Vážení bratři, vážené sestry,
když v roce 1909 vznikala organizace katolického Orla, vzala si za svůj cíl aktivní obranu Víry, mravů a lásky k vlasti. Orlové minulých generací dokázali zůstat tomuto předsevzetí věrní a během diktatur dvacátého století přinesli mnozí z nich uvedeným hodnotám i oběť nejvyšší. Tím spíše se i dnešní členové Orla musí cítit těmito hodnotami vázáni a hájit je vhod či nevhod.
Současná společnost si bohužel zvykla, že ke koloritu jejího každodenního života patří útoky na tradiční morální zásady. Tyto útoky se ozývají z médií, z pokleslé umělecké tvorby i z úst některých politiků. Čas od času se ovšem objevují cílené provokace, které i v rámci popsané atmosféry jaksi překračují obvyklou míru a útočí již i na samu lidskou přirozenost.
Jednou z takových akcí je pouliční exhibice homosexuálních aktivistů Queer Parade Brno, plánovaná na letošní červen. Její iniciátoři zneužívají problematiku minorit k vlastnímu zviditelnění, usilují o prosazení kontroverzních zákonných norem, (práva na adopci dětí homosexuály), a propagují životní styl, který je naprosto neslučitelný nejen s tradiční morálkou, ale především se základními sociálními a kulturními vzorci západní civilizace!
Podle našeho názoru nemohou být členové Orla nadále k takovým věcem lhostejní, neboť i dnes musí být jeho činnost založena na křesťanských hodnotách a nemůže se omezovat jen na sportovní a tělovýchovné aktivity. Vyplývá to nejen z historie Orla, ale i z jeho současných stanov!
Že je plánovaná Queer Parade promyšleným atakem na tradiční mravní a rodinné hodnoty, nasvědčuje jak volba místa, které si pro svou akci zvolili, tedy brněnské Náměstí svobody s nepřehlédnutelným náboženským symbolem mariánského sloupu, tak i výsměšné zařazení jakéhosi gay orientovaného „dětského dne“ do programu.
My, členové Orla – jednoty Kladno cítíme povinnost proti této provokaci otevřeně vystoupit a jsme rozhodnuti uskutečnit v Brně proti Queer Parade nenásilný protest. K témuž vyzýváme i další místní organizace a jednotlivé členy Orla a zveme je, aby se s námi v této věci spojili.
Současně se obracíme na celostátní vedení Orla, jakož i jednotlivé župy a jednoty a vyzýváme je, aby chystanou exhibici homosexuálních aktivistů veřejně odsoudily a podpořily naše rozhodnutí. Orel nebyl založen jako oddychový klub, ale jako výchovná organizace na obranu tradičních hodnot, buďme jeho původnímu posláni věrni!
S upřímným Zdař Bůh !
Mgr. Igor Volný – starosta OJK
Mgr. Ivo Švajner – sekretář OJK
Pavel Krešne – hospodář OJK
Radek Rosenhöfer – člen OJK
František Červenka – člen OJK
Michal Chvorinov – člen OJK
Jan Vrtík – člen OJK
Kladno 1. června 2008

38 responses so far ↓
1 Mstitel // Jun 12, 2008 at 8:54
A co brněnská či celostátní KDU-ČSL - největší česká křesťanská politická strana, jak se zachová? A co čeští římští katolíci - největší domácí církev? Nebo už se nějak lidovci a římští katolíci zachovali? Koukám, že pan František Červenka byl a je velmi aktivní. A co zbytky KDS v ODS?
2 Mstitel // Jun 12, 2008 at 8:58
Á, tak jsem se dočetl na internetu, že brněnští lidovci nejsou proti pochodu zvrácenců…
http://www.queerparade.cz/images/stories/080530denik.jpg
3 Kosigin // Jun 12, 2008 at 10:47
Ať již inicioval tuto “petici” kdokoliv,mě se moc líbí-konečně i jiné organizace pozvednou svůj hlas.
Že je to Orel mě docela mile překvapuje ani jsem netušil že něco takového existuje,teď jim fandím.
4 Jakov // Jun 12, 2008 at 11:10
Čeští katolíci se v tento den postí na usmíření Božského Srdce Páně.
Někteří chystají i pokojný protest proti této ohavnosti.
http://www.signaly.cz/pokojny-protest
KDU má s křesťanstvím společného jen velmi málo.
