Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Ondřej Slačálek vyučuje na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy

May 4th, 2007 · Diskuze (38 Comments)

Email This Post Print This Post

Napsal: Jakub Malinovský

Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (FF UK) vyučuje radikální anarchista, obdivovatel levicových teroristů a organizátor a svolavatel neohlášených násilných demonstrací, jejichž jediným cílem je protizákonně narušovat shromáždění řádně ohlášená.
O podobě kurzu „neomarxismus v mezinárodních vztazích“, který Slačálek vede, nehodlám polemizovat, ale vzhledem k tomu, že soudruh Slačálek není ve svých jiných projevech, mj. i „odborných pracích“ o anarchismu, schopen oddělit svůj politický názor od reality, dokáži si jeho průběh a zejména obsah zcela živě představit.


Osobně patřím mezi ty, kteří vnímají univerzity jako svobodný prostor, a pokud někdo svou výuku nepolitizuje, což zrovna v případě „revolucionáře“ Slačálka hrozí, nejsem zastáncem jakýchkoliv politicky motivovaných zákazů.
Případ hrdého antifašisty Slačálka je však daleko zajímavější, když si uvědomíme skutečnost, že to byla právě Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, jejíž vedení dělalo aféru z toho, že na jednom z kurzů promluvil někdejší politický vězeň komunistického režimu a tehdejší předseda řádně registrovaného občanského sdružení Vlastenecká Fronta Mgr. Jan Skácel. Tehdejší děkan FF UK Petr Kolář dokonce tento kurz, na kterém promluvili Jan Skácel a v jiný den i Filip Vávra, z politických důvodů zrušil, na což doplatili vzdělání chtiví studenti.

Nemá cenu snad ani hovořit o reakci novinářů a o snahách dělat z věci skandál tehdy, pokud by na vysoké škole vyučoval někdo aktivně zapojený do skupin, které jsou spíše z důvodů politických než politologických označovány za extrémní pravici. Zvláště pak v případě, že by tento někdo byl (stejně jako Slačálek 1. května 2007 v Praze) zadržen policií před očima televizních kamer. Myslím, že každý soudný člověk si takovou mediální hysterii dokáže živě představit. Nebo se mýlím?

web autora: http://jakub-malinovsky.blogspot.com/

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova

38 responses so far ↓

  • 1 Bandera // May 4, 2007 at 1:12

    Sice netuším, jak proběhlo vyrovnání se s dědictvím komunismu na FF UK, ale na nějaké hromadné vyhazovy pedagogů činných před rokem 89 v hnutích směřujících k potlačení lidských práv a svobod bych to neviděl. Takže tam Slačálek možná celkem dobře zapadne.

  • 2 Adam Kovář // May 4, 2007 at 2:16

    Jakub Malinovský: nemýlíš se.

  • 3 Petr // May 4, 2007 at 2:45

    Kdyby na te skole vyucoval nejaky politicky cinny nacionalista tak by mi to vadilo. Tohle ale uplne stejny pripad. Navic Slacalek, nehlede na politickou prislusnost, je hrozny blbec:-)

