Napsal: Marian Jareš
Jistě je znáte. A máte jich v okolí spoustu. Tito lidé nepracují, místo práce pobírají štědré sociální dávky. Někdy, aby ještě umocnili svoje zisky od státu, mají spousty dětí, na které berou přídavky. U mnoha z nich je to jev doživotní.
Po vystudování (většinou ZŠ nebo učiliště) si najdou podobně smýšlejícího partnera/ku a s ní/ním prožijí skvělý život bez práce. Když si to tak vezmeme, tak flákači vynalezli perpetum mobile. Nic nedělají a přesto se mají dobře. Žijí bez problému.
Když jim dojdou peníze, jednoduše vezmou svoji početnou rodinu a zajdou si na úřad, kde jim něco dají. Dost z nich má invalidní důchod, stát si tím snižuje nezaměstnanost. Někdy, což je dokonalý kontrast, jezdí pro podporu luxusními auty. Jejich dítka jsou vypasená jak malí vepři, ve škole moc neprospívají, ale když jde do tuhého, tak přilítne hysterická matka a udělá ve škole pořádek, učitelé se pak neodváží nic říct, přece nebudou riskovat střet s flákačem.
Bydlí většinou v příšerných domech a na svoji situaci si stěžují, tak jim štědrý stát přidělí byt nový, který následně uvedou do příšerného stavu, pak dostanou další a další. Tento koloběh se pořád opakuje.
V Británii mají už třetí generaci přistěhovaleckých flákačů (převážně ze severní Afriky, Blízkého východu, Indie a Pákistánu), kteří umí pouze využívat systém založený na tom, že schopní lidé (kteří hodně vydělávají) jsou trestáni daněmi, naopak neschopní práce jsou odměňováni. Občas našimi médii proběhne zpráva, že shořel dům plný přistěhovalců, kteří chudáci nemají práci a žijí v mizerných podmínkách. Třeba 20 lidí v jednom malém bytě. Média se ale nezmiňují o tom, že v okolí těchto bytů je obrovský nepořádek, že kriminalita cizinců je přímo gigantická. Nezmiňují se ani o tom, že jediné zaměstnání těchto příživníků je parazitace na společnosti, která je abnormálně liberální vůči lenosti a vypočítavosti.
Ano, parazit je to správné slovo. Jsou i v přírodě, jejich jediný cíl je nic nedělat a mít co největší osobní zisky.
A počet parazitů roste. Je to i díky tomu, že mezi minimálním platem a sociálními dávkami není téměř rozdíl, takže se pro ně nevyplatí pracovat. Stát by měl zaměstnané odměňovat a flákačům co nejvíce „osladit” život, třeba by potravinové lístky místo peněz problém vyřešily, flákači by si za ně nekupovali alkohol a cigarety, ale mohli by si koupit jenom potraviny a věci denní potřeby. Ale jistě víte, jak to u nás chodí. Flákači by si i s tím určitě poradili, bohužel.




35 responses so far ↓
1 Intro // Nov 23, 2006 at 2:55
Jistě že by si s potravinovými lístky poradili. Prostě by je pod cenou prodali…
2 Bryoria // Nov 23, 2006 at 3:10
Zadne listky. Jidelny pro chude. Mas kde bydlet a mas co jist, tak nechcipnes. Chlast mit nemusis, cigarety mit nemusis, na kredit na mobilni telefon mit nemusis, prachy na MHD mit nemusis (chod pesky, udelas neco pro zdravi; kdyz nemakas, nikam nespechas, nic ti neutece). Pokud na to chces mit, zacni makat.
Pridavky pro decka? Neni potreba. Stat zaplati chudym skolni jidelnu a o vikendu muzou zajit do vyvarovny pro chude. Skolni potreby dostanou. Vsechno tohle by stalo zlomek toho, co davame ted.
