Svobodní zednáři - fantasmagorie nebo reálné nebezpečí?
Napsal: Radomír Malý
Tak se mi zdá, že té literatury o zednářství je nějak moc, samozřejmě té protizednářské. Kromě řady dobrých knih, statí a studií jsou tam ovšem i takové, které vycházejí z bujné fantazie nebo jsou poznamenány nadměrným strachem z aktivit zednářských lóží. Ty potom poskytují odpůrcům Církve vítaný propagandistický arzenál o „paranoidních katolících”. Faktem je, že pokoncilní rozvrat Církve není pouze dílem zednářů, ale také dílem samotných katolíků, kteří nežijí podle nauky Církve a jimž různé změkčující teorie o prázdném pekle nebo o „právu” svědomí na mimomanželský sex a antikoncepci příjemně šimrají v uších. Znamená to ale, že zednáři už dnes nejsou nebezpeční? Že jsou jen neškodným charitativně-vzdělávacím spolkem bez politických a ideologických ambicí? Že už o likvidaci katolické církve vůbec neusilují?
Na tuto otázku dává odpověď francouzský týdeník „Le Point”, který vůbec nepatří mezi příznivce katolicismu. Odvolává se na literaturu, publikovanou samotnými zednáři, kteří dnes již necítí takovou potřebu zahalovat se utajením. Koneckonců vždycky platilo, že zednář může hrdě deklarovat svou příslušnost k lóži, jen nesmí vyjevit jméno jiného člena a vyzradit tajemství zasvěcení a rituálu. Tak bylo zveřejněno, že např. francouzský Grande Orient (Velký východ), nejznámější zednářská obedience, čítá v samotné Francii 50 tisíc členů. Jsou to lidé ve vedoucích funkcích, příslušníci svobodných povolání a politikové. Motivací vstupu do lóží je jednoznačně kariéra. Vlivy lóží jsou velmi silné i na úrovni obecních samospráv.
Velkou aktivitu vyvíjí Grande Orient i v zemích bývalého východního bloku. Ještě před rozpadem komunismu mnozí nomenklaturní kádři komunistických stran, kteří na rozdíl od svých spoluobčanů mohli volně cestovat na Západ, vstoupili do lóží v ulici Cadet v Paříži, aby potom po rozkladu komunismu zakládali další ve své vlasti.
Grande Orient má ale silnou konkurenci v další zednářské obedienci, jež se nazývá „Velká národní lóže francouzská”. I ona čítá cca 50 tisíc členů a každoročně vzrůstá o 3,5 tisíc. Její přední představitel Alexander Adler, historik a politolog, uvádí, že tato lóže je „zaměřena na citlivé společenské otázky”, bojuje proti rasismu a za neomezenou svobodu potratů. Právě tito lidé připravili podle Adlera volbu Nicolase Sarkozyho prezidentem.
Baštou francouzského zednářstva je školství. Zhruba tisíc vedoucích školských funkcionářů je v lóžích. Dalším objektem zájmu zednářstva je policie. Čtvrtina policejních komisařů jsou zednáři. Podle nejnovějších statistik, vypracovaných samotnými zednáři, některé lóže jsou až ze šedesáti procent složeny z vysokých důstojníků policie. Patří již k dlouholeté francouzské tradici, že poradci ministerstva vnitra nebo příslušníky rozvědky mohou být pouze zednáři.
Fenoménem posledních let je vznik specifických lóží homosexuálů. Jejich iniciátorem byl Jean Paul Gaultier, velkopodnikatel a majitel řady luxusních módních salonů v celém světě. Patří již desítky let k vysokým funkcionářům Národní lóže francouzské. Jeho přítel Donald Potard, kterého Gaultier dostal do lóže, má za úkol prostřednictvím lóží kontaktovat francouzské politiky, kteří náleží k lóžím, aby prosazovali zákony umožňující registrované partnerství, potažmo manželství sodomitů.
V rámci Národní lóže francouzské vznikly také specifické lóže čarodějů a spiritistů. Řídí se heslem „volnost, rovnost, duchovnost”. Tyto lóže mají úzký kontakt na špičky francouzské rozvědky a na elektrárenský gigant EDF. Dvacet procent jejich členstva tvoří ženy. Všichni noví příslušníci těchto lóží jsou povinni přísahat na „svaté knihy” okultního charakteru. V případě, že jsou bez vyznání, přísahají na tzv. „bílou knihu”, která vysvětluje okultní praktiky přirozeným způsobem.