  • 4 NO REDS // May 4, 2007 at 2:51

    http://wolf.n.cz/photo/20070224-beroun-vlastenci-proti-zakladne/img127.jpeg.html

    http://wolf.n.cz/photo/20070224-beroun-vlastenci-proti-zakladne/P2240750.JPG

    http://wolf.n.cz/photo/20070224-beroun-vlastenci-proti-zakladne/P2240751.JPG

    http://wolf.n.cz/photo/20070224-beroun-vlastenci-proti-zakladne/P2240754.JPG

  • 5 NO REDS2 // May 4, 2007 at 2:58

    http://eportal.cz/ShowArticle.aspx?ArtId=960
    ———————————————————

    13/13
    21. 3. 2002 - Praha 1 - v době od 9:00 do 12:15 hod. probíhalo bezpečnostní opatření k zajištění klidu a pořádku při návštěvě generálního tajemníka NATO v Praze. V 11:00 hod. projíždělo vozidlo označené zast. úřadu USA (bez chráněné osoby) z prostor Karolina na Ovocném trhu do Obecního domu. Na křižovatce ulic Celetná - Ovocný trh vběhl před vozidlo P.Z., nar. 1979, a donutil vozidlo zastavit. Posléze strhl z levé strany vozidla vlaječku Evropské unie. Při tomto byl zadržen pracovníky SKPV PČR Praha 1 a OBOZ PČR. Vlaječka zajištěna. Souběžně s tímto útokem vhodil Ondřej Slačálek, nar. 1982, vajíčko směrem k vozidlu, ale pracovníku OBOZ PČR se podařilo zmařit úmysl tím, že srazil podezřelému ruku k zemi. Oba podezřelí jsou aktivisty anarchistického hnutí. Z místa byli předvedeni na MO PČR Benediktská. Vedeno na MO PČR Praha 1 Benediktská, pod č.j.: OR1-317/MO2-PŘ-2002. Věc O.S. řešena jako přestupek dle § 47/1c zák. č. 200/1990 Sb., a na P.Z. byla dne 13. 6. 2002 podána obžaloba pro t. č. dle §§ 202/1, 257/1 tr. zák.
    Stav řízení před soudem - OS pro Prahu 1 dne 19. 7. 2002 trestní stíhání P.Z. podmíněně zastavil. Rozhodnutí je pravomocné.
    ———————————————
    http://www.ainfos.ca/01/mar/ainfos00049.html

    LIST OF ARRESTED:
    - Ondrej Slacalek

  • 6 Michal // May 4, 2007 at 4:15

    Ty stránky http://wolf.n.cz/ jsou dobrý…

  • 7 Kosigin // May 4, 2007 at 16:45

    To si snad autor dělá legraci!!!!!!!!!!!!!
    Jak někdo takovej Jako Slačálek vůbec může cokoliv!Vždyť je toé regulérní ubožák!!!

  • 8 shm8 // May 4, 2007 at 17:03

    to jste teda objevili ameriku..
    na univerzitní půdě vyučuje tolik “politicky nekorektních” lídí, že vědíc o desetině z nich, … se na místě…
    jen se divim, že jste to zjistili až tak “brzy”.. teda ani se mos nedivim, protože mezi “pronárodovci” nelze očekávat příliš lidí, kteří by navštívili VŠ vícekrát než na přijímačkách..pak Kopal budiž výjimka, ten se nechal velice inteligentně vyhodit :))

    zkrátka univerzity vždycky byly útočištěm pro politicky nonkonformní lidi.. bývá to dostatenčně autonomní místo… třeba v Řecku se většina násilnejch demostrací odehrává u plotů univerzity, protože fízlové vpodstatě nesměj dovnitř…
    ..to jsou věci, co? já bych kvůli tomu svolal demonstraci a sepsal protestní nótu proti působení OS na univerzitě, určitě se setká s kladnou odezvou :))

    Kráceno pro vulgaritu. Redakce

  • 9 // May 4, 2007 at 17:26

    Tady je odkaz na bydliště OS a jeho telefon http://www.malesov.cz/_newest/kontakt/kontakt.htm

  • 10 Petr // May 4, 2007 at 17:53

    shm8: Pokud umíš číst, tak autorovi textu článku zjevně pluralitní prostředí univerzity nevadí.

    Jinak jen u nás na fakultě vím o dost velké řadě národovců, dokonce je nás tam jednoznačně procentuelně větší podíl než v rámci populace ČR.

    Průser je, vyučující se nemohou na rozdíl od kontinuelně působících komunistů a protekčních anarchistů aktivně angažovat. Dobře, je i několik, kteří se projevují pod svým jménem: třeba profesor Milan Nakonečný pravidelně přednáší pro Vlasteneckou frontu či Dr. Radomír Malý kandituje za NSJ do Senátu atd., ale většina mladších (jen já jako v podstatě neangažovaný student jich znám několik) má v současném prostředí oprávněný strach se otevřeně projevit.

