Napsal: Jan Skácel
A zvoní zvony zrady zvon,
čí ruce jej rozhoupaly,
Francie sladká, hrdý Albion
a my jsme je milovali.
Když František Halas vyjádřil těmito verši rozčarování našich předků nad mnichovskou zradou, jejíž sedmdesátileté výročí budeme zanedlouho vzpomínat, nikdo z nich asi netušil, že se v naši vlasti najde vláda, která se dopustí po sedmi desítkách let něčeho podobného. Tehdy jsme věřili, že se nemůže stát, že budeme ponecháni sami sobě, abychom byli vydáni na milost a nemilost zločineckému režimu nacistické Třetí říše. Stalo se a celá tehdejší generace dospělých lidí našeho národa byla jednou provždy poznamenána traumatem, z něhož se nikdy nevzpamatovala.
Stačilo však oněch vzpomínaných sedmdesát let, abychom se dopustili stejného zločinu na svých srbských bratřích, abychom diplomatickým uznáním nezávislosti Kosova rozhoupali zrady zvon na národu, který nás miloval, viděl v nás starší a vzdělanější bratry. Musíme se stydět – jeden každý z nás, za hanebný čin své vlády, kterou jsme se si svobodně zvolili a za jejíž činy neseme všichni odpovědnost.
Jistě, máme-li ve vládě takové lidi, jako je paní Džamila Stehlíkova, v jejíchž žilách neproudí krev české matky, nebo švýcarského státního občana pana Schwarzenberga, jehož vztah k této zemi je dán více zájmem o navrácený majetek než povinnostmi příslušníka české rodové šlechty, jak tomu bylo v případě jeho otce, pak se jistě není čemu divit.
Nelze se ani divit, že přítomnost těchto dvou osob v české vládě vyvolává naděje Sudetoněmeckého krajanského sdružení jak bylo ostatně na jejich nedávném sněmu veřejně řečeno. Jistě oba dva zastupují stranu, o které toho mnoho dobrého říci nelze. Stranu, která ve jménu úplně nesmyslně pojaté ochrany ekologického systému je ochotna zorganizovat světový hladomor.
Je nutno ocenit krok ministrů KDU – ČSL, kteří dokázali zachovat základní pravidla slušného chování, ať již jejich ne bylo zdůvodňováno jakkoliv. Jenže rozhodující hegemonii v této vládě má nesporně ODS. A její krok je krokem hanby a zrady, zde bych mohl pokračovat verši básníka. Tato strana – velmi slušně řečeno – se stala vykonavatelem nového pokusu velkoněmeckých snah, tentokrát obratně skrytých pod hvězdami EU.
Ne nadarmo napsal někdejší a velmi úspěšný německý ministr zahraničí Hans Dietrich Genscher ve svých memoárech, že “Srbsko musí být potrestáno, protože vyvolalo 1. světovou válku.“ Ano, po roce 1918 přestalo být Německo velmocí prvého řádu a jak se ukazuje, tak se s tím Němci nikdy nesmířili.
Všeobecně se ví, že rozbití Jugoslávie bylo mistrovským kouskem německé tajné služby BND. Jenže o tom se pro jistotu nemluví. Spíše je módou dělat ze Srbů zločince. Co je vlastně historickou vinou Srbů? V obou světových válkách stáli na správné straně. A pak tahali za své slovanské bratry kaštany z ohně. Lhostejno, šlo–li o Chorvaty, Černohorce nebo v menší míře o Slovince. K tomu byla Jugoslávie dobrá, byla dobrá k tomu, aby zakryla spojenecký vztah Chorvatů k Rakousko-Uhersku, právě tak, aby se zapomnělo na krvavý proněmecký režim Dr. Paveliče, na který opět již Chorvaté nostalgicky vzpomínají. Vždyť v té době byla Bosna a Hercegovina součástí Chorvatska.
