Altermedia ČR
Altermedia ČR: „Ideologická převaha je důležitější než parlamentní většina…”


Diskriminace naruby

May 5th, 2008 · Diskuze (32 Comments)

Email This Post Print This Post

Napsal: Adam Flanders

Když si každý den pročítám novinky u nás i ve světě, tak mimo článků o Čunkovi, hladomoru v Ugandě či pracujících menšinách občas narazím i na zprávu, která nás informuje o tom, že tam či tam byl nějakým homosexuálem založen hotel, restaurace či dokonce něco více (v Dánsku je to i hřbitov, opravdu) výhradně pro homosexuály. Pomiňme skutečnost, že v jistém úhlu pohledu se to může zdát fajn (alespoň víme, kam nechodit) a podívejme se na to jako racionálně uvažující většinová společnost.

Na jedné straně nás se srdcervoucími transparenty na demonstracích žádají, abychom je brali jako ničím se neodlišující občany, prosí nás, abychom jim pomohli s integrováním do většinové společnosti, a na druhé straně se sami od většiny selektují zakládáním právě již zmíněných podniků „jen pro 4%”. Co tedy sami vlastně chtějí? Chtějí být „něčím extra” nebo opravdu chtějí žít jako normální společnost?


Nejpikantnější na tom ovšem je skutečnost, že tyto podniky mohou zakládat právě jen různé menšiny. Myslíte, že ne? Umíte si snad představit restauraci jen pro heterosexuály, jen pro bílé, jen pro lidi s modrýma očima atd.? Pokud by někdo takovýto podnik založil, tak by byl okamžitě souzen za diskriminaci a byl by vláčen různými humanisty a médii ještě více než nejhorší válečný zločinec.

Je opravdu smutné, že jedni mohou a druzí ne. Jeden den humanisté odsuzují jakoukoliv formu diskriminace a druhý den schvalují a téměř tleskají nově otevřeným podnikům výše uvedené menšiny.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


Tags: Úvahy a komentáře

32 responses so far ↓

  • 1 Blasius // May 5, 2008 at 2:24

    Vyjmenuji hřebíky do rakve Evropy – humanismus, imigrace, sociální stát.

  • 2 Jan Maloušek // May 5, 2008 at 2:42

    Flandersi, ty jsi si změnil jméno? A vždyť máš sám obchod s potřebami pro leváky!! :-D

  • 3 AKW // May 5, 2008 at 5:57

    Už dlouhou dobu ve mně hlodá myšlenka založit “GOI”…Gadžovskou občanskou iniciativu…

  • 4 Hlasna treban // May 5, 2008 at 6:28

    Smazáno pro hloupost. Redakce

  • 5 Adam Flanders // May 5, 2008 at 7:26

    Jan Maloušek: Bohužel “Levárium” krachlo, tak jsem se dal na psaní článků:-)

  • 6 Thor88 // May 5, 2008 at 7:49

    Velice kvalitní článeček.

  • 7 Slovan // May 5, 2008 at 8:57

    Omlouvám se za příspěvek mimo téma.

    Na této adrese najdete odkazy na dokument ČT Uloupené Kosovo, nyní i ve zmenšené podobě.

    http://kosovo.ath.cx/

  • 8 visitor // May 5, 2008 at 9:01

    1) Neznám v ČR žádný podnik nebo zařízení, které by diskriminovalo někoho podle s.xuální orientace, tzn. např. odmítalo vpustit dovnitř toho, kdo má odlišnou orientaci. Pokud vy znáte, dejte mi prosím vědět. Znám pouze “gay friendly” zařízení, tzn. označení, díky kterému se lidem usnadňuje seznamování.
    2) Ptáte se “Chtějí být „něčím extra” nebo opravdu chtějí žít jako normální společnost?”, takže vám můžu odpovědět za sebe: B je správně. Partnera mám, takže nepotřebuju navštěvovat tyto podniky kvůli seznamování a pochopitelně jdu radši do normální hospody. Totéž platí pro většinu mých přátel. Čili dobýváte se do otevřených dveří, ale to je pochopitelné – tu většinu homos.xuálů, která už je dávno integrovaná do normální společnosti, a tudíž neviditelná, vy nevidíte.