  • 11 Okoun // May 5, 2007 at 0:38

    shm8 : Nu, my možná objevili Ameriku, ale ty žiješ pod vlivem mediální propagadny, že co národovec, to nedostudovaný učeň ;-)

    A zviditelnit se na Ondrovi, proč ne - je to jen figurka, jež by nás vytáhla do světel médií. On nebo jiný, to je fuk.

    Petr: Navíc jsou “klubka pravičáckých zmijí” likvidována na univerzitách i vyšší mocí, viz např. Katolická teologická fakulta.

  • 12 shm8 // May 5, 2007 at 2:33

    Pánové, pánové.. Věřím tomu, že s národovci ve zdravém slova smyslu nikdo problém nemá. Samotný český prosťáček v sobě nosí spoustu nefalšované český hrdosti. Problém nastává, když se ona národovost počíná projevovat ve formě xenofobie, rasismu a několika dalších fujtajblejch, což je pro “pronárodní” uskupení typičtější než řekněme přirozená loajalita k území, kultuře, patriotismus atp. Když jsou tyto nectnosti doplněny o překrucování historických faktů (viz. první máj), vzývání zmýtizovaných hrdinů a vyloženě útočným vystupováním, nelze jinak než se postavit proti - alespoň pro někoho. Zkrátka chtě nechtě, minulá totalita pošlapávala především lidská práva a dnešní Ústava se tomu snaží zabránit a na respektu k nim staví a proto jsou tyto hodnoty postaveny o něco výš než svoboda projevu a shromažďování (ne že by ta rádoby společenská smlouva pro mě něco zásadního představovala, ale tak to je) a proto se nelze divit, že na vaše rádobyvlastenectví majorita neslyší. Patrně proto budou za současné konstelace spíše tolerováni anarchisté, kteří lidská práva berou podobně jako metu nejvyšší, i když jsou ochotni kvůli nim znemožňovat i ten stát, jež se deklaruje jako jejich hlavní garant (ale sami víme jak to v praxi chodívá…a hlavně důvodně tušíme jak by to ve vaší praxi chodívalo).

  • 13 Tomáš // May 5, 2007 at 4:10

    Překvapuje mě, kdo všechno muže na univerzitě učit, kdyby to jenom šlo já bych osobně Slačálka ihned vyhodil! Ptám se jestli takovýto lidé nejseou svíma aktivitama na univerzitách i třeba nějak nebezpečný?Vžlážď, když o extremisty.

  • 14 Tomáš // May 5, 2007 at 4:11

    Oprava: Chtěl jsem napsat “zvlášť, když jde o extremisty”.

  • 15 Shooter // May 5, 2007 at 5:07

    shm8: Je sice pravda, že už není tolik pronárodních lidí na univerzitách jako za První republiky ( lékařská a pravnická fakulta byly baštou nacionalistů a nacionalisté byli i rektory Karlovi univerzity), ale zase až tak tragicky bych to v dnešní době neviděl.

  • 16 NO REDS // May 5, 2007 at 7:24

    Ondřej SLAČÁLEK
    Praha 6, Nebušice, V sídlišti 136

    nalezeno zde: http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_fr.html.cz

  • 17 Adam Kovář // May 5, 2007 at 7:26

    Jo jo, obchodní rejstřík online je dobrá věc :-)

  • 18 NO REDS // May 5, 2007 at 7:27

    http://telefonniseznam.o2active.cz/jnp/cz/index.html

    Zde lze najit telefonni cisla na Slacalka, patrne:

  • 19 NO REDS // May 5, 2007 at 7:33

    O. Slacalek e-maily:
    svine@volny.cz

    slacalek@utopia.cz

  • 20 NO REDS // May 5, 2007 at 7:36

    http://bohumildolezal.zpravy.cz/texty/rs506.html

  • 21 Roman // May 5, 2007 at 10:01

    Tak “bojovník proti extremismu” Jiří Štěchovský aka NO REDS se zase dostal do maniakální fáze?

