V bavorském Zwieselu skoro celý rok 2007 probíhala zemská výstava „Bavorsko-Čechy 1500 let sousedství“. Výstava svými exponáty připomínala nejranější dobu vzájemného styku obou národů, tj. německého a českého, až do současnosti, do rozstříhání „železné opony“. Návštěvník si uvědomil skutečnou pestrost a pohyb národů, jež se v prostoru střední Evropy v průběhu dějin vyskytly, a všechny zde zanechaly svoje genetické i kulturní stopy. Hovořit tedy o „Herrenvolk“ ve smyslu nacistické ideologie je čirý nesmysl. Ostatně Bavoři s nadsázkou tvrdí, že sice používají německý jazyk, ale jsou prý potomky keltského kmene Bójů, jenž vytlačil bojovný kmen Germánů z Bohemie (z dnešních Čech) zhruba na přelomu nového letopočtu.
Přibližně do 5. století po Kr. žil v kotlině nazvané Bohemie germánský kmen Markomanů. V té době přitáhli do prostoru Bohemie, zřejmě ze severu po řece Labi a tuto kotlinu okupovali, Hunové. Část Markomanů zde žijících vyvraždili, část vzali do otroctví a část – těch šťastnějších – uprchla přes téměř neprostupné pralesy pohraničních hor jižním a západním směrem. Hunové se v čele s Attilou po drtivé porážce na území dnešní Francie v roce 451 stáhli zpět na Východ, a jejich stopa mizí.
V dalších stoletích – v 6.a 7. po Kr.- se jako strašlivá vlna tsunami z východu přihnali Slované. Šli zřejmě územím, kde je dneska Polsko, přes Pomořansko, na sever dnešního Německa a dostali se až k Hamburgu a k Brémám. Několik kmenů těchto Slovanů – kmen Čechů, Zličanů, Chebanů aj. – odbočil směrem na jih a po řece Labi, dále pak po Ohři, pronikl na území Bohemie a tuto postupným a krvavým bojem okupoval. Načež se opakovala podobná scéna jako za časů dobývání Bohemie Germány či Huny: Slované část zde usídlivšího a žijícího obyvatelstva vyvraždili, z části udělali otroky a část jich utekla na západ, lépe řečeno do všech stran, ve snaze zachránit svou kůži. To jsou nahrubo načrtnutá historická fakta. Naši předkové nebyli žádným „kmenem demokratů“, jak píše historik Palacký ve svém prvním díle „Dějin národa českého“ a po něm to do omrzení opakovali i jiní historici, tím méně pak kmen mírumilovný: naši předkové museli být krutými, nemilosrdnými bojovníky, když toto území dobyli a pro sebe zajistili.
Protože povahovými rysy Slovanů jsou hašteřivost, řevnivost, závist a mnoho jiných, tak právě tyto negativní povahové vlastnosti vytvořily okolnosti, na které polabští Slované „dojeli“. Jejich slabostí využili a zneužili Germáni k různým intrikám proti nim a postupně rozmíchávali mezi nimi spory a války, z čehož těžili právě oni - Germáni. A tak získávali nazpět svoje území, ovšem v naprosté většině dnes už osídleného Slovany. Tito se postupně s Germány asimilovali a přijali jejich jazyk Důkazem toho jsou dodnes názvy měst a míst slovanského původu v severní části Německa. Podobně dopadl slovanský kmen Prusů, jenž přijal jazyk Germánů a později se z něho stal - pod vlivem ideologie pangermánství - „prototyp německého národa“.
Situace v kotlině Bohemii se odehrávala podobně a přesto jinak. Pokud slovanské kmeny území dobývaly, vládla mezi nimi jednota a svornost; potom ovšem v době míru se jednotlivé kmeny Slovanů začaly vzájemně nenávidět, krvavě mezi sebou bojovat a soupeřit o nadvládu. Ten nejbojovnější, nejnemilosrdnější a nejkrvavější, a zároveň nejúskočnější, byl zřejmě kmen Čechů, v němž vynikal rod Přemyslovců, proto se stal dominantní. A je směšné myslet si, že tenkrát ve vší pohodě došlo mezi kmeny k jakési svobodné volbě, a na základě rovného a přímého práva zvolili Přemyslovce, jako že jim všem budou vládnout…! Nikoliv. Vše proběhlo podle tehdejších zvyklostí: tvrdě, krutě, nemilosrdně! Přemyslovci a s nimi všechny slovanské kmeny měli ovšem velké štěstí, že jejich kotlina Bohemia byla obklopena téměř neprostupnými pralesy a horami, čímž byli jaksi stranou všeho tehdejšího evropského dění. Tak kupříkladu bojovní a moci chtiví Maďaři, proniknuvší v 10. století do Evropy, zničili Velkou Moravu a táhli podél Dunaje západním směrem - ani je nenapadlo prodírat se téměř neprostupnými šumavskými pralesy, šli cestou nejmenšího odporu.
