Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”


28. říjen – opět den národní hrdosti!

October 28th, 2009 · Diskuze (43 Comments)

Email This Post Print This Post

Armádní speciál přivezl ostatky neznámého vojína z bitvy u ZborovaNapsal: Petr Vácha

Není mnoho činů vlád a nejmoudřejších z moudrých, a to všech nejen od listopadu ‘89, které by pozvedly sebevědomí národa. Jistě, někoho může uspokojit výhra národního teamu v nějakém sportu. Lidé poté nechávají volný průchod euforii, o které kde kdo tvrdí, že je to erupce vlastenectví. Ale vzápětí se na cit zvaný vlastenectví plive! Prapodivné. A zapojení českých obrojených sil do konfliktů pomalu v celém světě může srdce vlastenců v poslanecké sněmově naplňovat hrdostí třeba až k prasknutí!


Při pohledu na prošedivělé muže s medailemi udělenými během posledního světového konfliktu mě mrazí v zádech. Jen přítomnost mladých vojáků, které média a dnešní mediální žargon nazývají také veterány mi tento pohled trochu kazí. Jak málo dokázaly vlády všech možných stran pro staré válečníky něco udělat! Ale snad se zablesklo na lepší časy. Možná…

Opětovné pietní vyzvednutí ostatků Neznámého vojína z mohyly u Zborova by mělo potěšit všechny opravdové vlastence bez rozdílu věku. Ale nejen jejich vyzvednutí, nýbrž i jejich převoz, slavnostní (ale také pietní) uvítání vojenského speciálu s ostatky, vzdání pocty a jejich následovné uložení v památníku Odboje, dnes Národním památníku, je počin pro mě nevídaný! Vzpomínám si na polovinu 90.let, kdy se rozhodovalo o osudu této národní památky.

“Odborníci” na všechno navrhovali pronajmout památník na diskotéku, nebo jakýsi technostánek, dokonce jsem slyšel o skladu ovoce a zeleniny. Neudržované okolí se stalo rejdištěm narkomanů, památník samotný cvičištěm mladíků na prknech s kolečky. Je pravdou, že svůj věčný sen uvnitř snil a doposud sní hrdina od Dukly, ale ten, ať již hrdinou za živa byl či v divoké palbě selhal, je zvyklý na rámus kanonády a kvílení min. Toho hoši asi neruší. Ovšem jak dlouho trvalo, než se kompetentní místa rozhodla provést náročnou rekonstrukci objektu a vrátit ho původnímu účelu! Hanba, stokrát hanba těmto moudrým z lidu.

Dnes se již věci hnuly a k dukelskému hrdinovi přibyl hrdina zborovský. Památník je v konečné fázi rekonstrukce (příští rok se bude rekonstruovat jezdecká socha Jana Žižky z Trocnova) a nové expozice by měly přilákat historiechtivé občany. Také by se měly rozhoupat instituce jako Ministerstvo školství a naši mladší příslušníci národa by měli tuto památku navštívit jako součást výuky. A alespoň částečného povznesení národního sebevědomí.

28.říjen by neměl být pouze dnem pracovního klidu, neboli státní svátek, ale dnem připomenutí si obětí našich dědů a pradědů v boji za sen, kterým samostatný stát byl! A uložení ostatků zborovského vojína pro mě je věc národního uvědomění, věcí připomenutí a obrany odkazu předků padlých v boji za naši budoucnost!

Pokud si národ zaslouží takovou budoucnost, podle toho jak se chová ke své minulosti, tak věřím, že se vykročilo správným směrem a pomalu nás může opouštět bezprostřední obava o osud našich dětí. Avšak pomalu, hodně pomalu!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 3.83 out of 5)
Loading ... Loading ...


Tags: Z domova · Úvahy a komentáře

43 responses so far ↓

  • 1 Drifter // Oct 29, 2009 at 2:36

    Ze by jsme konecne zacali byt hrdi na nase hrdiny a zacali uctivat jejich pamatku doma aspon tak jako spojenci uctivaji nase hroby v cizine.

    To snad ani neni mozne, kde to ten Cesky narod v sobe vzal? Byt hrdy sam na svou narodnost ? Ze by jsme se probudili a vystoupili ze stinu minuleho stoleti a a uctily ty kteri padli v Normandii.
    Jestli pak je nekdo pro obnoveni Marianskeho sloupu a nebo obnoveni casti staromestske radnice jako udelali nasi Nemecti sousedi.

    Diky za clanek
    US media : tak uctiva nas severni soused (Kanada) navrat svych padlych v daleke cizine, a nesmyslne valce : http://video.google.ca/videosearch?q=canada+highway+of+heroes&hl=en&client=firefox-a&emb=0&aq=f#

  • 2 k veci // Oct 29, 2009 at 10:41

    Oslavujete niečo, čo ste si bez generála M. R. Štefánika nemohli nikdy vybudovať! A potom ste nám ho zavraždili, pretože chcel spravodlivosť v tom “nanicovatom” štáte z rokov 1918-1938 zvanom ČSR.

  • 3 Mirek // Oct 29, 2009 at 11:21

    k veci: Vas prispevek je mimoradne hloupy. Autor si vsima jinych hodnot, nez je oslava nejakeho konstruktu ‘naroda ceskoslovenskeho’. A Stefanika si vsichni cesti vlastenci vazi, tak nas nehazejte do jednoho pytle se zednarem Benesem.

