Napsal: David Macháček
ČSSD, Zelení a KDU-ČSL spolu vyjednávají o kandidátovi na prezidentský post. Žádná z těchto stran není spokojena se současným prezidentem Klausem a představa, že by nejvyšší post zastával i pro další volební období, se jim opravdu nelíbí.
Jaký by tedy jejich kandidát proti Klausovi měl být? Podle Jiřího Paroubka by mělo jít o kandidáta nadstranického, proevropského a se silným sociálním cítěním. Paroubek také naznačil, že pokud se na společném kandidátovi se zelenými a lidovci nedohodne do půli září, tak sociální demokracie proti Klausovi postaví kandidáta společně s KSČM.
Podle Paroubka ČSSD počká, jakého kandidáta navrhnou lidovci. Ti prý již uvažují o pětici kandidátů, ale rozhodnutí o výběru jednoho z nich hodlají oznámit až v říjnu, tedy měsíc po Paroubkem požadovaném termínu. Socialisté prý mají kandidáty tři a z nich zřejmě bude vybrán ten, který bude nejpřijatelnější pro komunisty.
Paroubek se kvůli prezidentskému kandidátovi sešel i s bývalým prezidentem Havlem, který mu nejspíše radil, kdo by onou požadovanou nadstranickou osobností měl být; ostatně do této podoby se rád, i když falešně, snažil stylizovat i Havel. Bývalý prezident Havel se krom jiného vyjádřil, že by na prezidentském postu rád viděl ženu (možná svoji židovskou přítelkyni Madeleine Albrightovou). V každém případě je podle Havla důležité najít dostatečně silného kandidáta, který uspěje ve volebním souboji s Václavem Klausem.
Chápu, že Havel je osobně uražen oblíbeností prezidenta Klause a že je pobouřen tím, že po něm, loajálním sluhovi Evropské unie a dalších nadnárodních struktur, nastoupil na hrad českých králů někdo, kdo hájí alespoň zbytky národní suverenity a kdo směrem k Bruselu neklečí s uctivě ohnutým hřbetem.
Ostatně tento „nevhodný“ postoj Václava Klause je i důvodem dnešního vyjednávání, kdy se spojují čert s ďáblem, aby zabránili dalšímu působení prezidenta, který se neklaní každému přání eurokratů. Proto slyšíme to společné volání po nutném „proevropském“ postoji budoucího prezidenta. Strany, které prosazují společného kandidáta proti Klausovi, totiž svoji politiku nevnímají jako prosazování zájmů svého národa, ale jako službu bruselskému panstvu.
Této jejich pokorné službě Bruselu Klaus překáží. Ostatně nebýt jeho odporu proti federální Evropě, již dávno by došlo k zavedení přímé volby prezidenta. Ovšem Klausova obliba a tedy šance, že by v přímé volbě uspěl, zavedení přímé volby oddaluje. Osobně jsem přesvědčen o tom, že pokud se unijním slouhům podaří společně vybrat užitečného a neškodného idiota (a že už se i někteří o tuto pozici veřejně hlásí), který při parlamentní volbě Klause porazí, tak přímá prezidentská volba bude zanedlouho opravdu zavedena.
Tento užitečný a neškodný idiot pak bude oficiálními médii opěvován a doporučován k volbě. A prezident, který skutečně alespoň někdy hájil české národní zájmy, zůstane už jen historickou vzpomínkou podobně jako laskavý král z pohádek pro děti nebo bájný rytíř naděje z Blaníku.




26 responses so far ↓
1 Plenkovič // Jul 16, 2007 at 2:36
Uskupení ZVON staví jako jednoho z možných kandidátů univ. prof. Dr. Milana Nakonečného. Myslím, že tato alternativa stojí za zamyšlení.
2 František Nonnemann // Jul 16, 2007 at 2:55
Plenkovič: navrhnout kandidáta na prezidenta může deset poslanců nebo senátorů. Ono uskupení ZVON jich má kolik?