Zajímavá je zpráva tuším z fuldských análů, že v roce 845 čtrnáct českých lechů přijelo do Řezna, aby přijali křest! Důkaz nad slunce jasnější, že jsme od samého počátku byli spojeni se západní kulturou a křesťanství k nám přicházelo z latinského prostředí. Tato okolnost měla pro další existenci a vývoj pomalu a postupně se utvářejícího českého státu a národa v Bohemii nekonečně veliký význam a příznivý civilizační dopad. Současně přijetím do spolku křesťanských západních zemí jsme přijali i kulturní a politickou univerzalitu západního křesťanství. Východní křesťanský ritus v té době pronikající na území Bohemie z Velké Moravy byl z mnoha důvodů odmítnut, zřejmě pro neschopnost vyrovnat se západnímu latinskému ritu v bohatosti a poetické kráse, a hrály zde roli i ekonomické zájmy. Západní křesťanská kultura přinášela totiž nejenom útěchu, naději a duchovní světlo, ale i měla příznivý vliv na utváření krajiny – viz benediktinské ora et labora. Řádoví bratři benediktini a posléze cisterciáci byli v té době doslova požehnáním a skutečným duchovním světlem ve střední Evropě. Kam přišli, vyklučovali lesy, zúrodňovali půdu tehdy moderním způsobem, zakládali mlýny, hamry, dvory. Jako jednotliví obchodníci, řemeslníci apod. sem do tohoto území pronikali, a možná že sporadicky zde i stabilně zůstali, obyvatelé tehdejší karolinské říše Sasové, Frankové, Bavoři aj. Do prostoru střední Evropy odjakživa jako obchodníci přicházeli také Židé, kteří obchodovali mimo jiné i s otroky, což byl tenkrát běžný jev.
Stykem se sousedními národy a jejich kulturou docházelo k vzájemnému ovlivňování, předávání zkušeností a duchovnímu obohacování. Byli to především Němci, kteří k nám ze západu přinášeli znalost řemesel, stavitelství, obchod apod., jimi jsme byli do značné míry ovlivňováni ve způsobu a postoji k životu, a sami jsme svoje zkušenosti předávali jim. Ve 13.století dokonce český král Otakar I. i jeho vnuk Otakar II. do svého království Němce pozvali, aby kolonizovali pohraniční území a zakládali města a vše co k tomu patří. Stále větší masovější příchod Němců do Českého království měl za následek naprosto zákonitě promiskuitu ve stykovém prostoru obou národních skupin. Není náhodou, že právě my, Češi, a vedle nás Slovinci, kteří rovněž byli a jsou v úzkém styku s německým národem, jsme hodnoceni ostatními slovanskými národy kulturně a civilizačně nejvýše. Časy ovšem zase tak idylické nebyly: vzájemný styk s sebou nesl kromě pozitivních skutečností i vzájemnou nevraživost – jak o tom hovoří kroniky, zejména Dalimilova.
Jsme svědky faktu, že na území Českého království (České rozuměj ve smyslu Böhmen, Böhmisch Königreich, nikoliv Tschechische Königreich – tento výraz se nikde nevyskytuje -, latinsky Regnum Bohemiae) existují vedle sebe dva státní národy – český a německý. Vrcholem jejich vzájemnosti bylo období, jemuž říkáme gotika; potom hlavně období baroka. Dodnes my, Češi, kulturně z tohoto fenoménu žijeme. Proč obdivují cizinci krásu Prahy: pro její paneláky na Pankráci či v Jižním městě? Není to snad Malá Strana, Staré Město, se svými renesančními a barokními paláci, kláštery a kostely?
Změna nastala až po zednářské francouzské revoluci. „Osvícenství“ postupně přineslo kulturní období, kterému se zpětně začalo říkat romantismus. Vznikalo zkraje 19.století a vyznačovalo se zdůrazňováním národnostní identity, jakýmsi „probuzením“ evropských národů. Všechny evropské národy prošly tímto obdobím. Romantismus v Čechách dal za vznik karikaturu českých dějin: naši národní „buditelé a osvícenci“ – v naprosté většině odmítající Němce a katolicismus – infikovali mysl českého národa jedovatě falešným pohledem na dějiny a vytvořili tak český šovinistický nacionalismus, naprosto glorifikující bořitelskou.husitskou dobu, jež náš národ tehdy v 15.století strhla do hlubin totálního ekonomického, kulturního a politického úpadku.