  • 4 Jan Maloušek // Oct 29, 2009 at 11:29

    Pane K Věci (počítám, že je to přídomek, v původním znění “zu Sache”?), to je v pořádku. My si slavíme své a Vy si slavte své. Proti M. R. Štefánikovi snad žádný Čech nic nemůže namítat. Mimochodem, jeho pomník byl v Praze obnoven dříve, než v Blavě. A Vy si u vás dělejte co chete. To je ta krásná výhoda rozdělení Československa…

  • 5 Plenkovič // Oct 29, 2009 at 12:03

    A nejen to, ti preklatí čehúni okrem vraždy generála R.Štefánika zavraždili i pána prvého prezidenta Slovenské republiky mons.dr. Jozefa Tisu. Hanba jim.
    Jako vrchol cynizmu je postavení Štefánikovy mohyly na Bradle z roku 1927 podle návrhu žid. architekta Dušana Samuela Jurkoviče a její zadání židovské stavební firmě. Na stráž súdružko Ad rem!

  • 6 8-P // Oct 29, 2009 at 13:16

    pan “k veci” mi připomněl jednu slovenskou stránku na kterou si vždycky chodím číst pro zábavu. Stránka je prop.sk, a titulky co se tam vyskytují jsou fakt úžasné
    například:

    Rekordéri etnickej dlhovekosti – o tom že Slováci jsou nejstarší národ na světě

    Tridsaťtri dôvodov prečo sa nebáť Čechov

    33 dôvodov, prečo Česi po zásluhe nepatria medzi svetovú elitu

    a tak dále. Slováci měli holt vždycky blíž k nacismu než Češi, ale je mi líto že se Slováci potřebují neustále poměřovat s Čechy. Proto tímto vzkazuju všem Slovákům, aby si laskavě uvědomili že Československo bylo založeno jako jeden národ, a Česko-Slovensko z Československa udělal až Hitler. A ten jistě neměl na srdci dobrou budoucnost pro Slováky.

  • 7 8-P // Oct 29, 2009 at 13:17

    A i ten Štefánik říkal, tuším, “Slováci jsou Češi žijící na Slovensku, Češi jsou Slováci žijící v Čechách.

  • 8 k veci // Oct 29, 2009 at 13:54

    Pán MIREK – slušných ľudí moja poznámka určite neurazila ajkeď sa netýka priamo tohto článku(ale tento článok vo mne evokoval potrebu napísať to)!

    Pán 8-P – prosím, preštudujte si poriadne dejiny – tým mám na mysli riadne dokumentovaný a politickým diktátom neskreslený sled historických udalostí! Možno zaujmente napokon iný názor!

    Inak vidím že som asi pichol do osieho hniezda :-)

  • 9 Fr. Řeka // Oct 29, 2009 at 13:58

    Je správné, že se Národní památník obnovuje, já s tím souhlasím. Naprosto oceňuji i vystoupení hlavního kaplana AČR z husitské církve. Celkově, duch první republiky pod Masarykovým vedením stavějících na reformačních kořenech a národním obrození se mi líbí a pokud něco dokáže pozvednout úroveň vlastenectví tak právě skutečnost, že se bude vlastenectví prvorepublikové brát jako základ. Žádné sympatie k nacismu. Žádné katolické nářky a skuhrání. Žádné austriácké řeči o zradě císaře, který sám “své národy” zrazoval nesčetněkrát. 28. říjen 1918 byl dnem kdy Český národ zahodil rakouský systém s jeho tupým habsburským katolictvím jako přítěž, a i když bylo jasné že bude muset sám čelit hrozbě německé a ruské rozpínavosti, volil cestu nezávislosti. A Masaryk se na tom zasloužil velkou měrou. Kdo ho obviňuje z židovství, zednářství a jiného, pohaní své Češství. Masa bezejmenných uniformních lidiček nedokáže nic, pokud se do jejího čela nepostaví silná osobnost, ať už jsou to legionáři nebo kdo jiný.

  • 10 Pozorovatel // Oct 29, 2009 at 14:17

    To 8-p – na propu jsou naštěstí i užitečnější věci než jako odstrašující příklad “humoru” převzaté údoviny z AHA (při četbě kterých jsem se po dlouhé době opravdu zastyděl, že jsou psány mojí řečí).
    Štefánik byl sám po předcích českého původu (s jedním vzdáleným příbuzným jsem se znal, podoba byla), proto byl i evangelík a tudíž na Slovači nevalně oblíbený (v jedné písni se pělo “generál, pán, nech klidne spí za národ československý” ).
    Masaryk (česky Řezníček) byl pak po otci Slovák a po matce Němec. Ale nepropadejme kvůli tomu multi-kulti, ta je o něčem úplně jiném.
    Pokud byl opravdu sestřelen, jednalo se nejspíš o omyl protivzdušné obrany, probíhaly půtky s Maďary a italská trikolóra má stejné barvy, navíc bombardér Caproni byl v oblasti neznámý typ.
    Politici ho od letu zrazovali, ale i při tehdejším stavu navigace a monitoringu leteckého provozu – o malém počtu čs.letadel nemluvě -bylo prakticky nemožné rozmístit atentátníky na trase příletu s nadějí na úspěch.

  • 11 HORST // Oct 29, 2009 at 14:41

    Zprvu jsem na tu trapnou provokaci nechtěl reagovat, ale Pán Od Věci si o to koleduje.

