Kdo by si měl vzít poučení z historie?
Napsal: David Macháček
Abychom náhodou nezapomněli na největší utrpení v historii lidstva, strážci vyvolené genocidy pro nás přichystali další zajímavý projekt. Do dvanácti měst České republiky od včerejška až do 27. června zavítá tzv. „Projekt vagón“. Tato „ojedinělá výstava“ má připomenout 66. výročí deportace Židů ze Slovenska, a proto je umístěna ve dvou železničních vagónech.
V prvním vagónu probíhá výstava s výkladem, v druhém se pak promítá film s výpověďmi svědků, kteří, jak jinak než zázrakem, holocaust přežili. Vagóny jsou vzhledově uzpůsobeny jako ony dobytčáky, které převážely Židy ze shromaždišť do táborů často v pořadí, které určili jejich vlastní představitelé.
V každém z navštívených měst se bude dobytčák slavnostně otevírat vždy v pondělí v 10:00 za přítomnosti představitelů místní samosprávy, zástupců židovské obce a školní mládeže.
Ani tato akce není ničím jiným, než nechutnou holocaustovou komedií, která má za cíl především mládeži vymývat mozky hollywoodskými efekty, aby v nich vytvořila odpovídající pocit viny a náklonnosti ke všemu židovskému. Obdobné holocaustové komedie slouží i k tomu, aby nepřímo bagatelizovali utrpení ostatních národů za druhé světové války, stejně jako alibi pro Stát Izrael.
Vždyť přeci po holocaustu, kdy Židé trpěli nejvíce ze všech lidí v celé historii (a kdo o tom pochybuje, půjde do vězení), přece není možné cokoliv židovského kritizovat. Kritika totiž zavání cyklonem B a tomu se musí za pomoci všech možných prostředků zabránit.
Obávám se, aby na naši mládež v budoucnu nečekaly i putovní zájezdy mobilních plynových komor s výstavkou plechovek kyanidu draselného a stínítek z kůže zavražděných židovských dětí nebo něco na ten způsob. Občas, když vidím obludnou vynalézavost mocné židovské lobby a to, jakými prostředky dnes pere svoji propagandu do školní mládeže, jsem tak trochu i rád, že mě ve školních letech potkávaly „jen“ rudé koutky s dětmi popálenými napalmem, jak utíkají před imperialistickou americkou armádou.
Nicméně všechny, ať už jakkoliv nechutné, takovéto aktivity holocaustové lobby mají prý jen udržovat historickou paměť o spáchaném příkoří a tím zabránit opakování těchto hrůz. Přitom je to právě sionistická lobby, která se často nacismu a jeho praktikám blíží. Ono je to ostatně logické i pro nenávist, kterou oba tyto směry cítí ke všem ostatním, „nevyvoleným“. Otázkou pro podrobnější zkoumání by pak bylo, kdo koho více inspiroval, jestli Hitlera s jeho vyvoleností a podřadnými národy talmud nebo sionismus s jeho agresivitou a touze po území jiných nacismus.
Sionisté si z nacismu odnesli minimálně některé propagandistické prostředky a drzost k otevřenému šíření svých hrůzných idejí. Jak jinak si totiž vysvětlit slova izraelského zástupce ministerstva obrany Matana Vilnaie, který prohlásil: „Větší střelbou raket na sebe (Palestinci) přivedou větší šoa.“ Šoa je hebrejský výraz pro holocaust či konečné řešení, jak je komu libo.
Nám všem je neustále vnucováno největší utrpení v dějinách a tato „apokalyptická genocida“ má pro nás být neustálým varováním, ale pro židovské vojáky je, zdá se, inspirací a vysněnou vizí vypořádání se s Palestinci. Opravdu, takto humánní Židé jsou nám zejména ve vnímání lidského utrpení velkým vzorem.
Vím, že je opět začne kdekdo omlouvat, že jen reagují (příslibem genocidy) na raketové útoky. Ovšem důležité je si uvědomit, proč jsou tyto raketové útoky vůbec vedeny. Je nutné si uvědomit, že jde o mizivé vojenské síly lidí, kteří jsou drtivou silou okupantů terorizováni ve své vlastní zemi. Navíc Hamas, kterému jsou tyto útoky nejčastěji připisovány, jasně prohlásil, že s útoky skončí, jakmile Izrael ukončí své bojové akce na obou palestinských územích.