Albánie se stala součástí Italie, když se Viktor Emanuel II. dal korunovat albánským králem. Nicméně v okolních oblastech dokázaly albánské menšiny postavit dvě divize SS. Jednu z nich pojmenovaly po svém národním hrdinovi Skanderbergovi.
A ani v oné třetí světové válce, ve které se nestřílelo, nestáli Srbové, jako největší národ Jugoslávie, proti Západu. Jejich původní krutý komunistický režim se vymanil ze závislosti na SSSR a následně transformoval na poměrně umírněnou, byť komunistickou společnost, se zcela nezávislou zahraniční politikou postavenou na neutralistické základně.
Byli to Srbové, kteří si v meziválečném období zakládali na svém studiu u nás, byli to Srbové, kteří se hlásili jako dobrovolníci do naší armády v roce 1938. Byla to i Titova Jugoslávie, která se odmítla v roce 1968 podílet na intervencí SSSR proti nám a vyjádřila svůj kategorický nesouhlas.
Dnes, kdy některé světové velmoci zákeřně porušují základní pravidla mezinárodního práva a podávají si ruce s představiteli uměle vytvořeného státu, který vznikl na obchodech a zločinech narkomafie, nemáme v sobě ani tolik základní slušnosti, abychom k uznání samostatného Kosova dokázali říci ne. Zde se nelze jen stydět za činy naši vlády, musíme se stydět každý sám za sebe. A vyvodit z toho i patřičné důsledky. A pokud proněmečtí kolaboranti a exponenti usazení na vlivných místech našeho veřejného života se snaží vysvětlovat věci různými podlými vytáčkami, pak je nutno říci dost. A že existují, dokazuje již sama skutečnost, že nebylo povoleno zveřejnit ČT již natočený film „Uloupené Kosovo.“
Zrada vždy zůstane zradou. A takového premiéra, jakého máme, i s celou jeho stranou, která hovoří o obraně národních zájmů a pak se chová jako naprosto nespolehlivé pubertální dítě, také nepotřebujeme. Tato vláda se totiž stala vládou národní hanby A o straně, která tvoří její jádro, lze dnes říci totéž.
Když jsme v nedávné době prohráli boj o místo v Radě bezpečnosti OSN, tak se ukázalo, že skutečných přátel ve světě mnoho nemáme. Nyní jsme svým ostudným činem dokázali, že si nic jiného ani nezasluhujeme.




14 responses so far ↓
1 Václav // May 31, 2008 at 9:30
Dovolte mi vyjádřit naprostý souhlas s Vaším článkem až na jedinou vyjímku .Nikdy jsem tuto vládu nevolil a už vůbec nedal mandát k uznání Kosova.Jediné za co se stydím je fakt ,že jsme tuto vládu nechali ve své aroganci dojít až tam ,kam došla a nic jsme proti tomu neudělali-včetně mne samozřejmě a za to se opravdu budu stydět ještě hodně dlouho.
2 Ngo // May 31, 2008 at 10:26
Spíš vidím problém v tom, že si Topolánek a spol. dovolili uznat Kosovo v situaci, kdy byla proti část ODS v čele s prezidentem republiky, část SZ (ti jsou však více méně proti vládě obecně), celá KDU-ČSL (ano, i Cyrda) a téměř celá opozice. Tedy legalisticky stylem “sice to většina občanů, ale ani straníků nebo poslanců nechce” ale nemohou nám v tom zabránit”.
3 Ngo // May 31, 2008 at 10:28
Ještě mne napadlo, že by o Kosovu mohli něco zazpívat Kabáti, když tak vidím ten název článku. Něco v duchu “víte jak to bolí, Topolovou holí?”
4 Fon // May 31, 2008 at 11:15
Zlo je odmietnutie Boha, popisovať vojnové Nemecko ako zločinecký režim, chybný výbežok v putovaní dejinami je diablova finta, vsugerovať predstavu, že zlo je čo sa nepáči, čo je porazené, a najlepšie to vlastné rovnaké, u iných odsudzované zlo nevnímať, konať zlo v rôznych konšteláciách a s inými názvami, a pritom je to stále identické satanské zlo. Pokrytci odmietajú zlo Nemcov, nie vlastné.
