Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”


Demokracii ano, soudruzi, ale tak trochu po našem

October 24th, 2009 · Diskuze (31 Comments)

Email This Post Print This Post

nazyvat nas Gestapem? No to je opravdu nehoraznost!Napsal: Tomáš Krajňák

Lakonický výrok, jímž jeden z diskutérů k článku na portálu idnes, zvěstujícím evangelium odhalení dalších protistátních živlů, trefně charakterizuje postupující vnitráckou mašinérii zaměřenou proti hlasatelům systémově nekonformních názorů. Minule byl s velkou slávou pozatýkán údajný střední management tzv. českých neonacistů, neinformovaný člověk by tedy naivně čekal, že až nyní přijdou ta pravá odhalení propojení “šiřitelů demokracii nepřátelských názorů” na opravdové kriminální podsvětí, ruskou mafii a horaly z Talibanu, kteří českým antisystémovým aktivistům poskytovali patřičné bojové know-how, stejně jako kdysi palestinští povstalci Andreasi Baaderovi a jeho guerille. Namísto toho je ovšem veřejnosti neustále podsouván obrázek jakéhosi spiknutí hudebníků a dalších osob provinivších se například přednesem politických projevů v zahraničí.


Při červnové akci Power byli zatčeni a obviněni zpěváci minimálně tří hudebních těles, vkus většinového kulturního publika viditelně ležel na srdci svědomitých ochránců veřejného prostoru i nyní, proto na řadu přišli i kytaristé a bývalí bubeníci, co kdyby jim náhodou zase uzrál v hlavě nápad chopit se paliček a aparatury, a pomocí svých nástrojů vyluzovat nějaké zvuky, jež by mohly být interpretovatelné coby tajné protistátní šifry. V rámci monstrakce příští zřejmě přijdou na řadu i bedňáci, zvukaři a výrobci nástrojů a bez kontroly nezůstane jediná struna od kytary. Z hlediska trestněprávního má stejně nulovou relevanci jako (ne)aktivita v současnosti nebubnujících exbubeníků i pronášení projevů mimo území České republiky. Jestli někdo “mluvil venku” nebo “mlčel doma,” vyjde to nastejno, nejenom zkušený matematik by vám jistě rád potvrdil poučku, že nula od nuly pojde. Vládním představitelům však neumětelství a právnická ignorance svých podřízených vrásky na čele nedělá, neboť v nejhorším případě se chytnou interpretace prosazované původní domovskou stranou “vládnutí zvládajícího” a “extrémismu čelícího” premiéra, podle níž je právo stejně jen služkou dějinné nutnosti.

Novinkou v současném zátahu Power 2 je ovšem zatýkání přítelkyň závadových osob, nejspíš se jedná o nástupkyně legendární Maty Hari, mající na srdci i na jazyku nejedno státní tajemství. Nebo se nám tu někdo snaží namluvit, že největší ohrožení našeho státu představují tři dvacetileté dívky? To ony mají podle názoru policie plánovat teroristické útoky na elektrárny, plynárny a vodárny, jak dnes zaznělo v denním tisku a televizních zprávách? Nezlobte se, ale k tomu komentář opravdu nemám, recenze sci-fi filmů nechávám portálu Československé filmové databáze.

Šéf Úřadu pro odhalování organizovaného zločinu Robert Šlachta se zuřivě brání nařčením advokáta Kolji Kubíčka o nápadné podobnosti jednání zasahujících policistů a praktik nechvalně známého Gestapa a považuje podobná přirovnání za nehoráznost, nemající v demokratickém systému místa. Zapomněl však dodat, že „pomáhat“ se dá leckomu a „chránit“ je možno ledacos, iniciativě se meze skutečně nekladou. Jen jde o to, jestli metoda trhání fialek dynamitem je skutečně tím pravým ořechovým, o co veřejnost před dvaceti lety usilovala a představovala si pod pojmem demokratická diskuse a pluralita názorů. Oficiálně tu samozřejmě žádné disidenty nemáme a za politické delikty nikoho nezavíráme, nicméně jak je nám prakticky vysvětlováno, demokratická hereze přece není názorem, nýbrž rovnou zločinem bez přívlastku.

