Napsal: Miroslav Novotný
Otrokovická akce se stala minulostí a přišlo to, co jsme asi všichni očekávali. Nejednoznačnost střetnutí, které pro obě strany znamenalo určité úspěchy, ačkoliv v jiných rovinách, způsobilo, že pokračování tohoto konfliktu se nyní odehrává na poli internetu. Teď bude velice záležet na tom, jak dokáží obě strany svých úspěchů propagandisticky využít.
Média informovala o akci jako o střetu dvou extremistických, chcete-li radikálních skupin. Ještě ani nebyl úplně odklizen nepořádek po jejich sobotním řádění a už s drzostí sobě vlastní anarchisté prohlašují, že nejsou “extremisté“. Prý jsou politicky uvědomělá mládež bojující proti hrozbě “fašismu“. Samozřejmě fašistou je u nich každý, kdo má jen trochu vztah ke své zemi, k národu a kultuře.
O tom, co je to vlastně extremismus, by se dalo dlouho diskutovat. Podívejme se tedy na to, jak se Antifašistická akce projevuje. Začněme webem. Design webu je v podstatě založen na fotografiích zakuklených násilnících, které bychom spíše než na demonstranty tipovali na bankovní lupiče či zloděje. Nechybí pravidelné oslavy pouličního násilí, včetně jejich dalšího podněcování. I nějaká ta třídní propaganda a zášť se sem tam objeví, to aby člověk nezapomněl, kam anarchisty a antifašisty ve skutečnosti zařadit.
A pak přijde jejich protest v ulicích. Poničená auta, vandalismus, napadání řádně nahlášených demonstrací. Vizáž antifašistů je stejná jako u jejich vzorů z internetu, a tak ulice brázdí skupiny zakuklených kriminálníků, často po zuby ozbrojených. Pročpak ale skrývají svojí identitu? Nejsou přece extrémisté, ale slušní chlapci a dívky! Srocují se na nelegálních shromážděních, napadají policejní složky. Když nechtějí být médii nazýváni rváči a extremisty, proč tedy neprotestují formou slušného protestu? Nejedná se pouze o Otrokovice, stačí se podívat do nedávné minulosti, jak že vypadá shromáždění těchto lidí a hlavně ulice po něm.
Když toto není extremismus, co tedy? Antifašisté se nám dostávají do mírné schizofrenie. Rádi by působili jako rozumná politická síla a tato snaha je občas z jejich vyjádření silně cítit. Snaží se přesvědčit, že jsou ti hodní. Když však dojde na jejich veřejnou prezentaci, chovají se v ulicích měst doslova jako psychopati.
Proč to všechno? Proti “fašistům” je vše dovolené, údajně. Jenže kdo je podle nich fašista? Ono je to tak trochu, jak se to anarchistům hodí, a tak jsou někdy za fašisty apolitičtí patrioti, kteří ne a ne pochopit ty správné, revoluční myšlenky. Jindy jsou to nezávislé hudební skupiny z punkové scény, které se neprezentují dostatečně uvědoměle. Vlastenci a národovci? To jsou přímo učebnicové příklady fašismu. Nejdou na to špatně, fašismus je v českých zemích všeobecným strašákem a často je poslední argumentační záchranou našich odpůrců, když už si nevědí rady s našimi názory. Co na tom, že se chlapcům tyto pojmy trochu pletou, fašismus, nacismus, nacionalismus, vlastenectví… pro ně jedno jako druhé, hlavně že se vyřádí. Argumenty schází, nebo vlastně ani nejsou potřeba. Jedná se přeci o fašisty, i když ve většině případů domnělé. A tak přichází na řadu brutální násilí. Pardon, revoluční činnost alternativní mládeže.
Nás ale nepřesvědčí svými argumenty, že mají jakousi morální povinnost. Takových už tu bylo mnoho. Chraň nás Bůh před moralisty tohoto typu, před otrhanými násilníky s kameny v rukou. Chraň nás před těmi, kteří podle svých vyjádření milují svobodu, ale rozkazovali by lidem, co si mají obléknout, či jaké názory mohou nebo nemohou mít, jaká vědecká témata se smějí zkoumat a která jsou tabu.
Naříkají nad tím, že česká veřejnost nechce podporovat jejich snažení. Ano, nechce! Nechce, protože pro normálního člověka to, co jste předvedli v Otrokovicích a jinde je pořád jenom “bordel v ulicích“. Jen člověk po úrazu hlavy by šel dobrovolně do davu maskovaných živlů s násilnickými sklony. Jedno pod jakou ideou, kopání do popelnic vždycky zůstane pouličním vandalismem. A vy, kdož zrovna pod záminkou antifašismu, si libujete v pouličním násilí, budete naštěstí se svým stylem prezentace stále těmi extremisty, kterých se snažíte toliko vyvarovat!