    “slušných ľudí moja poznámka určite neurazila”

    Mě to třeba urazilo a řadu slušných lidí to urazit nutně musí. Kdo my jsme vám zabili? Já snad? Někdo z diskutujících? Nebo snad předkové diskutujících? Vaši nemístnou poznámkou jste paušálně z Čechů udělal vraha hrdiny našich obou národů.

    Realita je taková, že nyní máte své Slovensko. Tož ukažte, jak nejste nanicovatý stát a odpusťte si další provokace od věci, kterými zbytečně kalíte vody našeho relativně dobrého soužití.

  • 12 k veci // Oct 29, 2009 at 15:06

    Pán HORST – Váš komentár srší zlobou a typickým nadradeným postojom s akoby odvekým právom kádrovať a rozbíjať zrkadlá, ktoré Vám nastavuje niekto vyslovením nepríjemnej pravdy.
    Mimochodom, samozrejme že som nehodil všetkých čecho do vreca s nápidom “vrahovia” to je len vaša srdnatá a nevýslovne prízemná pýcha čo si to vzala za svoje! takže POZOR!!!, NEprekrúcajte významy slov!

  • 13 k veci // Oct 29, 2009 at 15:07

    Oprava: “Čechov” a “s nápisom”
    Pardón, ale asi to bude škriatok v klávesnici…

    :-)

  • 14 Mirek // Oct 29, 2009 at 15:16

    k veci: Pisete “a potom ste nam ho zavrazdili” a pak melete neco o tom, ze “slusne lidi to neurazilo”. Kdo jsou podle vas ti slusni lide?

  • 15 brux // Oct 29, 2009 at 15:25

    člověk by skoro řekl že je to čech kterej ovládá pulku slovenska.ono nebýt čechu možná se dnes mluví madarsky po celém slovensku.omlouvám se za utok,ale na hrubej….

  • 16 HORST // Oct 29, 2009 at 15:29

    K věci: překrucujete svá vlastní slova ..
    napsal jste: “A potom ste nám ho zavraždili…”

    KDO MY jsme vám ho zavraždili, když tedy ne Češi? Konkrétně tedy KDO?

    Blbost pýcha, akorát se bráním Vaši zjevné, protičeské provokaci, což více-méně udělá každý, kdo si přečte Váš první příspěvek.

  • 17 Pozorovatel // Oct 29, 2009 at 15:35

    I když se vlastenectví v době bruselské kolonizace a cíleného rozvratu Západu moc nenosí, je nutno ocenit, že na Vítkově již nekřepčí odeesáci nad hroby jako ještě nedávno.
    Jen se bojím , aby se vlastenectví v podání našich oficiálních vládců nestalo příslovečným posledním útočištěm darebáků a nejednalo se jen o úlitbu v době krize, kdy se obnažuje skutečně neblahá povaha režimu ovládaného několika nějvětšími “nadnárodními” lichváři.
    Ovšem návrat k oslavě bitvy u Zborova formou státního svátku by byl rovněž na místě, když už se obnovila tradice 28.X. pošlapaná slovenským uzurpátorem Husákem r.1975.
    Doufám rovněž, že bylo vybráno správné tělo a v památníku se neocitne Fin (ti byli na ruské straně vedle nás) či český loajalista z protějších zákopů (v bitvě údajně nevědomky zastřelil otec svého syna, když se tento pokoušel uniknout zajetí ).
    Zároveň je třeba brát ohled na pečlivý výběr živých dekorovaných veteránů, aby nepřiliš národně cítící pravdoláskovci nedostávali lacinou munici.
    I když jsem toho názoru, že jejich oceňování spolu s takovými zasloužilci, jako je agent StB “Božský Kája” má poněkud trpkou příchuť …

  • 18 Mirek // Oct 29, 2009 at 17:20

    Jeste dotaz k veci – Belu Kuna vyhnal kdo? Cikany na Kosicku zkrotil kdo? Mala napoveda – Tuka to nebyl, ten v te dobe jeste zvatlal madarsky.

  • 19 brux // Oct 29, 2009 at 22:52

    podle mě se moc vzrušujem.naprostá vetčina slovenskejch i českejch nacionalistu pobrala že přehnanej šovinizmus nás ničí.dnes kdy padá základ evropsé civilizace a hrozí zničení slovenského,českého i madarského národa je naděje jen ve spolupráci a zapomenutí na staré křivdy.on nám muže nadávat za udajnou vraždu štefánika a my němcum lidice atd,ale až tu všude budou jen arabové bude to celkem fuk oni se nák dohodnou at budou z čech slovenska či německa.

  • 20 Brňák // Oct 30, 2009 at 8:51

    Názor pana “k věci” mi rukopisem připomíná začátek 90.let. Skvělou, dobu tahanic o minulost a hlavně zásluhy v ní. Jak to dopadlo to všihni dobře víme. Slovensko má svoji cestu a naše vlast také. Ale vracet se k primitivnímu šovinismu? Pane K….?! To se v dnešní době nehodí! Přece nechcete pošpínit vzpomínku na desetitisíce legionářů, kteří bojovali i za osvobození Slovenska(a jistě si pamatujete, že se tato oblast nazývala Horní Uhry). A propo.. zase tolik uvědomělích Slováků nesvléklo stejnokroje maďarských pluků a nešlo bojovat za rodnou zem(ten poměr několika set proti desetitisícům?)! A ani boj proti maďarským bolševikům nebyl tehdejším obyvatelům Slovenska věcí národního zájmu. Nebo se pletu? Přeji Slovensku, aby se 14.březen stal pro něj stejnou událostí jako 28.ríjen pro nás. Mějte ovšem na paměti, že prolévat krev jste nemuseli! A to je to co vám chybí. Mít pocit z vybojované samostatnosti! A to jen třeba proti těm zapráskaným potomkům Kumánů!