Kolju Kubíčka by v létech padesátých za jeho výrok pověsili na pankrácké šibenici, v létech sedmdesátých na několik let zavřeli, dnes si „jen“ podepsal svůj ortel, čímž se pro režim stal personou non grata se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Hájení obviněných pak klidně může být podřazeno pod napomáhání teroristické skupině, vlk se nažere a liberálně demokratická koza zůstane celá, jen za verbální projevy tu přece nikdo nikoho neodsuzuje, že? Mnozí mohou k výše zmíněnému poukázat, že přirovnání ke komunistickým vyšetřovacím metodám pokulhává, na všeobecné humanizaci lidské společnosti a sofistikovanosti metod útlaku však nemají žádnou zásluhu ani premiér Fischer, ani ministr Pecina, či snad šéf ÚOOZ Šlachta. Ti jen dobře vědí, že kolo dějin nelze jen tak znenadání posunout zpět, což však bez dalšího neznamená, že by tak rádi neučinili. V diskusních fórech k článkům, tématickým zaměřeným na středeční zátah koluje následující text: „Dokud budete místo zaklepání vyrážet dveře. Dokud budete místo běžné doby chodit po bytech v noci jako zloději. Dokud budete zatýkat ozbrojeným komandem lidi za nenásilné, čili politické, činy, do té doby budete nazýváni GESTAPEM. Pokud chcete sami sebe nazývat legitimní složkou demokratického státu, začněte se tak chovat!!!” Samozřejmě se dá i libovolně pokračovat: dokud si budete zpětně vymýšlet důvody zátahu…, dokud budete mířít samopaly na děti…, dokud budete vydávat rozkazy, že zabití něčího psa je vlastně neškodnou třískou v rámci kácení pralesa…, dokud nebudete při domovních prohlídkách postupovat v rámci platného zákona…, atd.

Dokud budete do malých ohníčků lít kanystry benzínu, požárníky se jednoduše nestanete, ani kdybyste se tak sebevíce tvářili!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

31 responses so far ↓

  • 1 Frankie-25 // Oct 24, 2009 at 1:27

    Popravdě, asi bych s názory zatčených nesouhlasil, ale nemohu souhlasit ani s jejich zatýkáním. Pokud ti lidé mají špatné názory, není to důvod k jejich zavírání.

  • 2 brux // Oct 24, 2009 at 1:43

    pravda

  • 3 Filip // Oct 24, 2009 at 10:18

    Hodně povedený

  • 4 Plenkovič // Oct 24, 2009 at 10:40

    Pravda pravdoucí, vždyť i Plastic people of the Univers, jejichž pištci vyluzující příšerné naříkavé tóny ze svých fléten a píšťal z lidských kostí zhotovených, vyháněli krysy do nehostiných dálav exilu, představovali pro komunistický režim smrtelné ohrožení.

    Holt hudebníci to měli vždycky těžké. Nejhůř dopadli ti, co na Titaniku hráli do poslední dechu God Save the King.Důstojníci se slzami v očích salutovali ale nehajlovali.

  • 5 Jakub // Oct 24, 2009 at 11:42

    Články pana Krajňáka jsou asi to nejlepší na dnešních AlterMédiích. Žád né náckoviny či ubohosti a navíc většinou psané zajímavě k aktuálním či nadčasovým tématům.

  • 6 norso // Oct 24, 2009 at 12:01

    Jen tak pro zajímavost. Přítelkyni Patrika Vondráka bylo “taktně” naznačeno, že se stýká se špatnými lidmi a pokud chce dodělat vysokou školu, měla by toto své jednání přehodnotit.

    Dva poctiví, pracující lidé skončili přes noc na chodníku, když jim pod nátlakem policie (a výhružky případného dalšího “demokratického” devastování bytu) pronajímatel na hodinu vypověděl smlouvu.

    O surových, naprosto zbytečných a neskutečně teatrálních zásazích proti lidem s prakticky nulovou slopečenskou nebezpečností ani nemluvě.

    Dobře využívají papaláši své letité zkušenosti z StB a za potlesku lůzy v čele masmédii přitahují okovy totality.

