Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”
UltraViolent Street Wear, t shirts and clothing with a street tough attitude

Uřvané celebrity a anonymní dříči

0:23 · Diskuze (44 Comments)

zemekoule.jpgNapsal: David Macháček

O prvním červencovém víkendu se uskutečnil „hudební maratón“ Live Earth, který proběhl v Sydney, Tokiu, Šanghaji, Hamburku, Johannesburgu, New Jersey, Washingtonu a v Riu de Janeiro. Tento maratón, samozřejmě náležitě zpopularizován a přenášen televizemi celého světa, měl podle svých organizátorů přitáhnout pozornost planety k hrozbě klimatických změn. Na této akci ve všech městech vystoupilo na 150 hudebních skupin, zpěváků a zpěvaček. Jmenujme jen známé ekology, jako jsou Madonna, Sting či Red Hot Chilli Peppers. V rámci této monstrózní akce vystoupil i bývalý americký víceprezident a dnes velký ekolog Al Gore.

Oč při této parádě šlo? Angažovaní umělci spolu se svým guru cítili potřebu nás, drobné škůdce, upozornit, že podle jejich vědců a výzkumů ničíme klima naší planety. Právě my se svojí sobeckou civilizační stopou způsobujeme šíření pouští a zvyšování teplot. Natřásajícím se celebritám jistě jen málo vadí, že dodnes není dokázán zničující dopad civilizace na zemské klima v takovém rozsahu, jak oni tvrdí. Viníky už totiž mají.


Sice nesouhlasím s Václavem Klausem, který prohlásil, že si nevšiml lidské devastace přírody, netvrdím ani, že lidmi produkované zplodiny klimatu nějak prospívají, ale stejně tak odmítám strašení různých ekoaktivistů. Změna klimatu jistě probíhá, ale ta v historii Země probíhala vždy. Například před mnoha lety bylo ve střední Evropě mnohem chladněji a žili zde mamuti a srstnatí nosorožci, ještě předtím u nás naopak bylo výrazně tepleji a žili zde např. krokodýli a želvy. Prostě zemské klima se mění a strašit tím, že se mění právě teď, mi přijde stejně tak smysluplné, jako žehrat nad ztrátou mamutů.

Dnes je ovšem žádoucí a jaksi moderní ze všeho vinit člověka a to, pokud možno, ještě toho nejvíce civilizovaného. Takže i bez rozumných důvodů máme měnit své životy, abychom zachránili celý svět. Vyřvávající celebrity ekobyznysu nám očkují připravené dávky sebeobviňování: jsme vinni tím, že topíme, že se přemisťujeme, že jíme, protože ostatní netopí, nepřemisťují se a jí daleko méně; oni ostatně často ani nepracují, a tak prostě škodí v menší míře.

Co na tom, že ty stejné angažované celebrity nás jindy nutí těm netopícím, nejezdícím, nepracujícím a méně jícím odevzdávat část výdobytků naší civilizace a tedy ničit planetu tak trochu i pro ně a v jejich zájmu. Právě my, miliony a miliardy malých viníků, my všichni musíme změnit své životy a své chování. My musíme, dle přání ekocelebrit létajících na svá vystoupení soukromými tryskáči, méně jíst, méně pracovat, méně se přemisťovat a nebo jíst to, co nám dovolí, pracovat na tom, co nám dovolí, jezdit v tom, v čem nám povolí a topit tím, co oni schválí.

Oni sami však, jako vyslanci Dobra, mají výjimky. Proto, aby měli dostatečný komfort k dalším ekoaktivitám, mohou spotřebovávat vodu ve svých čtyřech koupelnách, spálit více pohonných hmot ve svých silných motorech a spotřebovat více energie pro svoje klimatizace a megašarády. Oni se nemusí vracet na stromy, ostatně stromy by na ně ani možná nezbyly, až tam budeme my všichni příslušníci naší miliardy viníků.

Jestliže osobně a upřímně pohrdám těmito kašpárky s jejich dvojakým přístupem k sobě a k ostatním, pak si na druhou stranu neméně vážím těch, kteří pro nápravu té skutečně zničené krajiny a přírody a pro skutečně ohrožená zvířata a rostliny dělají něco reálného. Těch, kteří stejně jako my ostatní používají malé koupelny ve svých malých bytech a děkují Temelínu za spolehlivě dodanou čistou elektřinu do svých praček a žehliček. Těch, kteří také třídí odpad a jezdí přecpanými autobusy, vlaky nebo metrem. Těch, kteří mnohdy ve svém vlastní volnu a bez televizních kamer, potlesku zkrachovalých politiků a světel ramp něco zcela konkrétního dělají.