5 Mstitel // Jun 12, 2008 at 11:16
To: Jakov
Souhlasím, pouze /KDU-ČSL/ má s křesťanskou vírou společného jen Tollnera a Karase. C. Svoboda je hamižný a nestálý, J. Čunek hanba mluvit /pokud sexuálně obtěžoval sekretářku tak to má s lidovectvím opravdu málo společného- to je slabé slovo/.
Zatím je známo, že proti jsou a konkrétně se zúčastník protiakce NS a DS (zajímavá je spolupráce s od lidovců odštěpeneckými křesťany - dr. O. Tuleškov). Proti se postavilo PaS a Institut sv. Josefa.
6 Mstitel // Jun 12, 2008 at 11:17
To: Jakov - diky za ten odkaz, je to dobre vse v tom odkazu
7 Mstitel // Jun 12, 2008 at 11:20
http://www.signaly.cz/pokojny-protest
- je tam varovani pred skoroteroristickou Antifasistickou akci (AFA, ANTIFA), to je zajimave
To: Kosigin
Orel je a byla dobra organizace, hodne zkusila za rezimu KSC, asi moc “orlovcu” neni. Byla mi sympatictejsi nez huravlastencky Sokol, dosti po r. 48 kolaborujici s KSC.
8 visitor // Jun 12, 2008 at 11:21
Ta akce nepropaguje žádný jeden konkrétní životní styl, jak se zde mylně uvádí. Osobně se průvodu nezúčastním, ale vím o jednom známém, který tam bude a který stejně jako já, ač homosxuál, je konzervativec, ctí tradiční hodnoty, je proti adopcím, žije slušný život a má rád svou vlast. Takže prosím nebrat tu akci jako setkání lidí se stejnými názory nebo stejným životním stylem, ale pouze se stejnou sxuální orientací (nebo postižením, chcete-li někdo).
9 Marie // Jun 12, 2008 at 12:05
Měli bychom aktivně vystoupit. Jde o naše děti. Máte mou plnou podporu.
10 lukas // Jun 12, 2008 at 12:08
visitor: Vas znamy bude zdaleka tvorit vyjimecny pripad
11 visitor // Jun 12, 2008 at 12:49
lukas: To si netroufam odhadovat ani ja, zda a jak moc vyjimecny pripad to bude. Kazdopadne vetsina homosxualu v CR o tom vikendu zustane doma a bude se hrabat na zahradce nebo koukat na DVD, to si muzete byt jisty.
12 visitor // Jun 12, 2008 at 12:52
Pani Marie, i kdyz nekteri homosxualni jednotlivci muzou ohrozit vase deti, nesrovnatelne vetsim nebezpecim, ze vase dite bude teple, je maticka priroda.
13 Kosigin // Jun 12, 2008 at 13:11
TO:Mstitel děkuji za upoutávku,již jsem nastudoval.
Dokonce velice úpěl za nacistické okupace.
Vůbec jsem pochopil že lidé v tomto spolku vždy vystupovali proti totalitám ať již bolševické nebo nacistické.V současnosti je to ale teprve první vystoupení a jasný signál pro veřejnost že je několik aktivních lidí kterým držím palce.
14 škola // Jun 12, 2008 at 15:30
Však ono se postupně ozve dost lidí, podstatné bude, co řekne nejvyšší vedení Orla. Pokud se od kladenské výzvy distancuje dojde k velké diskusi v rámci Orla, pokud ji podpoří, bude z toho velká diskuse v médiích, či spíše palba proti Orlu. S tím, že do Orla posílají své děti i rodiče bez vyznání, a je otázka, zda někteří nezajdou tak daleko, že je z tohoto důvodu odhlásí (zvláště rodiče, kteří mají sourozence, příbuzné a přátele homosexuálně orientované).
15 škola // Jun 12, 2008 at 15:31
Však ono se postupně ozve dost lidí, podstatné bude, co řekne nejvyšší vedení Orla. Pokud se od kladenské výzvy distancuje dojde k velké diskusi v rámci Orla, pokud ji podpoří, bude z toho velká diskuse v médiích, či spíše palba proti Orlu. S tím, že do Orla posílají své děti i rodiče bez vyznání, a je otázka, zda někteří nezajdou tak daleko, že je z tohoto důvodu odhlásí (zvláště rodiče, kteří mají sourozence, příbuzné a přátele určitým způsobem orientované).
16 Bryoria // Jun 12, 2008 at 22:27
A to jeste nevite, ze do pruvodu se jako podpora Strany zelenych chysta mistr skolstvi, mladeze a telovychovy Liška….
17 Vllk // Jun 13, 2008 at 3:28
Asi bude taky teplej ne?