Zednáři jsou též hojně zastoupeni v politice. Z těch, kteří se s členstvím v lóži neskrývají, je třeba jmenovat hlavně předsedu senátu Christiana Ponceleta, ministra vnitra Bricea Hortefeuxe a socialistického starostu Lyonu a poslance Pierrea Bourguignona. Zednáři jsou také nejužší spolupracovníci prezidenta Sarkozyho Patrick Balkany, Patrick Devedjian a Manuel Aechliman. V lóžích jsou také státní tajemník André Santini a vlivný senátor Michel Charasse. Francouzští zednáři uplatňují svůj vliv i v bývalých francouzských koloniích. Tři afričtí prezidenti jsou členy Národní lóže francouzské: Denis Sassou-Nguesso v Kongu, Francois Bozizé ve Středoafrické republice a Omar Bongo v Gabunu.
O francouzském prezidentu Sarkozym není známo, že by byl členem lóže (alespoň se k tomu veřejně nehlásí). Je však mimo jakoukoliv pochybnost, že podobně jako jeho předchůdci zednářům podléhá. Ve funkci prezidenta se oficiálně účastnil v listopadu roku 2007 přátelského setkání s velmistry lóží v ústřední zednářské svatyni v Paříži. Premiér Francois Fillon přijal předtím tyto velmistry ve své kanceláři. Zednáři veřejně protestovali, když Sarkozy nedávno oznámil, že bude zapotřebí korigovat dosavadní zákon z roku 1905 o odluce Církve od státu. Prezident okamžitě vycouval a řekl, že půjde jen o nepatrné kosmetické změny, které budou na tajném zasedání probrány s velmistry lóží. Z toho je tedy jasné, že v současné Francii nemůže špičkový politik učinit žádné závažné rozhodnutí bez konzultace se svobodnými zednáři.
Uvedená fakta jasně dokazují, že zednáři mají ve Francii obrovskou moc a vliv. Jejich programem je boj za co nejširší liberalizaci potratů ve všech zemích světa, za legalizaci homosexuálních svazků a eutanázie. To vše spojují se vznešenými hesly demokracie, svobody, rovnoprávnosti, antirasismu, emancipace žen apod. Protože katolická morálka stojí v radikální opozici vůči těmto zednářským požadavkům, je jasné, že Církev je mezi prvními, kdo musí být podle jejich plánů zneškodněn. Vliv a síla zednářů nejsou omezeny jen na Francii. Silná zednářská tradice je též v anglosaských zemích, v Německu, v Itálii a v Latinské Americe. Toto je nutno reflektovat a mít na zřeteli, ale nepropadat strachu a rezignaci. Jako mnohokrát v dějinách, i tentokrát bude mít poslední slovo Bůh a Jeho spravedlnost.
Poznámka: Informace byly čerpány z publikací Nasz Dziennik (4.2.2008) a Franciszek Ćwik: „Ofenziwa masonerii“
zdroj: Národní tisková agentura









RSS 2.0
Atom 0.3
RDF
March 14th, 2008 at 2:20
http://www.svobodnezednarstvi.cz/
March 14th, 2008 at 2:47
jj uznávám, že zednáři jsou pro evropské národy možná o trochu nebezpečnější než katolíci.
Sláva pohanství. http://www.bratrstvi.tk
March 14th, 2008 at 3:02
Pohanství je stejně tak cestou do pekla jako zednářství.
Ale proč se namáhat apologií pravé víry, když se stále najde dost užitečných …, kteří myšlenku papá Hitlera a jeho pohanské říše při životě držeti budou, že?
Redakčně kráceno pro vulgaritu.
March 14th, 2008 at 4:29
To Rada: Evropu zachrání jen návrat k původní víře predků.
To Jakub II: …
Redakčně kráceno pro urážení spoludiskutujícího a hloupost.
