu, nejsem si jisty ze je to takova vyhra…

    Stare rany se nikdy uplne nezaceli, a pokud nas nasi stari odveci nepratele budou mit za podrizene, vyrovnani mezi nami nebude.

    Az vyrovname jejich ponizeni a utrpeni to, co delali nasim otcum a dedum, pak muzem mluvit o klidu.

    Vsichni musi platit.

  • 15 Vladimir Neckář jr // Jul 16, 2007 at 10:48

    Jak by řekla hlavní postava z novely Petra Placáka Medorek “Já jsem indián”

  • 16 Michal // Jul 16, 2007 at 13:17

    FalconRS: jak se k nám zachovávají Poláci?

  • 17 FalconRS // Jul 16, 2007 at 13:21

    Michal - Vzdy tahli jen s Nemci a podobnou haveti, nikdy neminili stat o spojenectvi s Cechym a Palacky je primo nazval zradci vseho Slovanstva.

    Navic at hrajou divadlo jak chteji, je jasne ze se primo podrizuji jak Nemcum, Rusum a nynejsi NaziPapez je jejich skutecny vladce ;-D

  • 18 Anonymous // Jul 16, 2007 at 13:41

    FalconRS: Tak to je opravdu silná káva. Poláci, když už s někým táhli, tak spíše s Maďary a Italy, proti Němcům (a Čechům). A naopak Němci si přáli rozdělit Polsko na druhé přemyslovské dominium a území Řádu Německých rytířů. Bylo jim jasné, že Přemyslovci budou rádi i za část Polska, protože celé by jej neukočírovali.

  • 19 mš/NM // Jul 16, 2007 at 14:14

    Poláci a Maďaři - asi tak: http://www.narmyslenka.cz/view.php?nazevclanku=polske-madarofilstvo-a-slavianofilstvo&cisloclanku=2002060003

  • 20 Anonymous // Jul 16, 2007 at 14:41

    Ještě něco na podobné téma u extrémistů: http://odpor.org/index.php?page=clanky&kat=&clanek=651

  • 21 Milo // Jul 16, 2007 at 14:57

    Ten průzkum je vůbec velmi zajímavý. Nejlepší ze všeho je, s jakou DNA byly vybrané vzorky porovnávány, abychom nebyli Slované a zároveň Češi. Předpokládám, že byl nalezen zachovalý vzorek DNA praotce Čecha, případně jeho bratra Lecha nebo dokonce DNA Kroka a jeho tří dcer. Možná, že se podařilo vystopovat DNA Přemysla Oráče a tyto vzorky použity jako vzory. Potom by naši výzkumníci mohli mít právo prohlásit, že nejsme Slované ani Češi, ale jakási směska, která nemá nárok na samostatný stát. To jsme se dočkali opravdu světlých zítřků.

  • 22 František Nonnemann // Jul 16, 2007 at 14:59

    FalconRS: pokusím se být slušný - napsat, že Poláci vždy táhli s Němci, přímo se podřizují Němcům a Rusům a Benedikt XVI. je nazipapež může pouze osoba, jež je zcela neznalá historie a je navíc značně mdlého ducha. Tím jakékoliv moje reakce na Vaše nesmyslné výplody končí, opravdu nemám čas reagovat na bláboly kdejakého … (vyberte si buď slovo na i, na b nebo na m).

  • 23 P. // Jul 16, 2007 at 15:19

    Ad. článek na odporu: kladně bych hodnotil pokus o vědeckost článku (četl jsem jen část), ale ohledně “původu” Čechů článek odporuje většině teorií z doby stěhování národů: příchod do prázdné (téměř prázdné) krajiny nebyl v té době nic neobvyklého a Slované do prázdné České kotliny přišli. Pro tuto skutečnost hovoří všechny dostupné prameny a ani Odin na tom nic nezmění…

  • 24 Radek // Jul 16, 2007 at 16:03

    Když tak vidím jaké příjmení má hodně čechu,tak si myslim že minimálně každý šestý čech má německé předky.