  • 21 Peter // Oct 30, 2009 at 9:03

    K Veci:
    Tak ako aj na internetových stránkach sa náhle objavujú po hlúpe, urážlivé príspevky proti Slovákom v češtine, tak sa to stáva aj naopak. Má to vyvolať dojem, že národne orientovaný Čech je namierený proti Slovákom, prípadne národne orientovaný Slovák je proti Čechom. Obvykle nasledujú podráždené reakcie, ktoré rozdeľujú ľudí, ktorí majú k sebe prirodzene blízko. Cieľ sa spĺňa. Som presvedčený na základe viacerých znakov, že takéto osoby píšuce po česky nie sú Česi a osoby píšu po Slovensky nie sú Slováci.

  • 22 8-P // Oct 30, 2009 at 12:54

    2 Pozorovatel – Tak nějak jsem svůj příspěvek myslel – v dnešní post-československé době na to lidi zapomínají, ale Československo vzniklo jako jeden národ. Možná by se to dalo přirovnat k Německu, jenž je také jeden národ přestože se skládá z vícero států. Jsou to právě historičtí analfabeti jako pan KV, kdo tu “píchá do vosího hnízda”, přestože sám je vosa ze stejného hnízda. Řekl bych že lidé typu KV odmítají pravdivé vysvětlení historie, protože pravda občas bolí, a Slovenského klerofašistu pravda bolí dvojnásob: že Slováci vděčí za stát Čechům, a ne naopak.

    Mrzí mě co se dneska děje. Mrzí mě že se dnes zamlčuje stará známá pravda, že lidé od Prahy a Berlína, přes Konstantinopol až daleko za Moskvu jsou lidé jedné krve, a ještě před tisíci lety to byli lidé jednoho jazyka. Východní Německo, Rakousko a Uhersko až dolů k Dubrovníku – všechno jeden jazyk.

    Češi jsou nejzápadnější slovani, a udrželi jsme se přes tisíc let postupného záboru střední Evropy germány. Alespoň to by mohl pan K Veci uznat když už jsou ti Slováci nejstarší lidé na světě.

  • 23 brux // Oct 30, 2009 at 16:54

    takže se celkem schodnem že jde o provokatéra.nebot dnes platí nic než národ,ale k uplatnění tohoto hesla chtít nechtíc musíme přibrat i že všichni evropští nacionalsité musí táhnout za jeden provaz proti společnému nepříteli.pokud jsou pro něj slovenští zrádci víc než spojenci v nacionálních silách okolních zemí,pokud jsou cikáni se slovenským občansvím pro něj víc jak češi je stejně stracenej.chápal bych tuto nenávist mezi madary a slováky tam je to hluboké a bude to těžké překonat i když na obou stranách dost lidí chápe že tento střed škodí společné věci přežití evropskejch národu.ovšem ppokud nikdo narušuje dobré česko slovenské vztahy na nacionalistické scéně hledal bych jeho motivaci uplně nikde jinde než ve vlasteneckém cítění….

  • 24 Swaróg // Oct 31, 2009 at 13:10

    Mne skejťáci nevadí, ba naopak, pokud jejich jízda nic nepoškodí, nyní je šance, že se po tréningu podívaj i dovnitř. Je pravda, že nám scházi ta velká liga patriotismu. v Rusku chtějí kanonizovat i Zoja Kosmoděmjanskou. Všichni budou spokojení – Církev: každý nový mučedník dobrý (viz Jevgenij Rodionov), nacionalisti (byla to Slovanska, resp. Ruska), komunisti (členka strany)

  • 25 runner // Oct 31, 2009 at 22:17

    8-P: Pane, vy jste se ale v tom svém příspěvku taky vyznamenal, když jste Slovákům vmetl do obličeje jejich údajnou větší náchylnost k fašismu. Nevím proč tady vyčítáte současným Slovákům nějakou náklonnost (která existuje snad jen ve vaší hlavě) jejich dědů a vůbec už nechápu, proč si berete do huby Msgr. Tisa, o němž pravděpodobné víte stejný prd jako o okolnestech vzniku Slovenského státu v r. 39. Vám se nelíbí protičeské výpady pana K věci, ale sám se vůči Slovákům nechováte o nic vybíravěji. Obhroublostí, neznalostí historického kontextu a stupiditou úsudku si s panem K věci v ničem nezadáte. Pravdu má Brux, když říká, že Arabáčům, až nás budou kolonizovat, bude úplně šuma fuk, koho komu kdo zavraždil, kdo na koho doplácel a komu kdo vděčí za stát. To jsou ubohé tlachy hodné malých kluků, kteří se hádají kdo komu zašlálpl kuličku. Rozdmýchávat staré křivdy a rýpat prstem do sotva zahojených ran může snad jen blbec nebo záškodník, nikoliv však rozumný dospělý muž.