March 14th, 2008 at 4:51
Smazáno pro hloupost. Redakce
March 14th, 2008 at 5:02
To Admin: S dovolením, jestli jsou slušně a bez jakéhokoliv urážlivého slova texty označené za urážení a historické konstatování katolické a potažmo křesťanské a židovské víry a islámu o jejích masovém vyvražďování v důsledku šíření pravé víry označovány za hloupost a také za hloupost je označené to, že Hitler a pravé pohanství nemají nic společné, tak by správně měl být pro urážení a hloupost zrušen také každý příspěvěk Jakuba II a ostatných fanaticků. A nevím dále co je hloupé na tom, že zednářství má své podhoubí v křesťanství a bez křesťanství by nebylo ani zednářství?
March 14th, 2008 at 5:24
Svarozic: nějak dnes nemám náladu na hloupé a nesmyslné výplody o tom, jak katolická církev vyvraždila miliony lidí. Zkuste to na webu uvedeném v prvním diskusním příspěvku.
March 14th, 2008 at 5:39
To Admin: Já jen s dovolením reagoval na předcházející příspěvek.
March 14th, 2008 at 5:44
tady je horší cenzura, než na seznamu. Jinak adminovi jeho víru samozřejmě brát nechci, ale trochu kritky by unést mohl
March 14th, 2008 at 6:11
Zednářství hrálo významnou roli v minulosti, kdy bojovalo za osvícenství a pokrok proti náboženskému tmářství. V dnešní době se však staví proti tradičním hodnotám ve prospěch Nového světového řádu a působí tak rozkladně. Autor má pravdu, ovšem jeho názory jsou značně ovlivněny náboženským přesvědčením a na rozdíl od Poláků je pro české, tj. povětšinou ateistické čtenáře dovolávání se Církve asi nic neříkající. Člověk nemusí být zrovna katolík, aby byl morálním.
March 14th, 2008 at 6:33
Smazáno pro hloupost a urážení spoludiskutujících. Redakce
March 14th, 2008 at 7:08
Svarozic a spol.:
Kdo si nechceš hubu spálit, musíš mlčet nebo chválit.(Karel Havlíček Borovský)
March 14th, 2008 at 7:14
Fred: nejsem členem církve ani lóže, ale o tuto otázku se trochu zajímám. Mohl byste alespoň částečně rozvést nebo na nějakém příkladu ilustrovat tvrzení, že zednářství bojovalo za osvícenství a pokrok proti tmářství? Resp. že vymyslelo a bojovalo za osvícenství a pokrok je evidentí, ale jaké bylo to náboženské tmářství?
March 14th, 2008 at 8:25
Jejich weby to jistě tvrdí dojednoho, navíc se prezentují jako lidumilové ze skromnosti zakonspirovaní na 33 stupňů… A pokud někdo z jejich řad v minulosti napsal tlustospis o Satanovi, jistě to tak nemyslel http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=1086
Naši zednáři před týdnem spojili své síly http://www.lidovky.cz/ln-cesti-zednari-maji-slucovaci-sjezd-dw8-/ln_domov.asp?c=A080307_200916_ln_domov_nev
I když se jedná vesměs o namyšlené kariéristy, jejich činnost přinejmenším podtrhuje skutečnou tvář demokratury jako bezostyšné plutokracie…
March 14th, 2008 at 8:33
Svarozicu, nastudujte si nějaké učebnice historie pro vysoké školy a potom tu porovnávejte neporovnatelné.
Prozatím však pohané jsou stejní pacifisté, jako sám Adolf. Nebo si vyberete ty, kteří neválčili, nebojovali, nebránili se?
To, že zednářství vyrostlo z podhoubí křesťanství je rovněž absurdní. Zednářství je postaveno na nekřesťanských ideálech nepřátel Krista. Nebylo by od věci zjistit si společenskou situaci v Evropě v době, kdy tito škůdci započali svou dráhu.
Označení fanatik mne od vás nesmírně těší. Hezká “argumentace” ad hominem. Jinak samozřejmě hrubá chyba v disputaci.
Omlouvám se za předchozí urážku. Nebyla sice nijak hrubá, ale někdo by si to mohl brát osobně. Proto díky za censuru
March 14th, 2008 at 9:15
Jakub II: Tak, doufám, že tohle cenzor nesmaže. Řekněte mě jedinou válku v historii lidstva, kterou vedli pohané, přesněji vyznavači ne-židovského náboženství (judaismus, křesťanství,islám) kvůly své víře a přitom někoho vyvraždili. Co se o těchto náboženstvých říci nedá, protože historie vypovídá své.