Každému, kdo se skutečně zajímá o ochranu přírody, doporučuji navštívit nějakou stanici pro záchranu zraněných zvířat, ve kterých se „neznámí“ dobrovolníci, ne Madonna, Sting nebo velký Al, starají o poraněná zvířata. Doporučuji také seznámení se s programy činnosti Českého svazu ochránců přírody, v jejichž rámci jsou například z vybraných prostředků vykupovány unikátní biotopy a z pozice vlastníka pak chráněny.

Chápu, že ochrana orlích hnízd před vykradači, stavění podchodů pod dálnicemi pro žáby či přenášení škeblí z vypuštěných rybníků není nic populárního ani mediálně zajímavého a že Madonnu ani Ala Gora při této činnosti neuvidíme. Oni raději pořádají televizní seance, kde mentorují do televizních kamer a připadají si důležití a významní.

Ale právě tito „bezejmenní“ si zaslouží naši pozornost, pomoc či alespoň poděkování. Například nedávno jsem zaregistroval zprávu, že v naší zemi žijí pouze dvě dlouhodobě nadějné populace syslů. Jedna je na letišti ve Vyškově a druhá na letišti v pražských Letňanech. Pražská kolonie je ohrožena plánovanou výstavbou kvůli Bémově olympiádě. Jsem přesvědčen o tom, že na její záchranu zase vystoupí jen ti anonymní dříči přírody. I proto si jich vážím.

Tags: Úvahy a komentáře

44 responses so far ↓

  • 1 Bryoria // Jul 18, 2007 at 0:57

    Mluvite mi z duse. Jinak ohledne kasparka jmenem Al Gore doporucuji ke shlednuti dil serialu South Park - Manbearpig, ktery se tomuto “ekologovi” venuje a spravedlive jej ocenuje…:o)

  • 2 // Jul 18, 2007 at 1:08

    Jak South Park rád nemám, tak v tomto s Bryoriou(??, omlouvám se za případné komolení přezdívky) souhlasím:) Al dostává slušnou nakládačku :D

  • 3 LJM // Jul 18, 2007 at 1:53

    Ten, kdo chce zviditelnit cíle, pro které pracuje a za které bojuje, nemusí zviditelňovat svoji osobu a propagovat své jméno.

    Všichni ti pseudokazatelé, adoptovači černošských dětiček a moralisté by se měli stydět!

  • 4 Michal // Jul 18, 2007 at 1:56

    Ve filmu South Park-Peklo na zemi je podobnější postava: velký teplý Al :-)

  • 5 stop nwo // Jul 18, 2007 at 4:27

    Jen tak mimochodem, pro někdo nedal na AM odkaz na projekt http://www.metapedia.org/ ?

  • 6 František Nonnemann // Jul 18, 2007 at 5:46

    stop nwo: protože tento projekt teprve začíná, ještě zdaleka neobsahuje všechny technické náležitosti a oznámení o jeho spuštění jsme plánovali na pozdější dobu.

  • 7 Andrej Draganov // Jul 18, 2007 at 5:48

    místo křepčění mají pustit ze svých milionových kapes.pokud jim ovšem opúravdu leží tak na srdci to klima.
    U “madony” tento festival sedí nejvíc. Když přijela do ČR tak si nechala v hotelu vyměnit i prkýnko na záchod.Ty se pokud vím dělají z neekoligického pvc.možná ale ona má nějaké ekologické pvc prkýnko.

  • 8 stop nwo // Jul 18, 2007 at 6:01

    František Nonnemann: Tak to byste měli můj příspěvek vymazat, aby to pak bylo větší překvapení…! :-)

  • 9 LJM // Jul 18, 2007 at 7:25

    František Nonnemann & sto nwo: A což takhle ještě jiná verze? Encyklopedie pro germanofily a velkoněmecké šovinisty: http://www.encyclopaedia-germanica.org/de/index.php/Hauptseite

    Tento příspěvek nechť není chápan jako výlev nějakéhosi antiněmectví nebo zášti vůči našim západním sousedům a kdysi i “spoluobčanům”.