Romantismus Němcům přinesl jejich nacionalismus, charakteristický povýšeneckým postojem vůči ostatním národům, zejména vůči Slovanům. Výrazným rysem německého nacionalismu byl jeho pangermanismus, jenž měl zhoubný vliv na národnostní a politické vztahy s Čechy a posléze i na Němce samotné. Vlastně celé devatenácté století je v Českém království ve znamení vzájemného odcizování Čechů s Němci, osobních invektiv a ostrého oddělování obou státních národů, což v budoucnu pak mělo pro oba národy fatální důsledky.
Po první světové válce, kdy centrální mocnosti uzavřely se svými válečnými protivníky příměří (tedy nikoliv, že by válku prohrály), došlo k nesmyslnému rozbití Rakouska a na jeho troskách k vytvoření vícero národních států, mezi jinými i Československa, tzv. první republiky. Paradoxně první republika byla jako Rakouská říše v malém: na malém prostoru střední Evropy se tísnily čtyři národy: Češi, Slováci, Němci a Maďaři ( přičemž dominantní roli hráli tzv. čechoslováci). K tomu je nutno přičíst další malé národnostní skupiny. I když americký president Wilson slíbil každému národu v Evropě právo na sebeurčení, na Němce žijící v Sudetech nikdo nebral ohled. Pražské vládě se nehodilo do krámu spravedlivé národnostní vyrovnání s německými spoluobčany: od velmocí dostala slib zřízení „své“ republiky a Němce v Sudetech považovala za cizí živel - je třeba toho litovat, dějinný vývoj se mohl ubírat schůdnějším řečištěm.
Slováci pro Čechy představovali druhý extrém: ti měli být českou národní větví, a Češi je samou láskou tak silně přitiskli na svou hruď, že Slováci nemohli ani dýchat…! Arogantním a velkopanským postojem v národnostní politice – a je jedno jestli levicových či pravicových pražských intelektuálů, politiků a zednářů – zasloužili se Češi do značné míry sami o rozbití svého státu. Nacisté by asi stejně existenci našeho státu ukončili, nicméně vina nás samých na exitu Československa v případě uplatňování spravedlivé národnostní politiky byla by minimální, byla.li by vůbec jaká.
Všimněme si ale jedné důležité zajímavosti: Češi vybudovali „demokratickou“ první republiku na základě občanského principu, tzv. občanské společnosti, nikoliv na základě národnostního principu. A bylo zcela zákonité, že takto vytvořený stát nemůže dlouho vydržet, že se dřív nebo později rozpadne. Rozpadne se proto, poněvadž dominantní národ brání ostatním národním minoritám v jejich svobodném národním rozvoji. Ostatně Československo mohlo přijmout historické právo, jak se tenkrát neustále s tímto fenoménem žonglovalo, ale hned v počátku dát Němcům autonomii, což neudělalo. Rovněž tak Slovákům.
Uvádím to zde jako zajímavost proto, poněvadž téměř podobná situace se odehrává dnes, zhruba osmdesát let poté, v tzv. Evropské unii. Opět se „buduje“ Evropa na základě občanského principu, nikoliv na principu národním. Bruselský administrativní aparát dusí ostatní národy ve svém svobodném rozvoji už například tím, že musejí přijímat zákony, o nichž se předem ví, že jsou pro morální stav národa, jeho ekonomiku, i pro jednotlivce škodlivé. Dalším příkladem pro bruselské mocipány by měla být bývalá Jugoslávie; názorná ukázka toho, kam až vede multukulturalita a multietnicita uplatňovaná v historickém území. Ovšem zednáři a liberálové si poučení nevezmou…
Po druhé světové válce došlo k vyhnání Němců z Bohemie, tedy našich spoluobčanů. Ať se během války zachovali sebehůře, vyhnat je z jejich domovů a zbavit je své vlasti, je velký hřích, jehož se Češi v dějinách své existence dopustili. Ano, za svůj postoj k nacismu a za to, že se stali nástrojem k rozbití historického území Českého království, měli být naši němečtí spoluobčané tvrdě a spravdlivě potrestáni – to ovšem neznamená, že měli být zbaveni své vlasti a domova, přesně podle zločinné stalinsko-asiatské metody.