  • 9 visitor // May 5, 2008 at 9:11

    Mimochodem, máte-li pocit, že někdo provozuje nějaké zařízení, které někoho diskriminuje, pak byste měl podporovat vládou navrhovaný antidiskriminační zákon. Ten má řešit diskriminaci, bez ohledu na to, zda menšin či většin. Čili nesměl byste založit soukromý kluk “jen pro muže” nebo “jen pro rybáře” nebo “jen pro gaye” nebo “jen pro hetero”. Já si ale myslím, že soukromá osoba může svobodně založit podnik fungující podle jakýchkoliv pravidel, takže antidiskriminační zákon nepodporuju.

  • 10 Okoun // May 5, 2008 at 9:47

    visitor : Souhlas, ať si každý založí, co chce. To by bylo úplně nejrozumější, vždyť třeba podniky či školy “Pouze pro bílé” v minulosti už existovaly a docela se to osvědčilo.

  • 11 Odem // May 5, 2008 at 14:04

    Za pár let tu budou restaurace pro kanibaly, nightcluby pro zoofily… pak už bude pozdě se ptát kde se stala chyba

  • 12 visitor // May 5, 2008 at 14:34

    Odem: Samozřejmě, chyba se stala v okamžiku, kdy jsme povolili časopisy pro ženy a odpolední filmová představení pro důchodce.

  • 13 bernard m. // May 5, 2008 at 14:49

    Můj známý šel kdysi s kamarádkou do g*y klubu. Někdo začal pyskovat a známý ho jednoduše usadil. Myslím, že u nás není možné někoho legálně vyhodit z podobného zařízení a myslím, že existuje dokonce povinnost zajistit toalety pro obě pohlaví. Heterosexuál se ale podobným podnikům vyhne obvykle dobrovolně. Já bych třeba ani nešel pít do nějaké cikánské hospody – to mě fakt neláká.

  • 14 škola // May 5, 2008 at 14:52

    Proč jste mi neuveřejnili můj příspěvek?

  • 15 visitor // May 5, 2008 at 14:58

    škola: Nejpravděpodobněji proto, že se v něm vyskytovalo slovo homos*xuál, heteros*xuál nebo s*x v plném znění.

  • 16 škola // May 5, 2008 at 15:14

    bernard.m: Máte pravdu, ale v Austrálii takový podnik je, tedy je takto deklarován, fakticky tam nemusí nijak dokazovat, že jsou gayové, stejně jako v podnicích “jen pro bílé”, nesmí stát u vchodu vyhazovač s rasovou tabulkou, ale pokud někdo nazve hospodu “U bělocha”, tak mu to (zatím) projde.

  • 17 škola // May 5, 2008 at 15:15

    visitor: To ano, ale příspěvek byl slušný.

  • 18 visitor // May 5, 2008 at 16:27

    škola: Samozřejmě, že to jsou slušná slova, ale přesto kvůli tomu příspěvek neprojde, je tu jakýsi automatický filtr, jehož smysl mi uniká stejně jako vám. :)

  • 19 Pozorovatel // May 5, 2008 at 16:54

    Je jasně patrné, že podobné aktivity jsou zaměřeny proti majoritě se snahou ji znechutit a zdeptat ještě o něco více než doposud – podobný případ byla desegregace škol v USA včetně nuceného převážení dětí do často vzdálených čtvrtí kvůli rasovému promíšení, což bylo až po desetiletích uznáno za neústavní http://www.adversity.net/special/busing.htm
    Pochopitelně vyšších škol a univerzit černošských a mestických se nějaká desegragace netýkala, ale “bílé” byly (a jsou)nepřípustné…

  • 20 visitor // May 5, 2008 at 17:25

    Pozorovatel: Jaké aktivity máte na mysli? Snahu znechutit a zdeptat spíše pozoruju na těchto článcích, ze kterých plyne jediné – ať udělá homose*uál cokoliv, vždycky to bude špatně. Když bude žít jako plně integrovaný sebevědomý občan, a tudíž občas svou orientaci dá najevo nebo si dokonce “riskne” navázat v běžném životě bližší kontakt s někým, kdo je mu sympatický, vyslouží si v horším případě ránu pěstí, v lepším případě doporučení, že by se měl jaksi segregovat. A když se tedy segreguje, čili založí gay klub nebo se stane jeho návštěvníkem, aby se mohl bezbolestně seznámit, vyslouží si obvinění z diskriminace většiny.