  • 7 Raubritter // Oct 24, 2009 at 12:49

    Skvěle napsané. Myslím, že dnešní politická policie a postbolševická vládní garnitura odvádí skvělou práci. Nechápejte mě špatně – jen si myslím, že takovéto akce mohou otevřít lidem oči ati si konečně uvědomí, že za slovami o jakési liberální demokracii se ve skutečnosti skrývá jen dobře propracovaná totalita. Nic víc, nic míň. Zajímalo by mě, čeho se ž**obolševik Fischer a jeho nohsledi bojí, čeho chtějí tímto dosáhnout, případně – co chtějí zakrýt? Najde se tady někdo, kdo je schopen mi odpovědět?

  • 8 mannk // Oct 24, 2009 at 12:58

    Hudebníci mají prostě jen tu smůlu, že neposkytli nikomu „potřebnému“ VŠ diplom za dva měsíce „letního studia“ . .

  • 9 Andrea // Oct 24, 2009 at 20:43

    Mám dotaz. Asi dost hloupý ale přesto. To video ze zásahu Policie na Tn. cz, jak vniká do toho bytu je samozdřejmě nakamuflované pro média, ne? Mě to tedy připadalo až moc jako ty válečné filmové týdeníky, kde vojáci bojují, ale ve skutečnosti jen střílí samopalem do prázdného pole pro kamery. ( Ono tahat 30 kilovou kameru se stativem do první linie by byl dost hloupý nápad) Protože to, že někdo má ubrus ve stylu říšské vlajky je až moc přitažené za vlasy. Minimálně by takový člověk byl opravdu sebevrah, když nic jiného.

  • 10 Mirek // Oct 24, 2009 at 20:54

    Andrea: Ja mam ubrus se srpem a kladivem. Miluju zivot!

  • 11 Bubla // Oct 24, 2009 at 22:45

    Ještě dnes mám na zádech zřetelné jizvy po elektrickém paralizéru,který si na mě,po brutálním vtrhnutí do mého bytu,zřejmě otestoval při eskortě na stanici policista a aby se jeho kolega necítil zastydle,přidal par ran pěsti do břicha..To jsou ty zakonné postupy pane Šlachto??

  • 12 Andrea // Oct 24, 2009 at 22:52

    Srovnání dnešní policie s Gestapem mi přijde trochu nepřesné. Gestapo charakterizovalo to, že se zajímalo jen o lidi, co něco dělali a hlavně masivně a veřejně.(Už jen proto, že ve válce je každá kapacita dobrá, a ne někoho živit v pracovním táboře.) Ty, kteří si mysleli něco protistátního ale na veřejnosti se alespoň krotili žili vpodstatě svobodně. Důkaz toho může být ředitel Živnobanky (národností Čech), který se celou válku pravidelně a často setkával, i přes pozdější oficiální zákazy s židovskými bankéři se kterými se znal z dřívějška. Celá represe režimu vyvrcholila ke konci války v roce 1944, kdy dostal pokutu 1 milion Kč (v roce 1933, v době krize, měl měsíční plat ´´pouhých´´ 100 000 Kč měsíčně, později i půl milionu.) a několik měsíců domácí vězení. (popraven byl, myslím v roce 1948 nebo 49) Nebo třeba R. Gajda. Ač s okupací nesouhlasil a i podporoval odboj, věda že je to stokrát lepší než Benešova demokracie, byl na veřejnosti zticha. Opět, až demokracie mu ukončila život.
    To, že lidi mají pojem Gestapo zafixované jako politickou policii mučící lidi je věc druhá. To, že tento obraz vytvořila a masivně vsugerovávala bolševická propaganda je věc další. Gestapo bylo prostě tajnou policií čili kontrarozvědkou.Dělali tu práci, na niž už běžný četník nestačí možnostmi a tu, kterou dělá rozvědka. Avšak na území státu.Pro obrázek, jednou z jejich nejhlavnějších náplní práce bylo hledání uprchlých a schovávajících se vězňů, zajatců, vysazených diverzantů a sestřelených pilotů. Myslím že dnešní Policii (či spíše některé její části, ne dopravní atd.) by lépe vystihovalo jméno Čeka. (A ministři vnitra ji ´´neměli vůbec´´ v oblibě, soudě dle obrazů v jejich kanceláři. ) Ta zavírala i ženy a mladé (podobnost čistě náhodná). Stačilo udání či podezření(znovu, podobnost čistě náhodná).
    Už jen ty výkendová sídla v asijské stepy nám chybí. Ikdyž, stačí vzít pušku do ruky a provolat slávu Palestině, a pobyt v hotelu na pláži ve východní Kubě máte jistý.