Zednářství má svůj základ postavený na tzv. stavitelech Šalamounova chrámu, ke kterým se hlásí i křesťanství. Včetně tzv. ochrany všech tajných učení a předmětů např. tzv. Svatý grál, který kupodivu (doufám, že víte, když jste tak vzdělán, ve které baladě byl vzpomínám poprvé a také znáte autora) vznikl v oblasti Occitánie, t.j. kraji katarů (nevíte náhodou jak dopadli? A říká Vám něco město Bézies?) I nadále je zednářství smesicí obradů křesťanských a satanských (co je zase jen součást křesťanství). Tak proto trvám na tom, že bez křesťanství by nebylo zednářství (navíc je spojuje láska k jedinému bohu=moc a peníze).
Za fanatika se omlouvám, ale přijde mě, že tak dost často působíte (viz kauza Mašínovi např.) a dále, neberu Vám Vaši víru a ani Vám nebudu nutit svoji, ale Vy dodržujte stejná pravidla a nenuťte mě měnit víru svou. Jak říkají Vaši kněží Pax Vobiscum.
March 14th, 2008 at 9:25
to František Nonnemann: Já se o zednářství pro změnu nezajímám vůbec, nicméně vím, že od počátku hlásalo náboženskou svobodu. Proto byli zednáři, tak jako jiní „kacíři“, samozřejmě trnem v oku katolické církve, která si usurpovala nezpochybnitelné postavení jediné autority pro sebe a odpůrce z pozice své moci mohla účinně perzekuovat. Osvícenští panovníci zednáře podporovali, katoličtí zakazovali. Zednáři byli součástí myšlenkového proudu, jejímž vyústěním právě osvícenství bylo. Tato paralela mi prostě připadá zřejmá. Důležitější než jejich historické působení je však jejich nynější, a k tomu jsem se již vyjádřil… Na to by možná mohli pomyslet kolegove spoludiskutéři, když si tak pročítám jejich historicko-hysterické rozbory :-))
March 14th, 2008 at 9:34
Třeba Aztékové obětovali lidi o stopéro a za účelem nadělání zajatců vedli i tzv. “květinové války” http://jirkovodoupje.wz.cz/mytologie-aztekove.html I pohanské národy pokládali války za dílo bohů a formu šíření jejich slávy. Velká idealizace pohanů není na místě, i když je nyní křesťanství v pokroucené formě zneužíváno k hlásání tolerance vůči zhoubné imigraci a multi-kulti. To třeba černí katolíci se dovedou jinak rozperádit http://www.novinky.cz/clanek/135322-dozivoti-pro-rwandskeho-kneze-za-masakr-1500-lidi-v-kostele.html
March 14th, 2008 at 9:52
to fred:
ona je to totiž autorizovaná zednářská metoda
hlásat náboženskou svobodu, ovšem přirozeně
pouze v protikladu ke křesťanství, ale nikdy např. vůči judaismu, islámu apod., což plyne ze základního poslání zednářství, kterým je totální zničení křesťanství.
Osvícení panovníci byly vždy buď sympatizanty
nebo aktivními zednáři.
Za renesanci evropského zednářství lze považovat misi Žida J. A. Komenského v Londýně a Amsterodamu. Protestantizace a zednářství jsou totiž spojené nádoby s cílem
judaizovat křesťanství a postupně eliminovat
největší překážku NWO Ježíše Krista Krále.
March 14th, 2008 at 10:06
To Pozorovatel: Jakožto pohan-slovan jsem lokál patriotisticky zůstal v Evropě a pozapoměl na “Nový svět”. Ale pro férovorst jste dal branky na obě strany
Alespoň u mě jste zabodoval 
To Anonymus: Nebylo náhodou protestanské hnutí naopak pokusem k návratu původního křesťanství? Co vím, tak to spíše bylo od judaizování křesťanství. Protestantům bych spíše vyčítal excesy typu pokřivení morálky např. puritáni a pod.
Komenský a žid? Se přiznávám, že to slyším poprvé, je to někde doložitelné?
March 14th, 2008 at 10:10
to svarozic:
můžete laskavě upřesnit jakou sektu, která se podle vašeho nevzdělaného úsudku hlásí ke stavitelům chrámu a kterou označujete jako křesťanství, máte na mysli ?
