Napsal: David Macháček
Vcelku se zájmem jsem si v deníku E15 z 13. února přečetl rozhovor s Danielem Křetínským, členem investiční skupiny vlastnící český prvoligový tým Sparta Praha. Pan Křetínský je také klubovým šéfem Sparty. Část jeho rozhovoru pro deník E15 bych rád okomentoval.
E15: „Co potíže s rasistickým chováním fanoušků Sparty? Jak to nesete vy osobně?“
Daniel Křetínský: „Když jsem do Sparty nastoupil, tak pokřik ´Jude Slavia´bylo něco zcela ´normálního´, bralo se to jako součást koloritu. My proti tomu bojujeme – a tím se na to taky paradoxně strhává pozornost. ´Jude Slavia´ je samozřejmě naprosto nepřijatelný pokřik.“
E15: „Myslíte, že ti, kteří ho používají, vědí, co křičí?“
Daniel Křetínský: „Já jsem si myslel, že tomu nerozumí prakticky nikdo z nich. Měl jsem ale jednání s židovskou náboženskou obcí a máme podezření, že úzká skupina těchto lidí skutečně může smýšlet antisemitsky. Ale osmdesát, devadesát procent neví, co to znamená, a křičí to jako nějaký tradiční pokřik proti Slavii. Proti zmíněným extrémistům přijímáme četná opatření, zlepšujeme kamerový systém, posilujeme pořadatelskou službu, investujeme značné prostředky na to, abychom je eliminovali.“
Tolik tedy šéf fotbalové Sparty Daniel Křetínský, který se schází s židovskými představiteli a společně plánují šikanu fanoušků tohoto klubu.
Opravdu nevidím jediný důvod, proč by měli šéfové sportovních klubů nahrazovat či doplňovat ideovou policii a za vynaložení „značných prostředků“ a „vylepšování kamerového systému“ šmírovat případné politicky nekorektní výkřiky fanoušků. Klub a jeho činovníci se mají starat o kvalitu předváděné hry, o bezpečnostní standardy stadionu a o bezpečnosti diváků, ne o možnou politickou závadnost pokřiku diváků.
Navíc samo heslo „Jude Slavie“, tedy volně asi „židovská Slavie“, by nemělo být čímsi hanobícím, pokud tedy nevnímáme označení Žid či židovský za něco dehonestujícího. Pokud někdo vnímá Židy a vše židovské jako cosi špatného, hanebného a nechutného až odporného, pak ho označení čehokoliv za židovské chápe stejně. Od pana Křetínského bych však takovéto postoje, takovéto vnímání slova židovský, opravdu nečekal.
Heslo „Jude Slavie“ je jistě provokační a provokačně účinné. Provokace soupeře podle mě k fotbalu a sportovnímu soupeření patří. Nebo skutečně bude zanedlouho vstup na stadiony povolen jen těm „spravedlivým mezi národy“, které takto ocení nějaká židovská obec? Budou muset ti, kteří budou chtít chodit na fotbal, studovat Talmud, věřit v izraelskou vyvolenost a nebo alespoň pravidelně přispívat na fond obětí holocaustu? A proč má vůbec fotbalový tým přijímat „četná opatření proti extrémistům“? Proč mají jeho představitelé potřebu scházet se s židovskou náboženskou obcí?
Ovšem není to jen šéf pražské Sparty, kdo cítí potřebu toho, aby fanoušci jeho klubu byli politicky uvědomělí a požidovští například jako fanoušci Ajaxu Amsterodam. Například při jednom z derby Sparta – Slavia přišel tehdejší slávistický funkcionář Leška na rozhovor s televizním redaktorem v tričku s krátkým rukávem, které zdobil jakýsi UEFA nadiktovaný „protirasistický motiv“. Vzhledem k tomu, že bylo velmi studené počasí, televizní redaktor se podivil nad jeho lehkým oblečením. Na to mu Leška odpověděl, že mu zima není, protože oni, Slávisti, jsou drsní. O jeho drsnosti však vypověděl své záběr z druhé půle utkání, kdy „drsný Slávista“ Leška seděl na tribuně v kožené bundě s kožíškem. Zřejmě ani on není takový buran, aby si triko navlékl přes koženou bundu, proto jen sehrál poločasové divadlo.
