Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Cejch smrti

September 22nd, 2006 · Diskuze (17 Comments)

Email This Post Print This Post

Napsal: Jan Mourek

Případ Milana Tobiáše z poslední doby a případy další z časů dřívějších ukazují stále to samé: ať je skutečnost jakákoliv, platí jen oficiální tvrzení. Myslet si lze cokoliv, ale vše se musí odvíjet od úřední verze. Slouží to k manipulaci s lidmi. Jde o ukázku moci. Systém nepředstírá, že existuje rovnost před zákonem, naopak demonstrativně ukazuje, že každého nepohodlného zničí a to bez ohledu na zákon či vinu.


Společenská likvidace takových osob a jejich aktivit spočívá ve stigmatizaci. Ta vede k tomu, aby se lidé okolo báli s takovýmito osobami spolupracovat, chodit na jejich akce atp. Jde o snahu docílit izolace těchto aktivistů, mít strach a bát se být s nimi viděn. Přestože třeba nic neudělali, má být styk s nimi kompromitujícím, potažmo „společensky nebezpečným“. To je pak má dovést k společenské eliminaci, eventuelně k odloučení do určitých subkultur společnosti, kde by se odhalila pravá tvář extrémisty.
Případ Tobiáš plně dokazuje tuto praktiku. Pražská městská policie, organizace placená z daní každého z nás, místo toho, aby ctila presumpci neviny a hájila právo, ze dne na den či přesněji z hodiny na hodinu odsoudila člověka, kterého do té doby podle vlastních slov považovala za nadprůměrného zaměstnance. Stejně tak se k němu náhle neznali i proradní lidovci, kteří stále dokazují, že jim jde jen o koryta a slušnými zásadami se pouze pokrytecky maskují.
Kdo si uvědomuje tyto bolševické metody, ví, že nesmí přistoupit na způsob této hry a jejich pravidla. Naopak je třeba ukázat, že zákon musí platit pro všechny stejně! Bez ohledu na diskriminační praktiky tohoto systému a tmářskou kampaň vnucující nám středověkého myšlení.
Říkají, že v naší zemi je svoboda. Samozřejmě lžou! Tvrdí, že k něčemu došlo, a všichni si musí myslet to samé, souhlasit s nimi. To je středověký způsob myšlení. Technologie, industrializace se sice změnila, ale kultura a všem vnucované vzorce myšlení zůstávají na středověké úrovni.



Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

17 responses so far ↓

  • 1 IVAn // Sep 22, 2006 at 3:03

    K tomu byla formulována výstižná teze, kterou se vládnoucí elity řídí: “Není potřeba zavírat ty, kdo mluví pravdu - je třeba přesvědčit ty ostatní, aby je neposlouchali.” :-((((

  • 2 mš/NM // Sep 22, 2006 at 3:21

    Prosím, aby se nepoužívalo slova “středověk” v pejorativním smyslu. Naopak, teoretici cyklické historie označují středověk obecně jako období vrcholu kultur a upřímně řečeno, ani ten náš “západní” není výjimkou.

  • 3 Ladislav Malý // Sep 22, 2006 at 3:32

    Naprosto souhlasím s autorem článku. Mám jen výhrady k jeho “středověkému myšlení”.
    Celá léta nám bylo podsouváno, a všichni jsme byli v tomto duchu vychováváni, že slovo středověk bylo bráno za synonymum cosi tmářského, ba zrůdného. Každému doporučuji - zejména pak těm, kteří skáčou na vějičky zednářům, liberalistům a sionistům a vlastně vůbec těm skutečným tmářům a polykají jejich nálepky - , aby si něco o té skvělé a nádherné době,kdy se stavěly chrámy typu remešské katedrály, ale i našeho svatovítského chrámu, kdy se znalostí latiny člověk mohl studovat kdekoliv v Evropě, kdy to, čemu dnes říkáme rytířská doba, bylo normálem, kdy se Evropa vzepěla do úžasných a dneska fascinujících křížových výprav, něco přečetli. V té době se začaly tvořit základy ke kulturní s civilizační Evropě, na kterou více než dvě stě let plivou zednáři a různí volnomyšlenkáři. Takže ne středověké myšlení, ale zednářské myšlení XX.století a jejich posuzování historie je to, čeho bychom se měli zbavit.

  • 4 Červenka // Sep 22, 2006 at 4:48

    Takových obětí bylo více,vzpomeňme třeba na
    šéfredaktora Týdeníku politika Josefa Tomáše, ten byl jedním z prvních.