  • 26 Diotallevi // Oct 31, 2009 at 22:38

    Díky Peter, myslím, že jste to vystihl velmi dobře. Mám stejný názor; ba co víc – platí to i uvnitř českých (a patrně i slovenských) národoveckých skupin.

  • 27 Drifter // Nov 1, 2009 at 1:00

    28. říjen – opět den národní hrdosti!
    To byl celkem namet clanku. ..25 prispevku se zabyva Slovenske “nelibosti” vuci Cechum a obracene.
    Krivdy, trpeni a snad i nejaka pospolitost obou narodu se znovu predkladaji jako by se udaly vcera. Rany ktere by meli byt davno zahojene se znovu otviraji a niz by nekdo ty doby prozil.

    Fakt je ze Slovaci a Cesi maji svuj stat a Slovaci maji vice problemu s Madarskou mensinou nez meli s tkz. Cehuny. Zitra se budou obe zeme klanet spolecnemu panu, tentokrat v Bruselu aniz by si vystrelili ranu.
    Proc se dva nejblizsi slovane nezabyvaji tim co je spojuje misto toho co je rozdeluje. V novem EU state bude slovanska jednota velice nutna pokud maji tyto narody prezit.

    Myslim ze Peter // Oct 30, 2009 at 9:03 to vystihnul nejlip.

  • 28 8-P // Nov 1, 2009 at 15:15

    Runner – koukám že jsem asi na jednoho klerofašistu narazil, protože právě pro klerofašisty je Tiso hrdinou. Víte já mám tak nějak svůj pohled na svět. Narodil jsem se v Československu, mám rád odkaz Jana Husa, a nemám rád nacisty. No a ten Tiso byl vlastizrádce, protože se podílel na rozvrácení republiky, a navíc to byl katolík, což s jde špatně dohromady s odkazem Jana Husa, a navíc kolaboroval s nacisty.

    A o tom čeho jsou Slováci vůči Čechům někdy schopní si nedělám iluze, protože jsem to viděl. Neříkám že jsou to všichni Slováci, ale zcela jistě na Slovensku existuje klerofašistická pátá kolona, jenž rozdmýchává konflikty mezi Českoslováky způsobem, jakým to dělá pan k věci.

    Na závěr bych pro Vás, vážený Runnere, měl jednu radu. Nesuďte lidi které neznáte. Taky se může stát, že toho vím víc než vy.

  • 29 8-P // Nov 1, 2009 at 15:25

    Tiso prezidentem

    26. října 1939 byl Tiso zvolen prezidentem Slovenské republiky, jímž pak zůstal až po její zánik. Na Slovensku byl nastolen autoritativní režim. Během existence Slovenského štátu nebyl popraven jediný člověk, řada jeho odpůrců režimu však byla mučena a terorizována či zavražděna Hlikovými gardami pod vedením Alexandra „Šaňa“ Macha. Tentýž stát také s Tisovým souhlasem vydal nacistickému Německu k povraždění více než 70 000 občanů židovské a romské národnosti a ještě za každého takového občana platil (tvrzení, že netušil, že je posílá na smrt, lze vztáhnout jen na část deportovaných). Slovensko bylo spojencem Třetí říše a jejím spojencem zůstalo až do obsazení Rudou armádou.

    Z wikipedie. Povšimněte si zejména faktu, že za Tisa se oficiálně nepopravovalo, ale neoficiálně vraždilo.

  • 30 runner // Nov 2, 2009 at 0:47

    8-P: Jak tak koukám, to se asi stát nemůže, nebo možná v nějakém jiném oboru, třeba v krasobluslení :-) . Můžete mi, prosím, vysvětlit, proč by se katolictví nemělo shodovat s odkazem Jana Husa? Vy nevíte, že Jan Hus byl katolík? A nevíte, že první “husitský” král, Jiří z Poděbrad, byl katolík? Nevíte, že ČS církev husitská byla založena až r. 1921 a s odkazem Jana Husa má společného pramálo, snad kromě jména? Podle mého, kdyby Jan Hus viděl dnešní husitské farářky a vůbec rozkol a zkázu českého národa, kterou způsobil, zřejmě by svoje “pravdy” odvolal, protože to byl člověk čistého a smýšlení a opravdový vlastenec.

    Co se týče toho “vlastizrádce” Tisa, měl byste si přečíst i jiné prameny než židopedii. Tiso chtěl pouze autonomii, jak bylo přislíbena Slovákům již v Pittsburgu. Na naléhání Hitlera, který chtěl aby Tiso vyhlásil Slovenský stát přímo od něj z Berlína, nepřistoupil a svolal slovenský parlament, který pak rozhodl o vzniku samostatného Slovenského státu. Kdyby tak neučinil, Hitler hrozil, že SK rozdělí mezi Maďarsko, Protektorát a Polsko. Slovenský parlament v této krizové situaci pouze volil nejmenší zlo pro zachování celistvosti slovenského národa. Tiso byl slovenský vlastenec a nacionalista, tak jak by měl být každý správný muž. Vyčítat mu “vlastizradu” v době, kdy přímo hrozilo rozbití RČS Německem a Sudety byly již půl roku okupované, to je dětinské a svědčí to o Vaší neschopnosti vlastního logického úsudku. Tiso se pouze snažil zachránit co se dá, narozdíl od “vlastence” Beneše, který zbaběle utekl, svoje povinnosti hodil na krk nemocnému Háchovi, kterého pak za “odměnu” nechal doslova chcípnout v kriminále a o Msgr. Tisa se zbavil tím, že si objednal jeho vraždu – pardon popravu.