Opravdu nechápu, proč mají fotbaloví funkcionáři i za cenu takovýchto komedií vykonávat funkci jakýchsi strážců ideové čistoty ochozů svých stadionů. Leška ať se stará o rychlé a bezproblémové otevření nového slávistického stadionu a Křetínský ať se raději zaměří na sparťanskou přestupovou politiku a kupuje méně hráčů, kteří přicházejí za draho a pak za levno odcházejí o do té „Jude Slavie“.
Chápu však, že toto je jen skromný názor fotbalového fanouška, který by se, ať už na stadionu či v televizi, rád koukal na kvalitní ligový fotbal na pěkných hřištích, a ne na orgie politické loajality a korektnosti.



35 responses so far ↓
1 Okoun // Feb 27, 2008 at 10:35
Nóóó, ono se taky na Ajax povykuje Hamas, hamas, joden aan het gas (Hamas, Hamas, židi do plynu) a nepřátelští fanoušci dělají takové to sssssssssssssss, jako když utíká plyn. Ajaxáci na druhou stranu zase opěvují bombardování z roku 1940, při kterém vyhořela půlka Rotterdamu.
2 LJM // Feb 27, 2008 at 11:07
A což teprve trapné “sparťanské” dresy Stand up, speak up! (Vstaň a promluv), což bylo mnoha lidmi parodováno slovy Sit down, shut up! (Sedni si a sklapni).
Fotbaloví ultras jsou kritizováni, že tahají politiku do ochozů a přitom je to samotná UEFA, kdo tohle dělá. Vzpomeňme jen na MS ve fotbale v roce 2006 v Německu, kdy se živě diskutovalo o tom, že Izrael bude přímo “čestně” nasazen jako účastník a to bez kvalifikace. Fotbalisté Izraele měli zřejmě všichni zplynované předky, tak se plánovalo satisfakční gesto z německé strany??? A co levné prožidovské divadlo fotbalisty Ghany po gólu vstřeleném našemu výběru při utkání na MS v Kolíně? Kdopak to asi vymyslel?
V neposlední řadě bych uvedl nefotbalové nápady evropských politiků, kteří chtějí britské děti povinně posílat do Osvětimi na exkurzi a dále pak Sarkozyho osvětu, kdy by se každé francouzské dítě (musulmani taky???) muselo seznámit s životním příběhem některého ze za války zemřelých židovských dětí….
Oni nám prostě nedají pokoj…
3 Plenkovič // Feb 27, 2008 at 12:14
Mnoho povyku pro nic. Před několika lety se psalo na WC “Servít je vůl” a svět se kvůli tomu nezbořil. Bylo to vidět i v lido-demo zahraničí a prakticky to znamenalo “Tady byl Čech”. Asi jako když pes zvedá nožičku a značkuje si své teritorium.
4 Filip // Feb 27, 2008 at 13:21
“Provokace soupeře podle mě k fotbalu a sportovnímu soupeření patří.” K fotbalu klidně, ale u inteligentnějších her zásadně nesouhlasím.
5 Neználek // Feb 27, 2008 at 14:09
Nebo taky projekt “Sparta fandí slušně” - modre dresy http://spartaforever.cz/ukaz_clanek.php?clanek=1171
6 Metoděj // Feb 27, 2008 at 14:21
Jen pár poznámek:
“Opravdu nevidím jediný důvod, proč by měli šéfové sportovních klubů nahrazovat či doplňovat ideovou policii a za vynaložení „značných prostředků“ a „vylepšování kamerového systému“ šmírovat případné politicky nekorektní výkřiky fanoušků.”