  • 5 Pozorovatel // Sep 22, 2006 at 8:20

    Vůbec ta formulace odůvodňující jeho vyhození “nacházel se v blízkosti neonacistické demonstrace” je kouzelná a řekl bych, že právně neudržitelná. Zvlášť je pozoruhodné, jak se beztrestně rozdělují natolik dehonestující nálepky jako neonacista (byla tak označena i německá NPD, ačkoli v SRN je neonacismus potírán zcela inkvizičně a tudíž by sotva mohla být v zemském sněmu). Ohledně samotné demonstrace před izraelskou ambasádou “jejich” TV Nova naznačovala cosi v tom smyslu, že rozprášení demonstrantů bylo pro jejich dobro, neboť ostraha velvyslanectví je velmi nevrlá a nejspíš by je zmasakrovala, až by začli mávat nad hlavou těmi plynovými pistolemi.

  • 6 Václav // Sep 22, 2006 at 18:30

    O Milanu Tobiášovi vím více než rok a popravdě řečeno, velice jsem se divil, že může při své upřímnosti dělat u MP. Lidé, se kterými jsem o jeho případu nad tím svorně kroutili hlavou. Média, dokonce i Respekt, se v převážné většině nesnažila udělat z Milana Tobiáše neonacistu. Byla tu však přinejmenším jedna výjimka, Filip Černý, ale moc přesvědčivý také nebyl.

    Co se týče KDU-ČSL, s tou se Milan Tobiáš rozešel ještě předtím. Nestalo se tak na nátlak židovských organizací, ty se zasloužily o zmatený článek v Týdnu, kterým mu spíše zajistili publicitu, ale z důvodu, že názory Strany a Milana Tobiáše se viditelně rozešly.

    Konečně i já jsem se začal o AlterMedia a podobné servery zajímat také po přečtení článků, které je odsuzovaly.

  • 7 Custos // Sep 23, 2006 at 6:15

    Václav: Naopak, kromě Feřteka z Reflexu, který se k celému případu vyjádřil poměrně rozumně, se v denním tisku objevily jen samé polopravdy, spekulace i vyložené lži. Asi nejvíce se to projevilo v MF Dnes, zde uveřejněné články navíc měly více než bulvární charakter, hodný tak Šípu nebo Blesku. Domnívat se, že mediální štvanice nijak neovlivnila osud Milana Tobiáše, je přinejmenším naivní.
    S tou KDU-ČSL máte víceméně pravdu, Tobiáš ze strany vystoupil již téměř měsíc předtím.
    S článkem v Týdnu loni v listopadu se to mělo tak, že jakýsi židovský spolek “Peace for Israel” Tobiáše denuncoval židovské obci, načež její představitelé (mj. Tomáš Jelínek) insistovali na KDU-ČSL, jak je možné, že mají ve svých řadách “neonacistu”. Obrátili se nejspíš také na policii a tisk, neboť již tenkrát začal vyvíjet, zřejmě na jejich podnět, jistou inciativu mjr. Kopečný (návštěva u Tobiášových nadřízených etc.) a zároveň vyšel onen článek v Týdnu - od Karla Vrány, chvalně známého i z jiných “politických kauz”, kupř. opatření proti neplatičům nájemného ve městě Slaný (většina z nich totiž byla cikánského původu). Mimochodem tento Karel Vrána se podílel na oné reportáži pro ČT1, o níž se zmiňujete - její nezaujatost a objektivita tak byla předem zajištěna…
    Obecně vzato příspěvek pana Mourka (odhlédneme-li od dílčí nepřesnosti stran KDU-ČSL a bezpodstatné prohlášení o “středověkém” myšlení) vcelku vystihuje jádro problému. Kriminalizace politických odpůrců byla vždy oblíbenou zbraní v bolševických totalitních režimech, náš nevyjímaje - od 70. let zde úspěšně fungovala praxe odsuzovat politické vězně na základě kriminálních paragrafů. Stejně tak se těšila oblibě i metoda izolace a společenské eliminace pomluvami, lhaním a propagandou. (Velmi detailně je tato otázka na základě konkrétních případů rozebrána v knize historika Viléma Hejla Zpráva o organizovaném násilí). Fakt, že tyto praktiky se stále používají, není nijak zarážející, když se podíváme, KDO nám v této zemi vládne a KDO je používá…

  • 8 Václav // Sep 23, 2006 at 7:21

    Custos: V MFD také byly nějaké nesmysly, ale každopádně každý s kým jsem o případu mluvil (nešlo o členy a příznivce VF a podobných skupin, ale o víceméně politicky pasivní jedince, případně řadové členy KDU-ČSL), pokud neslyšel jméno Milan Tobiáš poprvé ode mně, otevřeně prohlašoval, že Milan Tobiáš není neonacista, a že ČT případ viditelně zkreslila.

