Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Byty imigrantům? NE!

July 27th, 2007 · Diskuze (29 Comments)

Email This Post Print This Post

dum.jpgNapsal: Tomáš Vandas

Pražský magistrát přidělil třem kubánským rodinám byty. Dva dvoupokojové a jeden třípokojový v lokalitě Černý Most. Velkorysý dar byl zdůvodněn tím, že máme morální povinnost vrátit to, co nám v době totality poskytovaly svobodné země.

Nevím jak kdo, ale já rozhodně necítím žádnou povinnost rozdávat imigrantům byty. Proč? Tak především v minulém režimu dostávali dary pouze vyvolení disidenti, kteří byli podporováni, aby po změně režimu svým chlebodárcům mnohonásobně vrátili vše, co do nich investovali. Navíc, v dnešní době si mladé rodiny zajišťují bydlení zejména hypotékami a půjčkami, přičemž se zadlužují na několik desítek let. Jiná možnost však není. Jen málokdo, pokud není vyloženě sociální případ či nemá správnou barvu pleti, obdrží obecní či městský byt.

Nejsme tak bohatý stát, abychom si mohli dovolit líbivá gesta. Proto říkám NE. Čeští občané mají mít absolutní prioritu ve všem, i v bydlení.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

29 responses so far ↓

  • 1 Ondra // Jul 27, 2007 at 1:09

    Naprostý souhlas!

  • 2 Runner // Jul 27, 2007 at 2:03

    Pokud už máme nějakou morální povinnost vracet někomu něco, pak bychom to měli vrátit tomu, od koho jsme to dostali. Nemám žádnou informaci o tom, že by nám Kuba v minulosti nějak pomohla, ani jako státu ani jako jednotlivcům. Naopak, Kuba byla už za komančů příjemcem socialistické bratrské pomoci, za níž nám posílala pouze nechutné kubánské cigarety Ligueros. Logika, podle níž mám vrátit Frantovi to, co jsem dvacet let předtím dostat od Pepy, mi připadne jaksi podivná…

  • 3 Torquemada // Jul 27, 2007 at 2:15

    Naprostý nesouhlas! Je rozdíl mezi lidmi, kteří utekli před komunismem, a imigranty, kteří zaplavují Evropu s cílem vydojit z ní, co se dá. I když je možné, že někteří příznivci Dělnické strany tento rozdíl nejsou schopni pochopit, neboť Castrův režim je blízký jejich ideálu dělnického státu. :-)

  • 4 Ondra // Jul 27, 2007 at 2:54

    Asi jste to nepochopil. Kdyby příznivci DS milovali Kubu a Castra, tak by ten článek byl asi v opačném znění, ne?

  • 5 Fortuna // Jul 27, 2007 at 3:14

    Jezisi. To je zas socanský blábol.

  • 6 Zdeněk Cakl // Jul 27, 2007 at 3:39

    Nelze než souhlasit.

  • 7 0023net // Jul 27, 2007 at 3:58

    nechapu proc Altermedia propaguje komunisticke zvasty.

    Takove nazory by mely byt zakonez zakazany!

    Smrt levici!

  • 8 Maxi-Pravice! // Jul 27, 2007 at 4:58

    Vzhledem k tomu že v Praze žije více než 100 000 Romů, přidelení třem (!) kubánským rodinám byty mi fakt tepny netrhá :-)
    je videt co Vandasovci řeší za blbiny!