- a proč ne? je snad věcí klubu a jeho majitelů, na co vynakládají finanční prostředky. Stejně tak je jejich věcí, s kým a za jakým účelem se scházejí. Samozřejmě pokud se nejedná o podplácení rozhodčího nebo hráčů soupeře.
“Navíc samo heslo „Jude Slavie“, tedy volně asi „židovská Slavie“, by nemělo být čímsi hanobícím, pokud tedy nevnímáme označení Žid či židovský za něco dehonestujícího.”
- to je jistě pravda. Ale Křetínský také dodává, že se jedná o “tradiční pokřik proti Slávii”. Je-li to pokřik proti Slávii, tak asi nemá být dvakrát pochvalný. To by ho asi fanoušci Sparty nepoužívali, ne? Takže když používají právě “Jude Slavia”, tak i ve světle toho, co zde pan Macháček píše, tedy asi opravdu považují označení čehokoliv za židovské za urážku. Ptám se proč? Vždyť přeci, jak autor velmi správně poznamenal na tom nic špatného není. A neřekl bych, že se jedná pouze o konstatování toho, že je Slávia židovská. Doprovází je snad na hřiště rabín. Proč by se pak jmenovali Slávia? Proč ne Makabi?
Nemyslím, že by bylo nutné lidem vnucovat tzv. politickou korektnost (rád bych taky, aby mi někdo objasnil, co to vlastně znamená, být politicky korektní nebo nekorektní:). Stačí, když se k sobě lidi chovají slušně a s respektem.
Pamatuji si, jak na jednoho černošského fotbalistu v české lize házeli diváci banánem se slovy: “Banán dejte opici”. Když na to koukám, tak těmi opicemi jsou spíš hololebí fanoušci Sparty. A ani nemusí křičet Jude Slávia.
7 GeorgK // Feb 27, 2008 at 14:57
Já mám svoje smrt spartě, a to jejich jude slavia je mi u pr****

IMHO Přečtěte si Muže v offsidu. Naopak, jude sparta volám!
8 lenochod // Feb 27, 2008 at 15:23
Všichni víme jací lidé chodí do kotle sparty (nemyslím všechny) ale stačí se podívat co (ne)mají na hlavě a jaké oblečení nosí TS, 88, Grassel. A potom tady pište že Jude Slavia vlastně nic neznamená a je to jenom sportovní provokace.
Ad. Stand up, speak up. Píšeš že se rád díváš na pěkný fotbal na pěkných hřištích, takže na gambrinus liga asi nebude ta pravá. Takže Anglie, Španělsko, Itálie. Všechno země které nebyly obestavěny 4Olet zdí. Proto lidé co tam žijí a chodí na fotbal už si dávno zvykli na lidi různých národností, jsou totiž všude v metru, v obchodě, sedí vedle nich na fotbale a hlavně je baví svou hrou. Tak (alespoň většinu znich) nenapadne aby na tyhle lidi křičeli, bučeli, nebo po nich házeli banány.
Český člověk zvyklí na svou kotlinu a více méňe homogení společnost si na tohle zvyká hůř, někdo vůbec holt musí být trochu vzděláván.
Myslím že většina lidí co klikla na tenhle článek sleduje fotbal a určitě obdivuje co dokáže Ronaldinho s míčem nebo Henryho rychlost a potom je schopných bučet na černocha nebo ho zrovna skopat. Chtělo by se to zamyslet.
9 Pozorovatel // Feb 27, 2008 at 16:56
Lenochode, ti barevní rozhodně nebyli vždy všude po Západě, je to záležitost několika posledních desetiletí. A fotbal byl a je jen jedním obluzovadlem ve prospěch naštěstí již oficiálně ne až tak jako dříve prosazovaného multikulturalismu http://www.csmonitor.com/2008/0226/p09s01-coop.htm Dalším je třeba politicky korektní represe, která bere odvahu se ozvat Zápaďanům mnohd neméně předpodělaným než našinci v době normalizace. Pro nás je jediný pozitivní efekt obehnání zdí ten, že tu barevnou záplavu vnímáme realistističtěji spíše jako zdroj problémů než jako nějaký blahodárný karneval. A sebelepší černošské fotbalové kousky (u nás se do Sparty “povinně” nasazený Silvestre moc nepředvedl) nezastřou např. zvýšenou kriminalitu a agresivitu tohoto etnika. Na tom se už asi nic nevymyslí.
