Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Ďábel vymítačem satana

April 10th, 2008 · Diskuze (23 Comments)

Email This Post Print This Post

Napsal: Milan Tobiáš

Na Britských listech jsem našel text Ondřeje Slačálka pojmenovaný “Xenofobně proti xenofobii. Neonacismus a měšťácká nesnášenlivost – co je horší?” Článek je nazván opravdu trefně. S autorovým textem v mnohém souhlasím.

Už kdysi jsem po návštěvě Goetheho institutu na tzv. panelové diskusi s názvem SNÁŠENLIVÍ-NESNÁŠENLIVÍ (viz zde) napsal, že herci těchto představení nám stále dokola předestírají jen zjednodušenou popisku černobílého světa, vnucující nám „ty správné“ stereotypy pohledu na okolní svět. Vidět věci jednoznačně rozdělené do protipólů a přehlížet tak pestrost barev života je sice pohodlné, ale také naprosto zavádějící. Zároveň to lidi uvažující zcela nezávisle na skutečnosti okrádá o poznání rozmanitosti okolního světa. Takové představy nemívají daleko k zrůdné praxi, k pronásledování a likvidaci osob nesouhlasících s těmito způsoby. Praxe tu žel dlouho provozovaná, přesně podle hesla: Kdo nejde s námi, jde proti nám, a kdo se nám postaví, toho zničíme.


Slačálek dospěl k tomu, co tvrdím i já. A jako já musím uznat, že se mohu shodovat s tímto člověkem (záměrně neužívám slova extrémista ani jiných expresiv), uvědomuji si taktéž, že tohle kádrování těch „hodných“ vůči těm „zlým“, právě díky této jejich činnosti, maže mezi nimi rozdílu. Obdobně i jejich touha rozhodovat, co zakazovat, je postavena na stejných principech a není v jednání těchto stran rozdílu. A ani duševno těchto (ne)přátel si jistě nebude příliš vzdáleno.

Vidíme společně nesmyslnost, ale poznáváme i záměr? Bohužel Slačálek se v svém textu nezamýšlí, proč vůbec kampaň vznikla. Celá ta kampaň je totiž jen fikce. Nejde tu o to něco řešit. Stereotypy v uvažování jsou vítané a vše má sloužit jen k odvádění pozornosti a boji proti falešným problémům.

Proč toto tak inteligentní člověk nechce vidět?! Třeba si nechce pohněvat sponzory? V budoucnu může potřebovat od tohoto chlebodárce to samé? Neb, jak to z jeho článku vyplývá, jen Antifašistická akce nejlépe ví, jak na to. No a pro tento boj třeba také čeká tu správnou finanční dotaci?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

23 responses so far ↓

  • 1 VS // Apr 10, 2008 at 1:02

    Naprosto souhlasim s autorem. Kdyz jsem clanek OS cetl, tak jsem (sic nerad) pripustil, ze s jeho nazorem na tema one trapne reklamy “Neonacek” souhlasim.

    Ale jak pise pan MT, Slacalek by se mel v prve rade zamyslet, jaky mela mit reklama ucel.

  • 2 Jakub // Apr 10, 2008 at 3:27

    Článek jsem si četl, v mnohém souhlasím, ale jedna věc autorovi uniká. Vychvaje Antifašistickou akci, ale přiznejme se, že její činnost de facto slouží tomu kapitalistickému systému, proti kterému také bojují. Těžko tzv. antifašismu prakticky poslouží, že nějaká jejich organizace udává onomu systému lidi v policii či armádě, kteří jsou onomu systému nepohodlní.