3 Torquemada // Jul 16, 2007 at 3:05
ZVON navrhuje dokonce kandidáty dva! Paráda, čím víc kandidátů, tím víc adidas! http://www.darius.cz/ag_nikola/index_zvon.htmlhttp://www.darius.cz/ag_nikola/index_zvon.html
4 Torquemada // Jul 16, 2007 at 3:05
Sorry: http://www.darius.cz/ag_nikola/index_zvon.html
5 Plenkovič // Jul 16, 2007 at 3:27
Nonnemann: Vaše připomínka je naprosto správná Opověď na otázku si naguglujte na http://www.darius.cz/ag_nikola/beseda32.html. Zdraví Pl.
6 František Nonnemann // Jul 16, 2007 at 3:48
Stránka nebyla nalezena…
7 Plenkovič // Jul 16, 2007 at 4:12
Softwarová chyba. Prosím, kuste znovu:
http://www.darius.cz/ag_nikola/beseda32.html
8 František Nonnemann // Jul 16, 2007 at 4:36
Plenkovič: a přijde Vám korektní psát poslancům, ať někoho nominují na prezidenta, když s tím ten dotyčný nedal souhlas?
9 Torquemada // Jul 16, 2007 at 4:40
Mně moc ne… ale třeba to je nějaký okultní trik. :-))
10 Plenkovič // Jul 16, 2007 at 5:11
Nonnemann: Myslím, že tato otázka by měla být spíše směřována autorům návrhu. Bohužel pod peticí, pokud se tak dá nazvat chybí podpisy, pouze je uvedeno logo Zvon.
11 JJJ // Jul 16, 2007 at 7:03
Klause opravdu dvakrát nemusím, zvláště pak kvůli jeho politice v 90. letech, ale při pohledu na ty různé havlisty je mi sympatičtější než oni.
12 Blackjack // Jul 16, 2007 at 7:39
Klaus je nejlepší prezident,nebojí se dát veto,není podělanej vyjádřit názor,postavit se na odpor proti hovadinám.když ve zprávách mluvil dienbirger nebo jak se to píše….tak sem myslel že se z toho vola podělám……KLAUS JE PERSONA.
KLAUS NA HRAD
13 Blasius // Jul 16, 2007 at 9:13
Jímá mne nevolnost při pohledu na bývalého komunistu Dienstbiera z líhně kryptokomunisty a zaprodance Havla. V současné době si nedokážu představit jinou možnost než V. Klause.
14 FalconRS // Jul 16, 2007 at 10:03
Pokud se tem podivnym stvorenim v PCR podari zvolit jako prezidenta Dienstbiera (pise se to tak? :-)), pokazde si odplivnu u jeho obrazu, a jak bude s nim prenos v mediich, vypinam.
Pokud jsou ale spolek normalne myslicich lidi (aspon z vetsiny) nechaji nam stavajiciho prezidenta, ktery se skutecne stara o zajmy naroda.
15 Fon // Jul 16, 2007 at 10:06
Elitári ODS odmietli každý návrh na zákon o referende, je farizejské ak by žiadali priamu voľbu prezidenta len aby ich čestný predseda zúžitkoval popularitu, keď je zrejmé, že v parlamente neprejde.
Je to jasné pohŕdanie človekom ak sa mu láskavo vrchnostensky dovolí hlasovať len vtedy keď to niekomu vyhovuje, inokedy sú voliči malé deti, ktoré nič nepochopia a mohli by hlasovať opačne ako sa žiada.
Možno narcistický kandidát je populárny práve v tej skupine, čo sa stotožnili so zákonom o registrovanom partnerstve buzerantov, ktorý podpísal.
16 Michal // Jul 16, 2007 at 13:16
Zmíněná první půlka devadesátých let opravdu mluví proti Klausovi,ale dneska lepší reálnej kandidát asi opravdu není….
17 Zdeněk Cakl // Jul 16, 2007 at 14:08
Někde jsem četl, že V. Klaus je židovského původu. Sám si nejsem jist pravdivostí tohoto tvrzení, ale zajímalo by mne co vy na to? Mně osobně by kvůli tomu nevadil, ale co vám?
18 Milo // Jul 16, 2007 at 14:38
A víte, že je mi srdečně jedno, kdo bude prezidentem? Jestliže tuto funkci zastával V. Havel (mimochodem déle než G. Husák) tak tam může sedět další šášinek. Klaus má bohužel, jak se mi zdá, podle euroalpinistů doprezidentováno.