10 Anonymous // Feb 27, 2008 at 17:35
to lenochod:
jestli tvůj diktátem korektnosti vygumovaný mozek považuje zamořenost západní Evropy
barevnými a její zjevný kulturní úpadek (ekonomický je čím dál zřetelnější) za kvalitu,
v níž bychom měli být “vzděláváni”, zasluhuješ pouze opovržení.
Pokud ovšem nejseš jeden z těch profesionálních ideoprostitutů a nohsledů, kteří
v nejrůznějších formách atakují vlastenecké stránky, tentokrát ala prostý, slušný, mladý humanista. Ale jinak úplný, ale úplný v . l.
11 Václav // Feb 27, 2008 at 18:49
Mě je upřímně jedno, jestli je fotbalista bílý nebo černý, důležité je, jak hraje, a zda se mimo hřiště nechová jako např. Baroš. Z multietnické společnosti nejsem urvaný, ale ani nechci všechny ne-Čechy odsunout. Je prostě třeba hledat tu správnou míru snášenlivosti na straně jedné, a zdravého národovectví na straně druhé.
12 Shooter // Feb 27, 2008 at 23:36
lenochod: “Takže Anglie, Španělsko, Itálie. Všechno země které nebyly obestavěny 4Olet zdí. Proto lidé co tam žijí a chodí na fotbal … Tak (alespoň většinu znich) nenapadne aby na tyhle lidi křičeli, bučeli, nebo po nich házeli banány.”
Pokud nesledujete Španělskou či Italskou ligu a nesledujete ani kluby z těchto zemí v evropských pohárech tak o tom prosím nepište.
13 lenochod // Feb 28, 2008 at 1:09
Nezapomeňte že první vlnu přistěhovalců hlavnže ze severu afriky si Francouzy přivezly do své země sami, kvůli nedostatku pracovní síly.
Shooter: máte pravdu sleduju hlavně anglickou ligu, ikdyž poslední dobou mám o víkendu jiné věci na práci než jen seďet doma u fotbalu.
Nepsal sem že tam rasismus neexistuje viz. třeba heilovačky Di Cania před kotlem Lazia. Fakt je ten že část hools se hlásí k pravici, tyhle lidi prosté baví se bít a když si můžou na stadionu ještě zaskandovat, tak je to jenom plus.
14 Okoun // Feb 28, 2008 at 1:33
lenochod : “Heilovačky Di Cania”? Nesleduješ, nevíš, nepiš.
15 Horst // Feb 28, 2008 at 2:37
Fotbal je krásná hra na pohled. Bohužel se stalo skoro pravidlem, že na fotbalových utkáních se objevuje větší množství lidí s podprůměrným IQ, či s nějakou lehkou, mozkovou disfunkcí, než např. na šachových turnajích. To způsobuje ruchy a zase je o čem psát. Blbeček si vždycky najde způsob, jak se zviditelnit - na fotbalovém stadioně k tomu má ideální, takřka až masové podmínky - co je však horší, když se fotbaloví fanoušci začnou chovat jako nějací pološílení komunisti: http://www.novinky.cz/clanek/128121-policie-chce-prisnejsi-pristup-k-fotbalovym-chuliganum.html
16 Anti // Feb 28, 2008 at 2:51
Dobrej článek, naprosto souhlasim…JUDE SLAVIE!!!
17 lenochod // Feb 28, 2008 at 4:08
http://images.google.com/images?hl=en&q=di+canio+heil&btnG=Search+Images&gbv=2
Tak nevím, jestli nevím.