Od té doby Češi žijí v Bohemii sami, a vedle nich jenom kvetou a košatí Cikáni. Území, které kdysi oplývalo bohatostí, krásou, pilností a umem sudetských Němců, je dneska vykořeněné, prázdné, bezuzdně a necitlivě exploatované průmyslem a energetikou. Dnes a denně jsou slyšet stížnosti bílých Čechů na spolužití s Cikány. Až vlastně po „antibolševickém“ převratu se prorocky naplňují slova A.Hitlera o tom, že „…Česko je vlastně cikánský stát“.
Proč se tak o tom všem v šířce zmiňuji? Protože bavorská výstava ve mne zanechala báječný pocit, že moje vnímání historie střední Evropy je správné a ubírá se shodně s cestou, jakou presentovala výstava v Zwieselu. Bílé národy Evropy, jako Češi a Němci, jsou do značné míry kulturně i rasově promíchané a cítí k sobě vzájemnost. Máme dokonce společné křesťanské a kulturní kořeny, více než tisíciletou tradici vzájemného poznávání, pouze jazyk odlišný. V současné dějinné etapě Evropy by mělo být pro nás, bílé Evropany, příkazem doby nerozohňovat nenávist mezi sebou, konkrétně mezi Čechy a Němci. Škodnou pro evropskou civilizaci a kulturu, vytvářenou nespočetnými generacemi bílé rasy po dobu téměř několika tisíciletí nejsou naši sousedi, mající stejnou kulturu a křesťanské kořeny, byť jsme s nimi v průběhu dějin jako se sousedy udělali sebehorší zkušenosti. Vzhledem ke skutečnosti, že všechny bílé evropské národy dneska patří k biologicky akutně ohroženým druhům, život na začátku třetího tisíciletí vyžaduje od nás, Evropanů, a od každého zvlášť, přehodnotit a upozadit různé historické lapálie a společně s patřičnou tvrdostí a houževnatostí čelit tiché invazi neevropských národů a ras.
Je třeba naprosto zřetelně prstem ukázat na současné nepřátele evropské civilizace a kultury, a tedy nás samých: jsou to ti, kteří prosazují bezbřehý liberalismus, podporují národnostní anarchii v Evropě a svou politikou servilnosti poklonkují Spojeným státům a světovému sionismu.





19 responses so far ↓
1 Andrej Draganov // Aug 26, 2008 at 18:46
Nevím, mám z toho článku takový pocit, jako by pan Malý začínal smýšlet jaksi proněmecky. Mluvit od odcizování Čechů vůči Němcům mi moc nacionalisticky nezní. Němci nám brali právo na národní sebeurčení, tak jak jsem se jim neměli odcizovat? Respektive oni nás někdy milovali? Když na úplném skolnku 19.stol. Češi prosadili své jazykové právo, tak Němci v Chebu způsobili nepokoje. Jen proto, že Češi si dovolili něoc národního prosadit. Tak jakýpak odcizení Němcům?
Možná k sobě máme pokrevně blízko, ale tak ať si Němci říkají, že jsou víc Češi než Němci. Proč my bychom měli být víc Němci než Češi?
2 Plenkovič // Aug 26, 2008 at 23:50
Pan Mgr Malý: Jen na okraj: České národní obrození ve smyslu 18. a 19. století nespadlo z nebe ale je reakcí na německou germanizaci. Není výlučně českou záležitostí, podobným romantickým obdobím prošly i jiné národy - Němci, Slováci a Maďaři přes Nory a Švédy, Italy, kteří oprášili Vikingy, Niebelungy, bohatýry, byliny a nevím koho ještě. Obrozeneckou dobu můžeme nazvat třeba dětskou nemoci, stejně jako spalničky či příušnice, ale bez buditelů byste své teorie místo češtiny přednášel v jazyce potomků dávných Teutonů. Pokud dáváte do úvozovek “naši národní „buditelé a osvícenci“ vytvořili tak český šovinistický nacionalismus odmítající Němce a katolicismus”, pak máme pohled na dějiny poněkud odlišný. Vždyť i ti Němci se dělí na katolíky a protestanty a z historie víme, že k sobě spíše než vzájemnost cítili nevraživost.