18 Mstitel // Jun 13, 2008 at 4:28
V jakem to zijeme state, konz./lib. ODS a konz./krestanska a socialni KDU-CSL jsou ve vlade se SZ, kde je clenem fanaticka jihoceska matka Dana Kuchtova, fanaticky antipolicejni a protechnarsky narkoman a propagator drog a stihac vseho tzv. pravicoveho S. Penc junior, byvaly extremiste a ekoteroriste Martin Ander, Roman Rogner (ex Soumar), ultras lefts Matej Stropnicky a Jiri Stasink.
19 Filip // Jun 13, 2008 at 5:39
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008061101
20 Anonymous // Jun 13, 2008 at 16:41
No to je zajimave. Ministr skolstvi Liska je totiz absolventem brnenskeho biskupskeho gymnazia… A jeste takova drobnost. Kdyz tady ctu “cesti katolici” apod., tak musim upozornit nato, ze tady, mam na mysli v Brne, je historicke uzemi Moravy a ne Cech ci dokonce nejakeho Ceska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
21 Imation // Jun 14, 2008 at 1:07
Anonymus: Není náhodou Brno historické území zemí kuruny české???
22 dům // Jun 14, 2008 at 1:33
Možná by stálo za to se hromadně zaregistrovat na signaly.cz a následně se přihlásit na jejich protest, ti co nemohou přijet, ať se přihlásí do “ještě váhám”.
Co se týče Ondřeje Lišky, to je kapitola sama pro sebe, má “svou vlastní” víru, jinými slovy je to proticírkevní bojovník. Studoval biskupské gymnázium, protože to mu otevřelo cestu do “Evropy”, v té době ještě nebyla EU plná levičáků a lidí s “vlastní vírou” … Jinak má ženu a dceru, každopádně i kdyby homosexuální sklony měl, je to jeho soukromá věc (narozdíl od Queer Parade, registrovaného partnerství a dalších buzerací a kroků namířených proti ostatním …).
23 dům // Jun 14, 2008 at 1:34
Možná by stálo za to se hromadně zaregistrovat na signaly.cz a následně se přihlásit na jejich protest, ti co nemohou přijet, ať se přihlásí do “ještě váhám”.
Co se týče Ondřeje Lišky, to je kapitola sama pro sebe, má “svou vlastní” víru, jinými slovy je to proticírkevní bojovník. Studoval biskupské gymnázium, protože to mu otevřelo cestu do “Evropy”, v té době ještě nebyla EU plná levičáků a lidí s “vlastní vírou” … Jinak má ženu a dceru, každopádně i kdyby určité sklony měl, je to jeho soukromá věc (narozdíl od Queer Parade, registrovaného partnerství a dalších buzerací a kroků namířených proti ostatním …).
24 dům // Jun 14, 2008 at 3:16
Omlouvám se, že se to tu zobrazuje třikrát, zapoměl jsem, že některá slova se zde nesmí používat.
25 visitor // Jun 14, 2008 at 10:32
dum: Uznavam, ze gay parade muze nekdo citit jako “buzeraci”, ale nedovedu to pochopit u reg. partnerstvi. Kdy uz lidem konecne dojde, ze to je konzervativni institut, ktery prosazovala konzervativni cast homosxualu (mezi nimi i rada krestanu), ktera cti stejne hodnoty jako vy - slusny zivot, vernost partnerovi, atd.
26 dům // Jun 14, 2008 at 17:22
visitor: Možná to mysleli dobře, ale v reálu to především otevřelo cesty k věcem zřejmě odsouzeníhodným, tedy k diskusím o adopcích dětí homosexuály apod.
27 Kosigin // Jun 14, 2008 at 23:35
To visitor:Konzervativní část homosexuálů???????????
Jinak Váš příspěvek se mě líbil (první) přesto to zní podobně jako pracující cikáni (moc fantasticky)
28 visitor // Jun 15, 2008 at 2:23
Kosigin: No vidíte, a přesto takoví existují a není jich málo. Nechodí do gay klubů, protože mají partnera, nezajímají je akce a průvody, protože se hlavně věnujou své práci (což můžou díky osobnímu zázemí), nic od nikoho nechtějí, takže se pro vás stali totálně neviditelnými. “Pracujícího cikána” na první pohled poznáte, “konzervativního homos*xuála” nikoliv (dokud vám to sám neřekne). Proto má občas smysl i demonstrace, která nic nepožaduje a má pouze připomenout, že někdo existuje - čistě pro “statistiku” (neříkám, že to bude právě tato akce v Brně). Jinak totiž nemáte šanci zjistit, kolik koho je. Statistiky uzavřených registrovaných partnerství nic neříkají - jednak to nevypovídá o tom, jak lidi nakonec opravdu žijí, a kromě toho většina párů dnes pořád ještě z mnoha důvodů nechce mít v občance napsáno, že jsou teplí.