3 Defender of Patria // Nov 23, 2006 at 4:01
ja mam lepsi reseni! co takhle jim zaplatit krasnou turistickou cestu do indie?(samozrejme nespatecni)
4 Odem // Nov 23, 2006 at 4:02
Kdo nemaká ať nežere
5 lopata // Nov 23, 2006 at 5:49
bla bla bla
6 František Nonnemann // Nov 23, 2006 at 6:01
lopata: ještě něco moudrého do diskuse nebo jste se už pro tento týden intelektuálně vyčerpal?
7 Ulf // Nov 23, 2006 at 10:29
Lopata z Hodonína to bylo opravdu duchaplné, čím dál “víc” ti to pálí z tebe něco bude, asi ten flákač. Teď už si najdi jen stejně intelektuální družku dle příspěvku a máš vyhráno.
8 j. // Nov 23, 2006 at 10:33
ach jo, asi se neshodneme, ale zkusim to…
zkuste si predstavit - narodili jste se v centralni africe a nemate co jist. co udelate? a)zemrete na hladomor b)zkusite najit stesti nekde jinde
chtel bych vas panove a damy videt, to se vam to brepta z tepla domova, ale vsechno mohlo a muze byt uplne jinak…
9 Defender of Patria // Nov 23, 2006 at 11:07
J. : tak to se neshodneme! to ze chapeme ze v africe nejsou dobre zivotni podminky jeste prece neznamena ze s otevrenou naruci prijmeme kdejakyho flakace!
10 Aleš // Nov 23, 2006 at 11:36
J :V Africe jsou špatné podmínky protože sami nic neumí a čím víc jich přijde z Afriky tim vic to tady bude vypadat jako tam. Otázka je kam budou chodit potom…
11 j. // Nov 23, 2006 at 11:50
zkuste si znovu precist co jsem napsal a odpovedet.
a nebo to radsi zopakuju - zustali byste tam nebo byste radsi nekam utekli?
12 Dj_Djefry // Nov 23, 2006 at 13:03
Já bych tam zůstal protože opustit svůj vlastní stát to by mě nikdy nenapadlo ikdybych tam měl chcípnout.Okupovat jiný státy tim co je v tom našem bych nikdy neudělal to bych se spíš radši staral nad tim jak to vyřešit. Vim že by se mi to nepovedlo dát ho celej hned do pořádku ale snažil bych se.A to co tam učej svoje vlastní děti co nejdřív odejít odtamtud je pořádná sviňárna a svím dětem bych tohle určitě nikdy neřek
13 František Nonnemann // Nov 23, 2006 at 13:06
j.: v centrální Africe nejsou vůbec špatné přírodní podmínky pro život - úrodná půda, nerosty, dostatek vláhy atd.
To, že naši předci zde v (střední) Evropě staletí dřeli a my se dnes máme dobře, a to, že předkové dnešních Afričanů v lese lovili opice a sbírali ořechy a pak jenom válčili, přece neznamená, že my bychom je měli živit.
Jistě, lidsky mi jich může být líto, ale ještě víc líto by mi bylo té bílé rodiny, která třeba díky tomu, že bychom si tu v táborech živili stovky či tisíce barevných přistěhovalců, by měla menší mateřské příspěvky.
14 Láďa // Nov 23, 2006 at 14:39
Ad spatne podminky v Africe: mista kde se usadili evropsti koloniste vzkvetala, i v Africe. Theba vysociny v Keni. A nebylo to tim ze tam zotrocovali nestastne cernochy, bylo to jinym pristupem k praci a myslenim ktere pocitalo s budoucnosti.