  • 3 Adam Kovář // Apr 10, 2008 at 3:35

    Jakub: já bych neřekl, že autor nějak vychvaluje Antifašistickou akci. A o tom, že pomáhá systému, i když si její členové hrají na revolucionáře, jistě není sporu :-)

  • 4 Jakub // Apr 10, 2008 at 4:00

    autor odkazovaného článku, tj. Ondřej Slačálek

  • 5 Adam Kovář // Apr 10, 2008 at 4:04

    Jakub: Už chápu, děkuji za vysvětlení :-)

  • 6 Mstitel // Apr 10, 2008 at 8:45

    Jediny lek na Slacalka a jemu podobne jsou ESKADRY SMRTI, CONTRAS, PINOCHET a SUHARTO.

  • 7 oliver // Apr 10, 2008 at 8:57

    Mstitel: já bych spíš řekl, že na exhibicionisty typu Slačálka by nejlepším lékem byl nezájem…

  • 8 VS // Apr 10, 2008 at 9:25

    Rád bych ještě připomněl zajímavou věc.

    Stejna organizace, Člověk v tísni, uveřejnila před cca 6ti lety podobné video, na které i tehdy dostala spoustu peněz. Jmenovalo se to “Be kind to your local nazi” - Buď laskavý na svého nácka.
    Šlo tam o to samé v růžovém, toto je jen další vývoj (možná už jim došly peníze, tak potřebují přidat…)

    To video je ke shlédnutí ve více verzích, například zde: http://www.youtube.com/watch?v=Kt46Gl0U4P4

  • 9 Mstitel // Apr 10, 2008 at 9:35

    K: Oliver
    Slačálek je takový Voskovec a Werich 30. let v médiích a na akademické půdě, je líbivý a rozlezlý a pragmatický, organizace Vlajka jim myslím jednou udělala v 1. republice kravál při divadelním představení, i to by bylo řešení. Nabízejí se tedy tato řešení: Eskadry a internační stadiony, dále ignorance nebo kravál.

  • 10 Mstitel // Apr 10, 2008 at 9:41

    Loni to byla na 1. máje Slačálkova ustrašenost nebo lenost, že nejel do Brna na velkou akci NO a protestoval v Praze proti pokojnému malému průvodu nacionalistů a byl už poněkolikáté zpacifikován policií?

  • 11 nechapu // Apr 10, 2008 at 10:08

    Takze podle Vas je neonacizmus dobry nebo spatny…..Nejhorsi reklamu si nackove stejne delaji sami. A problem je v splynuti nacionalniho a nacistickeho proudu…Mozna by tu bylo vic vlastencu, ale rict nekde jsem vlastenec bohuzel vizni jako rict jsem nacek a to je smutne :(

  • 12 Jakub // Apr 10, 2008 at 10:20

    nechapu: Já s neonacismem nesouhlasím, ale opravdu jej nevidím jako reálný problém naší zamě. Souhlasím i s panem Tobiášem, že to odvádí pozornost od skutečných problémů, kterých není nikdy málo.

    A pokud někdo využívá prostředky různých “evropských organizací” k takovýmto hloupým videím, jako daňový poplatník, který ví, že EU a podobné organizace dostávají peníze od konkrétních států (a ty zase od svých občanů), se cítím takovýmto vynakládáním mých peněz poškozen.

  • 13 Mstitel // Apr 10, 2008 at 10:26

    ČVT neměla v kampani Beat Local ani té letošní ani potuchy o tom co je nacismus, neonacismus. Nejlepší je, že ultralevicová kapela Chumbawamba hrála proti “náckům” v kampani Beat Local pro ČVT. Skvělé a ozvala se proti tomu myslím snad jen Národní myšlenka. Ale díky za to! Taky se směšuje pravic. konzervatismus, fašismus a různé další pravic. směry směry s levicovým nacional. socialismem. Hitler cynicky chtěl ovládnout dělníky tak tam nacpal slovo socialismus do své ideologie. To je celé. Koneckonců dost se inspiroval komunisty, kteří byli zformováni dřív než on.