  • 31 8-P // Nov 2, 2009 at 15:59

    Jan Hus byl možná katolík v době, kdy bylo zakázáno být čímkoliv jiným, ale před smrtí byl exkomunikován, a tedy vyloučen z církve. Potom následovalo 5 katolických křížových výprav proti “heretickým” Čechům. Hereze znamená “svobodná volba čemu věřit”, a jako taková je v katolické církvi dodnes ilegální. Z toho vyplívá, že Husité a Jan Hus skutečně nebyli katolíci, a že Jiří z Poděbrad nebyl katolík, ale “pouze” věřící křesťan.

    O nějaké ČS církvi Husitské jsem nic nepsal, tak nechápu proč mi to strkáte do pusy.

    A své PRAVDY by Hus neodvolal ani dnes, protože Jan Hus byl ODSOUZEN ZA PRAVDU. Ale vzhledem k tomu jak Vy, Runnere, zacházíte s pravdou, asi Vám to nic neříká.

    Tiso byl fašista spoluzodpovědný za statisíce životů, a žádný Slovenský vlastenec. Stejně jako Hitler, Tiso byl Katolík. Vatikán vznikl příkazem Mussoliniho v roce 1933.

    Kdo má oči nechť vidí, že fašismus pochází z Říma. Potom uvidí kdo je nepřítelem Československa.

  • 32 Vllk // Nov 2, 2009 at 17:12

    VIVA LA DUX!!

  • 33 runner // Nov 3, 2009 at 11:00

    Pane 8-P..ovin, můžete mi, prosím, napsat, jak zní ta pravda, pro kterou byl Hus upálen? Rád bych se totiž její konkrétní znění konečně dozvěděl. Tyhle školometské reálněsocialistické, případně hradně-masarykovské fráze “byl upálen za pravdu” si nechte od cesty a uveďte konkrétně znění té pravdy, pro niž byl upálen.

    Vy jste asi nikdy neslyšel o tom, jak Husité řádili v Českých i v okolních zemích? Že vyvraždili 2/3 obyvatel, že hromadně upalovali lidi v kostelích a házeli do studní, že z 2. nejzalidněnější a nejbohatší země Evropy udělali málem pustinu, že zničili nejnádhernější kulturní památky, že chtěli vypálit i chrám Sv. Víta, že kvůli nim emigrovaly desetitisíce nejvzdělanějších lidí a že z jejich řádění se České země ekonomicky vzpamatovávaly ještě dalších 200 let, zatímco kulturně se nevzpamatovaly nikdy? Že jejich jednání nám v Evropě vyneslo pověst barbarského národa, s nímž nechtěl nikdo nic mít?

    Hereze neznamená “svobodná volba čemu věřit”, znamená to odchylku ve výkladu víry, omyl ve víře, porušení jednoty.

    Jiří z Poděbrad nebyl katolík? Vidíte, a já myslel že od Basilejských kompaktát, kdy byla kališníkům přiznána výjimka v přijímání podobojí bylo dosaženo smíru v Církvi a kališníci se stali normálními katolíky, pouze s poněkud odlišným obřadem, podobně jako třeba řeckokatolíci, kteří vyznávají tutéž víru, pouze mají jiný obřad. No,asi máte lepší informace ;-)

    Církev ČS Husitskou jsem vám strkal do pusy proto, že to jsou jediní Husité, kteří se odloučili od katolické církve. Hus se od ní zcela určitě neodloučil, jen se snažil o její reformu, byť poněkud nešťastným způsobem.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Hus

    Tiso byl sice fašista, ale to ještě neznamená že nebyl vlastenec. Pokud byste se namáhal a zjistil si něco konkrétnějšího o tom, co tak nenávidíte, mohl byste narazit na Mosleyho definici fašismu: “Fašismus je intenzivní nacionalismus”. Nenávidět něco, o čem vím absolutní prd, to je známka chabého rozumu. Hitler byl asi takový katolík jako já jsem trockista. Že je někdo pokřtěný ještě neznamená že věří. V Hitlerově režimu byli katoličtí kněží vězněni v KT stejně jako kdokoliv jiný, ale na rozdíl od kohokoliv jiného přinesli příklady hrdinského sebeobětování – viz např. sv. Maxmilián Kolbe.

    Vatikán nevznikl Mussoliniho příkazem, ale Lateránskými dohodami mezi papežem a ministerským předsedou Itálie Mussolinim. Mussolinimu se tak podařilo vyřešit staletou patovou situaci, kdy papež byl “římským vězněm” a dokázal tak stabilizovat italskou společnost, odstranit spor mezi Církví a státem a založit spolupráci všech složek italské společnosti. Byl to od něj naprosto pozitivní a geniální krok.

    Ano, fašismus pochází z Říma, stejně tak jako mnoho jiných věcí, ale některé věci zase pocházejí úplně od někud jinud. Mussolini pochází z Preddappia a dlouho působil v Miláně. Co si z toho vyvodíte za závěr?