To opravdu nevíte, že veškerá nauka o Hiramovi, výklady symboliky, Boaz a Jakín, templ a podobně patří do okultistické výbavy a jsou tedy pro pravověrného tj. pro katolíka tabu ?
March 14th, 2008 at 10:32
To Anonymus:
)
add a) Neodpovědel jste mě na otázku o Komenském, takže to beru jako Váš nedoložený výplod
add b) Protestanty jste také přeskočil, přitom jste zase nic nedoložil, jen na ně bezdůvodně hodil špínu (neomylný jako papež?
add c) veškerá nauka, kterou popisujete je výplod přelomu 19. a 20. století
add d) upřesňuji sektu - katolická
March 14th, 2008 at 10:33
Satanista, masón Pike a vodca KKK.
Lucifer, nosič svetla bol najžiarivejším anjelom, synom rannej zory, ako aj píše Pike, ale bol zoťatý na zem, pretože chcel svoj trón vyvýšiť nad silného Boha, stiahol so sebou do záhuby tretinu anjelov, bol zvrhnutý do pekla, pýcha znamenala jeho pád, oklamal prvých ľudí a bojuje proti Bohu aj zakladaním falošných siekt cez mocibažných biskupov.
March 14th, 2008 at 10:35
to svarozic:
Komenský je “maďarský” Žid a jinak se omlouvám, ale nebudu plýtvat časem na vysvětlování podstaty rozdílu mezi katolicismem a protestantismem, který je zednáři akceptován. Jen stručně: protestantismus je lidským projevem svévole proti ustanovením zakladatele víry Ježíše Krista, který založil známými slovy, obraceje se na apoštola Petra katolickou tj. řecky všeobecnou církev a ustanovil ritus a pravidla.
Kdyby měl na mysli Ordo Misae podle protestantského odpadlictví, včetně přijímání pod obojí apod., tak by to tak stanovil.
Tedy žádný návrat k původnímu stavu ala Hus.
A opravdu typickým rysem všech těchto protestantských hnutí je kromě hereze, tupení
a snižování úcty k matce Boží především a hlavně výrazný příklon ke starozákonictví.
Markantní je to na vztahu kalvinismus-majetek.
Závěrem: před časem měla proběhnout v Praze
přednáška Vliv judaismu na husitské hnutí, na kterou přijelo několik přednášejících ze zahraničí, ale po mediální hysterii kardinála Vlka a “starších bratří ve víře” (asi prokletí Starého zákona) a vyhrožování likvidací byla
tato demokraticky zrušena.
March 14th, 2008 at 10:43
to svarozic:
právě čtu váš atak, tohle vědět dřív, tak se na odpověď vykašlu.
Jinak je vrchol primitivismu pokládat existenci něčeho co nevím za vyloučenou, protože já to nevím.
P.S. S původem Komenského se už dnes, úměrně s jejich rostoucí mocí a vlivem celkem nedělají tajnosti.
March 14th, 2008 at 10:57
Pápeženstvo je antichristovská sekta, svojvoľná, postavená na satanskej pýche, že môžu do vyznania viery sami vkladať svoje rozumy bez rozhodnutia spoločentva biskupov na konciloch a k tomu ešte filioquistický blud. Povýšili sa nad koncil a napísali do vyznania viery lož. Satan spísal lož medzi pravdivé slová, aby lož bola pripodobnená pravde.
Svätý Peter trikrát odpovedal, že má rád Isusa, aby mohol ostať apoštolom, pretože predtým 3 krát zaprel, že pozná Hospoďa. Žiadnym bossom nebol ustanovený, hlavou Cirkvi je Christos a kňazi slúžia Bohu, spovedajú, majú moc iba ako služobníci hriešnikov, aby im pomohli dostať sa späť k Bohu, nič viac, ak by aj bol Peter šéfom, tak by Božie slová patrili len jemu. Ale aj tak je to lživý výklad. Kto chce vládnuť bude sám sluhom.
March 14th, 2008 at 11:30
o křesťanství příliš nevím, tak se možná pouštím na tenký led. Vím však, že Ježiš a po něm i další ( např Saul z Tarzu - sv. Pavel ) byli židé a jejich učení vychází ze židovského prostředí. Nebojím se tedy říci, že žido-křesťanství je jednou ze židovských ideologií, jež se snažily ovládnout svět. Další vč. komunismu následovaly.