  • 25 Zdeněk Cakl // Jul 16, 2007 at 17:03

    Fr.Nonnemann : Benedikt XVI. se vybarvil už za mlada v Hitlerjugend, takže by se dalo napsat, že je Nazipapež.

  • 26 NeverEver // Jul 16, 2007 at 18:33

    Nejak som nepochopil k comu strasnemu teda dospeli? Ze Cesi maju nemecku krv? A neni to jedno? Biele europske narody sa nedelia rasovo ale kulturne.

    Vidim ze ako tradicne sa tu snazi byt niekto vtipny s nejakymi kecami o arijskych ciganoch.

  • 27 Andrej Draganov // Jul 16, 2007 at 23:30

    Nevzpomínám si, že by se někdy toto téma nějak řešilo. O našem původu pochybují jen liberálové společně s levičáky a národními socialisty.

  • 28 P. // Jul 17, 2007 at 1:12

    Radek: přijmení nic neznamená. Kdejaky Cikán (Cigán) přijmením je bílý a kolik cikánů se jmenuje Bílý/Bílá!
    Německé přijmení jsou spíše důsledkem německého kolonialismu a nikoliv důkazem německé krve.

  • 29 Adam Kovář // Jul 17, 2007 at 1:14

    Na druhou stranu řada Němců má příjmení slovanské. To je ta promíchaná střední Evropa.

    Ad článek na odporu - ten je opravdu ryze vědecký, když tam uvádí mezi “povinnou četbou každého historika” mj. knihy od Dänikena nebo Ludvíka Součka :-)

  • 30 P. // Jul 17, 2007 at 1:28

    A.K.: soubor knih mne taky pobavil, ale cituje Třeštíka a další autory.

  • 31 // Jul 17, 2007 at 6:42

    Zdeněk Cakl: to maj recht, vybravil. Jak jen to šlo, dezentíroval z Hitlerovy mládeže. To je ale děs, že?! Kulku za dezerci měl dostat.
    Vy jste ale komik :D
    Taky jste měl odvahu dezertovat z pionýra? Nebo jste jen držel h*** a krok?

  • 32 Radek // Jul 17, 2007 at 7:30

    Zdeněk Cakl:
    Vy jste se také vybarvil,byl jste v SSM,takže jste bolševik jak vyšitej

  • 33 Runner // Jul 17, 2007 at 18:19

    Například jedno z německých stíhacích es: Waltr Nowotny. Mám známého v Německu, ten se jmenuje Sobeczko. A co takhle ten rakouský president Klestil? Mám dojem, že bavit se tady o tom jestli jsme Češi je trochu blbost, stejně jako přemýšlet o tom jestli Němci jsou Němci. Zatímco Hitler tvrdil, že rasa je tvůrkyní státu, Mussolini napsal ve své Politické a společenské doktríně fašismu že Stát je tvůrcem rasy. Zažraným obdivovatelům AH doporučuji aby se zamysleli kdo z nich byl pravdě blíž a kdo založil svoji ideologii na hovadině.

  • 34 Pozorovatel // Jul 18, 2007 at 2:15

    Bratr Nowotného v Tygru z Volchovstroje píše, že se rozhodně jako Češi necítili a velice se divili, že najednou nejsou v Gmündu, ale v jakýchsi Velenicích - pak se odstěhovali do Rakous, kde u nich později jednou přespal i Adolf (možná na to později zapomněl, když asi kvůli jménu mu dělal mírnější obstrukce s udělením vyššího stupně rytířského kříže).
    Jinak stát vám žádnou rasu neudělá - nejvýš plutokratická vláda změní svůj lid jako současné USA http://www.vdare.com/pb/time_to_rethink.htm
    A takovou snahu by stejně vyvíjel v rámci svérázných eugenických experimentů spíše stát nacistický. Rasový původ určitě vliv má, což dokazuje např. rozdílný vývoj lidských rasově odlišných kultur - a i za Rakouska bylo na první pohled patrné, jaká vesnice je obývaná Čechy a jaká Němci…

  • 35 NeverEver // Jul 18, 2007 at 12:43

    “a i za Rakouska bylo na první pohled patrné, jaká vesnice je obývaná Čechy a jaká Němci…”

    V akom zmysle?