18 lenochod // Feb 28, 2008 at 4:10
Ale určitě vidím…
19 Okoun // Feb 28, 2008 at 4:25
lenochod : http://en.wikipedia.org/wiki/Image:David-Oath_of_the_Horatii-1784.jpg
První hajlující náckové v dějinách (7. století př. n. l.).
20 LJM // Feb 28, 2008 at 4:32
Politická korektnost je, když se musí lhát a překrucovat pravda či fakta, abych náhodou někoho tou skutečnou pravdou neurazil. ->
Cikán = Rom
černoch = Afroameričan příp. “Afroafričan”??? :-)))
Arab zapalující auta na pařížském předměstí = nespokojená diskriminovaná “francouzská” mládež
kriminalita barevných = kriminalita chudých příp. sociálně slabých příp. sociálně vyloučených
židovský vrah = oběť holocaustu
židovská lichva = zdatnost v obchodě
a tak dále, a tak dále…
Gambrinus liga stojí za h…o, o tom nebudeme debatovat ani pět minut. Rád koukám na Premier League, Bundesligu, občas španělskou či italskou ligu. Nemyslím, že ten kvalitní fotbal tam dělají jenom barevní hráči, nýbrž i třeba čeští fotbalisté, kteří naopak chybí v naší nejvyšší soutěži.
Pokud jde o přistěhovalce v Evropě. Zatímco bílí lidé přinesli do Ameriky, Afriky či Austrálie převážně kladné věci jako kulturu a civilizaci, barevní přistěhovalci destabilizují Evropu kulturně i hospodářsky a já začínám nabývat pocitu, že se to bez války a násilí nepodaří zastavit. Evidentně ti nestačí, kolik máme u nás Cikánů a lokalit jako Most - Chánov, Litvínov - Janov apod. Zřejmě bychom si sem měli natahat špínu z celého světa, nechat hořet naše auta na ulici a tvrdit při tom, že toto je kulturní obohacování. Nech se vyšetřit!
21 lenochod // Feb 28, 2008 at 6:41
Okoun: Samozřejmě vím že původně to byl pozdrav římských legionářů, stejně tak jako swastika se objevovala jako symbol v různých nábožestvých a kulturách, dokonce ji používali i židi. Ale Di Canio je člověk, který se netají tím že obdivuje Benita Mussoliniho a fašistickou Itálii. Takže o významu tohoto gesta u něj je jaksi bezpředmětné se bavit.
22 lenochod // Feb 28, 2008 at 6:43
Kdo všecho swastiku používal a její vyobrazením:
http://img01.picoodle.com/img/img01/6/10/20/f_swastika4m_4188274.gif
23 SpiritOf** // Feb 28, 2008 at 6:56
lenochod:by mě zajímalo,podle čeho je ta svastika používaná židy?Ne snad doufám proto,že se našla na území Palestiny..?
24 lenochod // Feb 28, 2008 at 7:35
Území Palestiny? Židé, arabové a křesťani žili společně po několik staletí na území kde se dnes nachází stýty Palestina a Izrael. Všichni kdo žili na tomto území byli označováni za palestince (bez rozdílu náboženství). Takže pokud se něco našlo na území dnešní ,,Palestiny,, může to být dáno do souvislosti s jakýmkoliv etnikem zde žijícím (záleží na okolnostech)
25 Okoun // Feb 28, 2008 at 8:08
lenochod : Taky v té době hrál (a vlastně pořád hraje) za římské mužstvo. A v Římě se takhle zdraví 3 000 let. Proč by ho mělo trápit pár posledních desetiletí?
26 Metoděj // Feb 28, 2008 at 12:48
ad LJM:
zábavné příklady uvádíte:
Cikán = Rom
černoch = Afroameričan příp. “Afroafričan”??? :-)))
Arab zapalující auta na pařížském předměstí = nespokojená diskriminovaná “francouzská” mládež
kriminalita barevných = kriminalita chudých příp. sociálně slabých příp. sociálně vyloučených
židovský vrah = oběť holocaustu
židovská lichva = zdatnost v obchodě
Ale jsou dost vedle (proto jsou vlastně zábavné).
