Napsal: Marian Jareš
Jelikož jsem téměř každý den na autobusovém nádraží jednoho nejmenovaného východočeského města, nemohl jsem si na něm nevšimnou často postávajícího cikánského „anarchistického antifašisty”. Ten jako správný antifašista má na sobě 20 nášivek, jejichž hlavní motivy jsou ničené svastiky, rudá áčka v kroužku a další velice zajímavá témata, ale co, proti gustu žádný dišputát.
Ale zpět k věci. Onehdy jsem šel podloubím, na kterém je bez nadsázky každý druhý obchod vietnamský, a přede mnou se odehrála scénka jak z multikulturního filmu: cikánský „antifašista” prchá z obchodu (vietnamského, jak jinak) napakován kradeným zbožím a za ním běží Vietnamka a křičí kostrbatou češtinou „žloďéj”. Cikán po několika metrech zastavuje a paní z Vietnamu ho dobíhá. A hystericky křičí: “Dávej, dávej”, Róm jí poslechne a navrátí jí odcizené zboží, následně oba odchází.
Když jsem tuto scénu viděl, napadlo mě, co by na to řekli věční bojovníci za práva menšin, typu Džamily Stehlíkové nebo levicový aktivisté jako Ondřej Sláčálek či Honza Cemper. Paní Džamila by jistě pro tohoto Róma udělala sbírku, aby mohl získat ono vytoužené zboží, když po něm jeho srdce prahne. A pánové z rudého, pardon antifašistického hnutí by jistě Vietnamku napadli, omlouvám se znovu, oni by udělali přímou akci a přitom by křičeli, „černí, bílí, spojme síly” a protože o žluté barvě v tomto pokřiku není ani zmínky, šlo by o „legitimní odpor” vůči prachsprostému kapitalismu.
Na obhajobu Róma by určitě měli zase stovky „argumentů”, že za jeho čin stejně může většinová společnost, že Rómové jsou donuceni okolím se takto konat, že jsme málo tolerantní a hodně rasističtí, xenofobní a nevím co ještě. Ale tak to prostě u nás chodí.



41 responses so far ↓
1 Bandera // Mar 22, 2007 at 2:39
To muselo být super divadlo. Anarchisti jsou levičáci ale jejich ideologie je založena na krádeži, jelikož sami nic vytvořit neumí, takže co se tomu divit. No a krádež spáchaná cikánem je zase projeb jejich staletí kultivované kulturní odlišnosti, alespoň to sami tvrdí. Takže co se tomu divit.
2 Trapno // Mar 22, 2007 at 3:36
Smazáno pro hloupost a vulgaritu. Redakce
3 hektor // Mar 22, 2007 at 6:32
Po přečtení článku bych se rád optal, jakého vzdělání autor dosáhl, popřípadě jakou funkci zastává.Článek je velice podprůměrný a absolutně směšný…
Redakčně kráceno pro hloupost.
4 Radola // Mar 22, 2007 at 7:11
Mě spíš zajímá to východočeské město?
5 BRUX // Mar 22, 2007 at 7:35
naprosto souhlasím.na takovou podívanou nemusíte na víchod v mostě jsou podobné scénky celkem časté!!stačí když napíšu tresné činy vudce místní afa?podpora a propagace…napadení s rasov….(to než prohlídnul!!!,vítržnictví(afa přímá akce),ublížení na zdraví,loupež(v domově duchodcu),podpora(nastříkáním hákových křížu na místní klášter nás chtěl poškodit v očích veřejnosti nepovedlo se),vítržnictví(hrdiné vrhání zápalných lahví na autobus s nacionalisty a jejich rodinamy),krádež….co říc víc at žije afa a další bojovníci za lepší svět!!
6 Adam Kovář // Mar 22, 2007 at 7:42
Radola: je to důležité?
7 AN-NS // Mar 22, 2007 at 8:20
No já si myslim že tyto levičácké aktivity jsou k vidění v každém městě a nemusí být zrovna veliké. Tento problém už asi ani mnohý z nás nepřekvapuje!
8 Defender of Patria // Mar 22, 2007 at 9:02
tenhle problem je tady vice jak sto let (od masovejsiho rozsireni komunistickych idealu)
akorat ze moderni rudosi si rikaji afa anarchiste atd…
9 AN-NS // Mar 22, 2007 at 9:39
Na tomto odkazu: http://www.odpor.org/?page=clanky&kat=&clanek=573 se mužete přečíst něco více o anarchistické scéně v ČR.
10 dfgh // Mar 22, 2007 at 12:06
Vsadim se oc chcete ze je tento clanek vycucany s prstu
11 Varan // Mar 22, 2007 at 12:20
No……diskuzi bych zkrátil na toto konstatování…..levicová scéna nám krásně kvete…..jen se podívejme jak se činí, jak pilně její členové pracují na své pověsti a pověsti svých takzvaných bojovníků za svobodu……jen tak dál chlapci.