19 Flesh // Jul 16, 2007 at 17:58
To Zdeněk Cakl: Já jsem někde viděl seznam, na kterém bylo asi 300 známějších lidí z celé ČR a u nich bylo uvedeno, že jsou židovského původu, tomu se věřit fakt nedá.
Já jinak souhlasím s Klausem, protože “mezi slepými jednooký králem” tady platí dvojnásob.
20 Defender of Patria // Jul 16, 2007 at 18:05
podle nekterych zdroju z ods je klaus homosexual
ty same zdroje tvrdi ze klaus uz ma dalsi prezidetovani zaruceno…tak uvidime
21 Adam Kovář // Jul 17, 2007 at 1:12
Defender: já jsem zase onehdy slyšel, že Klaus má mít leukémii. Všem zdrojům se nedá věřit
22 Kenotaf // Jul 17, 2007 at 4:27
PROF. V. Klaus ne! (ex-kandidát KSČ, legitimizoval ve funkci prezidenta i před tím komunisty stejně jako V. Havel,…)
J. Dienstbier ne! (ex-člen KSČ,…)
PROF. M. Nakonečný ano! Ale nemá žádnou šanci, není znám široké veřejnosti, jeho skvělá vědecká práce a publicistika (kniha o Vlajce,…) není veřejnosti známa bohužel. Jinak ten Zvon a Darius Nosreti patrně ne?, tak to je organizace a jméno doslova na nic!
23 Kenotaf // Jul 17, 2007 at 4:32
Reakce: Klaus neni homosexualni deviant, ma manzelku Livii a mel milenku ci pritelkyni. Vetoval zakon o reg. part. z konz. pozic (velke plus!)
Reakce: Havel prezidentem 1989 - 2003 (prestavka pulroku 1992), Husak 1975 - 1989, tedy skoro stejne, pokud se nepocita, ze Havel byl dvakrat prezidentem federalnim (89-90, 90-92) a pak dvakrat prezidentem ceskym (93-98, 98-03)!
24 Plenkovič // Jul 17, 2007 at 22:39
Kenotaf:Ve svém včerejším příspěvku jsem informoval o iniciativě uskupení ZVON s kandidaturou prof. Náhlovského a vyzval k zamyšlení. Domnívval jsem se totiž , že by
by nebylo nebylo od věci, kdyby i nacionalistické pravicové strany, sdružení a hnutí postavily svého vlastního kandidáta. Vždyť máme dostatek kvalitních osobností, které se v minulostí osvědčily jako zapálení zastánci zájmů našeho národa a bojovníci proti komunismu a infiltraci zednářské ideologie a které svou odbornou erudicí, rozhledem a publikační činností mohou být stejně důstojnými kandidáty.
25 Pozorovatel // Jul 18, 2007 at 4:42
Klaus má sice židovské rysy podobně jako měl jeho spolupracovník z Prognostického ústavu Köcher http://www.blisty.cz/2007/7/18/art35340.html představený nedávno v ČT soukmenovcem Krausem, ale to je zřejmě vše (další verze Köcherova působení http://binarniladin.bloguje.cz/183917-realne-socialisticka-bondovka-v-pikantne-korenene-omacce.php ). Ohledně jeho gayství je to kdovíjaké, arcigay Hromada hovořil o tom, že se teplých nechce zastat kulivá své vlastní přihřáté vizáži a dikci (díky Bohu se již obého zbavil). Prý měl obcovat s agentem a autorem kupónovky Dušanem Třískou.
Dienstbier je sice „liberal, but honest“ (doporučuji Daň z krve k problematice Kosova a Balkánu vůbec) – ale jinak by byl jen oddaným eurounijním zastupujícím protektorem.
To Klausovy protibruselské plky (s protineoconskými je to slabší) jsou přece jen jiná káva – možná bych ho volil způsobem francouzských leváků 2002, s gumovou rukavicí a ucpaným nosem – vzpomínka na jeho podíl na mediálním a legislativním krytí devastace země je přece jen bolestná…
26 Kenotaf // Jul 18, 2007 at 12:01
Klausova přihláška do KSČ:
http://humintel.com/klaus_ksc.jpg
——————————————-
http://www.levice.estranky.cz/fotoalbum/zajimavosti/klaus-a-ksc/original/90
(komunistická stránka)
Leave a Comment