  • 9 Plenkovič // Jul 27, 2007 at 5:20

    Pestrá paleta názorů. Sám pochybuji o správnosti rozhodnutí zastupitelstva o přidělení bytu kubánským emigrantům. Že se Kubu snaží opustit ročně tisíce lidí, dokonce i na vorech z pneumatik a dosáhnout amerických břehů je známo. Rovněž víme, že pouze ti, kterým se podaří vystoupit na americkou pevninu mohou požádat o asyl, ostatní vyloveni z moře jsou nemilosrdně vraceni zpět bez ohledu na následky, které jim doma nezdařený útěk přinese. Před diktátorskými režimy mohou utíkat Číňané, Korejci, Bělorusové, i Afričané a nejsou to vždy jen ekonomičtí emigranti. Dokonce i u nás se vyskytli spoluobčané, kteří se zde cítili diskriminováni z rasových důvodů. Vzpomeňme, proč Kanada zavedla vizovou povinnost a jakým procedurám byli podrobováni Češi, cestující do Británie. U nás musejí tito imigranti projít poměrně přísným režimem udělování asylu a legalizaci pobytu, stačí se podívat na statistiky kladně vyřízených žádostí. Jde pouze o zanedbatelné procento. Přidělení bytu kubánským imigrantům vidím jako chybný krok a uplatňování dvojího metru z politických důvodů. Co říci na akci Ivana Pilipa, pro jehož klukovskou avantýru v cizích službách ho musel vyzvednout z kubánského vězení sám předseda Senátu. Fidél jim měl dát příležitost se zdokonalit ve španělštině s habánským přízvukem nejméně na 2 roky.Pilipovi se jeho statečnost určitě vyplatila. Je nejlépe placeným českým politikem.

  • 10 stop nwo // Jul 27, 2007 at 6:39

    0023net: Pro mne jsou zase nepřijatelné názory, jaké máte vy. Vy, který jste vlastenectví označil za rasismus. A ještě jste neodpověděl na otázku, proč vám tak leží na srdci údajný vzrůst “antisemitismu” v Evropě. Hm ?

  • 11 stop nwo // Jul 27, 2007 at 6:42

    0023net: Tak co ? Jste Žid ? Proč nesnášíte vlastenectví ? Proč byste chtěl zakazovat názory ? Chcete cenzuru ? To vy máte k těm totalitářům blíž než sto Dělnických stran.

  • 12 stop nwo // Jul 27, 2007 at 6:46

    Souvětí, které napsala entita “0023net”: “Oni ti slovane jsou takovi slabosi, jsou takoví sdílní (kolektivisticti komousi) pohostinni, maji takovou pcifistickou dusi a jsou zbabeli.’ No dovolte Izáku nebo kdo vlastně jste ?! Jací jsme zbabělí ? Že nikoho zbytečně nenapadáme ? Že si nelibujem v bourání palestinských domů tanky, buldozery a letadly ? Považujete takové věci za staečné ?

  • 13 0023net // Jul 27, 2007 at 7:46

    stop nwo:

    kdyby nebylo germanskeho a anglosaskeho vlivu, zili by jste Slovane jako v dobe kamenne.

    A palestinci. To jsou takovi mistni cikani v Izraeli a neprizpusobivi k demokratickym principum v Izraeli.

    A Kuba. Ta mela byti davno vymazana z mapy sveta.

  • 14 0023net // Jul 27, 2007 at 7:49

    Jo, a co mate proti Izakum. Hm vím. Vas antisemitismus.
    Ja nemam zadnou rasu,a nesnesu, kdyz nekdo na lidi z nas, kteri jsou nerasovi sypete spinu a konspirace.

    Delnicka strana na svych shromazdenich pouziva nacisticke symboly a svoji politiku hali do zrudne rudosti.

  • 15 Okoun // Jul 27, 2007 at 8:00

    0023net : Pokud žádné rasy neexistují, neexistují ani žádní Židé a neexistuje tedy ani antisemitismus. Nebyl ani holocaust, protože žádný Žid nikdy neexistoval. To se nám snažíte říct? No, Zundel s Irvingem by z vás měli radost!

  • 16 Conel // Jul 27, 2007 at 8:11

    Tak to je mazec.. 0023net sice odsuzuje rasismus, ale uz se stihl rasisticky vyjadrit o Rusech, o Slovanech obecne a ted i o Palestincich. A k tomu “demokratickemu” Izraeli: staci si precist svedectvi nekoho, kdo tam byl. Treba i Zida, co odtamtud utekl. Je to totalitni a rasisticky stat, ze horsi bychom dnes tezko hledali.