12 mnnfnnm // Mar 22, 2007 at 12:20
Když má na sobě někdo nášivky s jistou tématikou tak je určitě AKČNÍ antifašista? To jste mě zas jednou pobavili.
13 Ulf // Mar 22, 2007 at 13:50
Článek je podle mě zbytečný, takových případů je spousta a netýká se jen jednoho antifašisty. Člověk by po přečtení mohl nabýt dojmu, že se jedná jen o výjimku atd.
14 Radola // Mar 22, 2007 at 14:11
Adam Kovář :Asi né,ale jsem také z VČ tak se ptám.
15 AN-NS // Mar 22, 2007 at 14:30
Ulf: Nemyslim si, že po přečtění “jednoho článku” by si čtenář mohl myslet, že se jedná o vyjímku. Stačí se jen kouknout kolem sebe, a co uvidíte: Bandy narkomanů v ulicích každého města. Drogy jsou v naší společnosti čím dál více tolerovány a užívány velkou částí mládeže. Myslim že takový negativní vývoj my mohl v budoucnu ohrozit budocnost našich dětí! A anarchisticky-levicově extremistické hnutí na tom mají nemalý podíl !! Proto je třeba se proti těmto “grázlům” postavit a né tento problém přehlížet!
16 Marian Jareš // Mar 22, 2007 at 14:48
Radola: Zwittau
17 Norbert // Mar 22, 2007 at 17:49
Aha,Svitavy
18 pozorovatel // Mar 22, 2007 at 18:12
Smazáno pro urážky autora. Redakce
19 Tonda // Mar 22, 2007 at 18:28
Smazáno pro hloupost. Redakce
20 Intro // Mar 23, 2007 at 2:30
Jareš: proč to píšete německy? Vy jste NS?
21 Sniper // Mar 23, 2007 at 8:47
Já bych se za cikánem nehonil. Kulka je rychlejší. Samozřejmě z legálně držené zbraně na ochranu života zdraví a majetku.
22 Marian Jareš // Mar 23, 2007 at 9:57
Intro: v žádném případě….
Proč? Protože to bylo pro Pana Radolu a ten pokud je ze zdejších končin, určitě bude znát i německý ekvivalent tohoto názvu.
Norbert: přesně tak. Bohužel v očích veřejnosti nechvalně proslulé některými kauzami….
23 DFRFG // Mar 23, 2007 at 11:03
antifa sici naackove sou pice nejvetsi
24 Mn // Mar 23, 2007 at 14:07
A co takhle zdokonalit pravopis
25 AN-NS // Mar 23, 2007 at 14:48
Anti-Antifa !!!
26 Luďek // Mar 25, 2007 at 10:49
AN-NS:záleží na tobě jak si děti vychováš a kolik jim obětuješ aby nezačli fetovat.je to hodně o rodiném zázemí.a fetováním nemyslím nejaky ten joint……
27 Ulf // Mar 25, 2007 at 11:37
Luďek: To není tak jednoduché na dítě nepůsobí jen rodina, ale také škola media atd. Myslím, že s výchovou děti moc zkušenosti nemáš.
28 Luďek // Mar 25, 2007 at 17:59
ulf: jo to samozřejmě,ale rodina je základ …..od té se to odvíjí
29 brux // Mar 27, 2007 at 6:36
v rodině dostaneš samozřejmě základ…,ale kolik lidí je imuních proti tomu co do nich každej den hučí v tv,škole…..navíc kolik dnešních rodiču pod dojmem medií a výchovy za komunizmu sami dítěti netolerujou spíš nakou tu levicovou skupinku(o které ditě tvrdí že se tam nefetuje)než např.nacionalizmus????
30 Luďek // Mar 27, 2007 at 13:18
brux: co to meleš?? myslíž že dítě vě věku kdy je výchova nejdůležitější myslí na nejakou ,,levici,, nebo nacionalismus.to zní jak kdyby jsi byl ještě vychováván…:-)
31 mš/NM // Mar 28, 2007 at 9:07
Luďek: Funguje to. Dokonalým příkladem jsou “navrácení synové”, které rodiče v mládí vedli k náboženství, v pubertě se z nich stali dokonalí chlíváci a v dospělosti se pokorně vracejí zpět.
Výchovu nelze podceňovat, dítě si všechno velice dobře uvědomuje a co v mládí získá, to mu už zůstane.
32 Luďek // Mar 28, 2007 at 16:35
mš/NM: no to nepochybně že v ranném věku dítě nejvíce vnímá. A ty budeš vtloukat (nebo vtloukáš) svému dítěti nejaké politické postoje(nemam ted namysli kdyz tě uslyší z někym si povídat o politice)?
Jo a původně byla debata o ,,výchova a drogy,,.teda aspoň jestli si dobre pamatuju.