March 14th, 2008 at 11:39
A.Weishaupt, syn rabína, konvertita ke katolictví, vychován jezuity, posléze ateista a zakladatel řádu Iluminátů z podnětu Rothschildů, kteří pěstovali satanismus.
Názory na likvidaci křesťanství čerpal u osvícence Voltaira: až bude církevní společenství dostatečně oslabeno a bezvěrectví bude tak silné, bude proveden konečný úder. Nad celou Zemí bude rozprostřena vláda teroru až do konce křesťanství.
Na studiích ve Francii, kam byl Amschelem Rothschildem poslán si získal přístup ke dvoru a stýkal se s Robespierem. S touto skupinou lidí se věnoval satanismu, okultismu, magii, protikřesťanskému učení Manichejských, astrologii a samozřejmě kabaly.
Vytvořil tzv, sabat “Zlatý úsvit”, který je prý
dodnes soukromým sabatem Rothschildů.
Vypracoval Doktrínu rozumu: princové a národy zmizí bez násilí z povrchu Země. Lidská
rasa se potom stane jednou rodinou a svět bude spočívat na racionálních lidech.
Nejpodivuhodnější je to, že velcí protestantští a reformní teologové, luteráni a kalvinisté,kteří
patří k našemu Řádu, opravdu věří, že v tomto
spočívá pravý smysl křesťanství.
Jakmile ale adept dosáhl vyššího stupně zasvěcení, byla mu odhalena pravda:
Zři naše tajemství, abychom zničili křesťanství a celé náboženství, předstírali jsme, že nám jde o nastolení pravého náboženství.
Spiknutí, které bylo tak dokonale zosnováno,
je tak skvěle promyšleno, že není možné, aby monarchie a církev (katolická) vyvázly.
March 14th, 2008 at 11:58
to jenda:
důraz na židovský původ Ježíše Krista a na křesťansko-židovské nebo dokonce na židovsko-křesťanské kořeny Evropy (namísto
jedině správné anticko-křesťanské) je tak nápadný a omílaný všemi médii, že se bystrý člověk musí mít na pozoru.
Už fyzický vzhled Panny Marie a Ježíše Krista, tedy rusoplavých, světlookých odkazuje na jejich édomský původ. Uvědomte si, že než přitáhli krvelační, tmaví Izraelité, podobní
Etiopanům, byla Palestina osídlena právě těmito Édomci vyšší postavy a světlé pleti a Pelištejci. I král David, z jehož domu Panna Maria pocházela, byl Édomec a ne Izraelita.
March 14th, 2008 at 12:01
to Fon:
vy jste dozajista pravoslavný.
Na všech odpadlících je fascinující, jak s odstupem mnoha staletí vždycky vědí, jak to má být správně a jak to Božský zakladatel vlastně zamýšlel a chtěl ustanovit.
March 14th, 2008 at 12:13
Anonymous: O původu Ježíše Krista a Panny Marie je to zajímavá teorie, s tím “Komenský = žid” je to ale přesně dle hesla “přání otcem myšlenky”.
March 14th, 2008 at 12:17
Jakub II.: Srovnávat předkřesťanské kulty Evropanů se zednářestvím může jen ***. Je to i vaše historie, historie vašeho rodu. (pokud váš rod není z kmene žido-Chazarů)
March 14th, 2008 at 12:39
jj ario-křesťané, v USA je spousta sekt tvrdících , že Ježiš byl árijec. Trochu jsem pročítal Pochod Titánů, tak ty teorie o původu Egyptské civilizace atd. znám, ale spíš se přikláním k tomu, že Ježiš byl zelót, tedy židovský nacionalista .
March 14th, 2008 at 14:44
PhDdr Malý nás ve svých četných dílech seznamuje o provázanosti Vatikánu se svobodnými zednáři, které nabylo už neúnosných rozměrů. Církev je v tomto stadiu proti fenoménu masívního pronikání zednářských loží do církevních struktur prakticky bezmocná.
Je nepochybné, že už za totality zednáři pronikali u nás do nomenklatury, odkud po r.89 přešli do demokratických struktur.