  • 10 Custos // Jul 18, 2007 at 7:47

    LJM: Tak tam je to poměrně výživné…vaše charakteristika vcelku sedí. Vizte níže dvě z tamních perel…

    “Einig ist man sich, daß das Deutsche Reich noch heute existiert, in welcher Form aber, darüber gibt es Streitigkeiten. Das Deutsche Reich ist im Jahre 2006 neben der Republik Österreich, dem Fürstentum Liechtenstein, der Schweizerischen Eidgenossenschaft, dem Großherzogtum Luxemburg und den Niederlanden der sechste unabhängige deutsche Staat.”

    “Deutschland stieg unter Adolf Hitler zu großer Macht auf, er vereinigte alle Länder Germaniens zum großdeutschen Reich. Nach seinem Tod wurde Deutschland geteilt und es begann der kalte Krieg.”

  • 11 Adam Kovář // Jul 18, 2007 at 7:48

    Custos: a pro nás, kteří neumíme německy, překlad nebude?

  • 12 Anonymous // Jul 18, 2007 at 7:53

    LJM: Die Seite ist doch zum Kotzen. Ten odkaz pošlete na Odpor - myslím, že by se našlo pár jedinců, kteří by nad těmi stránkami každý den onanovali.

  • 13 Ryba // Jul 18, 2007 at 7:55

    Tato akce je testováním Gorovi popularity a přípravou na zahájení jeho prezidentské kampaně (ZDARMA !), takové je hodnocení některých médií.
    Že jde o manipulaci veřejného mínění je
    patrné z “osobností” organizátorů tohoto
    monstrkšeftu, zejména z hlavní figurky, mizerného rádobyumělce B.Geldoffa. Přítomnost němec. slova peníze ve jméně neúspěšného rockera s irským občanstvím
    (s Geld) je kouzlo nechtěného.
    Nejpozoruhodnější je ovšem povinná slepota, diktovaná polit. korektností s jakou je ignorována skutečná příčina stavu : obrovský
    nárust populací, množících se jako plevel a zároveň naprosto nesoběstačných ,schopných
    pouze natáhnout špinavou ruku a vedených
    výše zmíněnými milionářskými manipulátory k vydírání původního evropského obyvatelstva
    všemi dostupnými (mediálními) způsoby.
    Nemylme se : jsme to my, kdo jsme na začátku
    tohoto tisíciletí jejich otroky i když zatím ještě nemáme v nose kroužky a na těle jho.

  • 14 stop nwo // Jul 18, 2007 at 7:58

    Adam Kovář:Zhruba…Jedno je jasné, že Německá říše dnes ještě existuje, o tom v jaké formě, se můžem dohadovat. Německá říše je v roce 2006 vedle Rakouska, Lichtenštejnska, Švýcarska, Lucemburska a Nizozemska šestým německým státem…

    A perla na závěr: německa povstalo za Adolfa Hitlera k velké moci, sjednotilo všechny německé státy do Velkoněmecké říše. Po jeho smrti bylo Německo rozděleno a začla studená válka.

    Autoři jsou pěkní vtipálci

  • 15 Christov L. // Jul 18, 2007 at 8:04

    Al Gore je vychcánek!

  • 16 Ryba // Jul 18, 2007 at 8:07

    Pro : JLM + Custos
    Držte se tématu a nerozptylujte, tohle je mimo !!!
    Jak souvisí uvedené odkazy s obsahem článku,
    jsou snad Němci příjemci mezinárodní pomoci ?
    Nikoliv, pouze jsou vyssáváni jako ostatně všichni bílí a stávají se menšinou ve vlastní zemi.

  • 17 Custos // Jul 18, 2007 at 8:07

    Adame Kováři, že jste to Vy…:))) :

    “Lze se shodnout na tom, že Německá Říše existuje ještě dnes, v jaké podobě ovšem, o tom se vedou spory. Německá říše je v roce 2006 vedle rakouské republiky, liechtenštejnského knížectví, švýcarské konfederace, lucemburského velkovévodství a Holandska šestým nezávislým německým státem.”

    “Německo za Adolfa Hitlera dosáhlo velké moci, on spojil všechny země Germánie (!) do velkoněmecké Říše. Po jeho smrti bylo Německo rozděleno a začala studená válka.”

    Anonymous:
    Ano, to je dost pravděpodobné…:)

  • 18 Custos // Jul 18, 2007 at 8:11

    Ryba:
    Nemusíte se hned rozčilovat…ale jasně, byly to perly mimo téma, nechávám tímto “germanofily a velkoněmecké šovinisty”, ať si je v klidu užijí…:)))

  • 19 stop nwo // Jul 18, 2007 at 8:16

    Custos: To dnes neusnu, že někdo to přeložil líp jak já. :-)

  • 20 LJM // Jul 18, 2007 at 8:57

    Ryba: Omyl! Tohle vyplynulo z diskuze, i když to se článkem přímo nesouvisí.