Jak to vypadá, mají Palestinci pravdu v tom, že čelí novodobým nacistům, kteří je hodlají zničit. Otázkou na závěr tedy je, zdali by kvůli uchování historické paměti neměly spíše než po naší zemi, kde nikdo nebombarduje uprchlické tábory a školy, jezdit „pamětní vlaky“ do měst jako Tel Aviv, Haifa či Jeruzalém? I když u některých příslušníků „vyvoleného národa“ je dost možné, že by tam místo historické paměti a varování před opakováním genocidy přivezly pouze inspiraci…









RSS 2.0
Atom 0.3
RDF
March 27th, 2008 at 3:27
Možná by se v rámci Projektu vagón mohlo začít mluvit o tom, co má na tragédii (nejen) slovenských Židů v tehdejším Slovensku zdaleka největší podíl. Nikoli, není to dobrý páter Tiso, je to skutečně Slovenské národní povstání.
March 27th, 2008 at 3:37
Nějak mi nedochází, proč je to o deportaci Židů ze Slovenska. Když už tedy holocaust a ne třeba Lidice, Ležáky, Javoříčko atd., proč ne aspoň Židé z Čech a Moravy?
March 27th, 2008 at 3:44
Neví náhodou autor kterých měst se tato událost týká?
Přál bych si být přítomen v každém z dvanácti abych mohl posoudit zda náhodou úroveň neupadá,či zda je dostatečně zajištěna informovanost v těchto městech,vadilo by mně pokud by tento krásný projekt zašel pro slabou informační podporu.
March 27th, 2008 at 4:36
kosigin: v tom odkazu na začátku článku je mapka,kde bude vlak stát….
March 27th, 2008 at 4:40
Michal:Děkuji,ve svém nadšení jsem to přehlédl.
Bohužel se to mému bydlišti vyhne.
Teď již vím co s volným časem………….
March 27th, 2008 at 5:01
Myslim, ze jste se trefili do cerneho. O zlocinech na ceskem obyvatelstvu se mluvi stale mene, je dokonce snaha, abychom Nemcum jejich chovani vuci nasemu narodu jaksi odpustili a zapomneli. Na druhou stranu jsme vedeni k tomu, ze v zadnem pripade nesmi byt zapomenuty zlociny vuci jistemu cizimu narodu. Problem je, ze vetsina lidi v tom tuto absurdnost proste videt nechce.
March 27th, 2008 at 5:04
A kdy bude projíždět republikou kolona vězenských autobusů s nápisem ZA´JEZD? V takových totiž převáželi komunisté své odpůrce do koncentračních táborů v Československu.
March 27th, 2008 at 5:07
doktor: nikdy, proč? To přece není důležité, nebyli to Židé
March 27th, 2008 at 5:22
Nutno říci, že Vyvolení to mají zmáknuté. Současně probíhá povinná školní akce (dotýká se základních i středních škol) spočívající v projekci filmu “Nicholas Winton - Síla lidskosti”. Že je na úkor školního vyučování, je nasnadě, že se děti (z tohoto důvodu) rády účastní, také. Co mi ovšem vyráží dech je fakt, že si to musí děti také zaplatit! Nepochybuji, že celá akce je placena formou vzdělávacího projektu centrálně, ovšem navíc se takto vyrazí z dětí odhadem 10 000,- Kč na školu. Za bolševika také takové akce byly, ovšem nikdo po nás nechtěl vstupné!
March 27th, 2008 at 5:35
Co třeba vzít s sebou nějaké letáky, jak to doopravdy bylo, a začít je před nádražím rozdávat lidem. Samozřejmě ne v bombrech a chtělo by to si i nechat trochu narůst vlasy.
March 27th, 2008 at 5:39
škola: jestli chcete být stíhán a odsouzen podle § 261a trestního zákona ( http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni_zakon/cast2h10.aspx ), tak do toho…
March 27th, 2008 at 7:38
Ako vidno sionisti sa do propagandy o “svojom
nestasti” dobre “obuli”. Pokial by vagony prisli do Prahy bolo by dobre , aby celu akciu prisiel posvatit ozraly kulisak Havel. Mohol by nad sebou niest transparent s portretom Heydricha, s ktorym mala jeho rodina take dobre styky. Jin a jang
March 27th, 2008 at 9:19
Exhibice v dobytčáku = kouzlo nechtěného.