15 Martin-ANK // Nov 24, 2006 at 2:40
j:a jak se tedy díváte na JAR ?Jedna z nejvyspělejších zemí Afriky a po pádu apartheidu to jde s nimi z kopce
16 j. // Nov 24, 2006 at 7:32
dj_djefry: ja bych to svYm detem rekl, otazka zivota a smrti je nadrazena narodni hrdosti. to bys poznal, kdybys nemel co jist. coz se ti asi nestane, tak budes stale tvrdit, ze bys radsi zemrel, fajn, nic nenamitam…
FN: o tom, jestli je stredni afrika prihodnym mistem pro zivot bych docela pochyboval, ale budiz…
nemyslis, ze velkou cast viny na tom, jak afrika dnes vypada nesou kolonialni mocnosti, ktere totalne rozlozili tradicni africkou spolecnost? kdyby si byli dal “lovili opice a sbirali orechy” tak by se jim do evropy nechtelo, nemyslis? imigrace je problem, souhlasim, ale proste to nejak musime ustat, castecne jsme k tomu vsemu prispeli…
lada: jo, souhlasim. pristup k praci a mysleni mame rozdilne - cech, polak, spanel, kolumbijec, kenan, japonec atd. ale evropane prichazejici do afriky si jiste vybirali prihodne oblasti pro svuj “rozkvet”, uz kvuli tomu svemu mysleni. ty bys asi taky radsi zvolil svedsko pred lotysskem - oba staty jsou v evrope…
martin: nevim, jestli to jde s JAR z kopce. ale obhajovat apartheid je docela silna kava, ne? a vedel bych o lepsim prikladu, ktery by se vam mohl hodit k argumentaci - zimbabwe - od te doby co je u moci mugabe jdou rychle ke dnu… neni to tim, ze je to cernoch a ze puvodni obyvatele dostali zpet to co jim patri. je to tim, ze tihle lide na to nejsou pripraveni, dlouhou dobu byli jejich prava potlacovany pristehovalci z evropy a bude jeste dlouho trvat nez si zvyknou na to, ze se o sebe budou muset postarat sami…
17 František Nonnemann // Nov 24, 2006 at 8:39
j.: Jistě, částečnou vinu na neutěšeném stavu ve většině Afriky koloniální velmoci nesou. Ale proč by ji za ni měly řešit i takové státy jako třeba Švédsko, Rakousko nebo my? My jsme v Africe měli nějaké kolonie? Já ani moji předkové k současné situaci v Africe nijak nepřispěli a rozhodně nehodlám nic “ustávat.”
K apartheidu - proč jej neobhajovat? Spravedlivý režim, v JAR plně funkční a výkonný, po jeho pádu chaos, kriminalita, hospodářský úpadek. A komunista Mugabe je případ úplně extrémní.
18 Defender of Patria // Nov 24, 2006 at 9:37
j.: obavam se ze vy nas ani chapat nechcete sme prece ti zli nacionaliste……..ale za upadek afriky nelze hazet vinu na evropu a jeji kolonie! vzdyt africke staty si sami vybrali svobodu misto prosperity!
JAR byla za apartheidu sobestacna na nikom nezavisla zeme po tom co se moc dostala do rukou cernochu opet upadla k barbarstvi!
podle meho delame chybu prave tim ze podporujeme ten kontinent a dovazime tam veskere zbozi i kdyz ti lide sou myslenim stale nekde v dobe kamene (to nemyslim nikterak rasisticky)
moudre by bylo afriku nechat at zije sama o sobe a bez nas potom by se sice vratily k lovu opic ale vse by se vratilo do starych koleji a my bychom nemeli problem s pristehovalci.
19 Petr // Nov 24, 2006 at 10:41
Problém Afriky se nevyřeší masivní finanční pomocí a jinými dary.Za darované peníze si většinou místní vládci nakoupí zbraně a limuzíny,potraviny se brzy spotřebují,to nemá smysl.Ani odpouštět dluhy,komu se odpustí dluh,ten si ho později opět udělá..Smysl má naučit místní efektivně pěstovat plodiny,vyrábět,obchodovat a pracovat,prostě vytvářet hodnoty a užívat jich.Tak to ale právě fungovalo za kolonií.Evropané se za ně nemusí stydět a už vůbec ne omlouvat.
20 Ulf // Nov 24, 2006 at 11:39
Petr: souhlasím s vámi ale až na jednu maličkost afričany nemá cenu něco učit pěstovat vyrábět atd. oni musejí chtít sami pokud ne tak mají smůlu.