Tak předně slovo Cikán nepovažuji samo o sobě za hanlivé. Používám ho celkem často mezi lidmi, které byste Vy zdejší patrně označili za pseudohumanisty atd. A nemám s tím problém. Jde spíš o kontext jeho použití, o to jak je toto slovo myšleno. Pokud se ale Romové cítí označením Cikán dotčeni, nevidím důvod to nerespektovat a nepoužívat raději označení Rom. To je právě otázka slušnosti, jak jsem psal.
Dál tu máme kriminalitu barevných. Asi Vám vadí, že v médiích nebývá takto “trefně” pojmenována. A co bílí kriminálníci jako např. Kajínek, Stodolovi, Zelenka, Kalivoda? Nebo Krejčíř, Pítr, Kožený? Proč média neřeknou pravdu, že se jedná o bílé vrahy a podvodníky, čecháčky-kriminálníky? Ha! Politická korektnost jak vyšitá!
Pokud jde o “židovské vrahy”, dle Vašeho mínění korektně označované za “oběti holocaustu”, nechápu přesně, co tím myslíte. Byly podle vás miliony Židů zavražděných v koncentrákách vrahové? A koho zavraždili?
A kde jste prosím slyšel označovat “židovskou lichvu” za zdatnost v obchodě?
Ale stejně díky za vysvětlení, trochu jsem se od Vás něčemu přiučil. Začínám tušit, co to ta korektnost je. A líbí se mi. Budu od teď nadále politicky korektní. To Vám slibuji a v duchu tohoto slibu tedy musím na závěr říci, že jste se s těmi příklady asi poněkud unáhlil. To je myslím velmi politicky korektní. Jak by zněl politicky nekorektní závěr si určitě domyslíte sám.
Ciao!
27 schizophrenia // Feb 28, 2008 at 14:19
Smazáno pro vulgaritu. Redakce
28 Lukyn // Feb 28, 2008 at 16:05
LJM: Příteli, v zásadě nám jde o to samé, ale: židům se skutečně nedá upřít obchodnický talent, a myslet si, že si vydělali pouze lichvou je zcestné (samozřejmě, že i lichvou). Ale to by nebylo to hlavní - tak k tomu vašemu pohledu na Evropany - osvoboditele a ostatní - nositele zla: hodně se pletete. Pojďme od počátku. Mezopotámie a Egypt (tedy v podstatě arabská a černošská kultura) dali za vznik mnohým kulturám dalším - přinášeli od obilí až po keramiku a umění dalším generacím - Evropě. Jedna z nejvyspělejších kultur své doby - Helénská - vznikla spojením Řecké, Egyptské a Perské. V Číně znali tolik vynálezů dlouho před Evropou, že se to ani nehodí vypisovat, v Jižní Americe uměli vypočítat (což i v Evropě i v Asii i v Africe) zatmění Slunce několik desítek tisíc let nazpátek i dopředu, v Africe byla např. obrovská kultura v místech dnešní JAR, v Indii byl 4000 př. n. l. splachovací záchod… Pokud bychom šli do důsledku - pak právě vámi preferované národy - jako Vikingové, Germáni, Galové či Slované ve své podstatě nepřinesli světu nic, jen brali a čerpali, ale paradoxně, kdyby nepřišli, asi bychom stále žili ve starověku (samozřejmě Hunové - tudíž na jejich popud Vandalové). Co se týká černochů v Americe - natahali je tam běloši, problémy ve Španělsku - no přečtěte si historii a uvidíte, jak vznikaly - není to tak jednoduché. Souhlasím plně s Francií a Austrálií. Australští domorodci byli skutečně “divochy” a ve Francii se skutečně projevuje to, co vzniká křížením kultur… Problém. A pravdou je, že ti Australští aboriginals to v podstatě vyhráli, nemusí pracovat a mají prachy od vlády.