Hezky to k sobě pasuje, jako svůj do svého.
March 27th, 2008 at 10:51
Ivan ,mýlíš se.Pamatuju dodnes ,když jsme byli povinně na filmu o Marušce Kudeříkové ,stála mě ta atrakce pět korun. A to nepočítám ,dvacetikorunu za sklenáře.Jo,a tři koruny které jsem věnoval na ukutí zbraní proti imperialistickým hordám ve Vietnamu!
Všeho všudy tehdy to byl hotovej majlant!
March 27th, 2008 at 11:05
To je dobrá akce. Nebozí židé, tolik toho vytrpěli. Je potřeba si připomínat, jak židé před několika desítkami let trpěli. Takový mírumilovný národ. V životě neválčili, nepochleobovali vždy vítězům ať byli z jakého koli strany (viz. třeba Napoleonův vpád do Ruska, kdy se k Rusům otočili zády, ale jak se otočil Napoleon, tak se otičili zase k němu zády),nikdy nikomu neublížili, žádnou palestinskou vesnici nevyhladili, ve 20. letech minulého století nepodnikali teroristické akce na území Palestini, po druhé válce nevraždili polské matky i z nemluvňaty a pod. Prostě chudáci a musíme vidět jak trpěli. To je prostě třeba.
March 27th, 2008 at 12:12
Dobrý článek. A dobré komentáře.
March 27th, 2008 at 12:49
Smazáno pro hloupost a vulgaritu. Redakce
March 27th, 2008 at 13:14
Ekologie a holokaust, největší byznis, já to říkám pořád. No ja ještě jedna věc, zajímalo by mě reakce na výstavu, kde by bylo ukázáno, jaké zvěrstva dělali židé Němcům po válce.
March 27th, 2008 at 13:18
To kost2 - to bys měl, aby viděli, jakým vlakem se vozili jejich dědečci a babičky. To zase bude, televize zařídí potřebnou reklamu a židé na tom budou zase jen rýžovat.
March 27th, 2008 at 16:19
Adam Kovář: Myslím, že přeháníte. Pečlivě formulovaný leták může sice teoreticky vést ke stíhání, ale určitě ne k odsouzení.
March 27th, 2008 at 17:44
Skvělý článek-trefné reakce. Nemám v úmyslu snižovat utrpení těch ,kteří museli projít jakoukoliv válkou ,ale opravdu bych rád věděl ,proč holocaust ,proč křišťálová noc a z čeho vlastně pramenila tak silná nenávist Němců vůči Židúm. Po dobu školní docházky mám bylo vysvětlováno jak byli nejvíce postihováni Židé. Nikdy ani zmínka o tom , proč. Jednou jsem se z dúvodu mladické nerozvážnosti a zvědavosti -pravda tochu ironicky zeptal , jestli ta nenávist Hitlera nepramenila z nějakého rozmaru nebo z důvodu špatného počasí když už mi to nikdo není schopen logicky vysvétlit.Bylo mi vysvětleno:Třetí stupeň z chování za provokaci a hrubé narušování vyučování. Začínal jsem chápat…. a přestal se o toto téma zajímat. V době o něco pozdější jsem potkal bývaleho učitele a nečekaně přišlo i na toto tema ,kde jsem se dozvěděl odpověď na moji otázku. Nevím jak dalece je pravdivá ,ale zkuste ,prosím ,posoudit sami.Není mi ani známo kde tyto inf.čerpal , ale já jsem opravdu jiné vysvětlení neslyšel .Podle jeho teorie začal Hitler koketovat s nenávistí vůči Židům někde v zákopech I.svét. války ,kdy nepotkal ani jednoho něm.Žida se zbraní v ruce v boji proti nepříteli a po prohrané válce při obnově Německa , nepotkal ani jednoho s lopatou .Tam to prý někde začalo.
March 28th, 2008 at 2:35
Václav: Historicky dokázateľným faktom je, že v roku 1933 Svetový židovský kongres oficiálne vyhlásil Nemecku hospodársku vojnu.