    Pane, nepřítelem Československa nebyl Mussolini, ten si naopak velmi vážil ČS legionářů a byl osobním přítelem gen. Gibiše. Jestli byl Mussolini něčím nepřítelem, pak jedině zednáře Beneše. Nepřítelem Československa byli ti, kdo ho od r. 1990 soustavně rozkládali zevnitř, až ho rozložili za účelem jeho rozkradení, zadlužení a včlenění do odnárodněných kosmopolitních struktur EU. Jména těch nepřátel si dosaďte sám, ale fašismus k nim jistě nepatří. Naopak, byli to ČS fašisté, kdo byl zásadně pro obranu RČS v r. 38 proti Hitlerovi.

  • 34 8-P // Nov 4, 2009 at 19:16

    No a užívání Vašeho oblíbeného “argumentum ad hominem” proti mojí osobě zase svědčí o Vaší psychologické zaostalosti, mylý runnere. Takže jsme si kvit.

    Ta pravda, za kterou byl Hus popraven, zní: “Církev Ježíšova si nedělá nároky na materiální statky tohoto světa.” To je samozřejmě v rozporu s církví Katolickou, a tak musel být Hus popraven.

    Ohledně toho obrazoborectví – jedno z desatera přikázání říká “neuděláš sobě modlu v podobě čehokoliv”. To je opět v rozporu s tím co dělají katolíci, kteří si potrpí na sošky a obrázky. Proto je obrazoborectví neodmyslitelně spjato s pravou apoštolskou církví.

    Jinak v Čechách za kališnických dob řádilo zejména pět římskokatolických křížových výprav, a tak mi připadá vaše vysvětlení o krvelačných husitech směšné. Asi stejně směšné jako tvrzení, že fašista Mussolini a klerofašista Tiso byli přátelé Československa, narozdíl od svobodných zednářů Masaryka a Beneše, kteří Československo založili.

    Co Hitler, taky to byl přítel Československa?

    Vsadil bych se, že obdivujete pobělohorskou dobu a katolickou protireformaci, jenž skutečně zredukovala populaci Čech ze 3 miliónů na zhruba 700 tisíc. O tom, že tyto ztáty proběhly za Husitů jsem totiž dosud neslyšel.

    Hereze má tři významy. Já osobně používám tento: Hereze je zastávání názorů odchylných od oficiálních. Jinými slovy: rozhodnout se čemu věřit, a nečekat na propagandu aby mi to řekla.

    PS: Podruhé vás musím napomenout, abyste mi nestrkal do pusy co jsem neřek. Já nikde nepsal že něco nenávidím.

  • 35 8-P // Nov 4, 2009 at 19:28

    BTW: těmi hrdinnými katolíky jste myslel tyhle?

    http://www.alamoministries.com/content/english/Antichrist/nazigallery/photogallery.html

    http://www.liberalslikechrist.org/Catholic/Hitlersfaith.html

    http://skeptically.org/againstreligion/id13.html

    Spojenectví mezi nacisty a katolíky z historie vygumovat nelze, přestože to trochu škodí obrázku katolické církve jak se maluje dnes.

  • 36 Drifter // Nov 5, 2009 at 7:29

    4-8-P // Nov 4, 2009 at 19:28 dobry komentar, diky.

  • 37 runner // Nov 5, 2009 at 22:35

    8-P: ne, to nesvědčí o mojí psychologické ani jiné zaostalosti, to svědčí pouze o tom, že z tebe mám p.del :-) :-)

    Tak tedy opravdu nevím, zda tahle “pravda” byla souzena v Kostnici. Já mám informace, že Hus byl souzen za 45 mylných vět, z čehož se mu podařilo v disputaci, tedy při řádné akademické rozpravě, obhájit 30 a koncil jeho obhajobu uznal. Zbylých 15 vět se mu obhájit nepodařilo, byl vyzván aby je odvolal, ale neučinil tak. Zajímavé je, že Mistr Jeroným Pražský, který byl souzen s ním, poslal do Čech dopis, v němž uvádí, že Hus pravdu nemá (ačkoliv byl Husovým straníkem) a že přes přátelství a úctu, jež k Husovi chová, to musí potvrdit. No, ale třeba máte lepší informace než přímý účastník procesu, Mistr Jerným Pražský ;-)

    Zajímavé také je, že Husa do Kostnice doprovázela výprava nižší české šlechty, ačkoliv měl od císaře zaručen bezpečný příjezd na Koncil. Šlo o to, že Hus po vzoru Viklefa tvrdil, že Církev by nejen neměla vlastnit majetek, ale měla by svůj majetek rozdat šlechtě, která je od Boha ustanovena aby vládla a majetek spravovala. Zejména nižší šlechta na tohle slyšela a těšila se, až se Husovi podaří jeho reforma a vesnice, pole a vinice patřící kláštěrům a církevním hodnostářům jí spadnou do klína. Proto si jeli Husa do Kostnice pohlídat. Proto taky Hus nemohl bludné články své nauky odvolat ani kdyby chtěl, protože smrt a hanba by ho z rukou české člechty stihla hned na českých hranicích. Volil tedy raději “čestnou” a hrdinskou smrt na hranici jako mučedník za “pravdu”. Ovšem po jeho smrti se šlechta nadále domáhala církevních majetků, které jí Hus slíbil, a tak vzniklo husitské hnutí, vyznačující se především loupežemi, pleněním a hromadnými vraždami všech, kdo se nechtěli přidat na stranu apokalyptického vojska Husitů. Typické je, že tam kde byla jednou porušena jednota, už se ji nikdy nepodařilo obnovit. Husité se postupem doby rozdělili až na 25 sekt, z nichž asi nejkřiklavější byli Adamité, kteří chodili nazí a propagovali volnou lásku. No prostě hnus, velebnosti. Kdyby to nebyla taková tragédie pro náš národ, byla by to docela p.del.