33 brux // Mar 29, 2007 at 7:14
luděk-já říkám že přibližně do13dítě je závislé na rodičích.pak si pomalu začne hledat vlasní cestu a ad už je z rodiny naučené cokoli do velké míry ho začne ovlivnovat škola,kamarádi ,média…..a tam všude je dnes prosazován takovej ten alternativní stil života(stím spojené drogi i určité politické názori).já když jsem byl na základce tak lidi co fetovali,ale i třeba chlastali či měli radikální politické názori byly vijímky a dnes?koukni se dnes maníku s ačkama je tam jak much,hulit trávu je prakticky normální-at už je dítě sebelíp vychované nikdo nechce bejt na okraji a pokud v tv hrajou písničky kde se spívá o tom jek fetovat je fain(o trávě se spívá dost),ve filmech je feták hrdina(hele vole kde mám káru……ale, třeba i taková hovadina jako rodiná pouta),ve škole ho učí že bejt nakej ten anarchista je vlasně správné hlavně že bojuje za lidské práva……
34 brux // Mar 29, 2007 at 7:17
za nás byl branej za vzor nákej ten sportovec,dnes homouš z vivolenejch je se co divit že mládeš neuznává žádné hodnoty??
35 1938 // Mar 29, 2007 at 11:45
brux: Naprosto s tebou souhlasím!Bohužel je to tak…a pokuď budem dnešní problémy mládeže přehlížet,tak to bude ještě horší!!!
36 Luďek // Mar 29, 2007 at 12:10
brux:souhlasím s tebou,ze nemaj zadne hodnoty(až na víjimk).zmiňuješ tu áčkaře a co ti kteří si vyholej hlavu ,neví co je skinheads a začne si kreslit hákové kříže apod..jo a ti mladí áčkaři též nemají ponětí o anarchii.jo a média a internet bohužel nikdo znás nezastaví a bude to čím dál horší.
37 mš/NM // Mar 30, 2007 at 2:51
Luďek: Politické postoje, to snad ani ne, ale určité postoje k životním hodnotám určitě ano. To ale děláme všichni, ať už zcela záměrně nebo podvědomě.
38 brux // Mar 30, 2007 at 9:16
samozřejmě že určité morální postoje má každej ovšem mluvilo se tu hlavně o drogách(navíc každej kdo zná nikoho kdo stím začal potvrdí že u narkomanu pak jdou stranou i morální postoje),co se tíče vyholenejch nevím když sem se vyholil já starší plešky mě samy vedly k tomu abych se zajímal o historii,politiku……a muj názor se nák utvářel.popravdě od nás naprostá večina těch co se přidaly z mody nebo jen kuli páchání násilí odešla do roku…tam podle mě narážíš spíš na politické postoje skinheads ovšem není pravda že co skin to nacista,já se prakticky vždy pohiboval v tomto prostředí a považuju se za gajdovce znám lidi i čistě s vlasteneckejma postojema a smozřejmě i..
39 brux // Mar 30, 2007 at 9:31
tam de asi mo to které v tom městě vyznávaj ideáli staří.ovšem třeba i u nás nacisté jsou diskutovali s náma,ale nenutily nás k ničemu.samozřejmě že skinheads k nacizmu má blíž,ale to i k vlastenectví….já si mislím že skins je hlavně o hrdosti a hrdej člověk nakonec jde jsvou vlasní cestou at už mu ostatní říkaj cokoli mě dalo skins materiáli možnost studovat ruzné postoje,ale rozhodl jsem se nakonec sám…
40 brux // Mar 30, 2007 at 9:48
já si vážím člověka kterej má určité postoje co se tíče lásky k vlasti,homoušu,přistěhovalectví,drog…..a se skinama jakehokoli proudu ultrapravice se o tomdle dá diskutovat……bohužel u normálních lidí se tyto postoje hledají už mnohem huř(hlavně kuli mediální masáži,strachu..)a u anarchistu….se nemužu schodnout prakticky na ničom co mě na nich vadí asi nejvíc je jejich zaslepenost.já sem skin a uznávám že v ničom se mužem plést že mezi náma jsou i černé ovce….a snažim se s každym diskutovat ovšem afák jakejkoli argument smete tím ty si nácek a s tebou se nemá cenu bavyt(prej odsuzujem lidi bez jejich poznání,ale oni to dělaj také).co se tíče dnešní mládeže je pro mě lepší pokud se klukm přidá ke skins(i k proudu s kterím uplně nesouhlasím)protože je velice pravděpodobné že kolem30založí rodinu bude normálně žít a pro tuto zem bude přínosem ovšem mládeš na levé straně má velkej potenciál skončit nikde v léčebně a být spíše přítěží(nehledě na názor že je dobře že tato zem má přítěže ze zahraničí otvírat s otevřenou náručí).uplně mě stačí pokud dnešní mládeš bude vedená v tradiční evropské morálce a bude politicky neutrální ovšem to co se prosazuje ted je naší zemi cizí a já se v usa nevzhlížim tak nevím proč bych měl podporovat mládeš v tomto směru(
nakonec každej kdo se koukne na nepokoje ve francii….terorismus přistěhovalcu….ví že tato cesta je neuspešná)
41 Anti-Anti FA-ha ha ha // May 6, 2007 at 13:48
Smazáno pro hloupost. Redakce
Leave a Comment