  • 22 lix // May 5, 2007 at 10:08

    Roman: no spíš Radim než Jiří, ale jinak mě to taky napadlo :-)

  • 23 Roman // May 5, 2007 at 10:44

    Radim… pravda. Moje chyba.

  • 24 shm8 // May 5, 2007 at 17:39

    Shooter: Ano, ale v tý době to mělo krapet jinej význam.. a všude okolo taky.. doba se mění… a my musíme s ní…nejsme prvorepublikový snílci.. ještě před tím byl i třeba anarchista Proudhon nacionalistou a v Čechách by se určo další taky našli.. jestli se nepletu.. ale všechno se posouvá dál..

  • 25 Pozorovatel // May 6, 2007 at 5:35

    Měnit se nemusíme, leda umřít - je zajímavé, že nutnost změn, “pokroku” a správného myšlení se mediálně nutí jen bílým Evropanům (a Severoameričanům) - rozhodně se nejedná o nějaký “přirozený vývoj” - a takové jsou pak konce http://www.euportal.cz/PrintArticle.aspx?ArtId=1481 Řekl bych, že někdo tu sice správně identifikoval svého nepřítele a již se téměř postaral se o jeho sice “soft”, nicméně přece jen likvidaci, leč neuvážil, že parazit bez svého nositele dlouho nepřežije…

  • 26 Shooter // May 6, 2007 at 6:18

    shm8: Nacionalismus má stále stejný význam. Ať na začátku 20. století či na začátku 21. století.

  • 27 shm8 // May 6, 2007 at 7:41

    shooter: to si právě nemyslim… je to stejnej nesmysl jako aplikovat středověkej katolickej, islámskej, atd. fanatismus na současnost.. nelze.. tedy lze, ale jsem proti.. netoužim po inkvizici z jakýhokoliv důvodu.. nicméně neříkám, že vše z toho je apriori špatně, to vůbec.. spíš ony výklady a jejich zneužití..

    pozorovatel: slovu “přirozený” a jeho výkladu bych se raději vyhnul obloukem.. stejně jako termínu “zdravý vývoj”… pryč s patenty na lepší svět, ať už skrze silný stát, nebo neregulovaný trh..

  • 28 Plenkovič // May 6, 2007 at 8:36

    Nejde jen o pana Slačálka a situaci na Filosof. fakultě KU. Nepodléhejme iluzím, že na jiných vysokých školách je situace příznivější. Nejsou výjimkou případy, kdy někteří vysokoškolští pedagogové programově přepisují dějiny, a nabádají ke zpochybňování výsledků II. světové války, vyzývají k omluvě a náhradě sudetským Němcům, tvrzení, že Beneš zavinil smrt generála Štefánika, otrávil premiéra Ant. Švehlu, glorifikují příslušníky pobaltských divizí SS, obhajují dr. Tisa a Slovenský štát a kryti svobodou slova tyto názory veřejně prezentují v médiích. Je smutné, že s těmito psedohistoriky a quasibadateli se můžeme setkat např. i na theolog. fakultě JČU nebo na katedře historie PU Olomouc a věnují se i politické činnosti. Není se tedy co divit že mladší generace je poněkud dezorientovaná

  • 29 V.Neckář jewnior // May 6, 2007 at 13:00

    Plenkoviči to je joke. Přesně tohle jsou případy které by velká část zdejších diskutérů ocenila jako “odvážné lidi” kteří “učí pravdu”. A ten případ z JČU, pokud nejde o nedorozumění, sem snad dokonce v minulosti pár věcí napsal.