Ak si predstavím situáciu v Nemecku v roku 1933 - krajina zmietajúca sa v problémoch, vyčerpaná I. svetovou vojnou a vycicaná reparáciami sa začína ako tak spamätávať po doznievajúcej celosvetovej hospodárskej kríze - a tu zrazu časť vlastných občanov, ktorí sa nijako nepodieľali na obnove krajiny, vyhlási vlastnej krajine vojnu pod vedením akejsi pofidérnej celosvetovej židovskej organizácie.
No koho by to nenasralo?
March 28th, 2008 at 8:49
Výborný a pravdivý článek. Snad jen zbývá dodat, že nás, tedy ČR, považují představitelé státu Izrael za opravdového přítele, a to hned po USA. Nu což, nemusíme mít zlato. Stačí slouhovské stříbro.
March 28th, 2008 at 17:20
Takže nic??? Žádná odezva? K dobrému článku jsem zaznamenal jen souhlasné a trefné komentáře. A co chceme dělat pánové s tím co konstatuji ve svém krátkém příspěvku (viz. výše)??
Tady by totiž mnozí museli překročit svůj stín.
Domácí politikové nám asi z toho izraelského “komplimentu” nepomohou, když jim dalo prozatím tolik práce aby nám byl udělen. Na druhé straně jediní kdo loutkařům odstřihují vodící drátky jsou buď arabové nebo rusové ( konkrétně Putin - za Jelcina bylo z 11-ti největších oligarchů 9 židů - teď je to jiné kafe ).
Nebo se už v mnohých tak hluboce zakořenila cílená propaganda loutkařů směrovaná k rusofóbii a démonizaci arabů, potažmo k islámu, že nedokážou tento stín překročit???
March 28th, 2008 at 22:11
Pan Machacek, napsal jste dobry clacek. Tento project je akci spolecnosti Ceske Drahy. Snad by to meli prejmenovat na ‘Zidovske Drahy’ protoze mne jako Cecha mrzi ze neni k vlaku pripojeny vagon “Lezaky” a “Lidice”. To by Cesi a hlavne Nemci meli videt. To byl opravdovy Holocaust a genocida proti lidstvi. Sanci na preziti meli vetsi v koncentraku nez tady.
Cesky narod se zachoval k zidum velice dobre, za valky a po valce. Golda Meir a vrah Britskych vojaku, Ben Gurion uznavaji ze Ceskoslovensko jim dodalo zbrane v kriticke dobe kdy zadny stat ani neplivnul.
Ja opravdu proti zidum nic nemam a clovek by je nemel soudit podle historie, kazdy narod ma svoji spinu ukrytou nekde v jarmare.
Co mne momentalne vice zajima je otazka kolik penez dostal Cesky stat od Nemcu za valecne odskodneni ? Kolik dostali ti chudaci z Lidic a Lezaku, kolik dostali vsichni kteri byli popraveni za staneho prava, rodinny pritel mlynar na Morave byl popraven za to ze semlel na mouku pytel psenice ve svem mlynu aby soused sedlak mel co jist. Gestapo bylo nemilosrdne.
Spise si myslim ze se lide snazi byt politicky korektni a propaguji to v co sami neveri. Snazim se najit vyraz ktery je lehce srozumitelny ale nic mne momentalne nenapada okorat to ze kdyby Zid se nahle zastavil, spoustu lidi by meli hnedy nos.
March 29th, 2008 at 1:00
Jistě,článek je zezačátku dobrý,než se to klasicky zvrhne k porovnávání NS se sionismem,ještě bych doplnil,že nás chtěl hitler všechny vyhladit,protože jsme slované:-)
March 29th, 2008 at 8:39
O tom, že Hitler chtěl všechny Slovany vyhladit stejně jako Židy žádné důkazy neexistují. V tom druhém případě vzali holocaustníci zavděk Eichmannovými pamětmi objevenými druhdy nenáviděným Davidem Irvingem (kde Eichmann tvrdí, že mu to řekl Heydrich), v případě prvém tomu odporují jiné hlásané teze, že nás chtěl poněmčit či odeslat do Patagonie za přispění Jana Bati.