    Moje tvrzení o Mussolinim a Tisovi ti může vskutku připadat směšné, ale to jen proto, že jsi svoje znalosti čerpal v nějaké reálněsocialistické měšťance, nebo možná za Havla od nějakého postbolševického politruka. Čistému vše čisté…

    Kdybys měl alespoň základní přehled o podstatě nacismu, pak bys věděl, že Hitler byl pangermanista a jako takový nemohl být přítelem RČS, už vzhledem k sporu mezi německým a českým nacionalismem, trvajícím od Národního obrození. Takže tvoje otázka je mírně řečeno hloupá, ale na to jsem si už zvykl.

    Na zbytek odpovím jindy, pokud se k tomu dostanu, protože ty tvoje bludy fakt stojí za vyvrácení. Jen teď už mi nezbývá čas, musím si jít rychle zahajlovat a poklonit se modlám :-) :-)

  • 38 Runner // Nov 6, 2009 at 1:18

    8-P..ovin: Koukni na tohle, tam se dozvíš jak Husiti prosazovali svoji politiku a jak katolíci pomáhali Národnímu obrození. Kdyby nebylo katolické Církve, tak jsme možná všichni mluvili německy a Češi by už dnes na tom byli jak Lužičtí Srbové:

    http://web.quick.cz/cka.vrchlabi/Zivot/krestanstvi.html

  • 39 Vllk // Nov 6, 2009 at 12:56

    Runner: bravo, naprosto ve všem s Vámi souhlasím a vše podepisuji.

  • 40 8-P // Nov 7, 2009 at 11:00

    runnere, nemám čas ani náladu bavit se s někým kdo si ze mě dělá prdel, a polemizuje tady se mnou o Husovi ačkoliv už Husa sám předem odsoudil. Jestli chcete, napište co považujete za bludný článek Husovy víry, a já vám vysvětlím proč to Hus obhajoval. Možná pak zjistíte, co bylo podstatou pražského povstání na začátku třicetileté války, a proč se katoličtí Habsburgové rozhodli zničit český živel ve střední Evropě.

    OK, jste katolík a nácek, neberu vám to.

    Ale nikdo není tak slepý, jako ten kdo má oči a odmítá vidět.

    And I saw a woman sit upon a scarlet coloured beast, full of names of blasphemy, having seven heads and ten horns. And the woman was arrayed in purple and scarlet colour, and decked with gold and precious stones and pearls, having a golden cup in her hand full of abominations and filthiness of her fornication: And upon her forehead [was] a name written, MYSTERY, BABYLON THE GREAT, THE MOTHER OF HARLOTS AND ABOMINATIONS OF THE EARTH.

  • 41 8-P // Nov 7, 2009 at 11:06

    a propos:

    http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%AD%C5%BEov%C3%A9_v%C3%BDpravy

    http://husitstvi.cz/dokumenty1.php

    Pořádně si prostudujte 4 artikule pražské, ať víte proč mezi lety 1620 až 1648 proběhla genocida českého národa a proč se potom pálily všechny česky psané knihy

  • 42 runner // Nov 7, 2009 at 15:20

    8-P..ovin: Nejde o to, co já považuji za bludný článek Husovy nauky (nikoliv víry – Hus byl katolík), jde o to, za co byl odsouzen a co za bludné považovali největší učenci jeho doby, kteří s ním vedli disputace na Koncilu v Kostnici. A proč sem furt taháš třicetiletou válku? Všichni přece víme, kdo genocidu českého národa, ale i ostatních národů Evropy způsobil: Stavovští vzbouřenci, kteří jako první vyvolali konflikt vyhozením císařských místodržících z okna radnice, aby se pak spojili se Švédy a Maďary, kteří pak v Evropě řádili hůř jak Mongolové. Však ne nadarmo se dodnes Praha a Brno pyšní úspěšnou obranou proti Švédům jako jednou z nejslavnějších kapitol své historie.

    http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=236&Itemid=55

  • 43 8-P // Nov 8, 2009 at 3:07

    “Nejpovolanější a dosud nepřekonaný znalec Husa”

    “A to nejdůležitější: Při sebevětší krutosti inkvizičních procesů zde nechyběla láska”

    nenechte se vysmát

    “pouze v nauce o svátosti oltářní přál Hus remanenčnímu Wiklefovu bludu, o svátosti pokání učil nesprávně, že kněz odpuštění hříchů jenom ohlašuje”

    Jó runnere, nemůžu za to že si katolíci dělají zákony, které jsou v rozporu s Biblí. Slovo církev v Bibli označuje následovníky Krista, kteří mají jediný úkol – a to rozhlásit zprávu o Kristovi do světa. Jediný kdo dokáže zbavit člověka hříchu je Ježíš Kristus, takže

    ano: Hus se dopustil protiprávního jednání co se římskokatolického zákona týče

    a

    ne: Hus neporušil Nový Zákon.

    Ba naopak, Hus byl jeden z prvních kdo upozornil na to, že se církev neřídí příkazy Ježíše Krista.

Leave a Comment