  • 30 kiv // May 6, 2007 at 18:43

    Po pročtení diskuse bych měl několik připomínek. Rozhodně bych nepodceňoval národoveckou vzdělanost. Je sice pravda, že některé názory podporují spíše lidé s určitým typem původu, životní zkušenosti a vzdělání, ale politický názor na straně jedné a vzdělanost a inteligence na straně druhé jsou různé věci. Je mezi nima relativně dost lidéí s vysokoškolským vzděláním, ale zejména studentů středních a vysokých škol.

    Stejně tak jako nelze anarchisty soudit podle těch snad věčně ožralých a neuvěřitelně blbých punkáčů, kteří se vyrojí na každé naší akci a dělají svým chováním (a to teprve když řeknou, pochopitelně nejlépe na kameru, nějakou svou “myšlenku”) pouze a jedině ostudu, že už raději na demošky ani nechodím, nelze podobně podle několika vymaštěnců soudit ani druhou stranu.

    To, že jsou na vejškách jako vyučující přijímaji spíše anarchisté než ultapravičáci se mi vůbec nelíbí, protože tím nám tento kapitalistický systém, který je třeba porazit, říká, že jsme jen neškodná zajímavost.

  • 31 Flesh // May 9, 2007 at 6:01

    kiv: Já osobně znám několik anarchistů a rozhodně nemůžu považovat ani jednoho z nich za vysokoškoláka (ale je mi jasné, že někteří z vás výšku mají) a ani když se dívám na televizi tak jsem neviděl nikoho, kdo by se vyjadřoval jakkoliv kultivovaně. Ale možná máš pravdu že tito jsou v menšině a nějakou obrovskou náhodou se všude vyskytují jenom oni, zatímco vy –praví– anarchisté plánujete revoltu pod rouškou mediálního stínu… HAHAHA

    A divíš se, že systém si z vás nic nedělá? Proč by měl, když skáčete jak on píská a žijete s ním v symbióze?

  • 32 vizitor // May 9, 2007 at 15:04

    Smazáno pro hloupost. Redakce

  • 33 jilm // May 12, 2007 at 9:17

    Závist je strašná věc :)))

    Asi jste nikdo nezašel na přednášku, ale obviňování to by vám šlo….

  • 34 Kirk // May 13, 2007 at 18:12

    Mluvit jsem jej slyšel a proto se musím připojit k názoru, že stojí za prd.

  • 35 mpistora // Jun 18, 2007 at 17:13

    MČ: “Tady je odkaz na bydliště OS a jeho telefon…”
    Náhodně nalezený odkaz na kontakty úplně jiné osoby téhož jména.

  • 36 Tedy // Sep 10, 2007 at 8:31

    Souhlas s autorem článku, ať jsou univerzity svobodným prostorem. Nic proti Slačálkovi, ale případ Zbořilova semináře přesně ukazuje kulturu českých vysokých škol, které se z propagace marxismu-leninismu postupně přeorientovali na moderní kulturní levici.

  • 37 julia // Oct 30, 2007 at 9:22

    tenhle rok navsteju Slacalkovu prednasku, a kdyby mi dneska jedna holka nerekla, ze je anarchista, nikdy bych to z prednasek nepoznala, jelikoz mne to nezajima. rozhodne vas vsak mohu ujistit, ze jsem se setkala jiz s par politicky nekorektnimi lidmi, a Slacalka tam rozhodne nezarazuju …

  • 38 Per // Nov 2, 2007 at 10:08

    Na FF UK teď právě dokončuji studium a musím říct, že Slačálek je především slabý vyučující.

    Jinak jsou souhlasím s autorem článku, že FF je dost doleva. Na jedné straně je zakazován Zbořilův politologický seminář, protože si tam pozval dva hosty, a na straně druhé tam vyučuje člověk, který organizuje násilné pouliční protesty. Stejně tak souhlasím s autorem textu v tom není nic špatného, ale že kdyby byl takový vyučující z druhé strany politického spektra (pokud uznáváme pravo-levou osu), média by se asi posr*** a dotyčný by byl jako politicky nepohodlný ze své pozice okamžitě vyhozen.

Leave a Comment