Těžko souhlasit s Vaší formulací o rasové promíchanosti Čechů a Němců a jejich pocitu vzájemnosti. Podle převažujícího názoru antropologů jde o stejnou rasu - bílou, kam kromě zmíněných patří i Francouzi, Angličané, Rusové atd. a s prominutím Cikáni a Židé. Z Vašich postojů je patrné , že zvláště k těm dvěma posledním nějakou zvláštní vzájemností neoplýváte. Zřejmě v zápalu boje v dobré víře zaměňujete pojmy rasa a národ.
PS: Když už tady operujete s pojmy jako Tschechische Königsreich, Bőhmisch Königsreich tak dycinky podle vzoru Großdeutsches Reich - Velkoněmecká říše, protože podst. jm. ŘÍŠE je v němčině středního rodu. Kdyby Vám to snad dělalo potíže na zapamatování, tak si vzpomeňte na hulákání našich bývalých spoluobčanů “Ein Volk, ein Reich, ein Fűhrer”! (Jeden Vůdce, jeden národ, jedna Říše). EINE Reich neřvali ani ti, kteří s němčinou byli na štíru…Nebýt těch kletých národních buditelů byste s tím potíže neměl, poněvadž Vás to o naučili už v triviální škole a pravdu o ZANIKLÉM českém národu byste studoval z archeologických vykopávek ve Vídni. A mýlíte se, pokud tvrdíte, že v Rakousku neznali pojem České království. Ve volebním řádu k ústavě a dodatcích z r. 1861 je jasně a zřetelně uveden úřední název Kőnigreich Böhmen!
3 Andrej Draganov // Aug 27, 2008 at 5:35
Pane: Máte naprostou pravdu, vím kdo je náš nepřítel a byť sem za šovinistu považován (i přesto, že jsme napsal, že bych šel na nějaký memoriál za povražděné sudetské děti), tak necítím zášť ke germánským sousedům.
Pan Malý napsal článek s hisotrickým tématem a já také tak reagoval. Zdá se ale, že autor se na věc dívá tak trošku z Německého pohledu, což je od Čecha trošku divné. Jen nechápu, proč se vždy někdo ozve, když se píchne do Němců. Historie byla taková, že nás Němci nikdy nebrali za partnery a to je fakt, tak proč se nad tím rozčilovat? A ani dnes nás Němci nějak moc nemilují-jak by mohli, když někteří ani neví, že existuje ČR. Skutečně, několik dotázaných Němců nevědělo, kde je, nebo že vůbex existuje ČR (včetně ns).Oni nás možná ne že nemají rádi, oni na nás prostě serou. A tím zdůrazňuji, že mi ale Němci NEVADÍ, ale také, že jim nikam nepolezu a nebudu teoreticky vracet to, co jim nikdy nepatřilo.
4 Plenkovič // Aug 27, 2008 at 9:04
Andrej Draganov: Na toto téma jsem napsal příspěvek, který byl přijat 26.9. v 23.5O hod. a od té doby pod č. 12 čeká na moderaci.S Vaším názorem souhlasím.
5 Ladislav Malý // Aug 29, 2008 at 7:36
Teď, když utichko “kejhání potrefených hus”, dovolte mi malou poznámku na závěr.
Pane Draganove, je něco víc než národ, je to morální přirozený zákon, duchovní entita, kterou by měl každý člověk ve své činnosti, ale i myšlení, užívat jako nástroje k chápání světa. Viděno z tohoto ůhlu, my Češi, jsme spáchali na Sudetských Němcích velký zločin. Nacisté měli s námi podobný záměr: vystěhovat nás. Heydrich dokonce prohlásil:”…ostatně Čech tady nemá co pohledávat!” Ale všimněme si: oni měli pouze záměr, a u toho zůstalo. Zatímco my, pod egidou Sovětské svazu, tento záměr dokončili, ale s Němci. Jinak řečeno: té hrůzy, jíž jsme se tolik obávali, sami jsme použili proti bezbrannému obyvatelstvu. Kvalifikuji to jako kopnutí do mrtvoly! Jako bumerang se nám to vrátilo v žití v bolševickém teroru, posléze pod sovětským okupantem. Vrátilo se nám to i v podobě morálního zlhostejnění, ve ztrátě Boha a v současné opětovné finanční okupaci světovými bankami.