    S tím ostatním souhlasím. Ovšem….. Je fakt, že i Němcům se dělo nějaké bezpráví, ale pokud mají ostatní evropské národy s národem německým do budoucna spolupracovat, tak je třeba tvůrcům a sympatizantům takovýchto pseudoencyklopedií ukázat záda.

    A mimochodem - občas listuju německou Altermédií. Někdy mám pocit, že je to spíše hlásná trouba NPD. V něčem by jim člověk dal i za pravdu, ale někteří Němci jsou pořád ještě posedlí Adolfem a věcmi s ním spojenými.

  • 21 Shooter // Jul 18, 2007 at 9:06

    LJM: Kdyby jenom někteří Němci…

  • 22 stop nwo // Jul 18, 2007 at 9:22

    LJM: Já ten pocit nemám někdy, já ho mám VŽDYCKY. Hlásná trouba je naprosto přesný termín. Ostatně, co jiného byste čekal ? NPD je přece jen, hlavně na východě Německa dosti úspěšná, má zastoupení v zemských sněmech. ASi jako tak, že kdyby tu byla česká AM v půlce 90.let, tak nepochybuju o tom, že by se stala hlásnou troubou SPR-RSČ…

  • 23 Custos // Jul 18, 2007 at 12:20

    stop nwo:
    Byl jste rychlejší:)
    (Když jsem začal psát ten překlad, váš tam ještě nebyl - jinak bych se neobtěžoval:))) ).

    LJM: Přesně tak.

  • 24 lokus // Jul 18, 2007 at 13:37

    Shooter: Chceš snad říct že všichni :-)

  • 25 Shooter // Jul 18, 2007 at 16:46

    lokus: Chtěl jsem tím spíše říci, že nejenom Němci, bohužel, jsou posedlí Adolfem a s věcmi s ním spojenými.
    I v národech, které by tento člověk poslal za Ural, se najdou …, kteří jsou jim posedlí.

  • 26 LJM // Jul 18, 2007 at 17:55

    Shooter, nevím přesně, jak to bylo s tím posíláním za Ural, ale někteří němečtí takynacionalisté mi to vehementně popírali. Prý jsme si to vymysleli, abychom ospravedlnili vyhnání Němců. To by mě tedy zajímalo, jak to doopravdy bylo.

  • 27 Václav // Jul 18, 2007 at 19:12

    LJM: Ani Hitler nechtěl poslat za Ural všechny Čechy, jen část.

  • 28 Defender of Patria // Jul 18, 2007 at 19:45

    LJM: to by me taky zajimalo jak tohle bylo?? nevite nekdo?? ptal sem se na to uz spousty vzdelanych lidi ale nazory se dost ruzni :(

  • 29 Shooter // Jul 19, 2007 at 1:03

    LJM: Posílání za Ural jsme nevymysleli my, ale národní socialisté v čele s Hitlerem. To, že to popírají němečtí takynacionalisté mne nepřekvapuje.

  • 30 Bryoria // Jul 19, 2007 at 1:58

    No ono je rozdil, kdo to vymyslel… Asi jako kdyz Kalousek vymyslel vladu KDU-CSL s CSSD za podpory KSCM a stalo ho to hlavu predsedy, protoze KDU-CSL byla proti. Je treba rozlisovat koncepci nacistickeho Nemecka a osamocene napady jeho pohlavaru.
    To stejne muzete vyvodit, ze kdyz nekteri lidi z Wehrmachtu se pokusili atentatem zabit Hitlera, tak ze Wehrmacht byl protinacisticka a protivalecna organizace….

  • 31 Shooter // Jul 19, 2007 at 2:06

    Bryoria: Kalouska to stálo hlavu předsedy. Nikde jsem neslyšel, že by někdo z pohlavarů Třetí říše “přišel o hlavu” kvůli tomu, že by požadoval přesídlení Čechů za Ural

  • 32 Okoun // Jul 19, 2007 at 2:22

    Shooter: Heydrich? ;-)

  • 33 Plenkovič // Jul 19, 2007 at 4:53

    Shooter:Heydrich o Uralu výslovně nemluvil. Jeho řeči o Sibiři neupřesňovaly, zda měl na mysli Kolymu, Tunguzku či Kamčatku. Historickým faktem ovšem je, že Stalin dal přemístit povolžské Němce do Kazachstánu. V Alma-Atě měli i vlastní německé divadlo.Göring by dal přednost umístění Čechů v Patagonii jako humánnějšímu řešení.