29 karel // Feb 28, 2008 at 16:18
Co kdybych o autorovi článku řekl že je vůl, ale že to není nic dehonestujícího, protože takový vůl je vlastně celkem užitečné zvíře?:-) Pokud někdo přirovnává někoho koho nemá rád (hráče a fanoušky “znepřáteleného” týmu) k židům, určitě to nemyslí kladně, že? a tím se dopouští slovního útoku na jiné etnikum a to je je projev rasizmu. Klub si chce udělat, samosebou, lepší jméno tím, že takovéhle fanoušky bude eliminovat.
Větu: “Budou muset ti, kteří budou chtít chodit na fotbal, studovat Talmud, věřit v izraelskou vyvolenost a nebo alespoň pravidelně přispívat na fond obětí holocaustu” komentovat nebudu, to je naprostá hloupost svědčící o mentální úrovni autora.
Fotbalový tým přijímá zkrátka “četná opatření proti extremistům” z toho důvodu, že tito dělají bordel a špatné jméno klubu v očích veřejnosti. Celkem pochopitelné.
30 Metoděj // Feb 28, 2008 at 16:45
ad karel.
Karle, mluvíte mi z duše!
31 Lukyn // Feb 28, 2008 at 17:49
Karel: Máte pravdu. Já se sice považuju za “ultrapravičáka”, ale tohle už jsou trošku konspirativní teorie (i když je to myšleno s nadsázkou).
32 Okoun // Feb 29, 2008 at 3:07
karel : Jak se můžu dopouštět slovního útoku na nějaké etnikum, když někomu řeknu, že je žid? Tak buď jím opravdu je a pak je všechno v nejlepším pořádku, a nebo jím není, ale pokud se ten člověk bude cítit uražený, pak to znamená jen to, že je to antisemita. A s takovými se nediskutuje, takovým se skáče po hlavě, pro takové neplatí zákony a takoví se vylučují ze slušné společnosti!!!
33 Shooter // Feb 29, 2008 at 5:13
Lenochod: “Ale Di Canio je člověk, který se netají tím že obdivuje Benita Mussoliniho a fašistickou Itálii”
Tí vlastně sám říkáš, že nehajloval. Hajlovali náckové nikoliv fašisté.
34 sepp // Feb 29, 2008 at 7:03
Jestliže o Židy založeném a vlastněném sportovním oddílu řeknu, že je židovský, říkám něco politicky nekorektního? Mimochodem, i moderní éře, a není to tak dávno, vlastnila fotbalový klub SK Slavia Praha “britská” společnost ENIC, jejímž ředitelem byl v té době jakýsi pan Loevy. Ta samá společnost vlasní i fotbalový klub Tottenham Hotspur (Tottenham je převážně židy obývaná čtvrť Londýna), jehož fanoušci se tradičně rekrutují právě z tohoto etnika. Asi se nebudeme přít o to, že pokřik “JUDE SLAVIA” si klade za cíl fanoušky Slavie nasrat (a ti, kdo jej vyvolávají, by sami považovali za dehonestující být označeni za příslušníka židovského etnika), přesto se dle mého nemůže logicky jednat o postižitelné jednání - je to ten samý případ, jako kdybych mentálně postiženého člověka označil slovem debil, imbecil, kreten atp., dle stupně jeho retardace a výše změřeného IQ. O urážku by se mohlo jednat až v případě, kdybych takto nazval jedince, který nebyl takto lékařsky diagnozován… To ještě nikoho nenapadlo zamyslet se nad tím, jak a proč toto slovní spojení vlastně vzniklo? Že u nás působí spousta klubů a toto heslo se týká jen pražské Slavie?
35 Lukyn // Feb 29, 2008 at 17:13
Okoun: lol - máte pravdu a přece mne to pobavilo, vtipně napsáno!
sepp: Zajímavé…
Leave a Comment