Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”


Odvolávám, co jsem odvolala

16/4/2008 6:42 · Diskuze (34 Comments)

stehlikova.JPGNapsal: Adam Kovář

Po ministru školství Liškovi se o našich tmavých spoluobčanech vyjádřila i další členka vlády za zelené, imigrantka z Kazachstánu Stehlíková (na fotografii). V sobotním vydání Šumperského a jesenického deníku s ní vyšel rozhovor, kde uvedla například toto: “Romové nemají vztah k nemovitosti, protože věci, které mají, dostali příliš snadno… Romské etnikum nemá potřebu pracovat, protože stát nabízí alternativu skoro stejných peněz, a bez práce… Když nebude školní docházka, když rodič neplní své povinnosti, musí se sáhnout na dávky. Je zvláštní, že u dětí není problém. Zapojují se do vzdělávacího procesu a my zjišťujeme, že za jejich neúspěchy stojí rodiče, kteří jim dovolují nechodit do školy, posílají je krást. Rodiče zpětně hodiny omluví a nic se neděje.

Jak se zdá, tak i tato fanatická propagátorka všech multikulti zvrhlostí a obhájkyně malých i ještě menších menšin v hloubi dušív ví, jak to ve skutečnosti vypadá, a občas jí takříkajíc “ujede pusa.” A nebo že by to bylo nedostatečnou znalostí češtiny? Ale nic ve zlém, já také nemluvím dobře kazašsky…


Po jejích výrocích se pochopitelně zdvihla vlnu odporu a pobouření, paradoxně od těch, se kterými jindy Džamila tvoří nerozlučnou jednotu. A paní ministryně samozřejmě vycouvala. “Omlouvám se těm, koho se to dotklo a především rodinám, které se snaží děti vychovávat, aby dosáhly na střední školu, chytly se na trhu práce,” sypala si popel na hlavu. Uvedla dále, že rozhodně na Cikány nechová žádný zevšeobecňující názor (asi to opravdu bude tou neznalostí češtiny). A dodala zajímavý číslený odhad: “Pouze v uvozovkách šedesát tisíc bydlí v sociálně vyloučených lokalitách. Ale i ti se snaží integrovat a pouze někteří, což jsou opravdu desítky, možná stovky rodin, bohužel využívají špatně nastaveného sociálního systému v oblasti dejme tomu vymáhání rodičovských práv. A tento systém zneužívají.

Nemohu paní ministryni a jejím exatním číslům oponovat. Mohu si jen povzdechnout, jakou že to mám v životě smůlu. Jestli rodin, které posílají své děti místo do školy krást, zneužívají sociální dávky a neváží si nemovitostí, ve kterých za naše peníze bydlí, je opravdu jen několik desítek, tak proč zrovna já je musím všechny osobně znát?!

Tags: Z domova

34 responses so far ↓

  • 1 Katuška // Apr 16, 2008 at 7:23

    Výborný článek. :)

  • 2 Langyson // Apr 16, 2008 at 7:28

    okomentuji tento trefný článek výrokem, který používá můj známý: “To nemá chybu!”

  • 3 Michal // Apr 16, 2008 at 7:29

    Tak to jsme s autorem asi sousedi :-)

  • 4 visitor // Apr 16, 2008 at 7:29

    Média řeší naprosté kraviny. Když někdo řekne “romové posílají děti krást” nebo “homosexuálové mají častěji HIV”, každý přece chápe, že to je prosté statistické konstatování současného stavu. Uražený se může cítit jen hlupák. Místo, aby se racionálně řešilo, co je příčinou takového stavu, jestli a jak je možné ho změnit (a to jednotlivě v konkrétních otázkách!), tak oficiální média donekonečna pitvají politickou korektnost takového výroku. A alternativní média? Zmůžou se na povrchní glosy o “multikulti”, čili totéž, ale naruby.

  • 5 František Nonnemann // Apr 16, 2008 at 7:33

    visitor: Máte dojem, že zde nevychází články o příčinách toho, proč “Romové posílajíc děti krást” a co s tím?