  • 34 Magnát // Jul 19, 2007 at 9:50

    Ještě že tam nevystupoval Laibach a Rammstein :-)

  • 35 LJM // Jul 19, 2007 at 9:57

    Ještě k tomu “přemísťování” národů: Myslím, že nakonec se od přesídlování ustoupilo a chtěli nás definitivně poněmčit. Češi a Moraváci pro ně byli vhodnou rasou k poněmčení. Stačilo jen zavřít školy, příslušné úřady, zavést všude němčinu a hotovo. Byť nutno dodat, že za první republiky se taky systematicky počešťovalo, ale to bylo za trochu jiných politických poměrů.

  • 36 EmilXX // Jul 20, 2007 at 9:03

    Přečtěte si Mein Kampf. Tam se výslovně píše, že germanizace se má týkat území, nikoliv lidí a slovanské národy Rakousko Uherska a Poláci jsou výslovně označeny jako podřadné.
    Jak by to dopadlo, kdyby Hitler zvítězil, těžko říci. Pokud by ale válka skončila nějakým vynuceným kompromisem, asi by zůstalo u toho poněmčení.

  • 37 Shooter // Jul 20, 2007 at 11:41

    Toto pronesl A. Hitler v létě 1932.

    „Co bylo řečeno o naší východní politice nebo o politice východního prostoru, s tím v podstatě souhlasím. Jen jedno, moji stoupenci, musíte mít stále před očima. Nebudeme nikdy dělat velkou politiku bez pevného, ocelově tvrdého jádra moci uprostřed. Jádro osmdesáti nebo sta milionů soustředěně sídlících Němců! Mým prvním úkolem tedy bude vytvořit toto jádro, které nás učiní nejen neporazitelnými, nýbrž nám i zajistí jednou provždy rozhodující převahu nad všemi evropskými národy. Podaří-li se nám toto, bude vše ostatní poměrně snadné. K tomuto jádru náleží Rakousko. To je samozřejmost. Náleží k němu však také Čechy a Morava a náleží k němu západní oblasti Polska až k jistým strategickým hranicím. Náleží k němu však také, a to nesmíte přehlédnout, baltské státy, které měli po staletí tenkou hořejší vrstvu německou. Ve všech těchto oblastech bydlí dnes převážně cizí národní kmeny. A bude naší povinností, chceme-li založit svou veleříši pro věčné časy, tyto kmeny odstranit. Naše doba nám skýtá technické možnosti, abychom takovéto přesídlovací plány provedli poměrně snadno. Ostatně poválečná doba způsobila vnitřní stěhování mnoha milionů, proti kterému bude naše počínání maličkostí. Českomoravskou kotlinu, východní oblasti, hraničící s Německem, osídlíme německými rolníky. Čechy přesadíme na Sibiř nebo do oblastí volyňských, vykážeme jim reserváty v nových spolkových státech. Češi musí pryč ze střední Evropy. Dokud tam budou, budou vždy ohniskem husitsko-bolševického rozkladu. A až toto vše budeme moci i chtít dosáhnout, budu ochoten zodpovědět se za novou oběť krve německé mládeže. Je-li však toto naše cena, nebudu váhat ani na okamžik vzít si s plným vědomím závažnosti takové oběti na svědomí dva i tří miliony mrtvých Němců.
    Jinak je tomu v baltských zemích. Obyvatelstvo budeme moci snadno germanizovat. Jsou to kmeny, které jsou nám rasově blízké a které by se již dávno byly staly německými, kdyby to nebyly uměle zamezily předsudky a sociální domýšlivost německých baltských baronů…“ (Rauschning H., Mluvil jsem s Hitlerem. s. 53-54. )

  • 38 Vladimír Neckář jr // Jul 21, 2007 at 8:59

    Tak Adolf pravil že jsme ohniskem “husitsko-bolševického” rozkladu :-))
    To by se líbilo i dr Malému a dalšího hard-katolíkům blízkým SSPX.