  • 36 Anonymous // Jul 21, 2007 at 11:31

    A co se pro nás změní tím, když nebudeme o sobě tvrdit, že jsme slované?!

  • 37 Runner // Jul 22, 2007 at 11:04

    To pozorovatel: BM měl asi na mysli spíš starověký Řím, než USA. Alespoň mně se to zdá logičtější :-))

  • 38 Tara // Jul 24, 2007 at 11:24

    A nebyli náhodou na počátku vzniku našeho národa Keltové? Píše o tom jedna knihla.

  • 39 Tara // Jul 24, 2007 at 11:30

    a prý ” Na počátku byl Sumer”, píše Vojtěch Zamarovský.

  • 40 Tara // Jul 24, 2007 at 11:44

    Němci si už netroufají, za to Rusové jsou verbež., teda myslím ti nahoře a mafie. Já bych to rovnou střílela. Obyčejní lidé v Rusku a těch ostatních republikách, co Rusi vlastnili, ti lidi jsou chudáci. A nás ti hajzli Rusové okupovali celá léta. Moc dobře si pamatuji ten srpen , když přes naši vesnici jely tanky, ve vedlejší vesnici zastřelili nic netušící ženu a její dítě. Byla jsem tenkrát jedenáctiletá holka, nic jsem nechápala, jen jsem brečela, že bude válka. Rusy dodnes nenávidím. Nemám ráda ani Poláky, byli to němečtí kolaboranti, jsou to podvodníci, kteří se i dnes snaží každého ošidit a okrást.

  • 41 Tara // Jul 24, 2007 at 12:06

    Když budeme přemýšlet, kdo vlasně jsme, časem pochopíme, že jsme všichni “od Boha”. Nějaká vyšší moc stvořila tento svět, nás lidi, zvířata, přírodu. vlastně vše. Bohužel náš mozek funguje asi jen na třicet procent, takže nemáme šanci pochopit spoustu věcí, ani svět kolem nás.

  • 42 Shooter // Jul 24, 2007 at 14:32

    Tara: Kdyby jsme dokázali využít 30% mozku tak by dnes lidstvo bylo úplně někde jinde.

  • 43 lu_boss1 // Aug 4, 2007 at 17:24

    kdybychom měli polemizovat s němci tak by vyšlo na jevo že 60-75% němců jsou vlastně předci slovanů a jiných národností atd, (tím pádem tvrzení proti tvrzení )
    kdyby něco pište na meil díky

  • 44 Petr Trdlo // Oct 29, 2008 at 14:16

    Pan Trysčuk si rád hraje na Slovana, který rád provokuje vášně u lidí,kteří se nechají strhnout do nenávisti a sám cenzuruje co se mu nehodí do jeho Slovanského nacionalismu .

  • 45 Petr Trdlo // Oct 29, 2008 at 14:22

    Měli by jste si přečíst pár odbornějších publikací a nenechávat se strhnout do debat o nesmyslných problémech dnešní doby,npř.: Martin Weis- Učitelka života - několik sond do dějin České země I.- XIV.století a pod.