KDÚ je antichristovská sekta, sú to vrahovia z roku 1999, v slušnom štáte by boli dávno postavení pred múr a nie aby ich niekto chválil. Pochváliť zločinca znamená chlácholiť ho, že je všetko v poriadku, dokonca je hrdinom v dnešnej mizérii. Ak satanisti sú proti uznaniu Kosova znamená to len toľko že hlasovali proti, nie že sa rozhodli za dobro, mnohokrát diabol nevystupuje vo vlastnej temnej podobe ale sa maskuje ako anjel svetla, stačí aby sa popreobliekal a ľudia už sú slepí a ďakujú mu.
5 Fon // May 31, 2008 at 11:42
Autor sa nenarodil včera a pritom jeho naivita je nezlomná, najprv si ukojí vlastné ego, „staršieho a vzdelanejšieho“ brata a hneď za všetkým vidí Nemcov. Nemci sú škodlivá zver, ale Chorváti majú právo sa rozhodnúť pre pronemecký režim, aj sa vysmiať veľkosrbským bláznom, ktorí majú najväčšiu vinu na ich vlastnom rozložení. Veľmoci zasahovali za nápomoci zradcovských germanofilských Rusov na Balkáne od jeho postupného oslobodzovania od Turkov a neprestanú, či mali plány a záujmy je vedľajšie, Srbi prehrali lebo Boha odvrhli a Rusko je len hlboká žumpa gójskych ožranských mamonárov a obrezancov. Jediný garant dobra je Boh, ak Boh nechce, načo sa snažíte, porážka vás neminie. Kto chce Srbsko bez Boha tak nenávidí Srbsko aj Srbov, je to len zhubný inžinier ľudských duší a taký by mali držať hubu čo sa týka Srbska, lebo im ju niekto zrichtuje. Oni nebránia Srbsko ale chcú Srbsku podvoliť svojim predstavám aké by malo byť.
Skácel je naivný, hoci to myslí úprimne, ako majú záujmy v Srbsku veľmoci, tak aj Klausovia, treba skúmať čo kto sleduje a prečo.
6 David // May 31, 2008 at 13:32
Fon: Pán je jak vidno židovský parchant, tak bych doporučoval zaklapnout a nechat si rozumy pro souvěrce, svinstev už jste nadělali až moc.
7 Sfinx // May 31, 2008 at 13:52
David: Fon je známý máčo, religiozní fanatik judeo-ortodoxní provenience, jeho komentáře nemají hlavu ani patu a komentovat je jen ztráta času.
8 Kosigin // Jun 1, 2008 at 2:01
Ano, i já cítím velikou hanbu za tento krok.
Autor to vyjádřil přesně a trefně.Plně se s článkem ztotožňuji.
9 Vlastimil Čech // Jun 1, 2008 at 2:59
Pane Jane Skácele,
děkuji Vám za přesné pojmenování toho, co se stalo! Pociťuji hanbu za podraz na našich slovanských bratřích a hnus nad nestoudnou podlostí těch členů “české”(?) vlády, kteří pro takovou špinavost zvedli ruku.
10 Pozorovatel // Jun 1, 2008 at 5:32
Doufejme, že se Albánci v Kosovu časem vybijí mezi sebou navzájem jako v Makedonii, pokud jim v tom tedy nezabrání různě legální zahraniční vojenské kontingenty http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/makedonie-volby-ve-stinu-nasili-a-sporu-s-albanci_62932.html .
Je vůbec pozoruhodné, jak údajně nezávislá a pravdomluvná média dokáží vytvořit obraz Zápaďanům rovnocenných sympaťáků jak u Albánců, tak třeba u Romáků nebo černochů http://video.google.com/videoplay?docid=4540134202583442015
A ještě mnohem pozoruhodnější je to, že jim to veřejnost žere ještě více než za socíku.
