Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Kateřina Jacques chce jiného státního zástupce

July 10th, 2007 · Diskuze (21 Comments)

Email This Post Print This Post

jacques.jpgNapsal: Adam Kovář

Kateřina Jacques, která se proslavila svým komediantským představením z loňského prvního května, které ji dostalo až do poslanecké sněmovny, žádá, aby byla vyměněna státní zástupkyně, která vyšetřuje její údajné napadení policistou Čermákem. Proč? Podle paní poslankyně proto, že „orgány činné v trestním řízení nekonají tak, jak mají.“


Oni ti státní zástupci obecně nějak nejsou ochotni vyšetřovat tak, jak si to paní poslankyně přeje – loni v listopadu tehdy dozorující státní zástupce stíhání Tomáše Čermáka zastavil s tím, že jeho zákrok nebyl trestným činem. Městské státní zastupitelství však obvodnímu zastupitelství uložilo případ znovu otevřít a přešetřit. Ani v současné době to nevypadá na úspěch v podobě odsouzení a nejlépe upálení zasahujícího policisty. Státní zástupkyně, která případ nyní řeší, si nechala vypracovat znalecký posudek od expertů z Policejní akademie, podle kterých byl loňský Čermákův zákrok v souladu se zákonem.
Paní poslankyně asi ke svému výstupu a k jeho následné mediální prezentaci cítí jakýsi sentiment, a proto jeho vyšetřování tak pečlivě sleduje a koriguje. A nebo že by se bála toho, že by ony orgány činné v trestním řízení i opakovaně dospěly k tomu, že policista Čermák jednal v souladu se zákonem a tedy její následné výkřiky o brutalitě a násilí byly pusté lži?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova

21 responses so far ↓

  • 1 Omega // Jul 10, 2007 at 0:39

    Jen ať paní státní zástupkyně případ nechá pořádně vyšetřit. Aspoň se konečně zjistí, jaká je skutečnost. Paní poslankyně zasahováním do práce paní zástupkyně vyvolává velmi podezřelé domněnky. Má se držet stranou a počkat na rozhodnutí.

  • 2 Michal // Jul 10, 2007 at 1:05

    Já bych toho chtěl, třeba vládu bez melounů a jiných polo- a celo-komunistů.

  • 3 Hořký Kozina // Jul 10, 2007 at 1:26

    Převdolobní hérečka se nám zase ozvala, v parlamentu nic moc práce, ale před média a kamery leze! Co kdyby jsme si po Čunkovi a této Zelené Kateřině všichni vybírali své státní zástupce, jestli se nám hodí či nehodí. To by byl převrat v justici, co!

  • 4 Andrej Draganov // Jul 10, 2007 at 2:07

    A co čekala od policajta?Bránila se, když ji nařídil nastoupit do auta.To ji měl nasypat růže pod nohy nebo co?Kdyby se nebránila,tak ju nezmlátí, ne?Navíc je to známá histerka, která dělala podobnej cirkus už i na republikánských shromážděních.Je to blbá kráva.A to není pomluva, to je fakt.Nejvíc mě dojala když byla u Moravce a tam použila nádhernej termín. Totiž, že češi “ghetoizují” jiný etnika.

  • 5 Plenkovič // Jul 10, 2007 at 2:48

    Dá se říci, že žádost o odnětí případu státnímu zástupci v kauze Kateřiny Jacquesové
    je přímá a řetězová reakce na odnětí případu místně příslušnému st. zástupci Obstovi nejvyšší státní zástupkyní Mgr. Renátou Veseckou a přidělení jinému do Jihlavy.Zda to pomůže spravedlnosti a urychlení řízení a snížení nákladů je otázka, stejně jako se nevyhneme úvahám o politické objednávce, kdy si vyvolení mohou sami zvolit státního zástupce podle svých představ.

  • 6 stop nwo // Jul 10, 2007 at 3:40

    Když jsem tu zprávu včera slyšel a viděl, tak jsem nevěřil vlastním uším ani očím. Paní Jacques se chová jako správná “Vyvolená” - nechce náhodou konvertovat k judaismu, aby tu “vyvolenost” měla potvrzenou ?