  • 17 stop nwo // Jul 27, 2007 at 8:11

    0023net: To “nerasoví” je co ? Jste někdo z jiné planety ? :-D Můj antisemitismus ? Takže bych měl dle tohoto termínu nenávidět Araby do poslednho novorozence. Zeptejte se na to Araba a řekne vám, že je Semita. A co máte proti cikánům ? Že by jste byl rasista ? :-D A jaké nazi symboly používá DS ? Řekněte…! Prosím, jsem moc zvědav. Pokud vím, prapory s hákovými křížemi jsem u DS jaksi neviděl ? Že by ozubené kolo ? Tak to bacha, dělníci z automobilek jsou taky nacisti, když do převodovek montují ozubená kola… :-D

    p.s.Ještě jste nezodpověděl na otázku, zda jste Žid, TO SE TAK STYDÍTE ? Já jsem Čech a nestydím se za to - žid má nejspíš nějaký důvod… třeba vraždění Libanonců a Palestinců…

  • 18 stop nwo // Jul 27, 2007 at 8:27

    …hákovými kříži. Nejsem si vědom, že by DS nějak porušovala zákony. Pokus jste o něčem takovém přesvědčen, tak udávajte… A které nacistické symboly používá ??? Dozvíme se to ?

  • 19 Blackjack // Jul 27, 2007 at 8:33

    čech na byt dělá celý život,pak se sem přis… 3 pitomci z kuby a my jím dáme byty v hodnotě kolem 5 mega.doufám že do OSV.ono taky jak jinak

  • 20 Marian Jareš // Jul 27, 2007 at 8:50

    To je stejné jako když se sem zdarma vozí na operace lidi z “nevyspělých států”. Irák, Afganistán. Nic proti této pomoci, ale VLASTNÍ NÁROD NADE VŠE. Nejprve my a až budeme mít na rozdávání, tak proč ne? Ale teď na to opravdu nemáme.

  • 21 Runner // Jul 27, 2007 at 9:28

    To Marian Jareš: Máte recht, tomu malýmu klukovi (zapomněl jsem jméno), kterej má játra v p…deli a jeho rodiče ho chtějí nechat operovat v Hamburku aby byl úspěch co nejpravděpodobnější, pojišťovna operaci nezaplatí a musí se dělat sbírka mezi lidmi. Ale kdejakýho přičmoudlýho Hotentota tady budeme operovat zadarmo a ještě jim posílat polní nemocnici až pod nos. Svět je naruby!!!

  • 22 Runner // Jul 27, 2007 at 9:30

    Chlapi, kašlete na toho židáčka, vždyť píše samý bláboly! :-))

  • 23 Conel // Jul 27, 2007 at 9:46

    Ono takoveho vyhazovani je mnohem vic.. S velikou slavou se bulharske zdravotnice vratily do vlasti. Preju jim to, ostatne to, co musely od mohamedanu vytrpet, je opravdu hruza. Nehlede na ztracenych 8 let zivota. Samozrejme, ze si za nakazu AIDS mohli arabaci sami. Jenze o cem se uz tolik nemluvi, ze rodina kazdeho nakazeneho decka dostane milion dolaru a podstatne na to prispeje EU a dokonce konkretne CR. Uz jsou vyvijeny tlaky, abychom odpustili Libyi statni dluhy vuci CR.. A dalsi sok prisel, kdyz jsem se docetl, ze decka se budou lecit v evropskych nemocnicich. Co na tom chteji lecit? Jen budou evropske lekare vystavovat riziku nakazy. Krom toho je takova “lecba” neobycejne nakladna. Takze vzkaz svetu, kdyz si spatnou hygienou zpusobite v nemocnici nejakou nakazu, je nejlepsi nekoho z EU chytit, mucita odsoudit k smrti a dostanete odskodneni a pro postizene lecbu zdarma…