  • 9 Milan Tobiáš // Sep 23, 2006 at 10:51

    Václav ad.:
    Jen pro malé doplnění ohledně mého odchodu z KDU.
    Po očistě kandidátky, kdy z ní byl vyškrtnut, kdo prošel primárními volbami jako třeba já odtamtud zmizel a objevili se tam členové, kteří jimi neprošli. Plus několik nestraníků.
    Na základě těchto “úprav” jsem zjistil, že mám jiné představy o demokracii než KDU A ROZHODL JSEM SE Z STRANY ODEJÍT.
    Zvláštní je číst si tiskové prohlášení, že jsem byl vyškrtnut pro názorové neshody. Když tehdy mi tvrdili, že to vůbec nemám brát osobně.

    Zůstane neměnnou skutečností, že v primárních vnitrostranických volbách jsem v obvodě Prahy 3, 10 a 15 skončil z šestnácti osob na šestém místě. Celkově šlo do primárních voleb v celé Praze 48 osob takže kandidátku bylo poté i tak třeba doplnit (na 70 osob)-nebyl tam tedy nadpočet.
    Omlouvám se, ale nedokáži to nebrat osobně. Zvlášť když třeba můj předseda Prahy 10 a zároveň místopředseda celé Prahy Karel Duchek odmítl zvedat telefon a i jiní se neměli k odpovědi.
    Bratr Duchek však jakmile jsem byl mediálně propírán sám 29.8. telefonoval a žádal mně, abych vystoupil z strany a jim to dal písemně jinak to dle stanov není platné…

  • 10 Václav // Sep 23, 2006 at 16:53

    Milan Tobiáš : Tak to mne překvapilo. Ale slyšel jsem i o jiných divočinách v té straně. Třeba v jednom městě odstoupil mladý nestraník a člen Opus Dei z kandidátky proto, že kandiduje jeho vrstevník a člen strany, se kterým je dlouhodobě ve při.

    Kdo tu “očistu” organizoval? Městský výbor, nebo užší vedení?

  • 11 Milan Tobiáš // Sep 24, 2006 at 7:30

    Václav: Domnívám se, že přímo předsednictvo městského výboru.

  • 12 Adam Kovář // Sep 25, 2006 at 1:09

    pozorovatel: no upřímně, já se také domnívám, že nejen ostraha Izraelské ambasády, ale daleko spíše ti ostřelovači na střechách by po těch, kteří by na oné akci vytáhli plynové pistole, opravdu střílela.

  • 13 Radola // Sep 25, 2006 at 4:23

    Vše do sebe zapadá,ale jako člověk,který nebyl nikde na “místě činu”,si kladu spousty otázek,kdo je ten do tahá za nitky a proč se to či ono prostě nemůže propírat.Fráze o sionistech a psedodemokratech,jsou více než ohrané,ale kdo to opravdu je a proč to tak strašně vadí.Proč šéfové MP pana Tobiáše vyhodili,nepřišlo jim to celé až příliš přitažené za vlasy nebo až komické stejně jako mě,je opravdu normální,že za tyto “zločiny” se lidé honí po všech čertech a perzekuují?Proč tomu tak je a komu to prospěje,to je to oč tu běží?!!
    Musím říct,že se některými články od pana Tobiáše nesouhlasím,ale to je vše co proti němu mám…

  • 14 Okoun // Sep 25, 2006 at 4:44

    Radola: U tohoto případu bylo zajímavé, kolik se objevilo aktivit na podporu M. T. - spousta článků na různých webech, dopisy do redakcí novin, veřejně vyhlašovaná podpora… Je vidět, že se tahle komunita dokáže docela semknout.

    Ne že se tím něco reálně dokázalo, ale je to jistý signál, že si nenecháme nic líbit.

  • 15 lix // Sep 25, 2006 at 5:07

    Okoun: ale vzhledem k nulovým výsledkům to také znamená, že dnes toho opravdu mnoho nedokážeme…

  • 16 Okoun // Sep 25, 2006 at 7:17

    lix: Souhlas, ale i tak je vidět posun - když naháněli před cca 2 lety novináři brněnského písničkáře Slávu Šimka, všichni ještě drželi hubu.

  • 17 lix // Sep 25, 2006 at 7:57

    Hm, o tom jsem neslyšel, to je pravda.

Leave a Comment