Rotariáni a t. zv. Lionelclub jsou údajně předstupněm zednářské organizace. Proto je těžko pochopitelné , že vánočního večírku zednářského Lionelclubu na Pražském Hradě se před časem zúčastnili vysocí představitelé kléru – J.E. Msgre Jan Graubner – arcibiskup olomoucký a předseda České biskupské konference se svým tajemníkem, Jeho Vysokopřeosvícenost vladyka Kryštof a páter Ing. Miloslav Fiala – osobní tajemník kardinála Vlka a prezident České katolické charity. Myslím, že tak vysocí církevní činitelé by měli na hony rozeznat pach síry od vůně kadidla i když se uvedené organizace tváří naprosto apoliticky.
March 14th, 2008 at 15:42
To Anonymus: Papež se prohlásil za neomylného v druhé polovině 19. století. A vy?
Dále, kat. církev tvrdí něco o apoštolské postoupnosti. Tak mám otázku. Kostnický koncil zrušil všechny tři papeže a zvolil nového. Vysvětlíte mě, neznalému, jak se mohla jenom v tomto případě zachovat posloupnost?? Protože ať to byl kterýkoliv z těch tří, tak byl odvolán. Ještě malé rejpnutí. To každý katolík má být jako Petr? To značí, že musí minimálně 3x za život zapřít Ježíše?
O provázanosti např. ze současnosti napsal i Plenkovič. A prosím, neurážejte své bratry v kristu :-), nebo protestant, případně pravoslávny je méněcenný?
Tak ještě jedno zamyšlení. Co je znakem sekty?
odovzdávaní peněz vůdci, vedení (není to váš desátek?)
nemožnost polemizovat o pravdě a víře (katolícka ortodoxe)
neomylnost vůdce (papež)
jediná spása skrze sektu, ostatný zavrženi (ani není potřeba komentovat)
Z toho plyne, že katolícka cirkev je sice početná, ale sekta
March 14th, 2008 at 21:04
p. Svarozic: O tom, zda byl Komenský žid se dočtete v objevném článku Davida Macháčka z února lońského roku.
http://cz.altermedia.info/uvahy-a-komentare/ueitel-narodu-nebo-stary-rabin_2867.html
Zajímavější než celý článek je nicméně zasvěcená diskuse, kterou stojí za přečtení.Jedinci postižení ztrátou kontaktu s realitou jsou přesvědčeni, že je nějací lidé nebo nějaké skupiny ohrožují nebo proti nim chystají spiknutí. Ke svým obsedantním myšlenkám o ohrožení židovskou komunitou nebo zednáři dochází vlivem výchovy, náboženského a politického přesvědčení i prostředí, ve kterém vyrůstali. Základním diagnostickým znakem bludu je jeho nevyvratitelnost. Že by starého žida pochovali v křesťanském kostele v Naardenu se mi zdá málo pravděpodobné. Že by se starý žid stal biskupem Jednoty bratrské je holý nesmysl. Komenského prohlašuje slovenská velvyslankyně za velkého Slováka. Z diskuse na AM se dozvídám, že je Komenský byl to Maďar jako poleno, kumánského původu a navíc Chazar. Pokud zde kdosi citoval historika prof. Dr. Jána Ďuricu a jeho Dějiny Slovenska, (Blava 1995) tak to už je trochu silné kafé.
March 15th, 2008 at 2:58
To Plenkovič: Děkuji za info, rád si to přečtu. S tým Ďuricou se mě to moc nezdá, on není nějak vyloženě zaměřený proti Maďarsky, spíše výrazně pro slovansky. Já některé jeho díla znám, a jsou v některých ohledech pro mě víc než přijatelné. Jinak s Vaším názorem na Komenského souhlasím, hlavně v 17. století to bylo skrátka nemyslitelné.
March 15th, 2008 at 4:25
Židovský vliv je silně přebujelý, s naší civilizací pěkně zacvičil a dokonce si dal zákonně pojistit výklad historie, což je naprosté unikum http://www.kevinmacdonald.net/CofCReviewSlovakia.htm . Toto se prosazuje v nemalé míře prostřednictvím židozednářů http://www.narmyslenka.cz/view.php?nazevclanku=liga-proti-vsemu&cisloclanku=2007100005
V určitém stadiu věcí je jedno, zda se něco děje v důsledku spiknutí, nebo zda to tak jen vypadá a jedná se o souhru okolností. Jak však dokládá návštěva předsedy mj. i Světového židovského kongresu a vrchního nováckého vymývače mozků Laudera u prezidenta Klause (zřejmě ohledně údajné loňské neonacistické demonstrace marginálního významu), mají pod nyní již okatou kontrolou každou maličkost (dříve se z kulturně historických důvodů museli “držet zpátky”).