21 krumpac // Nov 24, 2006 at 11:48
zdravim p.Ulfa, asi je z hodonina a nezbyva mi nez souhlasit s lopatou
22 j. // Nov 24, 2006 at 12:29
FN: cesi na tom vinu nemaji, pravda. jestli to tedy mame resit nebo ne, je na nas. vetsine cechu je lidi umirajicich na hladomor lito. vam asi ne, v pohode, taky nazor…
apartheid - spravedlivy rezim? to jako kdyz ted do cech nabehne par desitek tisic cinanu a zavedou apartheid tak to bude v pohode? jste vlastenci a podporujete imigraci a prevzeti vlady pristehovalci? to si trochu protireci, ne?
DoP: kdybych vas nechtel pochopit tak sem nelezu… vyhovuje vam, kdyz vas nekdo nema rad, ze? rad se nazyvate zlym nacionalistou, ze? prijde mi to komicke…
co byste si vybral vy - svobodu nebo prosperitu? jestli jste opravdu nacionalistou, tak myslim, ze svoboda by pro vas mela byt dulezitejsi nez prosperita…
petr: souhlas - afrika potrebuje “navod na to jak pestovat obili a ne jen obili jako takove”, atp.
nesouhlas - za kolonii to takhle fungovalo, ale bohuzel z toho financne tezili prave pristehovalci (rozumej evropani). kdyz kolonialni system zkrachoval, africanum zbylo neco co neumeli a zatim neumeji dobre koordinovat. to je prave ted musime naucit. pak se do evropy nepohrnou a mozna se jednou pohrneme my tam, kdo vi…
23 František Nonnemann // Nov 24, 2006 at 12:38
j.: já jsem nacionalista, a proto pro mě na prvním místě jsou zájmy mého národa, na druhém až desátém nic, a od jedenáctého níže může být nějaký soucit s hladovějícími v Africe. Ale jestliže u nás chybí peníze třeba na zdravotnictví, školství, silnice apod. (jsou to jenom příklady, nechytat za slovo), tak peníze tohoto státu musí jít sem a ne někam do Afriky.
Příměr s Číňany kulhá na obě nohy. Běloši přišli na jih Afriky, kde žili křováci, kteří se živili sběrem bobulí a sem tam klacky utloukli nějaké zvíře. Běloši tu zem obsadili a vytvořili tam fungující a prosperující stát, kde se i černochům žilo dobře. Ostatně černoši z okolních států do JAR houfně migrovali za prací, takže jim asi apartheid nevadil.
Proti tomu u nás je fungující stát (jakž takž), fungující ekonomika (dejme tomu) a stará kultura, není to země nikoho.
24 j. // Nov 24, 2006 at 12:47
FN: v poradku, nic nez narod, to je vas nazor…
k jar - tady preci nejde o to, jestli tam evropani zavedli neco co fungovalo. jde o to, ze evropani se tam pristehovali! jak je tedy muzete podporovat? nebylo by z vaseho pohledu logictejsi podporovat nacionalisticke snahy mistnich obyvatel? je to jejich zeme!
o tom, jestli se meli cernosi za apartheidu dobre by se dalo pochybovat…
africani maji take svoji kulturu, to byste jim snad neupiral…
25 Fon // Nov 24, 2006 at 14:06
František Nonnemann-Anglických imperialistov ani nepokladám za belochov, je to hrabivá požidovštelá skupina, ktorí kvôli zisku obetujú každého.