  • 13 Švejk Josef // Oct 24, 2009 at 23:24

    A je taky pryč -tak repríza a uložení na mém blogu.
    Fešáci z NM propagující Novou pravici z počátku sedmdesátých let Vám určitě doporučí jejího klasika. Ten konstatoval, že největším problémeme demokracie je skutečnost, že stádo blbů zvolí ještě větší větší skupinu gaunerů. nevidím jediný způsob, proč by tomu mělo býti jinak u DS a jejího voličského elektorátu.
    Určitě i ti méně fanatičtí si vzpomenou, že lumeni z DS a jejich klonů na náměstích vyhlásili systému válku. Jelikož ovšem každá mince má dvě strany, tak válka má i proti -akce a nakonec kdo čím zachází, s tím také schází !
    Macchiaveli konstatoval, že do politiky může vstoupit jedinec se sebelepšími úmysly, ale musí počítat, že může být zkopán, zbit ale i zastřelen.
    Nedělám si iluze, že by DS četla antické filozofy,ale už Aristotoles konstatoval, že v politice jsou lidé vášniví a leckdy i zlí. To implikuje , že tyto atributy lidského jsoucna jsou silně iracionální a leckdy se dostanou do konfliktu s racionalitou , která je samozřejmě doprovázena mírnou formou zastrašování -ale vše LEGE artis !
    To že žiji v banánové Chazarii vím moc dobře,ale proč kromě flusnutí či intelektuálního kopnutí do jejich některých protagonistů bych s ní měl jíti do konfliktu ? Takových jsou plné hřbitovy a kromě “slz” několika příbuzných výsledek roven nule.Odborně se tomu říká neefektivní chování !

  • 14 Raubritter // Oct 24, 2009 at 23:55

    Švejku, Švejku, neměl jsi táhnout na Bělehrad? Píšete podobným stylem jako jedna Vrána..

  • 15 Al Capone // Oct 25, 2009 at 0:40

    Odkaz Svejkuv je jednim z pruseru nasi narodni mentality, antiteze znaci, nezli kopat a flusat, radeji byt cestne zavren, kdyz uz se tedy pohybujeme v techto nuancich

  • 16 Diotallevi // Oct 25, 2009 at 9:49

    Ještě víc než zásahy Gestapa mi to připomíná akce soudruhů z StB a obávám se, že tato podobnost už nebude čistě náhodná…

  • 17 brux // Oct 25, 2009 at 14:26

    švejk no možná máš pravdu nadruhou stranu pokud by každej byl jako ty ještě by nám vládl jakejsi král a vetčina z nás by patřila k nevolníkum jednoduše protože bojovat proti bezpráví je nebezpečné.ono zde ani nejde o to že režim se brání opozici to je normální,ale jde o to že pokud ten režim v tomto porušuje své vlasní zásady je vcelku jasné že je sním něco špatné.je skvělé že si inteligentnější a lepší než všichni ti blbci z ds a čteš antické filozovy nadruhou stranu mužeš bejt rád že takoví jsou nebot bejt všichni takoví užasní jako ty pravděpodobně by si dělal šlechtě podržtažku.holt inteligentní zaprdění švejci vždy jen těží s toho co jiní udělaj i přez nebezpečí hřbitovu.mimochodem ds řekla že chce režim svrhnout zákonejma prostředkama tudíš by se i režim měl bránit zákonejma metodama.

  • 18 Andrea // Oct 25, 2009 at 19:44

    Hele, proč mě to nechce pustit příspěvek a hlásí to, že přísp. čeká na souhlas admina. Úplně jiný komentář mě to pustí bez souhlasu hned. Poraďte mi někdo prosím. Ten příspěvek je zde uz přes 1.5 dne a stalo se mi to už dřív, že mi to komentář k článku nepustilo (ale ani nezakázalo). On je nějaký seznam zakázaných slov? Komentář byl bez jakýchkoliv vulgarit a podporování zakázaných myšlenek atd.
    Za případnou radu předem děkuji.