  • 46 Petr Trdlo // Oct 29, 2008 at 14:48

    Počátky současného českého nacionalismu
    Na konci osmdesátých let se na našem území po dlouhé době objevily skupiny vzdorující komunismu, které se zaštiťovaly ultranacionalistickými názory. Byli jimi Totenkopf v Brně a Wehrwolf v severních Čechách. Členy těchto seskupení byli většinou radikální odpůrci komunismu, kteří fašismus a nacismus chápali jako vyhraněný směr bojující proti komunismu. Dalšími „vyznavači“ byla tehdejší nonkonformní mládež – punks. Svastiku chápali jako výraz vzdoru, odporu proti režimu, který je omezoval – nešlo tedy o politický směr, ale způsob vyjádření nesouhlasu (Kohut 2002: 12).
    Po pádu komunistického režimu se na našem území nadobro uvolnila vlna nacionalistického smýšlení. Do té doby nevídaných rozměrů nabrala subkultura skinheads, odvíjející se zejména od hudební scény. Nejvěhlasnější česká skinheadská kapela Orlík5 přišla s nacionalistickou a rasistickou tematikou, kterou oslovila početné řady mladých posluchačů. Například v písni „Čech“ Daniel Landa zpíval: „Jsi Čech - tak si toho važ; Jsi Čech - tak narovnat se snaž; Jsi Čech - tak Čechům dělej čest, přelez, přeskoč, ale nepodlez!“ (Orlík: 1990) anebo v „hymně“ kališníků „My proti nám“: „Budem bránit naši zem – proti kříži kalichem! Bok po boku svorně jdem – proti světu proti všem“ (Orlík: 1990). Vedle těchto dnes již zlidovělých vlasteneckých písní však tehdejší Československo obletěly také závadnější songy z druhého alba Demise, které obsahovalo evidentně rasistické „vály“ „Bílá liga“ či „Praděda“. Tato kultovní kapela začátku devadesátých let vytvořila pevnou půdu pro hnutí skinheads, které je obecně považováno za nejvýraznějšího nositele prvků nacionalismu z naší soudobé společnosti.
    První organizovanou skinheadskou organizací byla pražská rasistická skupinka Betford (dle jednoho ze zakladatelů Ku-Klux-Klanu Nathana Betforda Forresta). Brněnská větev této výhradně skinheadské organizace nesla zase název Forrest. Díky různorodé profilaci jednotlivých odnoží hnutí skinheads se tyto skupiny v roce 1991 rozpadly.
    V neposlední řadě bychom neměli opomenout drobné vlastenecké skupiny, které jsou většinou známy pouze ze svých internetových prezentací. Jedná se o drobné organizace jako například Bohemian patriot, Národní alternativa či Vlastenecké hnutí českého lva. Tyto organizace však doplácí jednak na nízký věk a jednak také na nevelký počet svého osazenstva a proto se veřejně téměř neprezentují. Jejich věk je mnohdy příčinou jejich kontroverzních a nevyhraněných názorů a tak u těchto skupin lze zpozorovat také rasistické a násilnické tendence, ačkoliv se vyloženě nejedná o fašistické či neonacistické subjekty. Je pravděpodobné, že tyto organizace v bližší budoucnosti z důvodů své pasivity zaniknou.
    Mezi nacionalisty lze také zařadit jisté křídlo politické strany Hnutí za samosprávnou demokracii – Společnosti pro Moravu a Slezsko, které deklarovalo vypjatý moravismus (na vrcholu bylo v počátcích devadesátých let pod vedením Boleslava Bárty) (Mareš 2001). Slovanský výbor a Klub českého pohraničí jsou levicové (panslavistické) organizace, které spolupracují s nacionalisty. Není ale jisté nakolik jejich nacionální stanoviska mají účelně překrývat jejich levicové aktivity. Tyto subjekty mají svá vrcholná období zřejmě již za sebou, dnes působí vyhaslým dojmem.
    Vlastenecký klub (VK)
    V poslední době se začalo prosazovat nové kulturně založené občanské sdružení Vlastenecký klub (VK) a to zejména na Děčínsku a Ostravsku, kde působí i jeho zakladatel Petr Trysčuk. Jeho aktivity míří k návštěvám kulturních památek a obdobně pojatými výlety, tudíž je pochopitelná spolupráce s místními turistickými kroužky. VK též pořádá rozmanité přednášky odborníků určené široké veřejnosti. Ačkoliv cílovou činností tohoto občanského sdružení není politika, tak ale některé akce nesou jistý politický nádech – jako např. „Upalme Lenina aneb vyžeňme komunistu okultní formou.“

Leave a Comment