26 Defender of Patria // Nov 24, 2006 at 14:20
J.: ne nevyhovuje mi to ale uz sem si zvykl a ja bych volil svobodu to mate pravdu
ale ted k tematu: i kdyby mi jich bylo sebe vice lito tak vim ze nema cenu posilat jim penize ani jine prostredky protoze to jim stejne nepomuze to snad uznate!
ano da se rici ze evropsti pristehovalci okupovali afriku nepravem a proto je mou povinosti zajistit aby se neco podobneho nestalo i nam takze se budu branit proti privalu africanu nebo cinanu klidne i se zbrani v ruce (stejne tak jako se kdysi hrdine i kdyz ne prilis ucine branil habeš)
jinak je dobre ze se tu snazi obcas slusne diskutovat nekdo odlisne politicke orientace to tu diskuzi obohati
27 j. // Nov 24, 2006 at 16:28
DoP: pomoci bychom jim dle meho nazoru meli. melo by se jednat o systematickou pomoc na bazi “my vas ted neco naucime a vy se pak postarate o to, aby to fungovalo i bez nasi pomoci”. pomohlo by to jak jim, tak potazmo i nam, jelikoz by se imigrace radikalne snizila.pokud se o afriku starat nebudeme, tak jen nahravame tomu, aby se imigrace dale zvysovala….
a diskuse me bavi - zajimaji me vase nazory a myslenkove pochody, i kdyz s nimi v naproste vetsine nesouhlasim. doposud jsem se setkal jen s demagogickymi vykriky vasich pravdepodobne mladsich a rozhodne nevzdelanejsich kolegu nacionalistu…
28 Defender of Patria // Nov 24, 2006 at 18:43
J.: jenze pomoc na tehle bazi je skoro nemozne v africkych podminkach zavest a proto by snad bylo lepsi nechat afriku byt nez ji dale nicit nesystematickymi pseudohumanimi zasahy ze kterych maji prospech jenom lokalni diktatori a sprostredkovatele pomoci (neco podobneho se delo po vlnach tsunami v asii kde z giganticke pomoci do spravnych rukou doslo jenom minimum prostredku)
imigrace se jen tak nesnizi dokud ji nezastavime
29 Václav // Nov 24, 2006 at 18:53
Vidím, že se tu zbytečně hádáme.
Počet parazitů obecně roste, v ČR se však růst dost možná pozastavil. Proč? Parlamentní strany vytvořily před volbami nové mandatorní výdaje, které však jsou z velké části alokovány rodinám, kde alespoň jeden z rodičů pracuje, například ubytovací a sociální stipendia, vysoké porodné apod.. Díky tomu si mnozí lidé spočítali, že se jim nevyplatí nepracovat. Vím o konkrétních případech, jde však o “bílé” Čechy. Vypovídá o tom i skutečnost, že ČR je “největší nevládní organizací na světě” a přesto prosperuje.
Na tuto skutečnost lze navázat zajímavou otázkou, zda je pro ČR výhodnější se zadlužit a peníze vyplatit nezaměstnaným, nebo je vyplatit lidem s nízkými mzdami?
Konečně Francie mohla jít stejnou cestou, tedy nedělat si iluze o růstu platů, ale motivovat lidi ke špatně placené práci, a předměstí by nemusela hořet. Minulý parlament, včetně zde tolik nenáviděné rudé 111, udělal přinejmenším jeden správný krok.
Samozřejmě, ten krok nás stále 20 mld. Kč, avšak nevrátí se nám tyto peníze formou menší částky vyhrazené na podpory v nezaměstnanosti a obdobné nemotivující sociální dávky, a také snížením počtu nově příchozích cizinců, hledajících v ČR nekvalifikovanou práci, kteří naši státní pokladnu také stojí nemalé peníze?
Tím však ještě příběh nekončí, pokračuje slovy a činy Jiřího Čunka, který nechce motivovat nezaměstnané jen o něco vyšší životní úrovní pracujících, ale též povinností vykonávat veřejně prospěšné práce.