  • 19 Jakub // Oct 26, 2009 at 11:22

    Andrea: Mám za to, že kvůli masivnímu bombardování komentářovým spamem tu něco takového existuje. Občas je i falešně positivní nepouští i slova jako “s*xuální” či s nevhodným kořenem slova. Dále pak takové, které obsahují větší počet odkazů atd.

  • 20 Karlos // Oct 26, 2009 at 13:24

    Jelikož vycházím z toho, že nacismus není názor, ale zločin z podstaty samé, mám bliže k tomu, takové akce podporovat. Stejně jako akce proti distributorům dětského porna. Ti také v zásadě nic neudělali, jen na něco čumí a dle některých náckové také nic neudělali, jen něco tlachají či něco poslouchají a uspokojují se plkama o tom, jak dvacet milionu Židů ovládá zbytek světa, z čehož, kdyby to byla pravda plyne, že ten zbytek světa je plný troubů, nýmandů a blbů. Podstata je v tom, že čuměním na dětské porno stojí stovky týraných dětí a za náckovským tlacháním miliony životů. Neustále se podivuji tomu, jak se tento web, deklarující vlastenectví, ve skutečnosti však je neustále více a více nacizující, může bránit něco tak odporného, jako nacismus je. 360 tisic čechoslováků má toto zvěrstvo na hrbu. To si prosím říkejte kdykoliv, než se budete chtít cítít vlastencti.

  • 21 Karlos // Oct 26, 2009 at 13:30

    Jen ještě snad poznámka…. TO co jsem napsal výše, to nemá s demokracií či totalitou nic společného. To má společného hodně s ochranou slušných lidí před zvěrstvy. Zajímavé je, že někteří plácají něco o svobodě projevu – mám na mysli to agresivní hulákání té Agrese 95 a podobných kvaziskupin – ale kde je je svoboda toho, o kterém se zpívá, že má být zabit????

  • 22 Filip // Oct 26, 2009 at 13:57

    Bubla: kontaktuj prosímtě o.s. Ingenuus

    ingenuus@fastmail.fm

  • 23 Karlos // Oct 26, 2009 at 16:07

    Andrea: nedivte se. Nachazite se na nejcenzurovanejsim webu na ceskem netu. Idnes atd.. jsou v porovnani s Altermedii ostrovem svobody

  • 24 norso // Oct 26, 2009 at 16:29

    Karlos: Je až zábavné, jak každý argumentuje tím textem. Toto text je z počátku 90tých let a žádná kapela by si ho nedovolila za posledních 10let hrát. Zaprvé se upouští od primitivního rasizmu, za druhé byly koncerty prolezlé špicly a zvenku monitorovány dalšími špicly. (kupodivu shledány bezproblémovými). Právě ona změna od primitivního násilí (které ve skutečnosti politikům vůbec nevadí a u některých subjektů ho naopak podporují) k vedení dialogu a slušné propagace se stalo trnem v oku mocipánům. To je jediný důvod, proč se vykopávají staří ostlivci ze skříně, žádné porušení práva na ně totiž nemají.

    Jinak Karlosi, jste typickým pokrytcem. Konejte zvěrstva a nespravedlnost ve jménu demokracie a o žádnou nespravedlnost se automaticky nejedná. Podle toho co jste napsal, by ve jménu ochrany slušných lidí měli snad být zavíráni rómové, jen proto, že jsou to rómové? Mnozí ze slušných lidí našeho terorizovaného městečka by s Vámi jistě souhlasilo,ale jak je to rasistické a nedemokratické. Styďte se.

  • 25 JUDr. // Oct 26, 2009 at 17:34

    Karlos: Jak konkrétně a čí svobody se dotkl zpěv kapely Agrese 95?

  • 26 Kardinal Tomasek // Oct 26, 2009 at 18:30

    Norso: Zasadni rozdil je v tom, ze si nemuzete vybrat, zda budete Rom nebo nejaka michanice, ktera si dnes rika Cech – jelikoz je prokazano, ze jen asi deset procent dnesnich Cechu nema ve svem rodokmenu nikoho jineho, nez zase jen Cecha. Skutecne typickymi Cechy jsou treba Nonnemann, Richter, Kretschmer a dalsi. Ja jako Tomasek o tom neco vim:-))). Proste jako Rom nebo Polak se narodite…. Pravda, muze se to casem zmenit, treba emigraci ci snatkem atd… Ovsem nackem se stanete na podkladku sve vlastni, i kdyz zlovestne, ale prece jen – vule. Takze bych priste neargumentoval takto neprozretelne – abych zachoval politickou korektnost a neklouzal na slizu nekorektnosti.