March 29th, 2008 at 13:06
Souhlasim s POZOROVATELEM, žádné důkazy neexistují že Hitler chtěl všechny Slovany poněmčit a nebo vyhladit jako Židy, (ůplný nesmysl)
March 30th, 2008 at 3:28
Smazáno pro hloupost. Redakce
March 30th, 2008 at 6:16
to Vega,
Já na to jako pán asi toto: Pravda je ,že mi žadný Žid konkrétně nic neučinil. Na druhé straně se cítím ukřivděný a rozhořčený nad nespravedlností světa z mnoha důvodů. Nebudu psát o ostatních,ale uvedu jeden příklad za všechny .Když americký president Clinton navštívil náš stát ,tak jediná kulturní památka kterou zde navštívil byla Synagoga a s Václavem Havlem hospoda u Tygra.Když vezmu v úvahu s jakou důkladností a pečlivostí se připravují protokoly při zahraničních cestách presidentů ,cítím se ukřivděn tím ,že nenavštívil žádnou jinou kulturní památku a nic typicky českého .Tím nám americká strana vyslala jasný signál koho zde považuje za partnera. Tak to vidím já a to bez ohledu na to ,jestli mám a nebo nemám nudný život.Jinak naprosto souhlasím s Vašimi radami studentům.
March 30th, 2008 at 7:05
to Vega -> to já zase svým studentům říkám, aby se rozhlíželi kolem sebe, co se to vlastně děje, aby si dávali souvislosti dohromady podle svých vlastních úsudků, proto jim dávám jasně na vědomí svůj nesouhlas s výchovnými nalejvárnami typu povinná návštěva filmu o holocaustu, … ale asi jsme jiní, že? Neučte prosím děti nosit klapky na očích, to se jim pak v životě nutně vymstí.
March 30th, 2008 at 9:38
to Václav a IVAn: vaše příspěvky jsou na první pohled pravdivé a logické, já v nich cítím ukřivděnost, všimli jste si, že většina lidí ke své škodě myslí na menší či větší pomsyty za něco co jim někdo byť nevědomky udělal, to co ten člověk třeba udělal ani nemuselo být ublížením, jen se to třeba dotklo nějaké třeba i dávné křivdy, která se nám stala a v určité chvíli se nám spojí současný normální a dávný nepříjemný zážitek a my si myslíme, že nám někdo ublížil, ale je to jen v nás otevřená dávná křivda, která určitým impulsem vyplula na povrch, ještě říkám svým studentům, nebuďte pomstychtivý, člověk, kterému se chcete pomstít ani netuší, někdy, že se mu vlastně mstíte a jen si tak kazíte vztahy, přeji vám vše nej nej
March 30th, 2008 at 14:12
Vega -> ne ne, to není ani pomstychtivost, už méně pak ukřivděnost, co mne (nás?) nutí hledat společnou příčinu nedobra ve světě. A už vůbec si nemyslím, že je dobré vychovávat tím směrem, že:”… hleď si toho, abys sehnal takový byznys, který tě uživí; věcmi, které nedokážeš ovlivnit, se nezabývej; věř zvoleným zástupcům, oni vědí lépe, jak na to; …. atd.” Zdá se, že to, co tady píšete, také v dobrém myslíte, ale filozofii, že rakovina je dobrá věc, neb mi dala momentálně zhubnout, opravdu přijmout nemohu.Také vám přeji vše dobré.
March 31st, 2008 at 5:31
Redakce: proč byl smazán příspěvek Vega March 30th, 2008 at 3:28 - vůbec nebyl hloupý!!!
April 1st, 2008 at 11:13
to IVAn:
protože tu přeci všichni bojujou za svobodu slova:-D
April 6th, 2008 at 13:46
Na projektu vagón jsme byli 7.A a 7.B.
April 9th, 2008 at 9:01
Pozorovatel a Drifter: důkazy samozřejmě existují, co slova Heydricha či Franka?
April 14th, 2008 at 8:37
No, za druhé světové zahynulo cirka 50 milionů číňanů rukou Japonců a dalších 100 milionů ve válce maa s tienem. Japonci v Nankingu zabili během 1 dne 150 tisíc lidí, přičemž pořádali soutěže ve stínání hlav, vítěz měl tuším 120 useknutých za den.
Tedy, jestli TOHLE nebyl holocaust …