  • 7 Omega // Jul 10, 2007 at 4:32

    To Plenkovič. Tak tato možnost mne k mé lítosti, ale i ostudě nenapadla. Ono to asi bude jinak, než jsem si myslela a skutečnost je jiná, podle vašeho příspěvku.

  • 8 BiTch // Jul 10, 2007 at 5:50

    Copak zavidite zelenym procenta? No jo kdyz ty vase narodni strany apod. nemaji ani desetinu toho co SZ. chapu vasi flustraci.. za vse muzou zidi a nebo romove…

  • 9 Adam Kovář // Jul 10, 2007 at 6:43

    BiTch: moc nás tady neflustrujte, aby Vám něco podobného nepřistálo na tváři :-)

  • 10 devil // Jul 10, 2007 at 7:58

    Za komediální roli ve filmu “Kateřina Žak dostala na frak” uděluje filmová akademie LANGERÚV ŘÁD! Blahopřejeme….

  • 11 Shooter // Jul 10, 2007 at 8:10

    Teď jsem zaregistroval na diskuzi na novinkách zajímavý komentář: “Jaký je rozdíl mezi Renaultem a K. Jacques? Renault má menší logo… ” :-)

  • 12 Krutor // Jul 10, 2007 at 11:14

    Čermák s ní tenkrát jednal jak v rukavičkách, sou i policajti, co by ji vzali tou tonfou i přes hlavu (o dalších, ještě bolestivějších místech ani nemluvě) a vůbec by jim to nepřišlo jako překročení pravomocí, ono totiž kladení odporu při zatýkání je klasifikováno taky nějakým tím paragrafem…

  • 13 Fon // Jul 10, 2007 at 12:25

    Sadistov by mali z polície povyhadzovať, akonáhle môžu terorizovať iných podľa zákona už sú vo svojom živle.

  • 14 Flesh // Jul 10, 2007 at 14:20

    No jo, ale ono se to tal nějak špatně dokazuje, že… Třeba pro několik lidí (nejen kolem K. Jaques) je sadistou i pan Čermák. A navíc, jak se má chudák bez pravomocí bránit těm, co se prostě musí zviditelnit?

  • 15 taser // Jul 10, 2007 at 17:24

    kazdopadne,ja byt policajtom,dostane odo mna ovela viac.

  • 16 Václav // Jul 10, 2007 at 17:59

    Čermák si rád bouchl i v minulosti, to se také musí nechat. Obst byl opravdu proti Čunkovi zaujatý. Ale jinak je to opravdu Kocourkov, proč přidělili ty případy pochybným státním zástupcům. To jim nedošlo, že v takových případech se musí dokazovat nestrannost, a ne podjatost.

  • 17 Flesh // Jul 11, 2007 at 13:52

    Václav: Znám p. Čermáka jen z médií a v nich jsem nezachytil nic, co by říkalo, že by “rád bouchl” (a myslím, že média -a zvlášť dnešní- by to pořádně rozmázla). Můžete to trochu přiblížit? Jinak s tím Kocourkovem naprosto souhlasím.

  • 18 Adast // Jul 11, 2007 at 19:23

    Václave, vy pana Čermáka znáte? Kolik let máte odslouženo a kde jste s ním přišel do styku? Jsou Vám milejší policajti, kteří nevidí a neslyší okolí a do služby si chodí jen pro žold nebo ti, kteří dokáží vynutit právo a zákon i za cenu profesní sebevraždy? Ten četník měl dostat zlaté hodinky od ministra a Jauvejs podmínku a měsíc sbírání hovínek v parku.

  • 19 alofok // Jul 12, 2007 at 10:57

    Adast:

    Myslím, že Václav se snaží být jen objektivní!! To, co napsal, neznamená, že je proti němu. O tom nic v jeho příspěvku není.