March 15th, 2008 at 4:32
To Svarozic: Je zajímavé, jak v diskusi odmítají Komenského lidé, kteří z něho nepřečetli ani řádek. Komenský je protestant, žid, zednář (dosadit ad libitum) a má utrum. A co jako, i kdyby byl. Snižuje to snad jeho světový věhlas?
Ad Ďurica. Je to oficiózní historik mající především na Slovensku řada oponentů.Kdysi jsem četl parafrázi Descarta: Netvrdím, že cukr je sladký ale připouštím, že se sladkým býti zdá. Slovenský oponent prohlásil: Netvrdím, že Ďurica přepisuje dějiny ale připouštím, že to tak vypadá.
March 15th, 2008 at 4:43
To Plenkovič: Naprostý souhlas. Mám dojem, že skutečně málokdo zná jeho životopis a četl od něho něco. Max. nějaký “výcuc” i s výkladem. Na to já používám jednoduchou metodu. Po spolubesedujícím chci, jestli by mě 5-6 větami řekl podstatu a nejlépe přesně to, o čem je Homérova Iliada :-). Skoro na 100% se dozvím akorát Zamarovského :-)) ale o Ilias ani prd
Jestli jste četl, tak víte, jaký je v tom rozdíl
Ďurica, souhlasím, akorát, že jeho výklad je jiný jako mnoho oficiálních výkladů, ale podle mě zase tak scestný není. Je stejně podložený jako i oficiálne výklady. Proto je tolik sporů mezi historiky (znám z vlasní zkušenosti)
March 15th, 2008 at 5:06
To Svarozic: Máte-li 2 právníky, dostanete tři právní výklady. U historiků je tomu nejinak. Dva historici jsou schopni vyprodukovat čtyři různé analýzy a jsou schopni se vzájemně zatracovat do horoucích pekel - od Anathema sit k doporučení návštěvy exorcisty.Chceme-li být v této situaci trochu objektivní, musíme připustit, že o životě a osobě Krista jsme odkázáni na prameny pozdější, čerpající více z Bible než z historie. Podle mne je zbytečné se přít o to, zda Kristus a jeho matka byli rudoplavovlasí a modroocí. Historici, snažící se oddělit vědeckou pravdu od náboženského obsahu musí konstatovat, že nemají dosud věrohodný a nezpochybnitelný důkaz o tom, zda je Ježíš historická osobnost. To samozřejmě neznamená, že tyto důkazy nemohou být dříve či později objeveny. Vždyť Schliemann vykopal Tróju na základě eposu o kterém se do té doby obecně myslelo, že je to výmysl slepého Homéra. V poslední době byly objeveny např. kumránské svitky od Mrtvého moře, nebo hrob farizea Kaifáše ale přímý důkaz pořád chybí. Máme podstatně více informací o dynastiích faraonů, o Sumérech a Chetitech z doby podstatně starší, než o zakladateli jednoho z nevýznamnějších náboženství.
March 15th, 2008 at 8:26
havel je zednar , a to me staci . vysledky a nasledky toho idiota neseme dodnes . a jeste hodne dlouho poneseme .
March 15th, 2008 at 8:35
Smazáno pro hloupost. Redakce
March 16th, 2008 at 12:50
Admin: Byla by věčná škoda příspěvek Anonymous mazat pro hloupost. Nechť nadále slouží jako muzejní exponát nenávistného bigotního fanatismu na počátku 21. století.
March 16th, 2008 at 15:41
Admine, Myšáka tu nech pro výstrahu taky, a to všem, co neumějí používat slovníky cizích slov.
March 17th, 2008 at 6:05
Redakci: Bohužel jsem si tu Anonymousovu perlu české slovesnosti nezkopíroval. Za ni bude aspirovat na Valhale Hitlerovy Třetí říše na cenu Norimberských zákonů.