    Co například tento: http://cz.altermedia.info/uvahy-a-komentare/o-socialni-solidariti-nucene-a-dobrovolne_3316.html

    Nebo tento: http://cz.altermedia.info/z-domova/zlonice_2796.html

  • 6 Pozorovatel // Apr 16, 2008 at 7:36

    “Pouze v uvozovkách šedesát tisíc bydlí v sociálně vyloučených lokalitách” http://www.esfcr.cz/mapa/int_ust.html - a japato, když se jich k “Romům” hlásilo všeho všudy 11 746 (sčítání 2001). Pak to tedy nejspíš žádní Romové nejsou, nebo jsou u nás na dlouhodobé “návštěvě”. A i na to, že jejich neoficiální horní odhad je 300 000, to je slušné numero. Světlejších Čechů v podobných lokalitách jistě nežijí necelé dva miliony, ba ani jeden - navzdory velkému asociálnímu úsilí zdejších bruselských místodržitelů…
    A romácká maturita - k tomu je potřebná napřed romská střední http://romove.radio.cz/cz/clanek/21096 (není to rasýzmus, monoetnické školní zařízení ? ) U prvního ročníku byla úspěšnost celých 60 %.

  • 7 Palatin // Apr 16, 2008 at 7:47

    Ano,ten článek je výborný,jen mi stále nejde do hlavy,jak je možné,že MY všichni vidíme ten problém a věděli bychom jak na to,ale nikdo nic nezmůže,kdokoliv by se oprávněně vzedmul (viz Čunek),hned jej někdo nařkne z rasismu apod.,.. ale proč? proč? A jak dlouho? Mezitím se další Cikáni namnoží jak potkani.. Budeme stále živit parazity?(nemyslím jen cikány) ,copak jsme stroje? Mám živnost a platím poctivě daně,chtěl bych vidět “toho svého”cikána,kterému kupuji pastelky do školy !A nedělám to dobrovolně,pokud mají Uhlové a Stehlíkové potřebu živit parazity,ať se nastěhují do cikánského baráku a nechají své děti kamarádit s jejich!!! Vím o čem mluvím.

  • 8 Pozorovatel // Apr 16, 2008 at 7:56

    Jo, Uhl je stále na stráži romského blahobytu http://spolecnost.blesk.cz/Clanek74798.htm

  • 9 lix // Apr 16, 2008 at 8:05

    Pozorovatel: na to, že se Cikánů k Cikánům hlasí tolik málo, Džamila taky myslí. V odkazovaném rozhovoru uvádí, že se musí přijmout legislativní změny, aby se vědělo, kolik Cikánů tu je. Jsem pro :-)

  • 10 SpiritOf** // Apr 16, 2008 at 9:06

    lix:stejně se jich většina přihlásí k české národnosti a ti nelegální odkudkoli se nazapočítají vůbec,leda by se jim legislativně dostalo legality-tedy občanství a z toho plynoucí socdávky. X-/

  • 11 Pozorovatel // Apr 16, 2008 at 9:08

    Jo, ale jak to Džamila odůvodňuje - “Romové se musejí hlásit ke svému etniku a být na to hrdí.” - to je čistá politická korektština, ze které si dělají srandu už i Židé v Simpsonech, hrdý je třeba být na to, co dokázalo etnikum v historii a jaké výsledky jsou za ním dnes, ne jen na “barvu kůže”…

  • 12 lix // Apr 16, 2008 at 9:08

    Spirit: když to bude legislativně ošetřeno podle paní Džamily, tak se nikdo nebude moct hlásit k jiné než vlastní národnosti :-)

  • 13 visitor // Apr 16, 2008 at 9:52

    No ale když v té větě nahradíte “Romové” za “Češi”, tak dostanete typickou větu ze záhlaví vlasteneckých webů, apod. :) Člověk musí být v první řadě hrdý na to, co dokázal sám. Potom co dokázala jeho rodina a potom co dokázal jeho národ. Přihlašováním se k Čechům se nikdo lepším člověkem nestane, což platí pro Cikána i pro Čecha.

  • 14 Anonymous // Apr 16, 2008 at 11:33

    to Visitor:
    Ono jak kdy a jak kdo. Je-li společnost organizována podle přirozeného mravního zákona, pak je národní příslušnost i poutem i výsadou, která zavazuje k usilování o co nejlepší práci a výsledky ve smyslu noblese oblige čili šlechtictví zavazuje. V tomto případě
    zavazuje příslušnost k národu jakožto k celku vyššího řádu, jehož základem je jedinec jako individuum i jako člen rodiny a rodu.
    Takže naopak v dějinách evropských národů
    máme skvělá období hrdinských příkladů, které
    byly ispirovány právě národní příslušností a je nesporné, že Češi do této skupiny patří. Viz např. legionáři, ale i další příklady z našich starších i nejstarších dějin.
    Připomeňme si verš J. Nerudy: ” všechno jsem
    oplakal, zase se osvěžil, tebe bych národe, tebe bych nepřežil “.
    Asi opravdu nepřežijeme, když nepociťujeme
    národnost jako tmel a že bychom dnes potřebovali být tmeleni betonem, dokazuje i to, že akceptujeme mongoloidní Džamilu jako
    členku vlády, zatímco v původní domovině by
    mohla leda tak smýčit jurtu.