  • 20 Kenotaf // Jul 14, 2007 at 10:06

    Jacques se včera v Lidových novinách vyjadřovala k osobě E. Háchy! Jinak tato žena nic nepředvedla za celý rok (a něco) v parlamentu a těch afér má na svědomí více! Nejen zlikvidování pana Čermáka, ale snad obtěžování nějaké své sousedky!

  • 21 Pol // Oct 6, 2007 at 6:20

    Paní Kateřino, jak to bylo?

    Obvodní soud pro Prahu 2 zastavil trestní stíhání bývalého policisty Tomáše Čermáka kvůli údajnému útoku na poslankyni Strany zelených Kateřinu Jacques s tím, že nespáchal trestný čin. To se ale nelíbí Městskému státnímu zastupitelství, které podalo proti rozhodnutí stížnost k Městskému soudu v Praze.

    Tolik velice stručná zpráva agentury k případu, který byl v té době dlouho až hystericky a jednostranně medializován a měl před volbami vliv nejen na politické uskupení sil v ČR. Policista Čermák neměl ve sdělovacích prostředcích zdaleka takový prostor ke svému vyjádření jako protistrana.

    Protože s rozhodnutím Obvodního soudu v Praze 2 souhlasím, chtěl bych uvést důvody tohoto názoru:
    1. paní Kateřina Jacques přišla na kontroversní demonstraci se svými dvěma malými dětmi! To neudělá žádný rozumný rodič. Chtěla snad vyvolat konflikt s tím, že ji děti měly zajistit beztrestnost? Chtěla zviditelnit sama sebe nebo Stranu zelených? Působí to na mne jako politická objednávka. Navíc to nebyla její první zkušenost s demonstrací a dle jejího vyjádření bude chodit na demonstrace i nadále.
    2. ač jsem nesčíslněkrát viděl záběry pořízené na místě zákroku, nenašel jsem na nich nic, co by bylo v rozporu ze zákonem. Proč? Každý občan je povinen uposlechnout příkazů Policie ČR, která na místě zajišťuje pořádkovou službu. Pokud se ji snaží aktivně bránit ve vykonávání její povinnosti udržet pořádek je policie nucena zakročit nejdříve domluvou a poté mírnými prostředky. Pokud nemá tato snaha výsledek a pachatel se fyzicky brání je policie povinna použít donucovacích prostředků, které ji zákon umožňuje. Vzpírání se tomuto zákroku stržení odznaku policisty a odhození ho do davu msí být hodnoceno i jako útok na veřejného činitele. Tím, že musel být zákrok razantnější a v tomto případě byl použit proti ženě, může vyvolat různé emoce přihlížejících zvláště když to tato dává hlasitě najevo a navíc se hystericky válí o zemi. To si myslím, že bylo i účelem konání paní Kateřiny. Proč se vzpírala i nástupu do policejního vozu?
    3. proč naši novináři v elektronických médiích také nesrovnají temto zákrok s podobnými ve vyspělých demokraciích? Viděl jsem ve zpravodajských relacích daleko razantnější zákroky při podobných demonstracích. Tím by tento zákrok dostal úplně jiné hodnocení. Chceme mít v tomto státě pořádek, nebo ne?
    4. při zákroku se stane, že dojde i ke zranění zúčastněných. Razanci zákroku může posoudit pouze lékař. Někteří lidé mají dispozici k viditelným změnám pokožky i při mírném zmáčknutí, kterému se zákrok nevyhne.

    Věřím, že soud posoudí stížnost Městského státního zastupitelství objektivně a všechny okolnosti tohoto případu nestranně i když budou zcela jistě pro někoho nepříjemné. Má totiž více informací než já. Zatím jsem ve sdělovacích prostředcích slyšel pouze argumenty pro stíhání policisty. Argumentů proti stíhání Tomáše Čermáka bylo poskrovnu. Nechtěl bych, aby se tento případ stal návodem jak jednoduchým způsobem ovlivnit dění v tomto státě.

    Č. Polák

Leave a Comment