17 responses so far ↓
1 Nikopole // Jan 21, 2007 at 16:44
Zajimavy a pro mne velmi dobry clanek. Souhlasim naplno s autorem tohoto clanku. Jen tak dal.
2 brux // Jan 22, 2007 at 6:56
ANTIFU UŽ SNAD ANI NEMÁ CENU ŘEŠIT!KAŽDEJ KDO MÁ OČI SI O TÉ VERBEŽI MUSÍ MYSLET SVÉ!!!KONEC TOLERANCI,KONEC OMLOUVÁNÍ OČISTIT OD TÉ VERBEŽE ČESKÁ MĚSTA!!!
3 krumpac // Jan 22, 2007 at 11:54
Ale kluci, o čem to tady vlastně mluvite, dobře vím, že řada “vlastenců” tam jela za jedním jediným účelem, dokáže mi někdo upřímne odpovědět za jakým? A prosím bez keců.
4 Bandera // Jan 22, 2007 at 12:30
krumpac: a co jste tam hledaly vy? Houby?
5 Martin // Jan 22, 2007 at 18:51
Přestaňte už jednou, do pr…le, řešit nějaký
problém s antifáky, je to spodina a hotovo!
Ovšem, bohužel, si musíme přiznat, že řada dnešních rádoby “nacionalistů” také dle mne patří ke spodině a jsou to lidé, kteří mají v hlavě jen
totálně vygumováno,tzv. neonacisté,bitkaři a jiní
“hrdinové”. Nacionalisté u moci nejsou, tutíž je nesmysl, abychom si za svou životní cestu vybrali
to, že budeme někoho na ulici mlátit, byť by to byl anarchista!!! To není nacionalismus, ale debilismus!
Na jednu stranu chceme “umravňovat” anarchisty, ale na druhou stranu sami máme
na hlavě doslova nasráno.
Až budeme mít vyčištěný vlastní dvorek, pak můžeme jít čistit dvorek jiný.
6 Bandera // Jan 23, 2007 at 5:47
Kdo má nasráno na hlavě ? Já určitě ne. Co má slušný člověk jako já společného s nějakými rváči.
7 Nikopole // Jan 23, 2007 at 9:44
Martin : Souhlasim s vami. Nejprve si opravdu musime vycistit vlastni dvorek. Posleze tem druhym.
8 Martin // Jan 23, 2007 at 10:39
pan Bandera:
Pane kolego, samozřejmě to nebylo na Vás.
9 OhbOy // Jan 24, 2007 at 13:52
4my pismeny…! HAHA!
10 krumpac // Jan 27, 2007 at 20:20
thx martin
11 krumpac // Jan 27, 2007 at 20:21
mate v tom bordel, a to vsichni
12 krumpac // Jan 27, 2007 at 20:23
Co ma clovek ja ko JA, opravdu vtipne a velice alibisticke
13 Oictavianus // Jan 31, 2007 at 16:10
Co na to říct? Snad jen Antifa hahaha
14 Juris // Jan 31, 2007 at 16:46
výstižné a trefné, myslim že víc k tomu řikat nemusim……
15 FalconRS // Jan 31, 2007 at 16:47
Mozna ze ma vedeni AntiFy nejaky takzvane uslechtily cil…mozna ze maji k anarchismu a vandalstvi osobni vztah, a libi se jim to.
To ale neni omluva pro to, co delaji, a tak by se nemeli divit, ze jsou vsichni proti nim.
Cela AntiFa je banda omezenych mezku, kteri veli grupam nedisciplinovanych hovad, co dodat k tomu?
Snad jen - kdyz uz nevi za co mysli ze chteji pry bojovat, a otravovat slusne lidi, alespon si maji ujasnit proti cemu stoji.
Asi je zklamu - ale vetsina populace CR od 13 do 30 neni natolik degenerovana, nebo po lobotomii, ze by poslouchali nejake agresivni rozmazlene zbabele hajzliky.
Vic snad se rict neda na AntiFu…
16 OhbOy // Feb 5, 2007 at 4:23
Ale my sme tady porad!
17 OhbOy // Feb 5, 2007 at 4:25
Ja nejsem anarchistka! Ani zadna vandalka!
Leave a Comment