  • 15 LJM // Apr 16, 2008 at 11:51

    Ten poslední odstavec nemá chybu :-)

    Petrrr Uhl je blbec, ale dostal Karlovu cenu od Sudeťáků a to je hlavní… http://www.sudeten.de/cms/

    Rovněž souhlasím s tvrzením, že pouhé přihlášení se k národu nestačí! Mohu být hrdým Čechem, Němcem, Rusem, ale musím sám přitom něco dokázat, anebo se o to alespoň pokusit! Tudíž mi přijde naprosto zcestné, když nějaký rakouský šovinista na německé Altermedii, píšící pod nickem GB/BHE, píše o Češích stylem: “Vaše bilance kulturních výkonů je tak ubohá, že ve mně vyvolává až soucit.” To teoreticky může napsat ten poslední vídeňskej pobuda, kterej se hlásí k rakušanství či němectví???

  • 16 Kronoz // Apr 16, 2008 at 12:12

    Lix: když to bude legislativně ošetřeno podle paní Džamily, tak se nikdo nebude moct hlásit k jiné než vlastní národnosti.

    Takže budou vydány manuály popisující, jak rozeznat bezpečně cikána od příslučníka jiné národnosti? Na to EU jistě ráda přispěje

  • 17 visitor // Apr 16, 2008 at 18:21

    No vidíte, kam až může vést nacionalismus. Když v Praze chodím vedle architektonických skvostů, které téměř bez výjimky postavili cizinci, mám mít mindrák z toho, že je nepostavili Češi nebo naopak hrdost, že stojí v MÉM městě, že můžu přispět k jejich zachování, rozvíjení a inspirovat se jimi k vytvoření něčeho hodnotného? Mezi umělci nebo vědci a vůbec kýmkoliv, kdo něco dokázal, je silnější příslušnost k odborné komunitě než národní a pro mě to je úlevný pocit po všech těch vzájemných nacionalistických výpadech nul, které nic nedokázaly a nemají v životě “nic než národ”.

  • 18 hans // Apr 16, 2008 at 19:38

    ->visitor: promin,ale kolik z tech pamatek postavili romove či sinthove ?
    nejde mi o naprosto homogenni stat,ktery chce zamezit navsteve cizincu,jde o to,ze kdyz vsichni vidime skupinu obyvatel,která se nepřizpůsobuje,nechce přijmout kulturu státu ve kterem zije a uznava pouze kulturu svou,která je přítěží ekonomickou i bezpečnostní,tak proč nemůže nikdo otevřeně říct,že zde nejsou vítáni..kdz sme u EU,tak jsme vsichni videli jak rychle Anglie atd. zmenili imigracni politiku kdz zacly trajekty vozit žigulíky cez La Manche.
    jen me trochu desi,ze kdz ta roztomila kazaška jednou rekne opravdu co si mysli,spusti se takovy medialni tlak,že si to rychle rozmyslí… ke cti dežamili je ale treba rict,ze se az na ministerstvo nedostala diky pozitivni diskriminaci jako např. kundolíza riceova, nicmene porad mi prijde trochu neadekvatni a treba me nekdo opravi,ze neni zrovna spravedlivy,když spory mezi majoritou a minoritou má resit prislusnik jine minority

  • 19 Zuzana Dortová // Apr 17, 2008 at 1:38

    Opět velmi zajímavá diskuse.
    A opět důkaz toho, že je velmi důležité o věcech, které nás obklopují otevřeně mluvit. Paní Džamila se vyjádřila mnohokrát ve prospěch menšin, byla za to částí občanské společnosti kritizována. Nyní se jednou vyjádřila v neprospěch menšiny a je kritizována také. Dostala se tak říkajíc mezi dva mlýnské kameny, které ji dříve nebo později semelou. Jenže je třeba si uvědomit, že v jejím rezortu to ani nijak jinak nejde. Pokud se má naplnit její poslání v této funkci, měla by být koordinátorkou ve vzájemných vztazích obou stran. A to také znamená, že bude mít právo otevřeně vyjádřit svůj názor. Říká se tomu svoboda slova. Měli bychom si konečně uvědomit, že nic není jen černobílé. Takové vidění světa pouze přispívá ke xenofobii a rasismu. Pokud problémy nebudeme mít odvahu pojmenovat, nebudeme je mít také do budoucna mít odvahu ani řešit, a to ku prospěchu obou stran.