    Kdo chce psa bít, hul si vždycky najde – v tomto případě je tou holí naprosto pomýlený výklad pojmu diskriminace.

  • 21 Adam Flanders // May 6, 2008 at 3:08

    visitor: Jakožto autor článku si dovolím nesouhlasit. Pokud jste “integrován” jak píšete, tak proti Vám nikdo nic nemá. Kdo ví, třeba jste i v té menšině, která se s touto pro mě deviací narodila a nepředstírá ji aby byl “in”. Na ulici Vás od majority nepoznám, chováte se slušně, odvádíte daně…na druhé straně i díky Vám evropská bílá populace vymírá, je nás stále méně a čím více bude “jinak orientovaných”, tím rychleji se blíží konec Evropy, jak ji známe dnes. O tom jak jsou homos*xuálové pro společnost nebezpeční psal ve svém článku pan Richter.

  • 22 visitor // May 6, 2008 at 4:20

    Adam Flanders: Suďte člověka (to, jestli kvůli němu “vymírá populace”) teprve tehdy, když ho individuálně poznáte. Pokud se člověk narodí jako homos.xuál, pořád ještě může žít tak, aby kvůli němu populace nevymírala – například se stát lékařem a sem tam zachránit život nějakému heteros.xuálovi. Naopak pokud se člověk narodí jako hetero, ještě to automaticky neznamená, že přispěje ke zvýšení počtu obyvatel – napříkad může někoho zavraždit. Obecných soudů se vyvarujte zvláště v případě homos.xuálů, jelikož je (narozdíl třeba od cikánů) nerozpoznáte v běžném životě, takže nevíte, kdo jak žije. Může to být právě váš lékař. A mimochodem, aby homos.xuál něco užitečného pro společnost mohl dělat, potřebuje spokojený soukromý život, to znamená partnera, kterého potká na místech k tomu určených – pokud však budete duhové vlajky na klubech (nebo i rubriky “on hledá jeho” v seznamkách?) považovat za diskriminaci, pak spokojený život nikdo žít nebude a budete tu mít pořád jen problémovou menšinu. Občas se mi zdá, že právě o to některým lidem jde – aby bylo proti komu bojovat.

  • 23 visitor // May 6, 2008 at 4:25

    Adam Flanders: Ještě mě znovu zarazil váš výrok “menšina, která se s touto pro mě deviací narodila”. Jak víte, že to je menšina? To neví nikdo. Nevím to ani já, můžu soudit jen podle sebe a svých přátel, ale podle čeho soudíte vy? Zkuste veškeré své úvahy a argumenty přizpůsobovat tomu, že to prostě NEVÍTE. Já to tak dělám.

  • 24 mt-svk // May 7, 2008 at 17:06

    Prečo mi bol zmazaný príspevok? Neboli v ńom źiadne vulgarizmy a podobne.

  • 25 škola // May 7, 2008 at 17:37

    Klidně ať si tato menšina žije, schází se a pracuje, ale ať nepožadují adopce dětí a dodržují platné zákony. Nic zlého jim nepřeju, skutečně mnohem spíše se najdou grázlové mezi heterosexuálními cikány nebo komunisty …

  • 26 škola // May 7, 2008 at 17:38

    Klidně ať si tato menšina žije, schází se a pracuje, ale ať nepožadují adopce dětí a dodržují platné zákony. Nic zlého jim nepřeju, skutečně mnohem spíše se najdou grázlové mezi cikány nebo komunisty …

  • 27 škola // May 8, 2008 at 3:29

    mt-svk: Viz můj příspěvek o kousek výš. Pro admina: Opravdu s tím něco zkuste udělat, vždyť se kvůli tomu prakticky nedá diskutovat u jednoho z klíčových témat tohoho serveru (alespoň, jak se zdá, autory bohužel nepřestane bavit o homos*xualitě pořád psát). Pokud je to technicky nemožné, tak co třeba napsat upozornění, resp. návod, jak filtr obejít, do záhlaví diskuse nebo pravého sloupce…