30 Pozorovatel // Nov 24, 2006 at 19:48
Problém s africkými přistěhovalci je opravdu spíš ten, že by sem rozšířili subsaharskou Afriku (o černošské státotvorné schopnosti vypovídá 200 let nezávislé Haiti či nikdy nekolonizovaná Libérie, 5 let kolonizovaná Etiopie /Italové zde stihli založit universitu/). Oproti tomu evropští osadníci šířili v Africe kulturu a civilizaci, u osvícenějších států tak činili i po dekolonizaci (dočasně nebo marně), která proběhla spíše na nátlak marxistické a egalitářské internacionální levice a jednalo se o urychlenou byrokratickou proceduru probíhající bez ohledu na podmínky v jednotlivých zemích okolo r.1960. Takže domorodci už měli dost času na to, ukázat co jsou zač a učinili tak. Hlavním problémem kolonialismu se jeví implikace evropské medicíny, která vedla k nezadržitelnému růstu populace, což je hlavní příčinou bídy a následné migrace. Rovněž bylo jasné, že původní projekt “osad” - kolonií pro přebytky populace z Evropy je nerealistický, jelikož sami domorodci expandují geometrickou řadou. K zlepšení životních podmínek a tudíž i zvýšení porodnosti by patrně došlo v rámci humanismu i bez obsazení afrických území (včetně těch, která od 7.st.n.l.kolonizují Arabové a budou tak činit asi navždy, aniž by jim to někdo vyčítal /spíš se adoruje povstání súdanských otrokářů proti Britům, kteří jim kazili kšefty/). Co se týče jižní Afriky, Búrové (holandští a francouzští hugenotští sedláci) se kočkovali spíše se Zuly a Xhosy, kteří se pustili do Křováků z druhé strany téměř v téže době a mají tudíž na JAR podobný historický nárok jako běloši, kteří se ovšem stali mezinárodním facovacím panákem, jelikož připluli a nepřišli po svých (také si do budoucna nepomohli tím, že zarazili krvavé mezikmenové řeže a Britové navíc po okupaci búrských republik omezili evropské přistěhovalectví).
31 lucka // Nov 25, 2006 at 8:27
DoP: “delame chybu prave tim ze podporujeme ten kontinent a dovazime tam veskere zbozi”
hlavne, a to zde nepadlo, je Afrika bohata na narostne bohatstvi a vyspely svet ji potrebuje pro svuj rozvoj. ropa, drahe kovy, diamanty apod.
32 vojta // Nov 25, 2006 at 14:16
je mi kolikrát úplně úzko z těch lidí kteří mají nepodložené alibistické výtky vůči dobře a trefně napsanému článku o flákačích. tito lidé jsou buď duševně vadní a nebo naschvál oponují, protože vlastně nejsou vidět když ty hovadiny píší. jak se může někdo těch zevlů-parazitů zastávat. Přeji jim je za sousedy alespoň na deset let… Jelikož mezi takovými flákači a šmejdy žiji, vím o čem píši. Přehnaná humanita nastartovaná Havlem je všem poctivým lidem jenom životním traumatem kdy si své majetky a výdobitky získané slušnou prací a žitím musí ještě bránit před flákačskýma šmejdama. Navíc ani společnost nepomáhá slušným ale jenom šmejdům. Doufám že se blíží den kdy se toto změní. Slušní lidé : nedejte se, nebojte se, semkněte se .
33 Ulf // Nov 27, 2006 at 11:22
Krumpáč. Jsem potěšen a děkuji za pozdrav, ale zároveň se obávám o tvé duševní zdraví (Pokud souhlasíš s lopatou) Přeji brzké uzdravení
34 rys // Nov 27, 2006 at 16:06
Byl jsem ve Spanelsku a tam podobne jidelny bezne funguji. Jidnou tydne si rodina muze vyfasovat nekolik kilo mouky, cukru… Dale jsou tu neco jako bazary, kde si za maly peniz mohou koupit nabytek a tem nejchudsim jej dokonce daruji. Vse je oznaceno charitas, a tudis je znemoznen prodej.
Nevim proc by mel chudy dostavat penize, staci mu pozite veci, ale i tesne pred lhutou konce trvanlivosti potraviny.
Dale zbozi zabavene na trznicich, padelane.
Jidle a zbozi je dost, penez malo.
35 zumzum // Nov 30, 2006 at 5:54
Celkom sila
Leave a Comment