Čili, ať Čech, budu a musím vždycky hodnotit národ z hlediska morálního zákona, na tom není nic divného. Mějte se pěkně LM
6 Pozorovatel // Aug 29, 2008 at 11:23
Někoho by tu nacisté asi nechali (nejspíš většinu obyvatel), potřebovali levnou pracovní sílu asi jako dnešní plutokraté, kteří za tímto účelem naopak ještě cizince dovážejí. Ale se vzděláváním v českém jazyce by asi byla brzy veta…
Vysídlením (až moc živých) Němců jsme předešli dnešní možné situaci kosovského (a osetsko-abcházského) typu, vzhledem k tomu, co svým (dlouholetým a naprosto nepřiměřeným) šovinismem spustili, šlo o opatření pochopitelné, nevinně v tom naopak byli obyvatelé Východního Pruska a Slezska, kteří byli vyhnáni, aby se jejich země mohli zmocnit bolševici coby válečné kořisti - největším paradoxem je polské zmocnění se neodlučitelné součásti Českého království Kladska.
7 Fon // Aug 29, 2008 at 19:30
Prusi boli baltským národom.
Boh vtláča svoju vôľu svetu, nezabránil vykopnutiu Nemcov, ani víťazstvu židoboľševikov, Boh vie lepšie, čo je pre človeka spásonosné, či sa má podriaďovať zločineckej moci alebo sa zmagoriť v domnelej demokracii na západe, Boh trestal, aby sa človek na Neho obracal vo vlastnom ponížení.
Komunizmus nezvíťazil kvôli vystreleným Nemcom, pretože Boží trest bol rozliaty podľa rozsahu viny.
Boh je tvorca, kajajte sa a keď budete bez hriechu, môžete ubezpečovať iných, že čo i len vyhnaný Nemec bol nevinný. Nebol.
8 Dizident // Aug 30, 2008 at 11:34
Pánové jak jsem si přečetl článek a komentáře jsem z toho trochu smutný.Sic je pravda o tom mezinárodním židovském spiknutí a dá se říci i to že po válce se naše země zbolševizovala a v sudetech spoustu věcí spadlo neuvěřitelně rychle po válce.
Ovšem mějme na paměti všichni dějiná fakta.Byly tu náckové byl tu Konrád Henlein a ač se o krajinu,hospodářství starali dobře tak byly většinou vždy nepřítlelm československa a usiolovali o odtržení sudet k německu.Vzpomenme na vyhnání čechů,Na stovky a tisíce zabytých čechů v sudetech.Opravdu se mi dělá nevolno když nekdo chce sudetským nemcům vracet majetky.Po válce kdo se přihlásil k říši tak šel a kdo k československu tak zůstal.Bylo to spravedlivé.Jako český vlastenec vždy budu na straně československa a proti říši.Je mi líto že mnohá slova dnešních ultrapravičáků silně připomínají výroky kolaborantů z protektorátu.
Jistě mnozí češi se k nemcum přihlásili a byly po válce odsunuti v západním nemecku dodnes žijí češi a jeijich potomci co takle byly vyhoštěni.Ovšem zda zamysleme nad podstatou českého vlastenectví.Nemci měli velké plány vymakané a fungující vše bylo na ukor českého Národa.Pravý nacionalista musí odsoudit henlaenovce a to co na nás napáchali.Zamysleme se nad tím že jsme češi a své území krev půdu si musíme bránit.Nejde o to že bylo dobře že nemci eliminovali cikány a židy,zednáře a na neco dbali to jim uznávám všechna čest jen že své češství si musíme ubránit.Milujme Čechy a Ryze České Sudety.
9 Observer // Aug 30, 2008 at 15:41
Dizidente: Když vidím Vaši češtinu “o vyhnání Čechů” a stylistiku pologra-motného rádoby vlastence… Je mi na blití.
Moji nečeští přátelé a řada sudetoně-meckých už vůbec, pokud česky umí, umí psát na rozdíl od Vás Čecha ČESKY bez gramatických chyb a ještě se umí česky i vyjadřovat. S panem Malým lze diskutovat v detailech, ale jinak věc vzal za fakta, a nikoliv s emocemi.
10 Dizident // Aug 31, 2008 at 16:12
Observer: Věc sice vzal za fakta neříkám že se v něčem neschodnu co je v článku ovšem dost mi vadí ten náznak že jsme je neměli vyhánět.To by přece každý čech a český nacionalista zejména měl jednoznačně být na straně Československa a proti Říši nemyslíš? Neberu ti že máš přátele v cizích zemích nejsem proti kamarádění s nemcema,rusama a podobně ovšem ocat pocat.
11 LJM // Aug 31, 2008 at 19:14
A nebylo to náhodou naopak, že Bójové byli vytlačeni Germány? Anebo autor neumí česky?