  • 20 visitor // Apr 17, 2008 at 2:17

    hans: Romové toho tu zatím moc nepostavili, ale zase umí líp zpívat než Češi - naše ve světě nejznámější zpěvačka Iva Bittová je romského původu a protože ji mám rád, tak jsem rád, že sem její předkové kdysi přivandrovali - přijali kulturu naši a obohatili ji o svou. Což pochopitelně neznamená, že nevidím, že spousta jiných naši kulturu a zákony nepřijímá. Ale jak je vidět, tak to jde, když se chce, i když výchozí třeba i biologické předpoklady jsou obtížnější (proč se bát to říct, pokud je to nějakým výzkumem podloženo), každý má předpoklady jiné - Rom se musí víc snažit, aby v sobě našel smysl pro pořádek, homosexuál se musí víc snažit, aby žil usedlým životem s jedním partnerem, atd. Ale takové rozdíly na startovní čáře jsou i u “většinové” populace.

  • 21 LOBO // Apr 18, 2008 at 6:21

    Především to jsou cikáni :o) na to by se nemělo zapomínat…

  • 22 Káťa Bartošová // Apr 18, 2008 at 10:03

    Opravdu povedený článek a výborný poslední odstavec, to se musí nechat! :o)

    Paní ministryně konečně řekla něco pravdivého, nezkresleného barevnými multi-kulti brýlemi a musím říct, že mě tím zrovna ona velice překvapila. Ale zas jsme se dočkali toho, že si ,,vrcholní” představitelé naší politiky neumí stát za svým a pod tlakem se začnou kroutit jak paragrafy, a D. Stehlíková není výjimkou. Tak mě k tomu - a ne poprvé - napadá otázka, jak lidé, kteří nejsou schopni řídit své vlastní myšlení, mohou řídit tuto zemi a vládnout jejím obyvatelům?

    Visitor: Ne, to máte pravdu, Cikáni toho tady opravdu moc nepostavili, spíš bych řekla, že naopak co tu bývávalo, už tu po jejich ,návštěvě” není nebo alespoň ne v takovém stavu, aby to ještě bylo k nějakému úžitku…myslím, že slovo ,zatím’ bylo užito naprosto nevhodně: Cikáni tu ani nic nepostaví! ……………FAjn věta: Rom se musí víc snažit, aby v sobě našel smysl pro pořádek…….Proč ale většina obyvatel republiky musí trpělivě čekat na tu dobu, až ho v sobě objeví? (je velice naivní si myslet, že se tak stane, důkazem tomuto tvrzení mohou být ,,malebná” sídliště jako Chánov)

  • 23 IVAn // Apr 18, 2008 at 12:06

    Začíná jít opravdu do tuhého - cikáňata z Chanova z nudy hází na projíždějící auta kameny a bývalá obyvatelka jurty, dnes ministryně čehosi v České republice prosazuje zákon o trestnosti dát jim spravedlivě na p*del! Pro všechny cikánomily připomínám, že takle verbež je zde od středověku a i to jí bylo málo k přijetí alespoň základních civilizačních návyků.

  • 24 Pozorovatel // Apr 18, 2008 at 14:26

    2 Visitor - Startovní čára Cikánů: IQ cca 80 (v Srbsku se nedávno zjistilo 70 http://dienekes.blogspot.com/2006/10/iq-of-serbian-gypsies.html ). Startovní čára Čechů a Vietnamců: IQ 100. Pár tisíc let vývoje a mají nás, ale při jejich dnešní množivosti vyvstává otázka, kdo je bude celou tu dobu živit - zpěv kalorie tělu spíše odebírá…
    A nejznámější českou zpěvačkou díky Oscaru bude asi Irglová, případně operní pěvkyně jako třeba Urbanová nebo Pecková. Pochybuji, že by Bittová měla ve světě popularitu větší než u nás, kde rovněž není zrovna extrémní. A i kdyby to pravda byla a Bittová by se k romáctví přihlásila, asi by to na tu ministryní požadovanou povinnou hrdost pořád nebylo dost.