  • 27 norso // Oct 26, 2009 at 22:32

    Rómy sem použil cíleně, jako problém toho, že generalizovat se nemá, což by vám jako neodemokratovi mělo být jasné. Jinak tohoto etnika bych se dotknul velice nerad, neb spím rád alespoň do šesti a o něčem se u nás prostě mluvit nesmí. Takže pro jistotu, všichni jsou skvělí, moc nám pomáhají a jsem rád, že svými příkladnými výkony budují náš nový lidově neodemokratický řád. Stejně jako jiné menšiny, abych byl dostatečně politicky korektní. Stačí?

    Jsem moc rád, že jste se rozohnil nad původem čechů (asi nějaký mindrák, že), ale nechápu jak to s tím souvisí.

    Teď k podstatě věci. Píšete:
    “Ovsem nackem se stanete na podkladku sve vlastni, i kdyz zlovestne, ale prece jen – vule.”

    Omyl. Nálepku (neo)nacista dostanete proti své vůli. Neonacistou se může stát kdokoliv, kdo je nepohodlný a evidentně to funguje skvěle. Jaká mocná zbraň, že Tomášku. Ti lidé jsou teroristé asi jako Milada Horáková. Ta byla také teroriskou, revolucionářem a rozvracečkou lidově demokratického zřízení, stejně jako novodobí “neonacité”.

  • 28 Tomáš Krajňák // Oct 27, 2009 at 3:51

    Andrea: jak již tu naznačil Jakub, existuje zde skutečně (námi nevytvořený) filtrovací systém příspěvků, tudíž když obsahuje nějaké z “klíčových slov,” padá do koše na schválení.

    Karlos: tím ostrovem svobody v podání idnes, jež pro velký úspěch ruší rovnou celé diskuse, jste zřejmě narážel na Castrovu Kubu, viďte? Jak trefné přirovnání. Jinak vězte, že narozdíl od jiných expertů se členové redakce AM neživí planým žvaněním, nýbrž prací, tudíž nemohou sedět 24 hodin u internetu a moderovat diskusní příspěvky. Ty pak holt chvíli čekají na schválení.

    P.S.: už Vás přestalo bavit opruzovat na nezavisle.info nebo jen rozšiřujete pole působnosti?

  • 29 Rys // Oct 27, 2009 at 21:38

    Norso, napsal jste to skvěle a ze zkušenosti s Vámi naprosto souhlasím. Dnes každý, kdo je proti tomu jak se oficiálně a s nadšením směřuje k záhubě naší kultury a národů, dostane nálepku neonacista, extrémista apod. Proč? Aby se nemuselo odpovídat na jeho argumenty a mohla se ignorovat a poté i zpochybnit realita současnosti, každý pseudouhumanistický pisálek a politik to přece ví….Jak jeden moudrý muž o systému řekl: Přisvědč – jsi soudný tvor, vzdoruj – jsi nebezpečný všem a přijdeš pod dozor.

  • 30 Runner // Oct 27, 2009 at 21:59

    Karlos: Za KSČM stojí 40 let represí, tisíce zničených lidských existencí, za světovým komunismem pak minimálně 5x víc zmařených lidských životů než za nacismem, ale komančové sedí v našem parlamentu i v době naší svobodné “demokracie”. Tohle vám nevadí??? Kolik lidských životů má na svém kontě DS?

  • 31 Pozorovatel // Oct 29, 2009 at 0:28

    No to bych řekl, honit “extrémisty” (odkdy je to trestný stav ?) a mít v parlamentě partaj cejchovanou (zákonem !) coby “zavrženíhodná” – to je švejkovina v čase vzestupu jistého sekulárního kultu (úlitby se mu dostalo i při dnešním “řádovém dnu”, terezínský survivor měl zdaleka největší aplaus).
    A pokyny jeho velekněží plní i řadový Syn smlouvy, nás milý pan premiér.
    Na počtu vyvolenců až tak nezáleží, když dokáží ovládnout ten nejsilnější stát a pořídit si pár set jaderných hlavic …

Leave a Comment