Tak předně gramaticky správně je Königreich Böhmen anebo Böhmisches Königreich. Výrazy “tschechisch” příp. “čechisch” se v té době ještě nevyskytují, tedy ne v německém jazyce a Čech se nazýval der Böhme. Označení to bylo jak etnické, tak i zemské. Mj. jazyk český se do 19. století nazýval “böhmische Sprache” [sic!]
Pokud jde o nacionalismus 19. století, lze hovořit o ukázkovém šovinismu a to oboustranném! Jen se bavím nad tím, jak Češi ukazují na Němce a Němci na Čechy prstem - Oni, to oni byli ti zlí! A toto přetrvalo i dodnes a skalní nacionalisté se těchto dogmat nikdy nepustí. Když si jen vzpomenu, kolik nadávek z obou stran padlo jen na internetu, co jsem tak četl během posledních let.
K vyhnání Němců - míval jsem jiný názor, ale poslední dobou se ujišťuji v tom, že z naší strany se možná v 90% případů jednalo o těžké zločiny, které v budoucnu buďto jen částečně anebo již vůbec nebudeme schopni napravit.
Až pojedete někdy do Saského Švýcarska, do saských Krušných hor, do Smrčin, Horní Falce, Bavor či Rakous, srovnejte si krajinu a vzhled vesnic a měst na obou stranách hranic a udělejte si svůj vlastní úsudek. U Němců a Rakušáků vše čisté, upravené, zažil jsem i, že se ke mně tamní chovali přátelštěji než samotní Češi, u nás bordel, vietnamská tržiště, neposečené louky, nezoraná pole, v každé druhé vesnici Cikáni, rozpadlé kostely, vsi srovnané se zemí, každej druhej Čech se chová jako ten poslední křupan a hovado. Nezlobte se na mě, ale takhle já to vidím a cítím. Tohle je realita!!!
A pokud jde o pangermanismus, panslavismus, panhungarismus a podobné pannesmysly, tak to celé je přežitek. Jsou to takové protipóly dnešního multikulturalismu a antirasismu.
12 Plenkovič // Sep 3, 2008 at 8:57
Dnes 3. září uplyne 60 let od smrti druhého prezidenta ČSR Dr. Edvarda Beneše a o 4 dny později 71 let od smrti prvního prezidenta Tomáše G. Masaryka. Uvítal bych, kdyby vlastenec a Poslední Čech Mgr. Ladislav Malý, úspěšný autor nekrologů, věnoval těmto výročím aspoň zlomek pozornosti, kolik věnoval 60.výročí potupné smrti msgre Dr. Jozefa Tisa, v oslavném článku Justiční vražda zakončeném: “Pane prezidente prvního slovenského státu, čest Vaší památce! Na stráž!” Inspirací mu budiž hodnocení jeho jmenovce, historika z tf.JCU, které si zde dovoluji ocitovat v plném znění. “Myslím, že tento prominentní gauner a zednář Beneš by měl být s konečnou platností prohlášen za zrádce národa a zaprodance naší vlasti Moskvě - a ne, aby se po něm jmenovaly ulice”.
Radomír Malý.
13 Fon // Sep 3, 2008 at 14:43
O adoráciu Beneša sa snažte u podobného gaunera Klausa, i keď by mohol LM vypustiť pár slov k vatikánskej diplomacii, ktorá vehementne podporovala Beneša, a pre tento ich pekelný plán dokázala zmagoriť aj ľudákov.
14 LJM // Sep 4, 2008 at 7:27
Pány prezidenty Masaryka a Beneše bych zde neoslavoval. Díky nim se zrodilo multinárodnostní Československo, malé RakouskoUhersko, a díky jejich “úspěšné” národnostní politice se náš první samostatný stát také brzy rozpadl, byť k jeho rozpadu přispěly i jiné strany.
15 A // Sep 5, 2008 at 9:31
khkl
16 Wistrich // Sep 5, 2008 at 13:13
Masaryk byl nejvýznamější sionistickou
osobností 20. století. Jeho židovský původ
po otci se pečlivě tajil. Židozednářská
propaganda z něj učinila poloboha, stejně
jako po r. 1989 z V. Havla.
17 Dizident // Sep 5, 2008 at 14:36
LJM Sic je pravda že spoustu problémů se po válce stalo drancování, opuštěné chalupy a tyhle věci.Vemte na paměti základ že jsme češi a že nacionalizmus musí býti hlavně pro český a je podle mě absolutně jednznačný že české majetky musí zůstat v čechách.Prostě Čechy Čechum co se týče sudet by to mělo platit dvojnásob.Mnoho čechů se o německé majetky postaralo dobře.