  • 25 bernard m. // Apr 18, 2008 at 15:56

    visitor: Řekl bych, že nejznámější česká zpěvačka je pořád ještě Vondráčková. Bittovou zná tak možná pár zasvěcenců; mimochodem mám pocit, že je Bittová Cikánkou jenom po otci. Uznávám, že je dobrá, originální a talentovaná. Je ale jediná svého původu (když nepočítám její sestru Idu, která žije v zahraničí), která mi stojí za to, abych si ji dobrovolně pustil. Českých kapel a zpěváků najdu víc.

    Mimochodem, spousta mladých Cikánek je krásných, možná i nadprůměrně dobře zpívají, ale za pár let jsou z nich permanentně hulící, vulgární, uřvané, primitivní a tlusté kreatury. Čest výjimkám. Spousta mladých Cikánů má možná také hudební talent, ale všichni se hudbou očividně živit nemůžou a stanou se z nich často sociální případy nebo dokonce zločinci. Nadšený z toho být nelze.

  • 26 visitor // Apr 19, 2008 at 4:51

    Popularita Vondráčkové nebo Gotta naštěstí končí pár kilometrů za naší západní hranicí, příp. u krajanů v zámoří. Bittová vystupuje po světě nikoliv jako kuriozita nebo pro krajany, ale jako normální součást světové kultury. Znají ji jen ti, co se o ten žánr zajímají, ale ti ostatní neví o ČR zhola nic. Ale o to nejde, šlo mi o to, že “když se chce, tak to jde”. Samozřejmě, nemůžou se všichni cikáni živit hudbou. Můžou třeba dělat na poště nebo asi tisíc dalších zaměstnání. Spousta Čechů nemá nic, ani ten hudební talent. A IQ 80 bohatě stačí na dokončení střední školy a vedení normálního slušného života, ve kterém se dají pomalu vychovávat příští generace s IQ vyšším. Jde jen o to, jak k tomu dojít - nedělám si nároky vyřešit to v téhle diskusi, jen se mi zdá zbytečné pouze donekonečna opakovat, jak vypadá současný stav a předem odepsat každého jednotlivce, i kdyby měl vůli právě on začít svůj život měnit. Navíc vidím i trochu něco pozitivního na rozumném “přikrášlování reality” - když budeme cikánům tvrdit, že hrozní a ztracení jsou úplně všichni, tak to přijmou za osud a opravdu to tak bude, příčina se zamění s následkem. Tím ale nechci říct, že např. sociální systém by se neměl měnit - ten je samozřejmě svým demotivačním charakterem hlavním viníkem.