  • 28 visitor // May 8, 2008 at 3:31

    A další věc je, že každou chvíli napíšu omylem jméno toho, na koho chci reagovat, do položky “Name” místo do položky pro text. Čímž se omlouvám uživateli škola – předchozí příspěvek byl ode mě. :)

  • 29 visitor // May 8, 2008 at 3:41

    škola: Budete se divit, ale ani ty adopce podle mého přesvědčení většina homos*xuálů nepožaduje. Vůbec většina nedorozumění a nenávisti pramení z toho, že lidé vidí jen ty viditelné gaye, jejichž chování nebo názory se jim nelíbí, a nevidí ty neviditelné (což je logické), i když jich může být zásadní většina.

    Ale i kdybyste se zajímal např. o ty adopce důkladněji, věděl byste, že i např. pan Hromada (který za část gayů mluví) jasně říká, že při adopcích by měly mít heteros*xuální páry vždy přednost před homos*xuálními. Já si ovšem nedovedu představit, jak dlouho v případě konkrétního dítěte by se mělo čekat, jestli se neobjeví hetero zájemce o něj, a z toho mi vychází, že přidělit dítě z dětského domova homos*xuálům by nemělo být možné vůbec. Na druhou stranu dovedu si představit úplně jiný případ – že by třeba můj bratr a jeho manželka zahynuli při autonehodě a zůstali by po nich jejich dvě děti. O ně bych se určitě postaral lépe já s mým partnerem než vychovatelka v dětském domově. A to proto, že mezi námi jsou určité vazby v rámci širší rodiny už nyní. Takže závěr: Formálně adopce povolit, ale v praxi je využívat jen minimálně, tím způsobem, jak jsem popsal.

  • 30 Metoděj // May 8, 2008 at 8:15

    V souvislosti s existencí hotelů, restaurací atd. “výlučně” pro homosexuály se nabízí dvě na sebe navazující otázky:

    1) Jak se na první pohled pozná homosexuál?
    2) Není-li možné sexuální orientaci poznat na první pohled, na základě čeho budete personálem vpuštěni či nevpuštěni do podniku určeného “výhradně” homosexuálům?

    Je jasné, že na rozdíl od např. rasové či etnické příslušnosti není možné homosexuály na první pohled jasně identifikovat. Předpokládám, že do “jejich” barů, hotelů atd. tedy budete vpuštěni tehdy, pokud o to projevíte zájem (tím dáváte najevo, že jste buď sami homosexuálně orientovaní, nebo jste vůči takovým lidem tolerantní a jejich přítomnost vám nevadí). Pokud ovšem hodláte navštívit takovou restauraci za účelem provokace (nošením transparentu či trička zaměřeného proti této menšině nebo vykřikováním nějakých homofobních hesel), je jasné, že nejspíš vpuštěni nebudete. Do kostela si křesťanská menšina taky nepustí partu satanistů. Jedná se navíc přeci jen o soukromé prostory a vaše právo na odlišný názor zde nemůžete uplatňovat tak, jako by to bylo možné na veřejném prostranství.

    Problém diskriminace by nastal v případě, že by někdo nebyl do gay baru vpuštěn např. proto, že se vyhazovači nelíbí jeho vzhled (že např. připomíná vzezřením skinheada atd.). Nemyslím si, že by ale v praxi taková situace v nějakém gay klubu nastala. Nebo o nějaké takové události víte?

    Mimochodem, navštívíte-li s přítelkyní gay klub, tak dokonce i tehdy, pokud je z vašeho chování zřejmá vaše heterosexuální orientace, nemá místní homosexuální většina nejmenší výhrady. Oni jsou opravdu tolerantnější.

  • 31 také žurnalista // May 11, 2008 at 8:02

    Thor 88 řekl “velice kvalitní článeček.”
    Já v rýmu odpovídám:
    Thor 88 – velice kvalitní náceček.

  • 32 ll // May 15, 2008 at 1:52

    s

Leave a Comment