11 Plenkovič // Jun 1, 2008 at 11:24
Pouštět se do hodnocení události kolem Kosova znamená vstupovat na tenký led a nést kůži na trh. I když svým nesporně čtivým článkem autor jasně deklaruje svůj postoj a odsuzuje iniciativu vlády, rozhodně argumenty, o které se opírá jsou poněkud liché. Nevím, proč bych se měl stydět za svoji vládu, kterou jsem nevolil nebo tu má fungovat pocit kolektivní viny? To bych se musel více stydět za Postoprty, nebo za masakr na Švédských šancích v Moštěnicích, či za zločiny komunismu v letech totality. Mám-li být upřímný, více se stydím za nápisy ve své mateřštině jako na př. “Češi nekraďte nám tady!” nebo “Čechům, kteří u nás chtějí něco ukrást vstup zakázán!”(Wunsiedel, Marktredwitz). Srbům je jasné , že u nás ještě doznívá glaciální relikt Brežněvovy doktríny o omezené suverenitě, tentokrát v novém balení a že se rozhoduje za nás a o nás bez nás! Že se rozhoduje i bez vědomí prezidenta je z jiného soudku.
12 Runner // Jun 1, 2008 at 15:20
No, nevím jestli je běžnému Srbovi něco takového jasné. Já být běžným Srbem, byl bych pohoršen vůči každému Čechovi zvlášť a vůči všem Čechům plošně. To asi chtěl autor vystihnout. Lidé mají sklon soudit celé národy plošně a častokrát si jasně uvědomují, že národy se skládají z jednotlivců. Pokud jsou jednotlivci vinni, je vinen národ. Takže pokud je dnes např. německý národ viněn za holocaust a různí představitelé holocaustových nátlakových skupin se předhánějí v osočování Němců jako národa aniž by specifikovali jinu jednotlivců, pak Srbové mají právo na stejný morální soud nad celými národy bez rozlišení viny jednotlivců. Ona ta kolektivní vina je celkem zaužívaný a osvědčený klacek, který dopadá na hřbety kohokoliv kdo je po ruce. Jen vítěze to bolí o poznání míň než poražené.
Pokud říkáte, že necítíte hanbu za činy vlády, kterou jste nevolil, ale o to více za činy jenž se udály v Postoloprtech a Švédských šancích, znamená to že jste na těchto činech měl nějaký podíl? Například že jste je aktivně schvaloval? Či se jich nějakým způsobem účastnil?
13 Plenkovič // Jun 2, 2008 at 1:16
Runner: Je mi ale záhadou jakými logickými dedukcemi jste dospěl k závěru, že cítím větší hanbu za zločiny v poválečných Postoloprtech nebo Moštěnicích v důsledku své aktivní účasti nebo aspoň schvalování, než za počin vlády.Nemám tak exaltovaný pocit sebeobviňování, to bych se musel stydět i za vyvraždění Slavníkovců nebo upálení adamitů v Klokotech. Na tézi pana Mgr J.Skácela “Musíme se stydět – jeden každý z nás, za hanebný čin své vlády, kterou jsme se si svobodně zvolili a za jejíž činy neseme všichni odpovědnost” reagoval p.Václav (1) dne 31.8. a nedovedl bych to napsat lépe. Dokonce i známý publicista Jiří Hojer dnes v NM doslova napsal: ” Ještě, že jsem tyhle čestné muže už pár let nevolil, už tak je z toho na zvracení!” Souhlasím s tím, že špína padla na nás všechny! Ale pocit osobní nebo kolektivní odpovědnosti nebo viny - k smíchu. Prosím věnujte větší pozornost posledním dvěma větám mého příspěvku. Tam se dostanete in medias res.
14 Runner // Jun 2, 2008 at 3:30
No to je právě to, že si nejsem jist jestli je Srbům zcela jasné, že se rozhoduje za nás bez nás. Jen doufám že v tom máte pravdu.
Leave a Comment