29 visitor // Jun 15, 2008 at 2:59
dum: Tuhle často zmiňovanou myšlenku “otevírání cest” musím odmítnout. To bychom mohli říct, že zrovnoprávnění žen otevřelo cestu k požadavkům homos*xuálů, zrušení otroctví otevřelo cestu k požadavkům žen, atd. Možná někdo právě toto považuje za konzervatismus, já ale ne. Musíme si věřit, že dokážeme teď i v budoucnu jednotlivě věci rozlišovat na dobré a špatné a zabraňovat těm špatným. Ostatně předkladatelem zákona o reg. partnerství byl konzervativní (a celkově velmi rozumný) politik Jan Zahradil z ODS (ne, není teplý :)).
30 Imation // Jun 15, 2008 at 3:06
visitor: Jan Zahradil opravdu teplý není, ale není ani konzervativec. Dnešní panující neokonzervatismus nemá s opravdovým konzervatismem mnoho společného.
31 visitor // Jun 15, 2008 at 3:11
Imation: Díky za ujasnění pojmů, já se v nich zas tak nevyznám, to připouštím, důležitý je pro mě spíš obsah.
Takže opravuji - je pro mě rozumným pravicovým politikem. A pojem “konzervativní homos*xuál” si tedy opravte na homos*xuál, který se inspiruje určitými konzervativními hodnotami, jako je partnerská věrnost a pochopitelně žije slušně a konzervativně ve smyslu neprovokování svého okolí.
32 Jakov // Jun 15, 2008 at 3:50
Brno, IMHO bylo z větší části městem německým
Stejně jako Jihlava.
Ale je to celkem jedno. Moravská národnost je jistě inspirativní, dnes však už mrtvá.
Já se také necítím být Čechem, takže mé vyjádření “čeští katolíci” berte jen jako synonymum pro katolíky žijící na území(z Božího dopuštění) České republiky.
33 Anonymous // Jun 15, 2008 at 4:51
no a já sem si myslel že náboženští fanatici už v naší zemi skoro nejsou,ale jak tady čtu tak se asi pletu.škoda
34 Imation // Jun 15, 2008 at 5:47
Jakov: Byla tu řeč o tom, kde Brno leží (koho je historické území - viz komentář z Jun 13, 2008 at 16:41) , ne o tom jací lidé v něm žili.
A pokud se necítíte býti Čechem tak čím se cítíte bytí? Že by Evropanem? To je dnes v módě.
35 Kosigin // Jun 15, 2008 at 12:10
To Visitor: Díky,je kladné že někdo dovede hovořit bez hysterie o své orientaci.
Ale já nesouhlasím s prezentací jako je ta plánovaná v Brně a vyvolává to ve mně obavy.
36 visitor // Jun 15, 2008 at 16:31
Kosigin: Já mám z té akce také obavy a rozhodně tam nepůjdu. Na druhou stranu se mi ani nelíbí, že řada lidí má předem úplně jasno v tom, jak ta akce bude přesně vypadat. Pokud si tím organizátoři poštvou veřejnost proti sobě, jejich chyba a snad se poučí. Počkejme si.
37 Mstitel // Jun 17, 2008 at 4:20
Nevim, proc nekdo vymazal me prispevky, kde byly odkazy na orelske bunky! Vymazano to byt nemelo, nebyl duvod!
Jinak nove: Kalifornie ustupuje queer lobby - jeste to neni ale snad definitivni a Norsko take.
Na internetu jsem nalezl toto, to je nadejne a dobre:
Republikánští politici včetně prezidenta Bushe například podporují přijetí dodatku federální ústavy, který by jasně definoval manželství jako svazek mezi mužem a ženou.
38 visitor // Jun 17, 2008 at 10:51
Mstitel: Já jako konzervativec jsem pro Bushův dodatek. Kdybych byl heteros*xuál, dost by mě štvalo, že svazek osob stejného pohlaví se nazývá manželství, jako tomu je v některých státech USA. Správné je mít pro homos*xuály úplně jiný institut, který se nijak neplete do zelí heteros*xuálům. Takže zaplaťpánbůh za to, jak je to u nás.
Leave a Comment