18 Ladislav Malý // Sep 6, 2008 at 18:13
Pane Plenkoviči, není důvod, abych psal článek k výročí úmrtí Beneše, neboť Vy sám jste ho ve svém příspěvku pregnantně a lakonicky popsal. Nevím proč bych měl k tomu co dodávat. Snad jen tolik, že zločinec zůstává zločincem.
19 Nordic Visitor // Sep 10, 2008 at 11:51
LJM mam stejny nazor,casto jsem se pohyboval po prihranici,a slapal i po ruinach domu a kostech mrtvych zen a deti-Sudetskych Nemcu,na coz jsme prisel ovsem teprve nedavno a dobry pocit jsem stoho rozhodne nemnel.Mam v sobe totiz pevne zakorenenou uctu k mrtvim,bez ohledu na statni prislusnost ci neco jinneho. Oni ale byli skutecne fascinujici hospodari zemne!!!,at vezmu ruzne vodni systemy,vysadba lesu,obdelane pole,budovani cest a vubec vtisknuti pekneho obrazu, krajine jako takove.Skutecne ale byli vyhnani vsichni Sudecti Nemci,a to bohuzel i ti kteri pilne jak vcelky zpravovali a budovali prihranici,coz ale ja pokladam za katastrofu pro nasi zem do dnes,a myslim tim toto !,ze spoustu Sudetaku byli slusni a poctivi lide kteri dreli aby ste drsne chude zemne, vytezili vubec nejakou obzivu a nenechali se nikdy s fanatizovat Heinlainem a jeho stranou.Presto pak zeny a deti techto slusnych lidi byli vrazdeni prisluniky RG jako dobytek a ostatni vyhnani bez jakehokoliv naroku na nejakou spravedlinost a to i vcetne prislusniku antifasistickeho odboje a clenu Nemecke podzemni Komunisticke strany.Nedavno jsem dostal do ruky soupis likvidovanych objektu ve vojenskem pasmu od Plzne na horu,kolem roku 1950,bylo zniceno a srovnano se zemy tisice vyrobnich dilen,domu,lazni,restauraci,rekreacnich zarizeni,kostelu,hrbitovu,silnic,nadrzi,jezirek a studni, atd,uz toto je mne nepochopitelne jak kulturni narod vubec mohl dopustit aby nechal zmizet ohromne mnozstvi vybudovaneho majetku a jen tak ho nechat obratit v prach,misto toho aby ho rozumne!!!, vyuzival aspon ve svuj prospech.Osobne to povazuji za kulturni barbarstvi,tim se ovsem dostavam k jadru cele veci.Nikdy v zivote jsem nepoznal nikoho komu by to vadilo.Do dnes je prihranici obrazem katastrofy a prace komunistickeho dobytka ,ktery systematicky nicil vse kulturni ,pekne a slusne a nakazil timto jedem celou zem a vsechen lid.Draganove kolik vlastencu tedy u nas zbylo po unoru 1948 ,v nasem state???Par zavrenych sedlaku-kulaku,tovarniku,neco slechty,spisovatele,par inzenyru a lekaru, a pak pisalkove s charty,jinak ticho po pesine az na par slusnych a poctivich, co se o nich bohuzel nemluvi,prozil jsem mladi v komunismu,neznam snad uz nikoho kdo by neudaval,nedonasel,a nedelal zle kde mohl,jak cas plyne tak stale jen vyleza dalsi a dalsi spina na povrch,tohle ale neni normalni a jen svine si vtomhle muze rochnit!!!Tak si honte vlastence ,slovany a magory kde chcete ale rikam vam tezko je budete hledat.Byla chyba ze jsme odesli s Rakouska,a je to ta nejvetsi tragediji tohoto statu ktera ho mohla potkat,
bude trvat dalsich minimalne 100let nez se to zpravi,ON totiz mily Draganove uz nikdo neprijde nezora a nezaseje,nevystavi co bylo zboreno,zadna obnova nebude,cekla jsem najivne ze se tak stane ale bohuzel,cas pokrocil a zivot mnohym vzal cas,a kdo by dnes drel bez vztahu k cemukoliv od rana do noci aby vratil to co bylo obraceno vprach,Hovado totiz zustava hovadem a dobytek dobytkem,jen se musite naucit se divat aby jste si toho uz konecne vsiml.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leave a Comment