  • 14 Imation // Apr 10, 2008 at 16:40

    Mstitel: Co by dělal Slačálek v loni v Brně? Tam se demonstrovalo proti kapitalismu a on je taky proti kapitalismu.
    Ideově mu více vadila akce v Praze.

    nechapu: Splynutí nacionálního a nacistického proudu je zde uměle vyvolán kvůli pošpinění nacionalismu a vlastenectví.

  • 15 Conel // Apr 11, 2008 at 3:31

    Take vam to video s nackem pripomina 2 minuty nenavisti z 1984, kdy byla mysl lidi upoutavana na jakehosi, casto imaginarniho, nepritele, ve snaze vyvolat v nich negativni emoce vuci nemu, aby zapomneli na skutecne puvodce problemu?

  • 16 nechapu // Apr 11, 2008 at 9:14

    Conel : Tam byl ale nepritel imaginarni. A lide se s neprateli nepotkavali.

    U nas je situace v tomto kontexu jina.Jedno dve propagacni videa za par let, ale zkusenosti s neonacisty jsou caste …bohuzel…a jak rikam…meli by se tihle lide distancovat od vlasteneckych proudu…
    Jak je jinak mozne ze pri”kristalove noci”(nazev volim pro orientaci) byli nalezeny vybusniny s HAKOVYM krizem..to je vlastenecke ?

  • 17 nechapu // Apr 11, 2008 at 9:16

    Imation : No umele bohuzel ne…naprikald nekteri lide s NARODNIHO odporu jsou vyfotografovani jak hajluji…to neni umele to je bohuzel skutecnost

  • 18 nechapu // Apr 11, 2008 at 9:17

    mstitel: Hitler cynicky chtěl ovládnout dělníky tak tam nacpal slovo socialismus do své ideologie. ZAJIMAVA MYSLENKA..ostatne tam hrala i roli financni situace nemecka…

  • 19 Komu slouží Slačálek? // Apr 11, 2008 at 10:15

    On se snaží být alespoň trochu nezávislý, a tímto článkem to chce sobě i druhým dokázat. Dovolil si jít proti kampani proti rasismu, a navíc ještě proti organizaci “Člověk v tísni”. Důvodů má dost. Třeba snaha dát starostům a primátorům právo zakazovat demonstrace. Taková tendence tu je, a Slačálek ji asi nevítá. Nebo vědomí, že velká část neonacistů opustila vizáž skinheada. A také skutečnost, že nacionalismus a WP mohou existovat nezávisle na neonacismu, a často je vyznávají inteligentní lidé, kteří se neonáckovi z kampaně ani trochu nepodobají.

  • 20 Imation // Apr 11, 2008 at 12:42

    nechapu: Tak on taky národní odpor (resp. jeho členové) nemá s vlastenectvím nic společného.

  • 21 Mstitel // Apr 11, 2008 at 14:47

    Mgr. Ondřej Slačálek je řvoun a výtržník a i teoretizující intelektuál. Dvě osoby v jednom. Ing. Petr Uhl není aspoň řvou a výtržník. Stejně ale oba mají v sobě pragmatizmus, jak pěkně - ač jsme extrémní levičáci a nenávidíme systém - těžit ze systému! Ale Eskadry smrti na Vás Uhle a Slačálku.

  • 22 Mstitel // Apr 14, 2008 at 23:13

    To:

    Mstitel :

    April 10th, 2008 at 10:26

    - Spletl jsem se, nemělo v tomto příspěvku být kampaň slova Beat Local. Ta kampaň se jmenovala jinak - viz příspěvěk VS.

  • 23 Mstitel // Apr 14, 2008 at 23:17

    To:

    nechapu :

    April 11th, 2008 at 9:17

    S tím Hitlerovým cynismem, jde o myšlenku z knihy Politické ideologie - A. Heywood. Jinak jsem se ve svém jednom příspěvku překlepl, má být řvoun a ne řvou. Dále v předchozím mém příspěvku jsem to nenapsal kvalitně.

Leave a Comment