  • 24 Armin // Jul 27, 2007 at 11:43

    Je to nesmysl. Kdo byl na Kubě, ten ví, že drtivá většina Kubánců jsou neskutečně líni a nepraktičtí lidé. V liberálním kapitalismu by byli zase jen otroky nadnárodních korporací jako před revolucí. Děvkami co se prodávají amíkům z pevniny. Mladí Kubánci neutíkají politický důvodů, ale ekonomických. Stejně jako my před rokem 1989, mají dojem, že v USA a jinde se jim dostane amerického snu střiženého dle hollywoodských filmů. Kubánský režim, přes komunistickou rétoriku, která stejně sloužila spíš vazbě na SSSR a jeho ekonomické podpoře, se dnes snaží jen přežít a neupadnout do opětovné závislosti na mafiích z USA. Chtějí si udržet jakousi nezávislost, a tak se snaží navazovat kontakty z jiným státy v latinské Americe (viz. Venezuela). Zřejmě to nevyjde a budou vyhladověni, protože dolar je dolar a sny z reklam převáží nad odhodláním rozhodovat na svém ostrově o své vlastní budoucnosti a taky za to platit. Nevěřte pitomostem západních médií (CCN / Nova atd.) o nebezpečných rudých revolucionářích z ostrůvku v Karibiku. Komunismus, který jsme znali a mohli identifikovat, je mrtev.

  • 25 Ještě k článku // Jul 27, 2007 at 11:54

    Pokud vím, Kubánci dostali ty byty do pronájmu a s postupnou deregulací výše činží jim bude dekret na byt platný jak mrtvému zimník. Vedle toho ti lidé (snad) bojovali na Kubě proti komunistům, a to by se mělo ocenit, byť by to ocenění měly zacálovat spíš USA.

    Armin: Vyhladovění Kubě už hrozilo a hrozba je odvrácena. Kuba žije, investují tam jiné západní státy, když USA nesmí. Kubánci se mají špatně (či spíše skromně), ale hlady neumírají a nechodí jim po ulicích cizí vojáci, ani jim nikdo cizí nestaví radar. Zato tam mají Guantanamo, ale to vzniklo před Fidelem, v době, kdy byla Kuba pod vlivem USA.

    Dolar je dolar, a ten klesá … protože Čína a další země diverzifikují své devizové rezervy.

    Komunismus bolševického typu opravdu už nehrozí, ale je tu Chávez, Moráles a spol.

  • 26 Runner // Jul 28, 2007 at 11:06

    Ať už ty byty dostali do pronájmu nebo do OV, je to jedno, protože 3 české rodiny mohly bydlet a místo nich bydlí imigranti.

  • 27 Pozorovatel // Jul 29, 2007 at 4:28

    Horší je invaze vietnamská, než se “zmohli” (dnes kupují kdejakou, i evidentně nevýdělečnou pražskou provozovnu), měli často pražskou adresu z původně městského sídliště v Hlubočepích. Pár Kubánců opravdu přiliš situaci neovlivní, ale argumentace o přijetí našich emigrantů na “Západě” (vesměs kvalifikovaných Evropanů a v době hospodářského růstu) při dnešním přijímání ekonomických běženců (poprvé užito Landovským v případě Rumunů r.1990) je zřejmě úmyslně demagogické.
    V případě Kuby je pozoruhodné, že “jistá místa” zřejmě rozhodla, že synáček galicijského plantážníka (dosazen za pomoci židoliberálního tisku východního pobřeží spíš než operetními akcemi pár set banditů v odlehlých lesích) tam povede ten komunistický experiment na doživotí a pak dost možná tamní chudáci ještě do větší bídy přijdou (privatizace apod). O tom se mluví a píše docela veřejně a jen těžko se lze ubránit přesvědčení, že je i zde “kdosi za oponou”. Je opravdu podivné, že v době, kdy US Coast Guard lifruje kubánské “boat people” zpět, dostávají jiní byty uprostřed Evropy…

  • 28 Radola // Aug 1, 2007 at 1:29

    Naprosto souhlasím,tyhle řeči o disidentech a lidech bojujících proti režimu jsou více než ohranné,to platí i pro naše Havly,Rumly a jiné příživníky.Jak napsal kolega výšše,nejde o politické aspekty,nýbrž ekonomické,nic víc v tom není,nejde ani tak o ideje jako o mamon.Ostatně,hodně českých rodin,pracujících rodin,nemá kde bydlet,a naši politici aby se zalíbili USA a EU rozdávají byty přivandrovalcům a cikánům…

  • 29 flesh // Aug 1, 2007 at 16:43

    jo!

Leave a Comment