  • 27 Pozorovatel // Apr 19, 2008 at 8:20

    Visitore, romský hudební talent není až tak všeobecně rozšířený, jak se někdy tvrdí (zřejmě se jedná o tzv. zájmovou jednostrannost upadající s postupující vzdělaností) - podobný případ je i zuřivě mediálně upevňovaný mýtus o sportovní superioritě amerických černochů http://isteve.blogspot.com/2005/10/another-elderly-white-sports-figure.html . Dle V.Ševčíkové (2003) se jedná o mýtus a dominantní prostředek “etnické hrdosti” Romáků. Dle orientačních výzkumů romská omladina skórovala lépe než tuzemci ve vciťování a vtělesňování se do hudby, zatímco růžoví byli lepšími v hudební představivosti, myšlení a analyticko-syntetických schopnostech.
    Pokud se moc (na ministerské úrovni) chce, tak se maturita s průměrným IQ 80 (odhad, možná je to o něco více) udělat dá - však se také dumá o jakési její “soft” verzi (asi jako v USA, kde jsou i negramotní středoškoláci). Ale maturita vyžaduje alespoň průměrné schopnosti, tj. IQ kolem té stovky (lépe 107-110). Ovšem po vzoru “Afroameričana” Obamy po matce vzdáleně spřízněném se samotným Bushem budou za Romáky vydáváni i míšenci, kde jsou výsledky outbreedingem značně vylepšené.
    “Další kontakt jsem měla náhodně. Jedna moje kamarádka mě poprosila, jestli bych nešla učit na novou střední školu, která u nás působí a snaží se o to, aby si co nejvíce romských dětí udělalo maturitu. Ředitelem vznikající střední školy v té době byl šikovný Rom, titulem magistr, ale s prominutím, nevím jestli tam ještě je. Jako pedagog, možná, řídící schopnosti nebyly tak slavné, možná proto, že s tím začínal. S rozvrhem si však neporadil. Dalším vyučujícím byl také Rom, vzezřením typický, byl moc fajn. Měl u dětí autoritu, přirozenou, uměl je učit. Když jsem vešla do třídy, okamžitě jsem ucítila averzi a uslyšela narážky o mé bělosti. Byla jsem tam učit dvakrát. Ale rozvrh jsem panu řediteli udělala. Důvodem mého odchodu bylo, že mi bylo naznačeno, že tu maturitu prostě udělat musí. A to není na nic pro mne. Musí umět aspoň něco, ne odmaturovat za docházku. Takoví „odborníci“ jsou nám nanic. Je to jako doktoři za klíčky od auta. Takhle tedy ne, dámy a pánové, touto cestou to nepůjde. Ale jeden z těch kluků mě moc potěšil. Byl to můj bývalý chovanec z domova, hrdě se ke mně hlásil, ukázal mi své texty, které píše. Mimochodem, dost dobré. Chtěl si tam dodělat druhou maturitu, protože si chtěl najít práci a využíval každé možnosti ke svému dalšímu vzdělání. Asi bych si přes tu kamarádku měla zjistit, jak na tom je. Třeba by si taky založil blog, má-li přístup k internetu.” http://rosova.blog.idnes.cz/c/22909/Jak-jsem-se-chtela-naucit-mit-rada-Romy.html

  • 28 bernard m. // Apr 19, 2008 at 10:23

    Visitor: S IQ 80 má podle mě člověk právě tak na to, aby zvládnul relativně kvalifikovanou manuální práci. Na to nepotřebuje maturitu, stačí mu výuční list. Nevidím důvod, proč mají u nás makat na stavbách a ve fabrikách Ukrajinci a Mongolové, když máme dost “vlastních zdrojů”. Až se člověk s IQ 80 naučí, že je potřeba vychodit aspoň základní školu a pak chodit denně do práce, může uvažovat o výchově středoškoláků.

    Já jsem samozřejmě pro, aby každý dostal šanci a aby každý věděl, že má smysl usilovat o lepší život. Tato možnost je dána každému jednotlivě; pokud ale Cikáni budou dodržovat “tradice” a vyžadovat skupinový přístup, potáhnou se akorát tak navzájem ke dnu. V tomto ohledu jsem tvrdý zastánce asimilace.

  • 29 Katuška // Apr 20, 2008 at 7:46

    IQ 80 dosahují někteří vyspělejší opové. Je to hranice od které se směrem dolů určují poruchy intelektu. 80 je tedy krajní hranice a Sš s tím dokončit nelez ani náhodou, jinak by to cosi vypovídalo o našich školách, průměrné IQ celosvětově je 110.

  • 30 škola // Apr 20, 2008 at 7:49

    bernard m.: I mezi cikány jsou lidé nadprůměrní. Realita je, že celkový průměr je nižší, než jinde, ostatně víme proč. (příbuzenské sňatky a nedobré prostředí) Ale rozdíly mezi jednotlivci tam jsou stejně hluboké a proto je správné, že nejlepší z nich studují vysoké školy, zvláště když mezi etnickými Čechy studuje VŠ nějakých 40 % mladých lidí.

  • 31 bernard m. // Apr 20, 2008 at 17:29

    Školo, dobýváte se do otevřených dveří. Já jsem samozřejmě pro, aby nadaní jedinci bez ohledu na původ studovali, vystudovali a dělali vysoce kvalifikovanou práci.

  • 32 bernard m. // Apr 20, 2008 at 17:34

    Katuško, lidoopi mají IQ tak maximálně do 50. Pokud jim snad naměřili vyšší, bylo to z toho důvodu, že porovnávali schopnosti dospělých opic se schopnostmi malých dětí, což je dost špatná metodika.

  • 33 hans // Apr 20, 2008 at 18:28

    ORANGUTAN Goro ma iq 85..nedavno ho v blesku srovnavali s G.Bushem jr.

  • 34 Pozorovatel // Apr 21, 2008 at 18:18

    Bush je chytřejší než řada opic http://www.vdare.com/sailer/kerry_iq_lower.htm

Leave a Comment