  • 39 Defender of Patria // Jul 21, 2007 at 10:52

    NEckar jr: tak to od adolfa nebylo pekny…to ma u me

  • 40 6shooter // Jul 22, 2007 at 9:45

    Aha, takže klima se mění samo od sebe neustále a důkazem toho je střídání dob ledových a meziledových. To beru. Ale páně Macháčkova teze, že lidská činnost nemá na životní prostředí žádný nebo jen zanedbatelný vliv se mi zdá směšná. V této realitě platí přece zákon kauzality, který říká, že každý čin má své důsledky, a to jak teď tak v budoucnu.
    Jestli tady někdo z vás chápe upozorňování na to, že naše činnost nemá momentálně dobrý vliv na tuhle planetu, jako útok na to, že jste bílí a pracovití, tak vás upřímně lituju.
    Faktem zůstává, že lidé ve vyspělých státech světa, narozdíl od divochů v dýžunglích, už nejsou součástí krajiny ale že mají schopnost krajinu měnit a utvářet, a to jak v pozitivním tak v negativním smyslu. Sami jsme si to mohli vyzkoušet v naší vlastní zemi. Povodně v roce 1997 by nemusely být tak tragické, kdyby určití inteligentní bílí a pracovití Češi nestavěli své příbytky přímo v záplavových oblastech řek a kdyby neměli nutkavou touhu přeměnit většinu bažin v zemědělskou půdu. Bažiny, jak známo, mají schopnost zadržet více vody než pole. Ale to některým bílým a pracovitým lidem prostě nevymluvíte.
    Faktem také je, že automobilový průmysl v současnosti zažívá docela velkou hojnost. Lidé v tomto státě sice hovoří o zbídačeném národě, ale je docela legrace pozorovat jak tito zbídačení bílí a pracovití lidé nakupují týdně ve zbídačených hypermarketech zbídačené nákupy jídla za tisíce korun a jak je potom svými zbídačenými auty odvážejí do svých zbídačených domovů. Spalovací motor je technologie stará už více než sto let. Za tu dobu se pouze upravuje. V současnosti osobních automobilů jakožto dopravních prostředků představujících určitý standard ve světě přibývá. Při procesu spalování benzinu či nafty v motorech vznikají ne přiliš blahodárné látky, které se uvolňují do ovzduší. A je rozdíl, jestli auta používá 500 milionů lidí nebo miliarda lidí. A tento rozdíl se nutně musí projevit i na kvalitě ovzduší. A kdo tvrdí že ne, je pošetilý. V současnosti jistě existují mnohem lepší technologie pohonu, které by mohly spalovací motor nahradit. Jenomže to by přišel ropný průmysl o značnou část svého odbytiště. A tak vesele čoudíme dál. Automobilová lobby má totiž tolik prachů vyčleněných na korupci jak politků tak veřejnosti, že jejich řečem, že současné automobily jsou tím nejlepším, co mže být, prostě musíme uvěřit.
    A tak bych mohl pokračovat vesele dál. Chci jenom zdůraznit fakt, že akcentování šetrnosti k životnímu prostředí není útokem na bílé a pracovité lidi, ale pouze upozorněním na to, že určité věci můžeme dělat tak, aby prospěly nejenom nám, ale i přírodě, která nás obklopuje. A že každý člověk proto může něco udělat.

  • 41 František Nonnemann // Jul 22, 2007 at 14:29

    6shooter: v tomto článku autor nic o tom, že lidská činnost nemá na životní prostředí žádný nebo jen zanedbatelný vliv, naopak s tímto názorem Klause autor vyslovuje nesouhlas. Kde tedy David Macháček tuto tezi vyslovil?

  • 42 Defender of Patria // Jul 22, 2007 at 16:10

    6shooter: to ze bily lide propadly konzumu a stala se z nich jenom seda nakupujici luza jeste neznamena ze nejsou zbidaceni…..clovek se da zbidacit i jinymy spusoby nez je nedostatek a hlad

  • 43 Shooter // Jul 22, 2007 at 16:56

    Jen bych chtěl upozornit, že 6shooter nejsem já a chtěl bych tohoto uživatele požádat zda by nemohl psát svá moudra pod jiným nickem.

  • 44 Mirek Secký // Jul 30, 2007 at 6:43

    Tak já bych to Davide zas neviděl tak černě.
    Třeba tyhle takzvané populární osobnosti chtějí svým konáním na uvedený problém poukázat, mluvit o něm, že tu prostě je.
    Myslím, že je opět o mnoho lepší o něm alespoň mluvit a upozorňovat na problém, než to nechat plavat, stejně jako to děláme my, ty milióny a miliardy.

Leave a Comment